Ga naar inhoud

meerdere doktoren?


anoniempje94

Aanbevolen berichten

ik zie hier op het forum dat veel vrouwen meerdere doktoren hebben geraadpleegd voordat ze de operatie daadwerkelijk ondergaan.

raden jullie dit aan of zeggen jullie je kan ook gelijk bij de eerste dokter terecht?

ik heb 2 januari mijn eerste consult maar ik ben nogal zenuwachtig.

misschien moet ik ook andere doktoren langsgaan?

ik ben bang dat hij de operatie verkeerd gaat doen, waarschijnlijk slaat dit nergens op en zal hij het heel goed doen. maar ik vind het eng haha.

help?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Dat is voor iedereen verschillend denk ik. Ik denk dat het wel heel verstandig is om bij meerdere langs te gaan en dat was ik ook ZEKER van plan maar uiteindelijk ben ik maar bij 1 iemand op consult gewesten daar ook mijn operatie gepland.

Ik voelde me daar echt meteen helemaal 100% op m'n gemak en had er het volste vertrouwen in!

Ik ben daarna niet meer op consult geweest omdat ik juist bang was dat ik dan zou gaan twijfelen bij verschillend advies ofzo. (ik ben namelijk een heeeel besluiteloos iemand,haha!)

Gevoel is echt het allerbelangrijkste bij een consult.

Succes 2 januari, spannend!

Waar ga je op consult trouwens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik ben ook nogal besluiteloos hahaha.

ik ga in het rijnland ziekenhuis leiderdorp bij dr schuitema.

ik heb ook niks over hem kunnen vinden op internet dus vind het beetje eng.

als er nou veel reacties op internet staan zou ik een beetje kunnen pijlen.

maar ik wil aan een kant een verkleining (ongelijke borsten) als dat kan en volgens mij heb je bij vergrotingen meer kans dat het fout gaat.

dat maak ik mezelf in ieder geval wijs haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook maar bij 1 pc geweest omdat ik van de mijne al heel goede ervaringen had gehoord en hier ook had gelezen. Maar anders was ik denk ik ook naar verschillende pc's gegaan :)

Ik zou hier eens kijken of je een pc kan terug vinden van jou streek waar mensen al tevreden over zijn, dat maakt de keuzen al voor een deel makkelijker denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

IK kan me voorstellen dat als je een goed gevoel hebt bij de eerste pc, dat je dan voor hem kiest. Ik heb dat zelf bij mijn eerste bv ook gedaan.....

Helaas heeft dat bij mij niet goed uitgepakt en heb ik na die eerste bv nog enkele consulten gedaan om te zien welke arts bij mij een hersteloperatie kon doen...

Ik ben dus ondertussen voorstander van meerdere consulten en goed zoeken naar recensies van de artsen die je wilt bezoeken. Beter wat langer zoeken naar goede artsen om daarna gerichte consulten te kunnen doen, dan dat je 4 flutconsulten hebt en nog niks weet...

Niet geheel objectief, mijn mening, maar ik dacht ook dat ik de eerste keer een goede keuze gemaakt had, maar ook over mijn arts was bijna niks te vinden. Ik dacht toen: dan zal het wel goed zijn: geen nieuws is goed nieuws.. Nou, niet dus... in mijn geval.

Het gaat trouwens ook vaker wél goed, bij de eerste arts :)

Succes

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK kan me voorstellen dat als je een goed gevoel hebt bij de eerste pc, dat je dan voor hem kiest. Ik heb dat zelf bij mijn eerste bv ook gedaan.....

Helaas heeft dat bij mij niet goed uitgepakt en heb ik na die eerste bv nog enkele consulten gedaan om te zien welke arts bij mij een hersteloperatie kon doen...

Dit.. Voor mij geldt ongeveer hetzelfde als voor BB. Ik had ook een heel goed gevoel bij de eerste chirurg en ben dus niet verder gaan 'shoppen'. Ook bij mij pakte het verkeerd uit. Als ik de tijd terug kon draaien dan zou ik bij minimaal 3 verschillende chirurgen op consult gaan. Ook zou ik me vantevoren veel beter inlezen.

'Ze hebben er allemaal voor geleerd' klinkt heel geruststellend voor jezelf, zolang alles goed gaat.. Als er dingen misgaan dan ga je daar wel anders over denken hoor. Dan denk je meer in termen van prutsers en kwakzalvers enzo haha. Nu denk ik was ik maar bij meerdere chirurgen op consult gegaan. Het had zomaar gekund (het ligt zelfs vrij voor de hand) dat een andere chirurg had gezegd 'dat wat hij zegt dat moet je niet doen want..'. Ik dacht 'de dokter weet wat 'ie doet' en stapte vol vertrouwen de ok in. Meerdere consulten had me misschien heel veel ellende kunnen besparen.

