Ga naar inhoud

Dilemma


Ans1808

Aanbevolen berichten

Goedeavond Dames,

Op 19 november heb ik een prothese wissel ondergaan bij de Velthuis kliniek.

Ik ben niet tevreden over het resultaat.

Ik zal mijn verhaal in het kort even uitleggen.

Ik had pip inplantaten rond 325cc Achter de grote borstspier gesplaatst.

En droeg bijna altijd maatje 75D.

Bij het consult in de velthuis kliniek had ik aangegeven dat ik graag een cupmaat groter wilde.

Er was nu ook meer ruimte naar 2 zwangerschappen en borstvoeding dus dit was ook goed mogelijk.

450cc zou er geplaatst worden. Mentor rond medium profile, achter de spier.

Mijn omvang voor de operatie was 88cm.

Naar de operatie schrok ik al enorm ik dacht wie heeft mijn borsten verkleind, maar weet natuurlijk dat het nog veranderd. Na een paar dagen vond ik ze nog steeds erg klein, en ik was echt niet blij met resultaat. vrijdags gelijk met de kliniek gebeld en de situatie uitgelegd, kon maandags gelijk op gesprek komen.

Toen zeiden ze natuurlijk dat het nog veranderd maar dat ik nooit meer projectie zal krijgen, mijn omvang was toen 89cm. Dus maar 1cm meer dan voor de operatie.

Maar ik moest het toch afwachten tot 4 maart dan gingen ze verder kijken.

Waarom er zo weinig verschil in zat konden ze ook niet zeggen, ze zei het waren dezelfde soort protheses als wat ik had.

Inmiddels ben ik bijna 5 weken po, en heb inmiddels al weer een paar keer contact gehad met de kliniek omdat ik het echt niet mooi vind, ik heb veel plattere borsten gekregen dan ik had.

Inmiddels zit ik op 86cm omvang, gewoon dus al 2 cm minder dan voor de tijd.

Nu zeiden ze bij de Velthuis kliniek dat ze ook niet kunnen verklaren waarom dat zo is, het was inmiddels ook een hele andere prothese dan wat ik eerst had. (tegenstrijdig dus)

Ze willen mij dus wel heroperenen maar dat gaat mij dan 3000euro kosten.

Ik ben het dus daar niet mee eens. Ze hebben niet het gewenste en afgesproken resultaat bereikt.

Ze zeggen gewoon, haar borsten zijn mooi geworden en de pip inplantaten zijn vervangen.

Bij zijn bezig met Rechtsbijstand wat we hieraan kunnen doen.

Maar intussen, twijfel ik heel erg, voor 3000 euro kan ik ook naar een andere kliniek gaan?

Heb erg weinig vertrouwen meer.

Wordt het dan wel naar mijn wens?

Ik heb zelf al wel het een en andere bekeken wat ik graag zou willen en welke cc's.

Begin januari kan ik weer op gesprek komen daar en ik ben wel erg benieuwd wat ze mij dan aanraad.

Een s.o. aanvragen bij een andere pc?

Een heel lang verhaal geworden.

Wie heeft raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meid,

wat kut ! ik kan je niet echt veel raad geven denk ik .. :wacko:

De pip prothese waren met minder cc's groter dan andere prothese ( heb ik hier al gelezen )

dan had je chirurg maar moeten nagaan hoeveel projectie je eerst had en hoeveel je

ging krijgen vind ik .. ik hoop dat je er een goede oplossing voor vind ..

en alvast heel veel succes! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had pip inplantaten rond 325cc Achter de grote borstspier gesplaatst.

En droeg bijna altijd maatje 75D.

Bij het consult in de velthuis kliniek had ik aangegeven dat ik graag een cupmaat groter wilde.

Er was nu ook meer ruimte naar 2 zwangerschappen en borstvoeding dus dit was ook goed mogelijk.

450cc zou er geplaatst worden. Mentor rond medium profile, achter de spier.

Wat is er met die 535 en 610 gebeurd dat de chirurg deze niet heeft gekozen in overleg met jou?

In je operatieverslag ( ander topic voor de meelezers) zag ik dat je samen met Best_boobie had gekeken naar de opties en keuzes die je had kwa formaat prothese en dat was dus meer dan wat je nu uiteindelijk hebt gekregen/gekozen.

Als ze puur klinisch/medisch kijken, dan hebben ze gelijk : Je bent van je pips af, je borsten zijn mooi geworden zonder verdere complicaties of medische fouten.

Kortom : operatie geslaagd :35:

Máár dan komen daar de kleine lettertjes de hoek om. Hoe gaan ze om met een niet bevredigend resultaat.

Blijkbaar valt dit bij hun niet onder de noemer 'garantiekwestie'.

Misschien dat je iets zou kunnen bewijzen/eisen als je je dossier met aantekeningen van je eerdere consult in handen krijgt.

