Ga naar inhoud

napje : 15 maart 2013 : Dr. Koopmann : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi lieve meiden,

ik ben een moeder van 2 kleine kindjes en ben 32 jaar. ik heb veel respect voor mijn borsten omdat ze hun dienst wel hebben bewezen. het eerste half jaar van hun leven hebben mijn 2 kindjes alleen maar mijn melk gedronken en ze groeiden er zoooo goed door. Maar mijn lieve borstjes zijn geen borsten meer en maken mij erg onzeker.

Vroeger stonden jurkjes mooi omdat ik borsten had (ookal had ik toen ook al hulp van push-ups en kipfiletjes),

Tegenwoordig voel ik me net een jongen met brede heupen, totaal niet vrouwelijk en als ik een jurk aantrek dan moet ik ook een blazer aantrekken.

Dan kan niemand van de zijkant zien dat ik geen tietjes meer heb.

Mijn man mag mij ook niet zien zonder bh. Als ik ga douchen doe ik de deur op slot zodat hij niet binnen kan komen en mijn borsten ziet.

Mijn borsten zijn tegenwoordig lege hangende zakken. Ik heb het tevergeefs geprobeerd met push-ups. Wat moet je omhoog pushen als je alleen maar huid hebt?

In de zomer als ik op het strand ben en een bikini aan heb, ben ik bang om te bukken omdat het overschot aan huid er zo uit kan floepen.

Ook zie je aan de bovenkant van de bikini de huid van mijn borsten helemaal gerimpeld omdat het alleen maar huid is dat tegen elkaar aan geduwd wordt.

In bed slaap ik ook altijd met een bh omdat ik bang ben dat mijn man mijn borsten anders ziet.

Kort om: ik ben dit zo erg zat en na jaren overwegen heb ik besloten om toch echt een borstvergroting + -lift te doen. Ik wil me weer mooi voelen in jurken en om eerlijk te zijn kan ik haast niet wachten om sexy mooi borsten te hebben en ze te showen in mooie strakke jurken!

Het idee dat er in mij gesneden wordt vind ik wel erg eng. Stel dat het fout gaat? Wat dan?

En hoe zit het met kapselvorming of lekkage?

Hadden jullie deze angsten niet?

Trouwens, ik denk er over om het te laten doen in de Bergkliniek in Bilthoven. Welke arts kan ik daarvoor het beste hebben?

Zijn er misschien meiden die geen goede ervaringen hadden met deze kliniek?

Alvast bedankt voor jullie tips, adviezen :01:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi napje, ik snap je volledig. Ja ik had ook die angsten. Ik heb alles overwogen, de voor en tegens maar je zult het nooit weten. Wat ik nu wel weet is dat je echt voor de juiste kliniek moet kiezen. Niet luisteren naar anderen, volg je eigen pad.

Als ik je mijn ervaring mag vertellen;

Ik ben ook bij de Bergman in Bilthoven geweest bij d'r Blecourt. Ik heb niet voor hem gekozen en ik heb voor d'r koopman gekozen, Bergman in den haag. Ik was ook bij de Jansen kliniek in Oisterwijk geweest.......helemaal niets! En duurder trouwens. Ik zelf heb ook lang geëmmerd met de vulling. Hoeveel cc, welke vorm? Moeilijk moeilijk moeilijk. Ik heb de 400 cc gekozen. Eerlijk gezegd heb ik tegen koopman gezegd doe wat jij geschikt vind en wat mooi past en natuurlijk oogt. Koopman heeft mij perfect geholpen en ookal weet ik nu nog niet wat het uiteindelijke resultaat zal worden, het is nu al voor mijzelf helemaal goed. Mijn advies aan jou; Stap over je angsten heen, laat je zeer goed voorlichten en ga niet voor de goedkoopste oplossing! Meid echt het is de moeite waard. Ookal kan helemaal niemand jou verzekeren dat je niets kan overkomen, de kansen zijn enorm klein en het geluk en een mooi vrouw zijn heel groot. De ontwikkelde technologieën zijn al zover dat er zelden echt is fout gaat zolang je maar jezelf aan de regels houd en niet meteen te groot neemt. Heel veel succes met je keuze.

