Ga naar inhoud

Pickwickje : 15 oktober 2009 : Dr. Alting : EMC Bosch en Duin


Aanbevolen berichten

Hoi!

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Ik lees altijd de operatieverslagen dus was ook zeer benieuwd naar jou verslag.

Maar jou verslag komt nagenoeg overeen met die van mij.

Ik ben ook 2x flauw gevallen met daarna een hele lage bloeddruk. Ik weet alleen niet hoe laag die was maar er werd mij wel gevraagd of ik altijd last heb van een lage bloeddruk. Constant werd mijn bloeddruk gemeten en mijn pols gevoeld.....

Omdat ik ook mega veel pijn had kreeg ik dipidolor. Dat was helemaal de nekslag. Op het moment dat ze het al inspoot voelde ik mij van de wereld glijden. Echt afschuwelijk heb uren alles als een doedelzak aangezien.

Maar wat is het fijn als je weer thuis bent he? Ik knapte veel sneller op omdat ik in alle rust even kon gaan slapen.

Geniet van je rust en op naar een voorspoedig herstel!

Groetjes,

Sigesh

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 241
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hi,

Wat ik me nu afvroeg aan de meiden die flauwvielen: zijn jullie in het dagelijks leven ook wel eens flauwgevallen? Ik ben nl. nog nooit flauwgevallen en hoop dat na een operatie ook niet mee te maken. Lijkt me erg naar. Heb wel een redelijk lage bloeddruk volgens mij.

Hopelijk ben je snel pijnvrij Pickwick(je)!

Liefs,

Bloempje

Link naar reactie
Delen op andere sites

bloempje,

ik heb na mijn bvk een hele nacht kritiek gelegen vanwege extreem lage bloeddruk, de waarden weet ik niet meer. Dit was een rechtsstreeks gevolg van de narcose. in het dagelijks leven heb ik geen last van lage bloeddruk. ik laat dit keer voor mijn bv wel uit extra voorzorg een vooronderzoek doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bloempje,

ik heb na mijn bvk een hele nacht kritiek gelegen vanwege extreem lage bloeddruk, de waarden weet ik niet meer. Dit was een rechtsstreeks gevolg van de narcose. in het dagelijks leven heb ik geen last van lage bloeddruk. ik laat dit keer voor mijn bv wel uit extra voorzorg een vooronderzoek doen.

Wat laat je dan precies doen qua vooronderzoek Kaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha die bloempje

ik krijg op eigen verzoek een vooronderzoek door narcotiseur, bij merel in haar topic staat dat beschreven, bloedonderzoek, vragenlijst etc, iets meer dan in een standaardsituatie. ik zou me daar als ik jou was niet teveel zorgen om maken, misschien kun je het wel even vermelden dat je last hebt van lage bloeddruk, die info lijkt me wel zinnig. en anders vraag je het even aan madame theezakje, die is verpleegkundige.

gr. Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat je altijd een wat lage bloedduk hebt hoeft niets te zeggen over je situatie na de ok. Ook iemand met een goede of wat hogere bloeddruk kan na zo'n ok last krijgen van een zg Vasovagale reactie. Bij mij kwam dat door de pijn denk ik. Ook stress of angst kan dat veroorzaken.

Als je na de operatie last hebt van flauwvallen doordat je bloeddruk laag is kan je "de truuk met de natte gaas" proberen. Als je je naar voelt (zwart voor je ogen,misselijk, flauwvalneiging) ruik dan heel hard aan een gaasje met alcohol. Je krijgt dan zo'n prikkeling dat je bloeddruk omhoog gaat. (dit geldt alleen bij zo'n vasovagale reactie) Als je bloeddruk bijvoorbeeld laag is door te weinig vulling helpt alleen een infuus (sneller laten inlopen).

Beetje goed uitgelegd zo?

Met mij gaat het nu, 3 dagen na de operatie, al wat beter. Ik schuifel door het huis, heb zelf al een afwasje gedaan..maar doe het verder rustig aan hoor!