In principe zou de chirurg aantekeningen gemaakt moeten hebben met je wens om een cupmaat meer.

Als je dit zwart op wit hebt, dan heb je misschien een puntje waarmee je nog je gelijk zou kunnen halen, maar dan nog is het aan hun hoe ze hiermee omgaan.

Hopelijk red je het met goede communicatie, redelijkheid én geduld!

Heel veel succes!!! :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Piepke, ja die kan ik wel krijgen waarschijnlijk, maar dan moet ik daar dus gewoon die 3000 euro voor betalen. Inderdaad even verstandig om mijn dossier op te vragen daar staat zeker het een en ander genoteerd.

Kijk ik heb natuurlijk niet om minder borsten gevraagd.

Ikketje bedankt meid.

Vlinder ik zal jouw vanavond ff pb'en.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wat ik met bb had besproken was ook al de borstvergroting omdat ik direct het resultaat al niet mooi vond.

Toen hebben ze dat gezegd in het gesprek wat ik vrijdags had, en maandags daarvoor was ik al geopereerd.

toen zeiden ze dat ze er wel uit zouden komen, maar nu zeggen ze dat het gewoon 3000 euro kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ans

Ik denk idd, als je klacht op niets uit zou lopen en je alleen opnieuw geopereerd zou kunnen worden voor 3000 euro, dan denk ik ook dat je beter toch een andere kliniek kunt kiezen....

Bij Boerhaave doen ze het voor 3000, met FDA goedgekeurde implantaten (vraag naar dr. van der Weij) en bij Artemedis, Dr. Demeyere ook voor 3000.... Beide zijn heel goed.

Ik hoop dat het met de rechtsbijstand iets uithaalt, maar anders, als je de middelen hebt... zou ik kiezen voor een andere chirurg/andere kliniek.

Heel veel sterkte....

Been there, done that... Helaas....

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf bij dr. Demeyere geweest, en ben zeer tevreden. Hij plaatst echter voornamelijk voor de spier en weet niet of dat bij jou een optie is...

Dr. van der Weij plaatst ook voornamelijk voor de spier, maar plaatst vaak ook dual plane. Hij heeft hier blijkbaar zelfs een speciale techniek voor ontwikkeld, om zo droog mogelijk te opereren.. vraag me niet hoe, maar het schijnt te werken ;)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm......... dat is idd best wel ver........ om niet te zeggen: héél ver...........

Uuuuuuhm, ik kan alleen niemand verzinnen aan die kant van het land.. heb zelf ook gezocht en gezocht toen ik voor mijn wissel ging...

De enige die ik me nog bedenk is: Koeijers! Werkt in Lelystad, maar heb geen flauw idee hoe ver dat rijden is.. Weet even niet hoe dat ziekenhuis heet daar, en weet ook de prijs niet, maar welk ziekenhuis het is, weet Enibas hier op het forum!! Zij gaat daar voor haar hersteloperatie nadat de Boer van Mediconsult het bij haar min of meer verprutst heeft.

Misschien dat hij een optie is?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wat ik met bb had besproken was ook al de borstvergroting omdat ik direct het resultaat al niet mooi vond.

Toen hebben ze dat gezegd in het gesprek wat ik vrijdags had, en maandags daarvoor was ik al geopereerd.

toen zeiden ze dat ze er wel uit zouden komen, maar nu zeggen ze dat het gewoon 3000 euro kost.

oooh zo!!!! Die grotere protheses waren een optie als vervanging van de huidige prothesen :35: Nu is het me helemaal duidelijk, dankje.

Ben benieuwd hoe ze reageren als je om je dossier vraagt ;)

Succes meid!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je verschil in cc was al te weinig met je wissel,logisch dat je dat niet ziet dus,je moet altyd minimaal 200CC meer nemen bij een wissel.

Goed dat je ergens anders nog een consult neemt,zal een boel opheldering geven.

Hoop dat het gaat lukken voor die tijd nog.

En wees heel duidelijk met wat je ECHT wilt,schrijf het desnoods op!

Vrees wel dat Velthuis je niet verder wil matsen met een vrienden prijsje,

die 3000,- slaat nergens op natuurlijk.

maar bij hun kost een bv al 4500,- dus ja....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dr Koeijers werkt bij MC ziekenhuis. Die heeft 3 lokatie's. 1 in Lelystad, 1 in Dronten en eentje in Emmeloord. Er werkt nog een pc en dat is dokter Beekman.

Wat het kost bij hun weet ik niet. Ik weet alleen dat Dokter Koeijers enorm goed is in uitleggen wat er "mis" is en hoe hij het opgelost krijgt. Of het ook daadwerkelijk zo is, dat moet ik nog even afwachten, maar ik heb er een enorm goed gevoel over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.