Groetjes mooi

Hoi lieve meiden,

ik ben een moeder van 2 kleine kindjes en ben 32 jaar. ik heb veel respect voor mijn borsten omdat ze hun dienst wel hebben bewezen. het eerste half jaar van hun leven hebben mijn 2 kindjes alleen maar mijn melk gedronken en ze groeiden er zoooo goed door. Maar mijn lieve borstjes zijn geen borsten meer en maken mij erg onzeker.

Vroeger stonden jurkjes mooi omdat ik borsten had (ookal had ik toen ook al hulp van push-ups en kipfiletjes),

Tegenwoordig voel ik me net een jongen met brede heupen, totaal niet vrouwelijk en als ik een jurk aantrek dan moet ik ook een blazer aantrekken.

Dan kan niemand van de zijkant zien dat ik geen tietjes meer heb.

Mijn man mag mij ook niet zien zonder bh. Als ik ga douchen doe ik de deur op slot zodat hij niet binnen kan komen en mijn borsten ziet.

Mijn borsten zijn tegenwoordig lege hangende zakken. Ik heb het tevergeefs geprobeerd met push-ups. Wat moet je omhoog pushen als je alleen maar huid hebt?

In de zomer als ik op het strand ben en een bikini aan heb, ben ik bang om te bukken omdat het overschot aan huid er zo uit kan floepen.

Ook zie je aan de bovenkant van de bikini de huid van mijn borsten helemaal gerimpeld omdat het alleen maar huid is dat tegen elkaar aan geduwd wordt.

In bed slaap ik ook altijd met een bh omdat ik bang ben dat mijn man mijn borsten anders ziet.

Kort om: ik ben dit zo erg zat en na jaren overwegen heb ik besloten om toch echt een borstvergroting + -lift te doen. Ik wil me weer mooi voelen in jurken en om eerlijk te zijn kan ik haast niet wachten om sexy mooi borsten te hebben en ze te showen in mooie strakke jurken!

Het idee dat er in mij gesneden wordt vind ik wel erg eng. Stel dat het fout gaat? Wat dan?

En hoe zit het met kapselvorming of lekkage?

Hadden jullie deze angsten niet?

Trouwens, ik denk er over om het te laten doen in de Bergkliniek in Bilthoven. Welke arts kan ik daarvoor het beste hebben?

Zijn er misschien meiden die geen goede ervaringen hadden met deze kliniek?

Alvast bedankt voor jullie tips, adviezen :01:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Napje

Welkom op het forum!!

Die angsten die jij beschrijft, hebben we allemaal en kapselcontractie is een complicatie die iedereen kan krijgen idd... Maar iedere operatie heeft zn risico's en het gaat gewoon om de keuze die je maakt :)

Als je wilt zoeken op Bergmankliniek, of op de verschillende pc's die daar werken, dan kun je rechtsboven in het scherm, de zoekbalk gebruiken. Als je ervoor zorgt dat het grijze vakje, voor de loep, op: forums staat, dan krijg je alle topics die betrekking hebben op je zoekopdracht :)

Heel veel succes!!

En veel lees- en forumplezier!!

(ik ben zelf voor een consult geweest bij dr. Luijendijk en dat was flutter dan flut! Belachelijk gewoon dat je zo weinig info krijgt!, maar over deze arts zijn er ook goede verhalen :) )

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi napje,

Die angsten heb ik ook heeeeel erg gehad, ik denk iedereen wel hier. Snijden in een gezond lichaam, dadelijk gaat er iets mis..enz... Dit zal je waarschijnlijk tot op het laatste moment wel houden zo nu en dan.

Maar echt, en dat zal ook iedereen met me eens zijn; het is het echt zooooo waard!! Hoe gelukkig, vrouwelijk en sexy kun je je voelen met een paar borsten?! Ik wist niet dat ik er zo blij me zou zijn!

