Ga naar inhoud

Pickwickje : 15 oktober 2009 : Dr. Alting : EMC Bosch en Duin


Aanbevolen berichten

Hallo dames!

Ik zal mij even voorstellen:

Ik ben Pickwickje, ben 37 jaar (en ik doe Miepmiep na :rolleyes: ) , ik ben moeder van 2 lieve meisjes van 9 en 7 en heb een lieve vriend.

Na 2 zwangerschappen, lange borstvoedingsperiodes, een scheiding waardoor ik in korte tijd 10 kilo afviel ben ik nu een beetje verdrietig over mijn borsten. Ik dacht, toen ik 10 kilo kwijt was en van een volle B-cup naar een A-cupje ging, dat zodra ik weer wat aangekomen was ik mijn B-cup weer terugkreeg. Nou, dat is wel gebeurd...maar het is één slappe hap zeg maar...

Ik was altijd van mening dat je jezelf maar moest accepteren maar ik merk dat mijn zelfvertrouwen beneden peil is door die theezakjes! (vandaar mijn nickname: Pickwickje ;) )

Gelukkig heb ik nu sinds 2 jaar een lieve vriend. Hij steunt me...zegt dat hij me ok vind zoals ik ben maar me zal steunen als ik voor een operatie kies.

Omdat ik vandaag contact heb gezocht met een PC heb ik me maar meteen hier ook aangemeld! Ik wacht nu op een telefoontje van de PC om een afspraak te maken voor het eerste consult.....en ik vínd het me een partij spannend!!!

Groetjes van Pickwickje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 241
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hallo Barbara :D

Allereerst welkom op dit forum! :101:

Spannend he? Dé grote stap zetten! Je zal nog een hoop vragen hebben, maar daar is dit forum weer voor ;)

Gewoon lekker al je vragen hier neerkletteren, er is altijd wel iemand die antwoord geeft/heeft ;)

Weet je al een beetje wat je wilt? Ik geef vaak als tip, om op internet foto's te zoeken van borsten, die jij mooi vindt en die foto's aan je PC laten zien... dan weet hij precies wat jij in je hoofd hebt en kan hij je ook vertellen of het kan en past bij je ;)

Succes met orienteren!!

Liefs, Trici :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pickwickje (leuk bedacht haha)

Welkom :D

Ik ben heel benieuwd wanneer je je consult hebt. Bedenk alvast wat vragen die je aan hem kan stellen en net wat Jinx zegt, misschien is het handig om een foto mee te nemen.

Ik weet hoe spannend het is!! Het is iets wat je al lang wil, maar ook weer een beetje eng allemaal en natuurlijk reuze spannend.

Groetjes :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whaaaaaaaaa...ze hebben me gebeld van de PC!

Ik had eergisteren een online formulier naar ze gestuurd en ze zouden zo spoedig mogelijk contact met me opnemen. Bij deze dus....

Helaas zit ik nu op mijn werk waardoor ik de alleraardigste mevrouw niet lekker op mijn gemak te woord kon staan dus ze belt me morgen terug!

Pff...het komt zo wel erg dichtbij!

Groet Barbara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de afspraak is gemaakt! 28 Augustus ga ik voor mijn eerste consult. Had van mij wel wat eerder gemogen maar de PC gaat eerst op vakantie. Ik heb liever een afspraak met de beste man als hij lekker uitgerust van vakantie terugkomt dan "nog ff snel"voor zijn vakantie...

Ik ga het maar even een poosje uit mijn hoofd proberen te krijgen want sinds ik de knoop heb doorgehakt ben ik er in mijn hoofd continu mee bezig.

Groetjes Barbara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik vind het nu nog erg ver weg hoor...je kent het vast wel: als je eenmaal een knoopje hebt doorgehakt;laat het dan maar snel komen! ;)

Ik moet wel zeggen dat ik dit een fijne site vind. Ik ben al dagen aan het lezen...lezen en nog eens lezen! Zoveel informatie! Heel fijn om ook foto's te zien...maar het koekeloeren in de mijnalbums voelt een beetje als voyeurisme... :11:

:59: DANK voor de dappere dames die hun foto's plaatsen zodat orienterende mensen zoals ik een beetje beeld hebben!

Ik begin het ook al wat aan mensen te vertellen en tot nu toe krijg ik alleen nog maar positieve reacties! (of zou dat liggen aan het feit dat ik het alleen de mensen vertel waar ik ook een positieve reactie van verwacht? ;)

Groetje Barbara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Barbara,

Welkom hier !

Ik ben hier ook nog maar net maar ben zó blij met alle info, hulp en foto´s !!!!