Gisteravond voor het eerst mijn borsten gezien! Ennnnnn...foto's gemaakt! Ik zal ze in een online album zetten en mijn ww in mijn profiel zetten. Laten jullie wel even een berichtje achter zodat ik weet wie er gluurt? :P

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Pickwick ;)

Gefeliciteerd met je bv!! Ik hoop dat je je al weer wat beter voelt?

Ik ben ook erg benieuwd wanneer jij je weer een beetje in staat voelt om dingetjes te doen. Zit nl zelf met de vraag of het me wel zal lukken te herstellen van een evt. bv in de toekomst (wat ik wel elke dag liever wil hihi, zeker als ik de verhalen hier lees en de foto's zie) aangezien we 2 kleine kinderen hebben (1,5 en 3 jaar). Mijn vriend kan over een tijd een aantal weken vrij nemen, maar dat duurt nog bijna 1 jaar, dus dat is zo lang!

Anyway, geniet van je nieuwe aanwinsten,

liefs Anais

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat je altijd een wat lage bloedduk hebt hoeft niets te zeggen over je situatie na de ok. Ook iemand met een goede of wat hogere bloeddruk kan na zo'n ok last krijgen van een zg Vasovagale reactie. Bij mij kwam dat door de pijn denk ik. Ook stress of angst kan dat veroorzaken.

Als je na de operatie last hebt van flauwvallen doordat je bloeddruk laag is kan je "de truuk met de natte gaas" proberen. Als je je naar voelt (zwart voor je ogen,misselijk, flauwvalneiging) ruik dan heel hard aan een gaasje met alcohol. Je krijgt dan zo'n prikkeling dat je bloeddruk omhoog gaat. (dit geldt alleen bij zo'n vasovagale reactie) Als je bloeddruk bijvoorbeeld laag is door te weinig vulling helpt alleen een infuus (sneller laten inlopen).

Beetje goed uitgelegd zo?

Met mij gaat het nu, 3 dagen na de operatie, al wat beter. Ik schuifel door het huis, heb zelf al een afwasje gedaan..maar doe het verder rustig aan hoor!

Gisteravond voor het eerst mijn borsten gezien! Ennnnnn...foto's gemaakt! Ik zal ze in een online album zetten en mijn ww in mijn profiel zetten. Laten jullie wel even een berichtje achter zodat ik weet wie er gluurt? :P

X

Ja hoor Koffiepad ;)

helemaal duidelijk..

fijn te horen en ga zo koekeloeren. Laat zo weer wel een berichtje achter!

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi wickje

heb je foto's bekeken! ziet er nu al mooi uit, het volume valt mij heel erg mee bij jou! genoeg borst, en ook zeker niet teveel! vind vooral op die ene foto van de zijkant de vorm van je linkerborst (?) al heel erg fraai.

wat vind je er zelf van? wat was je eerste reactie?

groetjes

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai!!

Nou heb even gegluurt hoor enne... echt al onwijs mooi joh!! Jee! Wees dr maar blij mee en al die narigheid is het zeker waard geweest!!

Liefs, Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel!

Ik ben er zelf erg tevreden mee...nu al! Ik weet dat ze heus nog gaan veranderen maar het kan er alleen maar beter op gaan worden.

Ik vond het gisteravond doodeng om die bh uit te doen! Voelde zo raar "zwaar".... Maar toen ik in de spiegel keek zei ik: "Wauw!" (en lief ook)

Fijne zondag iedereen! (Ik ben net lekker naar het bos geweest. Even de deur uit...wandelen met de hond. Nu ben ik kapot en ga ik weer lekker op de bank!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, ik vind het ook altijd spannend om bij iemand te kijken die net onder het mes is geweest! zeker met dezelfde protheses. lijkt me een hele rare gewaarwording, die eerste blik op jezelf na de bv. ik denk nu ook wel eens als ik mijn bh goed duw: straks knijp ik niet meer in die vullingen maar in mijn vel! heel apart!

wickje, heb je ze nu boven de spier of onder of dual plane?

gr. Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Pickwickje!