Hier kun je inderdaad veel ervaringen lezen over verschillende klinieken en pc's en dan na een consult zul je pas echt het gevoel hebben; dit is het! Hier heb ik het volste vertrouwen in. Want dat is natuurlijk het allerbelangrijkste!

Heel veel succes met lezen hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word over een kleine 2 weken geopereerd en begin nu ook stilletjes aan te flippen :) Gelukkig weet ik dat iedereen her heel tevreden is over haar borsten dus gaat het bij ons ook wel goed komen.

Ik heb bang dat ze te groot gaan worden, of dat ik teveel kapsel krijg en weer onder het mes moet. En ook voor de operatie heb ik bang maar het gaat allemaal wel in orde komen! :)

Veel succes met oriënteren! Ik weet zeker dat je zo gelukkig gaat zijn eens je de beslissing genomen en een datum hebt. Zeker als je zo'n complexen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi... zoooo herkenbaar wat je schrijft over angsten... Kijk anders ff in mijn profiel, ik heb daar n dagboekje bijgehouden. Als ik het nu terug lees denk ik echt: waar was ik bang voor? En: De pijn is me erg meegevallen en ik ben de pijn echt al lang weer vergeten. Ik had het jaren eerder moeten doen!

Sterkte met je beslissing. Liefs Faye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lieve meiden,

Dank jullie wel voor jullie berichtjes. Jullie zijn echt zo lief!

K ben ook zo blij te horen dat jullie ook die angsten hebben gehad en dat later blijkt dat die angsten allemaal onnodig waren.

Ik ga me goed orienteren. Met behulp van jullie verhalen en ervaringen ga ik een kliniek en arts uitzoeken.

Zodra ik er uit ben en een datum heb, dan laat ik het jullie hier zeker wel weten!

@Me81: Over 2 weken al? Dat is vlug! Een operatie is gewoon eng. Ik begrijp je angsten maar als ik de verhalen van vele meiden lees, dan valt het allemaal reuze mee. Houd dat voor ogen

En je zult er zooooooooo blij mee zijn! Eindelijk mooie boobies! :01: (ik vind dit zo'n leuke smiley hahahahaha)

Ik kan ook echt haast niet wachten! Ik zit nu al te kijken naar mooie aansluitende jurkjes waarin mijn toekomstige borsten mooi uitkomen :68:

Lieve meid, op momenten dat je meer behoefte hebt aan steun, kom dan naar dit forum. Ik ben zo blij dat borstenforum.com bestaat. Je vindt hier zoveel steun en adviezen!

Veel liefs,

Napje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hha wat grappig ook ik zat net naar leuke jurkjes te kijken wat ik nu niet draag maar met mooie borsten wel zo dragen...

Ik zelf heb niet echt angsten ergens voor,maar meer voor erna voor de pijn of dat ze niet mooi zitten oid. Dat m'n hechtingen niet mooi genezen,zulke dingen zit ik meer over te piekeren...

Maar het is ook wel spannend allemaal...

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ookal kan helemaal niemand jou verzekeren dat je niets kan overkomen, de kansen zijn enorm klein en het geluk en een mooi vrouw zijn heel groot. De ontwikkelde technologieën zijn al zover dat er zelden echt is fout gaat zolang je maar jezelf aan de regels houd en niet meteen te groot neemt.

Chirurgen zeggen meestal dat er 1 op de 100 x iets mis gaat toch? Ik weet niet of ik dat wel geloof..

