Ga naar inhoud

Borst hoog: kunnen borsten indalen e/o zwelling-vocht afname?


Aanbevolen berichten

Ik stuitte op een oud topic over het wel of niet indalen van een borst (prothese): http://www.borstenforum.com/topic/1275-indalen-prothesen/page-2.

Mijn pc geeft, net als de pc in dat topic aan, dat borsten/prothesen niet indalen (geen ruimte, prothese zit al onderaan) maar dat de borst alleen verandert door afname van de zwelling en het vocht (in bovenpool, daar gaat het vocht met name heen). Hierdoor lijkt de borst en/of het implantaat minder hoog te zitten (daar is de zwelling immers weg). De verhoudingen worden door afname van vocht / zwelling anders.

Wat is de mening van de ervaringsdeskundigen hier? Is het indalen of puur afname van zwelling? Of combinatie?

Vind het interessant om te weten aangezien bijna iedereen hier na een bv mee bezig is!

Ps. zo geven enkele pc's ook aan dat de borstband dient om de prothese te fixeren, terwijl ik altijd dacht dat dit (ook) wordt gebruikt om de prothese te laten zakken. Ik heb trouwens zelf geen borstband.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Moeke

Ik heb zelf ook geen borstband gehad, en ik ben geen dokter, dus misschien heb ik het fout.

Naar mijn idee, is het wel de prothese die zakt. Bij mij zaten de protheses eerst echt hoog, en dacht ik jeetje wat een rare vorm. Maar na een paar weken zakte de protheses wel degelijk, en kreeg ik een mooie vorm. UIteraard zal de zwelling ook meetellen, eerst zit je borst vol met vocht en dat moet er uit voordat het ruimte krijgt. Bij mij trok de zwlling en vocht na een week of 3 - 4 echt goed weg, en toen kreeg ik een betere vorm. Dus ik denk dat het een combinatie is, maar naar mijn inziens is het wel degelijk zo dat de prothese zakt, in ieder geval dat hij zijn plekje vind en zich daar netjes inkapseld.

Misschien dat andere dames een ander idee er over hebben, dit is mijn ervaring:)

fijne kerst!

groetjes veer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Moeke

Er zijn pc's die plaatsen de prothese hoger dan dat hij oorspronkelijk uit moet komen, en deze prothesen moeten dus echt nog een stuk zakken. Het levende bewijs heb ik daarvan gezien bij Miss sport (mag jou wel even als voorbeeld nemen he miss? :) )

Haar prothesen waren erg hoog geplaatst (achteraf te hoog, maar dat is een ander verhaal) en na een paar maanden waren die prothesen dus niet gezakt. Omdat ondertussen alle vocht verdwenen was, kon zijn de onderkant van haar borst tot aan haar tepel induwen, zonder dat daar iets zat.... Dus de prothese begon pas ter hoogte van haar tepel.

Het is dus wel degelijk zo dat sommige pc's de prothese hoger plaatsen en dat deze daarna nog moet zakken.

Echter zijn er ook pc's die de prothese meteen op de juiste hoogte plaatsen. Dat komt ook vaak voor.

De band kan idd voor twee doelen dienen:

1. Fixeren van de prothese, zodat er niet te veel kapselvorming ontstaat en hij mooi op zn plek blijft zitten

2. Het laten indalen van de protheses (als deze hoog geplaatst zijn)

Hoop dat je hier iets aan hebt :)

Jij hebt je borsten van D'hondt en hij plaatst de prothese meteen waar hij hoort.

Idd speelt dan vooral het vocht een rol :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi moeke,

Dat vroeg ik me ook af. Het eerste wat ik deed als ik wakker werd was kijken naar de gekende martelband... Maar ik had die helemaal niet. Toen ik dit aan mijn pc vroeg zei ze dat dat helemaal niet nodig is. Toen ik op controle ging zei ze ook niet van alles gaat zakken maar ze zei dat het litteken en alles gaat zachter worden. Ik heb bv nu jog aan mijn rechterborst meer zwelling, maar dan bedenk ik me dat ik rechts ben en die spier zal ook wel meer ontwikkeld zijn, misschien daardoor dat het wat langer duurt. Jij bent nu ongeveer even lang geleden als mij geopereerd, hoe zit het met jou zwelling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi. De zwelling vind ik moeilijk in te schatten. Volgens mij beiderzijds zeker nog, ook onder oksels. Doordat de linkerborst groter is en zal blijven (mijn ribben staan daar meer naar voren dan rechts), weet ik niet goed hoeveel nu zwelling is en wat komt door die ribbenstand (hopelijk ook zwelling). Het voelt allemaal nog hard; is dat dan zwelling? Denk dat we het later pas goed kunnen zien, door regelmatig een foto te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Mijn prothesen zaten in het begin ook vrij hoog en ze zijn echt nog een stuk gezakt in de tussentijd. Ik heb op aanraden van de PC wel een tijdje de martelband omgehad in het het begin. Alles is gelukkig goed gekomen en ik ben super tevreden nu.

Groetjes Faye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.