Ik heb ook al een eerste afspraak maar ik heb het aan nog bijna niemand vertelt... Heb niet zo heel veel zin om me steeds te moeten gaan verdedigen.. Misschien hoeft dat niet maar toch.. Zal het wel gaan doen, maar vind het wel moeilijk..

Succes met alles !!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha dat kijken naar andere vrouwenborsten vond ik eigenlijk ook maar raar. Elke keer als ik bij een ander kijk hoe het is geworden, doe ik toch de deur maar even dicht. Maar je wil toch even weten hoe het bij iedereen is geworden en ik ben bij mezelf een beetje aan het vergelijken. Het is toch wel handig eigenlijk B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Heel spannend allemaal.

Ik heb het allemaal alweer bijna 5 maanden achter de rug, en ik ben zoooooo gelukkig.

Dus wat een heerlijk gevoel dat komen gaat!

En kijk maar rustig, wij vinden het echt niet erg!

Iedereen mag mijn €4000 zien hoor!! Ik ben er megatrots op! :101:

Veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rachel82

Hallo,

Ik vertel het iedereen die het maar wil horen (bijna natuurlijk, niet de buschaufeur ofzo). ZOOO blij ben ik dat het binnenkort echt gaat gebeuren.

De meeste mensen kijken me raar aan, maar reageren heel relaxed omdat ik er zelf ook geen probleem van maak. De meeste mensen zullen je niet beoordelen en hebben zoiets van " als jij er gelukkig van word moet je het maar doen" En zo is het maar net!! Liever mooie neppers, dan lelijke hangers, haha.

En wanneer mensen in de toekomst zouden vragen of ze van mezelf zijn, zal ik zeggen: " Ja! Want ze zijn helemaal door mezelf afbetaald!

Groetjes :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Pffff...aankomende vrijdag mijn eerste consult bij PC.

Ik was er zo zeker over toen ik de afspraak maakte maar de laatse paar dagen bekruipt me toch een vreselijke twijfel. En of de duvel er mee speelt...als ik in de spiegel kijk lijkt het wel of mijn borsten spontaan voller zijn geworden! :blink: Ik ben inderdaad 2 kilo aangekomen en dat zie je....

Ik weet ook dat dit een tijdelijke "tevredenheid"is...of zelfs een schijntevredenheid. (ik vertoon gewoon ontwijkgedrag! :144: )

Wat ook meespeelt is dat ik bang ben dat ik me schuldig ga voelen tegenover mijn kinderen en vriend ivm het geld. Ik ben een gescheiden vrouw en ik kan het geld (wat ik overigens wel heb) misschien later goed voor de kindjes gebruiken....

En nog wat....de beste vriendin van mijn moeder is nu in de laatste fase van borstkanker, gaat heel slecht met haar. Tegenover al die vrouwen met borstkanker voel ik me ook schuldig. Is dat herkenbaar voor iemand? Of stel ik me aan?

Nouja, jullie horen het...volop twijfel....

Er is natuurlijk niemand die tegen me gaat zeggen Je moet het doen..of juist niet. Ik ga vrijdag naar de beste man toe en laat me informeren. Want stiekem wordt ik wél helemaal enthousiast als ik aan grotere borsten denk! :125: Ik denk er al zo lang over...

Misschien horen twijfels er gewoon bij?

Dankjulliewel dat ik even mijn gezanik mocht spuien... :116:

Barbara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen is de dag...dan ga ik voor mijn eerste consult! Na een paar dagen flink te "sparren" met mezelf...en gepraat te hebben met lieve mensen om me heen, ben ik weer helemaal van mijn twijfelkonterij af. Ik wil het gewoon! Ik ben er achter dat het vooral angst is.... Ik ken dat van mezelf...zodra iets spannends dichtbij komt vlucht ik het liefst...

ik vind het wel jammer dat er niemand op mijn vorige berichtje heeft gereageerd... :144: Dat was nou nét een moment waarop ik misschien een beetje zat te wachten op een opbeurende/herkenbare reactie... Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige twijfelkont ben. :125:

Maar goed...ik ben benieuwd morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen is de dag...dan ga ik voor mijn eerste consult! Na een paar dagen flink te "sparren" met mezelf...en gepraat te hebben met lieve mensen om me heen, ben ik weer helemaal van mijn twijfelkonterij af. Ik wil het gewoon! Ik ben er achter dat het vooral angst is.... Ik ken dat van mezelf...zodra iets spannends dichtbij komt vlucht ik het liefst...

ik vind het wel jammer dat er niemand op mijn vorige berichtje heeft gereageerd... :144: Dat was nou nét een moment waarop ik misschien een beetje zat te wachten op een opbeurende/herkenbare reactie... Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige twijfelkont ben. :125:

Maar goed...ik ben benieuwd morgen!