Of je nou wel of geen angst hebt van te voren; het gaat toch zoals het gaat. Je moet er niet vanuit gaan dat er iets verkeerd gaat, maar het is denk ik wel goed om je te realiseren dat er wel degelijk risicos aan een operatie zijn verbonden. Mensen bij wie alles goed is gegaan die zeggen natuurlijk dat de angst die ze van tevoren hadden totaal onnodig is geweest.. Duh.. :) Mensen die complicaties hebben of hebben gehad die denken er waarschijnlijk ies anders over. De vraag is of je bereid bent om de risicos die eraan vast zit te nemen

Zelf was ik niet overdreven angstig voor m'n bv en staarde ik me vooral blind op het 'mooie' van de bv en had zoals zovelen een houding van 'zoiets overkomt mij niet'. Het overkwam mij dus wel. Toch zou ik het zo weer doen. Ik zou me alleen beter laten informeren dan toen en meerdere consults bij verschillende pc's inplannen. Als ik toen wist wat ik nu weet dan had ik mijn chirurg kunnen vragen iets te doen waarmee mij waarschijnlijk alle ellende bespaard was gebleven. Mijn chirurg had dat natuurlijk uit zichzelf moeten doen (hij is de chirurg, niet ik..), maar dat deed hij niet en dus daar ga je.. Zo zie je hoe belangrijk het is een goede pc te kiezen (een pc die voor de één goed is hoeft niet persé goed te zijn voor de ander) en om goed geinformeerd te zijn. Ik zou zeggen neem je tijd (deed ik niet), lees zoveel als je kan, zoek vrouwen met hetzelfde uitgangspunt en wens als jij, en raadpleeg meerdere chirurgen.

Verder kun je je het beste niet al te druk maken om wat er mis KAN gaan denk ik, want daar win je niks mee. Als jij die bv wil dan ga je er uiteindelijk toch wel voor :) Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, vivienne.

Wanneer je een beetje op dit forum rondleest, weet je bijna meer dan de pc zelf, haha.

Ik wilde dat ik alles voor de operaties hier had gelezen. Kan het nog fout gaan natuurlijk, maar neemt toch een deel onzekerheid en onwetendheid weg.

Ik had me ook helemaal overgeleverd aan pc, want " die zal t wel t beste weten"

Niet altijd hoor!

Ik was helaas ook 1 van de. 100.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Me81: Over 2 weken al? Dat is vlug! Een operatie is gewoon eng. Ik begrijp je angsten maar als ik de verhalen van vele meiden lees, dan valt het allemaal reuze mee. Houd dat voor ogen

En je zult er zooooooooo blij mee zijn! Eindelijk mooie boobies! :01: (ik vind dit zo'n leuke smiley hahahahaha)

Ik kan ook echt haast niet wachten! Ik zit nu al te kijken naar mooie aansluitende jurkjes waarin mijn toekomstige borsten mooi uitkomen :68:

Lieve meid, op momenten dat je meer behoefte hebt aan steun, kom dan naar dit forum. Ik ben zo blij dat borstenforum.com bestaat. Je vindt hier zoveel steun en adviezen!

Veel liefs,

Napje

Dat is idd een leuke smiley :)

Ik kijk nu ook al vaak naar mooie jurkjes, en dan beeld ik me in hoe ze gaan staan :) Lijkt me ook zo raar om ineens mooie borsten te hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lieve meiden,

Ik wens jullie allen een top jaar toe met geweldige boobies! :1big_boobs: : :125:

@ Kyramy en Vivienne: het is inderdaad een operatie en een operatie gaat nooit zonder risico's. Daar ben ik me zeker van bewust; daarom vind ik het ook zo eng.

Je hebt gelijk, ik moet me echt goed voorbereiden en me hier goed gaan inlezen. Ik dacht op een gegeven moment ook: misschien moet ik de pc maar gewoon vertrouwen want hij zal wel weten wat het beste is.

Dat is dus toch niet zo'n goed idee. Wel idioot eigenlijk dat je dat niet kan doen, erg onprofessioneel van de pc's die zich zo opstellen .

Mag ik vragen wat jouw verhaal is?

@Rosanne en Me81: ja leuk he om alvast naar mooie jurkjes te kijken en je inbeelden hoe die zouden staan als je je mooie borsten hebt?

