Ga naar inhoud

Wie werken er met Monobloc hydrogel?


bloempje70

Aanbevolen berichten

Aangezien ik nog steeds mijn weg aan het vinden ben in BV-land, vroeg ik mij af of er goede PC zijn die met Monobloc implantaten werken (en dan niet de siliconen). Ik heb nog een afspraak met dr. Zaal in de Velthuiskliniek en met dr. Laban in de Bergmankliniek. Weet iemand of zij ook met deze implantaten werken? Ik neig nl. wel naar Monobloc implantaten en het heeft weinig zin om naar een afspraak te gaan als de desbetreffende artsen er niet mee werken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bloempje ,

je zal al wel veel gelezen hebben over deze implantaten vermoed ik drar je persé deze wil hebben .

Kan je mss je beweegredenen daartoe hier even neerzetten ? Discusie kan nooit kwaad en zoveel te meer je weet , zoveel te beter , niet ? :rolleyes:

Ik was nml vooral tégen die prothese .

Zal hier even opsommen waarom :

- deze prothese is fel besproken omdat een groot percentage lekt

- wou absoluut geen prothese die kan lekken of eentje met ventiel (zoals deze)

- de prothese voelt minder fijn aan , is harder en minder mooi (natuurlijk) van vorm eens ze in je lichaam zit

- heeft een gladde enveloppe (omhulsel van prothese welke ook van silicone gemaakt is btw) en geeft dus procentueel meer kans op kapselcontractie

Mss ben je gewoon anti-siliconen , dat kan ook natuurlijk . Is er geen andere optie in dat geval ?

Heb 't alleen maar goed met je voor hoor en zijn ook dames die tegen 'mijn' prothese' zijn want uiteraard is die keuze persoonlijk .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi B-cupje,

Een heleboel van je punten kloppen absoluut niet. Ik ben ook niet anti-siliconen hoor, dat hoor je me nergens beweren, maar ze schijnen nog steeds op den duur iets te gaan doorzweten en als je daar gevoelig voor bent kun je lichamelijke klachten krijgen. Aangezien mijn vader zijn halve leven reuma heeft, kan ik me voorstellen dat ik meer risico hier op loop.

NOg even je punten:

De buitenkant is geruwd en er komt juist minder kapselcontractie voor bij de monobloc (Arion) hydrogelprothese. Nl 1 % in tegenstelling tot 3-5% bij siliconen.

Ze voelen juist heel natuurlijk en soepel!!!

En lekken doen ze volgens wat ik gelezen heb niet vaker, maar daar wil ik me verder in verdiepen. Er zijn een aantal artsen die beiden gebruiken en ik denk dat ik daar ook op consult ga (o.a. dr. Selms hier op het forum en dr. Kappel)

Gr. Jacqueline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai , zo in de verdediging ... je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor .

Ik geef gewoon door wat mijn mening hierover is .

Ik lees al bijna 2 jaar mee op fora dus we lezen blijkbaar andere dingen ...

Ik heb het dan over verhalen van vrouwen die ze hebben en niet over site's van de protheses zelf of de chirurgen die ze promoten want dan is élke prothese 'perfect' . Aan alles zijn voor- en nadelen verbonden die je tegen elkaar moet afwegen .

Zoals ik al zei : ieder ze'n eigen voorkeur natuurlijk .

Btw , er zijn trouwens ook een heleboel dames die tevreden zijn over die protheses ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel me helemaal niet aangevallen hoor!! Ik probeer juist objectieve zaken te vinden op internet. Tuurlijk promoot de chirurg de prothese waar hij mee werkt. Ik probeer mezelf een zo breed mogelijke info te verschaffen voordat ik een keus ga maken en weet nog niet of dat siliconen of hydrogel prothesen worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.