Hoi Pickwickje,

Waarschijnlijk heeft niemand gereageerd omdat niemand dat voor je kan beslissen, daar moet je het toch echt zelf over eens worden. Ik heb die twijfels nooit gehad, ik zei al voor mijn zwangerschappen, dat ik iets aan mijn borsten zou laten doen als ze daardoor verknald zouden worden. Toen wist ik nog niet hoe erg ze verknald zouden worden :blush: maar ik wist wel dat ik het ooit zou laten doen. Het geld, das weer een ander verhaal, dat schudgevoel heb ik ook wel gehad, iets voor jezelf doen terwijl je van dat geld ook leuke dingetjes had kunnen doen met je gezinnetje. Maar wat is er verkeerd aan om een keertje voor jezelf te kiezen, mijn kids komen niks tekort en hoeven er geen droog brood voor te eten dus...

Nu ik het gedaan heb weet ik dat ik er goed aan gedaan heb. Ik voel me een stuk beter, vrouwelijker, sexier en zelfverzekerder. Mijn kleren staan mooier, ik voel me happy en dat straal ik ook uit. Ik heb er zeker geen spijt van en zou het zo weer doen!

Succes morgen! :116:

Groetjes Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen is de dag...dan ga ik voor mijn eerste consult! Na een paar dagen flink te "sparren" met mezelf...en gepraat te hebben met lieve mensen om me heen, ben ik weer helemaal van mijn twijfelkonterij af. Ik wil het gewoon! Ik ben er achter dat het vooral angst is.... Ik ken dat van mezelf...zodra iets spannends dichtbij komt vlucht ik het liefst...

ik vind het wel jammer dat er niemand op mijn vorige berichtje heeft gereageerd... :144: Dat was nou nét een moment waarop ik misschien een beetje zat te wachten op een opbeurende/herkenbare reactie... Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige twijfelkont ben. :125:

Maar goed...ik ben benieuwd morgen!

Hoi Pickwickje,

Waarschijnlijk heeft niemand gereageerd omdat niemand dat voor je kan beslissen, daar moet je het toch echt zelf over eens worden. Ik heb die twijfels nooit gehad, ik zei al voor mijn zwangerschappen, dat ik iets aan mijn borsten zou laten doen als ze daardoor verknald zouden worden. Toen wist ik nog niet hoe erg ze verknald zouden worden :blush: maar ik wist wel dat ik het ooit zou laten doen. Het geld, das weer een ander verhaal, dat schudgevoel heb ik ook wel gehad, iets voor jezelf doen terwijl je van dat geld ook leuke dingetjes had kunnen doen met je gezinnetje. Maar wat is er verkeerd aan om een keertje voor jezelf te kiezen, mijn kids komen niks tekort en hoeven er geen droog brood voor te eten dus...

Nu ik het gedaan heb weet ik dat ik er goed aan gedaan heb. Ik voel me een stuk beter, vrouwelijker, sexier en zelfverzekerder. Mijn kleren staan mooier, ik voel me happy en dat straal ik ook uit. Ik heb er zeker geen spijt van en zou het zo weer doen!

Succes morgen! :116:

Groetjes Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ik was ook al een poos bezig met orrienteren en toen ik op consult was en er uit was dat ik wilde doorzetten kon ik een paar dagen later al geopereerd worden. Lang tijd om te twijfelen had ik dus niet.

Wat mij wel bezig houd is het feit dat je borsten niet meer optimaal gecontroleerd kunnen worden op borstkanker, ik heb dat al een paar keer aangekaart maar ik krijg daar geen respons op........... Struisvogel gedrag?

Er zijn veel van die twijfelaars hier hoor, ik lees het tenminste geregeld dat ze opeens allemaal bezwaren zien enzo.

Ik zou gewoon lekker op consult gaan en dan je eigen gevoel volgen, niet luisteren naar anderen want hoe meer anderen hoe meer meningen en het is jou lijf dus jij moet je er goed bij voelen!

Suc6 morgen!

Liefs Bo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bo en Kelly, bedankt voor jullie reactie! :116:

Natuurlijk moet ik er met mezelf uitkomen en verwacht ik helemaal niet dat anderen voor mij gaan beslissen. Ik vind het wel fijn om dingen van me af te schrijven. Van me af praten doe ik ook hoor...tot vervelends toe ;) ...vraag maar aan aan mijn lief hahaha...

Ik kreeg net wel een heel lief smsje van hem:

Lieverd, morgen sta je voor een belangrijke keuze en ik sta achter je!