Door alleen al daar aan te denken voel ik me mooi en sexy terwijl ik hier nog met mijn leeggelopen theezakjes zit :154:

@AEM2610: oh maar jij moet volgende week al? Kan je mij gelijk vertellen of die arts echt zo goed is ;)

Ben je niet zenuwachtig? Je krijgt bijna je mooie boobies! :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi napje, als je op mijn plaatje klikt kom je bij mijn profiel, bij " onderwerpen" staat in t kort mijn verhaal.

MAAR dit is natuurlijk niet de normale gang van zaken. In mijn omgeving hebben wel 100 mensen bv, ik was helaas die ene.

Een dokter doet ook vaak ""alsof HIJ HET ALLEMAAL WEET""

Het is dan toch fijn dat OOK JIJ weet waar hij het over heeft.

Geeft toch een zekerder gevoel dat je gelijk weet waar de pc het over heeft, beter dan denken uh,ja, t zal wel goed zijn.

Wat ik in het begin hier allemaal las was voor mij abracadabra ( projectie/ profile etc.)

Nooit bij de pc gehoord.

Helaas kwam ik hier pas na 3e operatie terecht, weet nu misschien meer dan mijn pc,haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Kyramy: oke, dan ga ik je verhaal wel even lezen. Zo te horen heb je heel wat meegemaakt. :147:

Het zou inderdaad wel fijn zijn als ik dan weet waar de pc het over heeft ipv te denken: Oke, als jij het zegt dan zal het wel zo zijn.

Ik zie hier iedereen bepaalde termen gebruiken: dual plane, high profile? Ik weet echt niet wat dat allemaal moet betekenen :84:

Weet jij waar ik op dit forum moet zijn om te weten wat al die termen betekenen?

@ AEM2610: Poeh meis! zo te horen ben je net een vent : BORSTEN! BORSTEN! BORSTEN! BORSTEN!

Hier heb ik wat borsten voor je :1bouncingboobs: hahahahaha ...kan je straks lekker slapen :lazy2:

even zonder gekkigheid: ik kan me goed voorstellen dat je zenuwachtig bent. Het is en blijft een operatie; wie vindt dat niet eng?

Bedenk wat Vivienne hierboven heeft geschreven: ondanks de negatieve dingen die ze heeft meegemaakt zou ze het zo weer doen. Dat zegt genoeg toch?

Mijn man heeft net om half 8 gebeld met Bergman Kliniek in Den Haag. ik had hier allerlei ervaringen gelezen en mijn gevoel neigt naar dr. Koopman in Den Haag.

We hebben al komende zaterdag een consult daar. Dat is echt vlug :25:

ik moet me echt goed voorbereiden.

ik heb hier ergens gelezen dat je op consult een sportbeha in de gewenste maat mee moet nemen, maar degene die mijn man aan de telefoon had zei daar niks over.

Lijkt mij wel grappig om alvast te hebben en dan vol te proppen :152:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je rechtsboven in hier die termen typt zoekt ie door het hele forum. Echt ideaal en kun je van alles vinden. Ook op Google kun je veel informatie vinden.

Ik heb hier gelezen dat je met rijst en water kunt 'oefenen'. Ik had rijst in zakjes gedaan haha...

Bijv 400gram is 400cc...

Succes ;)

En ja ik verheug me er echt op. Weg met die onzekerheid. En vol zekerheid de zomer tegemoet in mooie jurkjes en bikini's (mits de dikke buik weg is) owh heerlijk... Als ik genoeg geld had wou ik nog wel een lipo doen haha ;)

Succes zaterdag,spannend....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi napje, best boobie kan het je allemaal heel goed uitleggen, al kom je gedurende het lezen achter heel veel dingen. Projectie is de dikte van de prothese. (Zelfde cc maar veel projectie geeft bollere borsten als ik het goed zeg)

En bij dual plane snijden ze een stuk vd spier weg? Word het half onder spier.

