Ga naar inhoud

Help! Is dit kapselvorming?!


Aanbevolen berichten

Beste Dames,

Op Dinsdag 11 Dcember 2012,ongeveer 2 weken geleden heb ik een 2de borstvergroting gehad.Ik heb siliconene implantaten laten vervangen door Monobloc hydrogel Implanaten.De eerste week waren mijn implantaten mooi en voelde ik niks raars.Nu voelen ze hard en onnatuurlijk aan.En aan de zijkant zijn ze ook ribbelig.Kan het zo zijn dat ze nog hun plekje moeten vinden?En dat ze van zelf los raken?Of zitten ze nu helemaal ingekapseld?Wie o wie heeft hier ervaring mee.Aub reageer als je hier wat van af weet.Ik ga met een slecht gevoel het jaar 2013 in :( Ik voelde mij na 5,5 jaar weer herboren toen ik de implantaten had verwisseld.Maar nu dit zie en voel komt alles weer terug naar boven.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi newlife,

Ik heb zelf ook eerder een kapsel gehad en deze laten verwijderen en zelfs nu heb ik weer een kapselvorming aan 1 borst.

Bij ieder lichaam is het anders, maar je operatie is nog zo kort geleden.

Het is heel normaal dat je borsten nog hard aanvoelen. Ze moet nog helemaal hun plekje vinden en genezen. Mijn linkerzijde is pas na 1 jaar echt helemaal zacht geworden en nu na 3 jaar zegt mijn vriend (die nooit wist dat ik een bv had gehad) dat mijn borst net zo zacht en goed voelt als een echte borst haha.

Maak je aub niet teveel zorgen. Probeer goed uit te rusten en niet teveel te doen en vooral GEDULD te hebben. Sowieso heb je een controle en kan je daar de pc er even opnieuw naar laten kijken en het laten beoordelen.

Succes meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dames,

Op Dinsdag 11 Dcember 2012,ongeveer 2 weken geleden heb ik een 2de borstvergroting gehad.Ik heb siliconene implantaten laten vervangen door Monobloc hydrogel Implanaten.De eerste week waren mijn implantaten mooi en voelde ik niks raars.Nu voelen ze hard en onnatuurlijk aan.En aan de zijkant zijn ze ook ribbelig.Kan het zo zijn dat ze nog hun plekje moeten vinden?En dat ze van zelf los raken?Of zitten ze nu helemaal ingekapseld?Wie o wie heeft hier ervaring mee.Aub reageer als je hier wat van af weet.Ik ga met een slecht gevoel het jaar 2013 in :( Ik voelde mij na 5,5 jaar weer herboren toen ik de implantaten had verwisseld.Maar nu dit zie en voel komt alles weer terug naar boven.

Alvast bedankt!

Ze zitten nog niet vast op hun plekje. Ik neem aan dat je ook het advies hebt gehad om de kliniekbh 4-6 weken te dragen?

Na die periode zouden ze op hun plek vast moeten zitten.

Het rare en harde gevoel kan ook nog door vocht komen, evenals de ribbeltjes.

Als je teveel gedaan hebt op een dag dan zijn ze wat meer gespannen dan anders. Je lijf is nog vollop aan het herstellen en daar moet je ook naar handelen.

Rustig aan, en niet meteen volle bak aan de gang.

Geef je borsten even de tijd om te herstellen en om met zo min mogelijk overmatig kapsel uit de strijd te komen ;)

Voelen de hydrogel implantaten ook niet wat onnatuurijker aan dan anders, of ben ik nu in de war met een ander type?? :17:

Misschien is het ook een kwestie van erg wennen, het duurt ook weer een tijd voor ze wat zachter worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bedankt voor het reageren allemaal ;) de eerste dagen waren ze wat hard.Maar dat is normaal.Na een week waren ze redelijk soepel.Maar nou voelen ze hard aan.Hoop dat ze soepel worden.Ik doe sowieso bijna niks.Ik zit bijna de hele dag.Dus zou niet weten waarom ze dan hard worden.Monobloc hydrogel implantaten zijn natuurlijkste voelbare implantaten die er zijn dacht ik.Maar nu voelen ze als de meest neppe siliconen aan die er zijn :93:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kapselvorming zal nu nog niet zijn hoor meis,

als je te veel doe dan worden je boobs harder

en sowieso zullen ze de eerste maanden wat harder zijn

omdat ze nog in je lijf moeten settelen ;)

Volgens mij had ik wel eens gelezen ergens

dat je met de Monobloc meer kans op rimpling hebt.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meid,

Nou dan maak i kmij misschien drukker dan wat er aan de hand is.Ik doe eerlijk gezegd op dit moment niet zoveel.Maar omdat ze na 1 week erg soepel en mooi zaten.En nu hard zijn,dacht ik misschien is het kapselvorming.Ik heb ook gelezen dat je idd van monobloc rimpeling kan krijgen.Ik hoop dat ze dan vanzelf weer soepel gaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Kapselcontractie komt heel regelmatig voor en het is een probleem bij zowel geruwde siliconen implantaten als bij Monobloc implantaten. Juist als er sprake is geweest van kapselcontractie is de kans heel groot dat er sneller nieuwe kapselvorming optreedt bij het plaatsen van dezelfde siliconen implantaten of Monobloc. De enige implantaten die bewezen minder kapselvorming geven zijn de polyurethaan implantaten van Silimed. Dit zijn ook siliconen implantaten maar met een buitenlaagje van 1mm tot 2mm polyurethaan. Deze implantaten groeien echt goed in en geven veel minder complicaties dan alle andere protheses. Vraag je arts dus gerust om deze implantaten om ga naar een kliniek waar deze implantaten wel worden aangeboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je zorgen, maar kapselcontractie zou niet zo snel moeten komen, dat duurt enkele jaren heb ik begrepen.

Laat je niet bang maken door de reactie van raadgever, dit lid is alleen hier op het borstenforum om de polyurethaan implantaten te promoten. Blijkbaar is dat nodig......... als je je zorgen maakt, maak dan even een afspraak bij je pc om je gerust te laten stellen. Die moet dat soort problemen snel herkennen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.