Ik krijg er bijna zin in! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bij de PC geweest! Wat een aardige man zeg! Hele fijne informatie gekregen en op mijn gemak gesteld.

Het EMC in Bosch en Duin is een prachtig pand met een fijne en rustige uitstraling. De medewerksters waren ook erg aardig!

De chirurg was een hele aardige rustige man. Ik kwam binnen, gaf hem een hand en toen kwam hij tegenover me zitten en zei: "En? Wat kan ik voor je doen?"

Door hem uit te leggen wat ik daar kwam doen viel het kwartje wel ineens hard. :18:

Nog geen 2 minuten nadat ik zijn kamer was binnen gelopen stond ik al met ontbloot bovenlijf...pffff.....die man laat er geen gras over groeien zeg!

Ik had me op alles voorbereid maar weet je wat hij zei zei? "Je hebt hele mooie borsten!" Natuurlijk een prachtig compliment maar ik dacht wel meteen "waar begin ik aan?" en "Misschien valt het toch allemaal wel mee en stel ik me gewoon aan!" (dat stomme stemmetje!) Misschien had ik liever gehad dat die man zei: "Oja, ik zie het al...daar moeten we hoognodig wat aan doen!" :lol:

Maar goed....hij zei wel dat hij het nog mooier kon maken. Ik vertelde dat ik een grote C wilde maar het passen en doorspreken van de gewenste cupmaat komt de volgende keer.

Toen een gesprek met de verpleegkundige...het invullen van wat formulieren...bloeddruk opmeten (prachtige bloeddruk!) en toen de vraag op welke termijn ik geopereerd wilde worden. Het was even een gepuzzel iom de dokter omdat de beste man niet op elke dag opereert....maarrrr ik heb nu een datum! :43:Donderdag 15 oktober wordt mijn BIG day!!!

Een week vantevoren nog even terug om te passen...

Pffff..ik ben wel opgelucht nu hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast selina1212

Hallo Pickwickje

Gefeliciteerd met je datum!

Is toch al snel over een 6 a 7 weken is het zover Spannend!

Jaa lijkt me ook moeilijk als een pc je zo'n compliment geeft over je borsten,dan begin je toch inderdaad te twijfelen.

Ik hou je topic in de gaten.

Groetjes selina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joepie!! een datum, nog niet eens zover vooruit (in mijn optiek dan he!)

ik word ook door elke scheet of miauw aan het twijfelen gebracht. Soms word ik helemaal gek van mezelf. Denk ik dat ik het weet, lees ik weer iets waardoor alles weer opnieuw onderzocht moet worden. Vandaag is het even rustig. Er staat bij mij nog niets vast dus het zal nog wel even een hectische boel in mijn hoofd blijven tot er iets definitiefs wordt afgesproken. Ik heb volgende week nog een consult. De laatste neem ik me nu voor. Das dan in ieder geval wel een prettig compliment van je pc, niet twijfelen, gewoon doen!

gr. Kaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al zo'n twijfelkont bent is het inderdaad slim om jezelf een halt toe te roepn wat consulten betreft. Je kan we aan de gang blijven en het zo voor jezelf blijven uitstellen! :38: (dat was het "ontwijkgedrag" waar ik het eerder over had)

Ik wens jou heel veel succes bij deze weg....ik volg je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al zo'n twijfelkont bent is het inderdaad slim om jezelf een halt toe te roepn wat consulten betreft. Je kan we aan de gang blijven en het zo voor jezelf blijven uitstellen! :38: (dat was het "ontwijkgedrag" waar ik het eerder over had)

Ik wens jou heel veel succes bij deze weg....ik volg je!

das het rare, ik neem juist heel graag beslissingen, alleen ben ik in talloze opzichten niet vrij om te doen en laten wat ik wil. ik ben erg impulsief van aard, maar heb nu eenmaal man, kids, werk, geen geld etc. deze dingen dwingen mij op een andere als het ware, weloverwogen manier, te werk te gaan.

de meeste hobbels ben ik al uit, nu nog laatste consult en een datum die goed moet schikken qua werk en school. loop er niet voor weg, vlak voor de operatie piep ik waarschijnlijk anders :mellow:

jij ook veel succes met het aftellen (ik neem aan dat je daar al mee bent begonnen!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ineens nog maar 19 dagen!!!!! :o

Ik ben zo druk in mijn leventje dat ik er eigenlijk helemaal niet zo mee bezig ben. Af en toe zegt lief tegen mij: "Nog maar ... dagen liefje!" En dan schrikt mijn hartje even.... :rolleyes:

Volgende week woensdag ga ik "passen" en zal dan pas beslissen hoe HUGE ;) ik ze wil hebben.

Fijn weekend allemaal, Barbara.

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.