Best boobie zou je vragen denk ik beter uit kunnen leggen...ze is heel lief..haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi napje, best boobie kan het je allemaal heel goed uitleggen, al kom je gedurende het lezen achter heel veel dingen. Projectie is de dikte van de prothese. (Zelfde cc maar veel projectie geeft bollere borsten als ik het goed zeg) En bij dual plane snijden ze een stuk vd spier weg? Word het half onder spier. Best boobie zou je vragen denk ik beter uit kunnen leggen...ze is heel lief..haha

:53: hihi

En Napje, even antwoord op 2 van je vragen.

1. het dual plane. Bij deze techniek, wordt je prothese half onder de spier geplaatst. De borstspier wordt doorgesneden ter hoogte van je tepel. De bovenkant van je prothese komt dan onder de spier (om een zo natuurlijk mogelijke overgang te maken als je zelf niet genoeg weefsel daarvoor hebt) en beneden je tepel, komt de prothese dan gewoon boven de spier.

2. Profielen heb ik al een in een topic uitgelegd en als je zoekt via de zoekfunctie, dan zou je het moeten tegenkomen. Ik zal even een stukje tekst kopieren, wat een beetje een beeld schetst :)

Het profiel van de prothese hangt af van de breedte van je eigen borst. De prothese mag namelijk niet breder zijn dat je eigen borst. Dat is bepalend voor de arts, voor de keuze van de prothese! Zij/hij heefft lijsten waarop ze kunnen zien, welke prothese welke breedte heeft als ze dan de breedte gevonden hebben op die lijst, kunnen ze zeggen hoeveel cc hierin past.

Dan heb je nog medium, high en extra high profile.

De medium is breder met minder projectie, de extra high is het smalst met de meeste projectie. Je moet het zien als bijvoorbeeld het volgende.

Je neemt een 3 bakjes. 1 van 5x5 cm, 1 van 10x10 cm en 1 van 15x15 cm

Overal doe je evenveel cc water in.

Dan zie je dat in het bakje van 5x5 cm (de smalste prothese) het water het hoogst staat (meeste projectie) en bij hetbakje van 15 x 15 (de breedste prothese) het water het laagst (minste projectie)

Als je dan als uitgangspunt je eigen borstbreedte neemt (die de pc meet) en dan kijkt naar de wens die je hebt (C cup, D cup) dan kan de arts het aantal cc bepalen dat het dichtst bij jouw wens in de buurt komt.

Gebruik de zoekfunctie maar eens, je zult zien dat je met trefwoorden invullen al een heel eind komt :)

En heb je vragen: stel ze dan gerust :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lieve meiden,

Thanks voor jullie reacties. Ben al een stuk wijzer. Is ook nodig want ik moet overmorgen al op consult :25:

Ik weet het! het is maar een gesprek maar toch vind ik het zo eng! Stom he? :dash1:

Ach, ik moet het maar zo zien: van de zomer kan k lekker van mijn borsten genieten als ik in mijn bikini op het strand lig :beach:

K durf te wedden dat mijn vent dan helemaal gek wordt als hij mij daar ziet liggen met mijn mooie borsten hahahahha

Het is maar goed dat daar geen struikjes zijn anders zou je mij af en toe richting die struikjes lopen terwijl mijn vent mij daarnaar toe sleurt :152:

@ best_boobie: Bedankt voor je uitleg, ik ben al een stuk wijzer! Ik ga maar eens de zoekfunctie gebruiken, echt handig! Trouwens, je bent inderdaad lief (net zoals alle meiden hier hihihi)

Trouwens, hoe zit het met de kledingmaten? Als je opeens grotere borsten heb terwijl je bij je buik niet bent aangekomen, dan heb je toch ter hoogte van je borsten een grotere kledingmaat nodig? Maar dat is natuurlijk wel te wijd bij je buik en taille. vermaken jullie je kleding of valt het allemaal reuze mee?

Hoe doen jullie dat met kleding eigenlijk? Ik heb nu een 75B/kleine lege C en ik wil naar een 75D gaan

Veel liefs,

Napje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een kwestie van andere kleding kopen...

Niet alles past meer idd.