Ik heb je verslagen gelezen en je foto's net bekeken en het ziet er echt mooi uit al!

De bolling die nu bovenop je borst zit, die verdwijnt idd nog.. mijn boobs zagen er eerst ook zo uit en ze zakken vanzelf :)

Wat wennen he, je bh voor het eerst uit doen en dat je het dan voelt! Ik vond ze ook zo zwaar hihi! Echt heel gek is dat

Gelukkig gaat het goed met je!

Wat lijkt me dat eng, dat je flauw viel. Ik vond het infuus al dood en dood eng, en dan jij nog met de drains. Brrrrr...... ik vind het zo'n eng idee dat ik al bijna misselijk wordt, en jij hebt het gevoeld. :116:

De PC heeft letterlijk tegen mij gezegd dat hij kan garanderen dat ik weinig tot geen pijn zal hebben. Zal mij benieuwen... Mijn schoonmoeder heeft zich een aantal jaren geleden ook door deze dokter laten opereren en is zeer tevreden over hem en kon beamen dat ze helemaal geen pijn heeft gehad.

Dat klopt achteraf dus niet? Wel een beetje apart dat hij het zo iets garandeert, iedereen ervaart het toch weer anders denk ik.

Nou doe lekker rustig aan! Beterschap :D

:116:

Liefs,

Excella

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

Met mij gaat het goed hoor! Het is vandaag precies een week geleden...

Ik moet zeggen dat ik me nu pas weer een beetje mens voel hoor! Ik heb toch wel veel pijn gehad. Maar ook de angst om te bewegen waardoor ik heel krampachtig ging bewegen....waardoor ik vooral pijn in mijn nek en schouders kreeg!

Met de boobs gaat het super! Ze zijn echt prachtig!

Vandaag ben ik op controle geweest. De pleisters zijn er nu af en dat scheelt een hoop "getrek"...

De plastische chirurg was zeer tevreden. Over 2 weken moet ik weer terugkomen om te kijken of de oplosbare hechtingen ook echt opgelost zijn.

Waar ik nu voornamelijk last van heb is vermoeidheid. Ik heb denk ik nog best wel wat last van de narcose en het feit dat ik zo hondsberoerd was na de operatie. Ik voel me snel moe, prikkelbaar...ik kan weinig hebben. Klinkt dat iemand bekend in de oren? De PC zei vandaag dat je soms nog wel een maand last kan houden van concentratieproblemen na de narcose. Nou...lekker dan... :unsure:

Ik zal snel weer wat foto's uploaden! :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi wickje

ja, achteraf kun je dingen beter overzien dan als je er nog middenin zit, ik denk ook dat het niet een hele makkelijke periode zal zijn, daar heb ik me al min of meer op ingesteld. heel benieuwd hoe alles bij jou zal gaan zitten/zakken etc. ik had bij jouw foto's niet het idee dat je borsten helemaal onder je kin geplakt zaten, zoals dat wel vaker eruit ziet.

wat ik hier eigenlijk bijna niet lees op het bf zijn de bijwerkingen van de narcose. ik had ook het idee dat ik er behoorlijke tijd last van had na mijn bvk, concentratieproblemen en ook haarverlies, geen idee of dit soort dingen nu nog steeds aktueel zijn.

doe nog maar lekker even rustig aan!

groetjes

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis

Ik herken zo'n beetje al je klachten hoor!

Ik had ook zo'n pijn in mijn linker schouder, naast de nek, echt er bovenop. En ik ben heel erg moe geweest na een week of 3. Ik was weer aan het werk en heb gewoon vaak van een uur of 6 tot 8 geslapen :blush: en beetje vergeetachtig ja.

Apart was dat, maar ik was het alweer vergeten.. dus nu is het even lastig, maar het is allemaal ook weer snel over :) Dont worry!

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.