Meerdere consulten is op zich al interessant omdat je verschillende adviezen te horen kunt krijgen van wat mooi is en wat past en de manier van plaatsen etc.. Je gaat je dan vanzelf afvragen waarom je verschillende adviezen krijgt en je wordt min of meer gedwongen om zelf verstand van zaken te krijgen. Dat is een goed ding ook al heb je misschien leukere dingen te doen.. Er kan zomaar een verdomd goede reden voor zijn waarom die ene chirurg je iets anders adviseert dan die andere. Ook zijn er chirurgen die je bijvoorbeeld anatomisch prothesen dual plane geplaatst zullen adviseren, maar ze zeggen er niet bij dat ze je dat adviseren omdat dat gewoon het enige is dat ze gewend zijn om te doen of omdat het enige is wat ze kunnen? Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het goed voor jou is of dat je dat uberhaupt wil.

Een chirurg waar ik geen info over zou kunnen vinden.. Hmmz.. Beetje eng inderdaad. Dat is helemaal een goede reden om nog even een paar consulten bij andere chirurgen in te plannen :)

Heel veel succes alvast met je consult op 2 januari!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me ook bij BB en Viviene aan...

Ik had ook maar 1 consult gehad en heb me daar opereren. Omdat ik een goed gevoel erover had, maar ook omdat er 2 vriendinnen bij dezelfde kliniek waren geopereerd. De ene vriendin was alleen door een andere arts. Ze hebben ze allebei ook anders geplaatst.

Ik ging er dus vanuit dat het mij net zo goed zou bevallen als hun. Ze zijn allebei ontzettend tevreden.

Ik helaas niet :(

Mijn herstel is prima gegaan, maar ik had eigenlijk een lift moeten krijgen. Uiteindelijk gaat het goed komen mede dankzij het goed handelen van de directeur van de kliniek. Maar om een lang verhaal kort te maken...als ik op meerdere consulten was gegaan, dan had ik waarschijnlijk wel te horen gekregen dat ik niet onder een lift had uitgekomen. Dat had me een operatie gescheeld. Dus mijn advies is zeker!! Ga op meerdere consulten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

vivienne, ik hoop dat de operatie vergoed wordt en ik weet niet of je daar bij priveklinieken ook voor in aanmerking komt?

mijn dokter heeft me naar dit ziekenhuis verwezen en een ziekenhuis vind ik denk fijner dan een privekliniek.

wat naar dat al jullie operaties zo slecht zijn verlopen!

maar nu weet ik in ieder geval wel dat ik nog wat meer consulten ga plannen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

vivienne, ik hoop dat de operatie vergoed wordt en ik weet niet of je daar bij priveklinieken ook voor in aanmerking komt?

Waarschijnlijk is vergoeding alleen mogelijk als je je in een ziekenhuis laat opereren, maar ik weet het niet helemaal zeker. Een chirurg in een ziekenhuis kan in ieder geval wel de hele aanvraag bij je ziekenfonds voor je regelen weet ik uit ervaring. Ik dacht eigenlijk dat een 'gewone' bv vrijwel nooit vergoed wordt, alleen als er minimaal 2 cupmaten verschil is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was er (na mislukte bv's) ook sprake van 2 cupmaten verschil en ik wilde absoluut geen verkleining. Er is mij trouwens ook nooit iets gezegd over verkleining, wellicht omdat het nogal duidelijk was dat dat niet mijn wens was of omdat ik het verschil niet had van nature maar door bv. Het ging dus over een vergroting (met een heel voortraject van operatie en behandelingen om dat voor elkaar te kunnen krijgen) en alles is gewoon vergoed. Bij afwijzing moet je altijd bezwaar indienen. Ook bij mij werd het in eerste instantie afgewezen. Ik diende bezwaar in zonder enig extra argument et voila..

Verminking is een rotwoord ja maar ik ben het woord eigenlijk nooit tegengekomen in de papieren of waar dan ook. Ik kan er ook niet echt een veel mooier algemeen woord voor bedenken :) De ziekenfondsen gebruiken het woord waarschijnlijk omdat het een algemeen woord is dat niet alleen op borsten van toepassing kan zijn maar ook veel andere dingen/gevallen/lichaamsdelen/weetikveel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja snap ik wel maar het klinkt wel naar. het stond in de polisvoorwaarden van mijn verzekering, ik ben er naar opzoek gegaan.

maar ik wil denk sowieso wel een verkleining dus beter wordt het vergoed.

ik heb alleen geen idee welke cupmaten ik heb haha. ik hoop dat er 2 maten verschil is maar ik durf het niet te zeggen.

afwachten dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh sorry anoniempje, dacht dat het om bv ging.

1e bv is bij mij niet vergoed, 2e en 3e keer wel door mijn verzekering ( kwam ik pas achteraf achter, had volgens mij via pc moeten gaan maar goed)

@vivienne...heb jij de 1e keer bv vergoed gekregen?? Later ging het toch om correctie he, die dan weer wel vergoed word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.