Waar je op moet letten, is dat de naad in kleding, aan de zijkant van je lichaam. Dus de naad van je oksel naar beneden, dat die recht loopt en niet verder naar voren zit als dat ie zou moeten zitten.

Ik dacht na mijn bv: oh alles past nog.. :( was al bijna depri bij de gedachte haha, maar opeens viel me op, dat kleding toch wel erg spande als ik mijn armen gewoon langs mijn lijf had. Wat bleek? De naad was een stuk verder naar voren gaan zitten dan dat ie hoort!

Heb echter nog gewoon dezelfde maat bij strakke truitjes, alleen moet je erop letten dat ze dus gewoon goed zitten. Niet álles past nog zomaar.

Blouses moet je soms een maat groter nemen, maar in de breedte bij je buik maakt dat vaak niet veel uit, is mijn ervaring :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleding blijft idd ongeveer hetzelfde :)

heb vanboven een extra small toen ik nog niets had (een A ofzo) en nu met deze 70E nog steeds een extra small^^.

Wel is mn lederen winterjas nu wat spannender :P maar zelfs daar geraak ik nog in.

dus je zal niet meteen een hele kleerkast moeten kopen

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

:53: hihi

En Napje, even antwoord op 2 van je vragen.

1. het dual plane. Bij deze techniek, wordt je prothese half onder de spier geplaatst. De borstspier wordt doorgesneden ter hoogte van je tepel. De bovenkant van je prothese komt dan onder de spier (om een zo natuurlijk mogelijke overgang te maken als je zelf niet genoeg weefsel daarvoor hebt) en beneden je tepel, komt de prothese dan gewoon boven de spier.

2. Profielen heb ik al een in een topic uitgelegd en als je zoekt via de zoekfunctie, dan zou je het moeten tegenkomen. Ik zal even een stukje tekst kopieren, wat een beetje een beeld schetst :)

Het profiel van de prothese hangt af van de breedte van je eigen borst. De prothese mag namelijk niet breder zijn dat je eigen borst. Dat is bepalend voor de arts, voor de keuze van de prothese! Zij/hij heefft lijsten waarop ze kunnen zien, welke prothese welke breedte heeft als ze dan de breedte gevonden hebben op die lijst, kunnen ze zeggen hoeveel cc hierin past.

Dan heb je nog medium, high en extra high profile.

De medium is breder met minder projectie, de extra high is het smalst met de meeste projectie. Je moet het zien als bijvoorbeeld het volgende.

Je neemt een 3 bakjes. 1 van 5x5 cm, 1 van 10x10 cm en 1 van 15x15 cm

Overal doe je evenveel cc water in.

Dan zie je dat in het bakje van 5x5 cm (de smalste prothese) het water het hoogst staat (meeste projectie) en bij hetbakje van 15 x 15 (de breedste prothese) het water het laagst (minste projectie)

Als je dan als uitgangspunt je eigen borstbreedte neemt (die de pc meet) en dan kijkt naar de wens die je hebt (C cup, D cup) dan kan de arts het aantal cc bepalen dat het dichtst bij jouw wens in de buurt komt.

Gebruik de zoekfunctie maar eens, je zult zien dat je met trefwoorden invullen al een heel eind komt :)

En heb je vragen: stel ze dan gerust :)

xx BB

Dit is super duidelijk! ;-)

Laura, xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleding blijft idd ongeveer hetzelfde :)

heb vanboven een extra small toen ik nog niets had (een A ofzo) en nu met deze 70E nog steeds een extra small^^.

Wel is mn lederen winterjas nu wat spannender :P maar zelfs daar geraak ik nog in.

dus je zal niet meteen een hele kleerkast moeten kopen

Groetjes

Ook belangrijk, uiteraard! Ik vroeg me ook al af hoe dat met je kledij doet; Ik ben bijvoorbeeld bang dat mijn blazers niet meer zal kunnen sluiten. Nu heb ik al wel eens de test gedaan met 500 cc, voor de meeste lukt dit aardig en ziet er nog beter uit.

Liefs, L

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.