Ga naar inhoud

bvin2006 : 13 december 2012 : Dr. van Rijssen : kliniek?


Aanbevolen berichten

lieve forum gebruikers...

ik lees nu even wat mee hier en daar en ga toch mijn probleem maar eens open leggen hier in de hoop op wat mede ervaringen en tips van jullie;)

ik ben een vrouw van 39 jaar..heb in 2006 een bv gedaan bij linea aesthetica in brussel. reden daarvan was omdat ik vroeger vanaf mijn 18e ongeveer gezegend was met een volle d cup. na mijn zwangerschap verdween die inhoud als sneeuw voor de zon. toen ik daarna ook nog eens ging afvallen (niet gepland maar door stress) en van 60 kg naar 50 kg ging was er niets meer over dan wat huid/theeakjes zoals ik ze noemde

heb ze dus laten opvullen zodat ik weer n d cupje terug had en mijn bestaande huid was weer wat opgevuld.

op zich ging destijds alles goed al heb ik in 2007 wat klachten aan de linker prothese gehad. t gevoel alsof hij omgedraaid was. toch is dat weer verdwenen maar wel heeft hij altijd wat verder weggezakt als ik op mijn rug lag dan mijn rechter borst.

vorig jaar ben ik voor t eerst na langdurige pijnklachten links naar de huisarts gegaan..ik voelde een harde schijf onder mijn tepel. echo gemaakt, prothese was wat rimpelig vonden ze maar geen rare knobbels te zien oid en geen lekkage.

nu sinds een aantal maanden is t naar mijn idee goed mis.

pijn, brandend gevoel en de prothese vervormt totaal wanneer ik op mijn rug lig. zakt weg, vol deuken, kan de prothese zo vastpakken en lijkt met platte kant boven te zitten? ook harde schijf nog onder mijn tepel. inhoud lijkt minder te zijn maar dan vooral als ik lig.

heb mijn chriurg van destijds gesproken en die heeft het gelijk over n wissel.. ze zitten er 6 jaar in bijna 7.

het zou kapselvorming kunnen zijn, toch ben ik bang voor een lek. of zweten?

verwisselen is geen optie voor mij financieel... begrijp dat dat niet vergoed wordt. ect alleen als ze lek zijn.

maarja, weer kans op kapselvorming, lekkage...voel me best angstig en onzeker

als hij niet lek is en t is alleen kapselvorming wordt t sowieso niet vergoed dus hoef ik nergens over na te denken...maar zal er dan toch verminkt uitzien daar denk ik zo nadien:(

er is een rontgenfoto gemaakt van mn wervelkolom en daar zag ik een zwarte vlek in mn prothese...niemand kan me nog eggen wat dat is...

ik moet nu 8 nov. naar de chirurg in het ziekenhuis. de prive klinieken zijn alleen uit merk ik tot nu toe op een wissel dus kies ik nu vooer het ziekenhuis.

ben erg benieuwd wat de uitkomst is...of ik een keuze heb. wat dan mn keuze zou zijn? geen idee

ik heb fibromyalgie die veel erger is geworden...vraag me af of dat door de prothesen komt...weet niet wat te doen, weet nog niets eens wat er mis is...lastig!!!!

iemand dit meegemaakt?

heb geen idee wat erin zit trouwens..mijn chirurg zegt gelprothesen en absolut geen pip...maar ja???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste Reactie

hoi bvin2006!

jeetje.. wat een toestand voor je!

als ik je foto zo zie, zou je toch zeker recht moeten hebben op een heroperatie op kosten van je kliniek....

wat vlinder hierboven schrijft... stuur haar een pb-tje...

en misschien zijn er meer meiden op het forum die hier last van hadden?

SUCCES!!!!

TP

Link naar reactie
Delen op andere sites

HOi meid

Ik heb je verhaal gelezen en je foto gezien... Dat ziet er niet mooi uit...

Maar ik denk dat het meer is dan alleen een esthetisch 'iets'...... Of er is iets mis met je prothese, of je hebt kapselcontractie.... Ik zou wel graag eens een foto zien van je borsten als je gewoon recht staat..... Het verschil tussen deze twee foto's zou misschien meer kunnen zeggen.

Kapselcontractie zie je vaker ook als je gewoon recht staat, zeker als het baker 3 of 4 zou zijn...

Baker (graad) 4 zou zelfs vergoed moeten worden, dus dan zou je zelf niet voor de kosten van de operatie opdraaien....

Mocht de prothese lek zijn, dan ligt het eraan welk merk je hebt en wat zij als richtlijnen hanteren t.a.v garantie.... Dit is een zaak die je plastisch chirurg voor je zou moeten bekijken...

Die donkere vlek op je röntgenfoto.... Dat zouden best eens siliconen kunnen zijn, maar ik ben geen röntgenlaborante, dus weet dit niet zeker.. Ik weet dat een witte vlek betekent dat er veel water aanwezig is in dat gedeelte. Dat die vlek dus zwart is op jouw foto, zou ermee te maken kunnen hebben dat het siliconen zijn... ( ik heb heel even gezocht wat de bestanddelen zijn van medische siliconen, maar heb dit in de gauwigheid niet gevonden... Misschien dat ik het nog vind...) Maar laat ik ervan uitgaan dat het niet opgebouwd is uit water, dan zou het betekenen dat die zwarte vlek een 'vlek' siliconengel is.... Dat jouw fibromyalgie verergerd is, kan verband houden met.... Maar of dit medisch ooit bevestigd zal worden, zou ik niet weten...

Belangrijk is, dat je ernaar laat kijken en ongeacht de graad van kapselcontractie een heroperatie overweegt......

Je gezondheid gaat voor he! :)

Hopelijk heb je een goede arts die je hierin goed zal begeleiden en adviseren!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis,

Als ik je foto zo bekijk dan was het eerste wat mij meteen opviel dat de prothese

inderdaad gedraaid lijkt te zijn. Hetgeen wat aan de achterkant tegen je borstkas aan hoort

lijkt nu aan de voorkant te zitten. En je ziet een soort van ronde schijf.

Misschien kan je eens op consult gaan bij een andere kliniek voor een second opinion

Kijken wat die er van zeggen?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx tijgertje en liekjuh voor jullie reactie...

ja ik ben bezig met second opinions...8 nov heb ik een afspraak in het ziekenhuis ivm de donkere vlek en wordt er gekeken of hij gedraaid it of niet.

van de diverse klinieken hoor ik overal wat anders...de een zegt het is kapselvorming, de ander zegt hij is gedraaid (wel vreemd na 6 jaar ineens) en weer een ander zeg dat de inhoud langaam verdwijnt door zweten..blijft vaag dus kan niet wachten tot het 8 nov is.

ik heb al 2 mamografies gehad terwijl ik later pas las dat dat niet eens mag met silliconen...nu dus om een mri gevraagd.

echo zien ze niets van lakkage alleen veeeel rimpels...maar waarom weet blijkbaar niemand.

maar idd, voor mezelf lijkt het alsof hij is omgedraaid.

hoe dan ook en wat er ook mis is...ben flink de pineut.

want onder garantie valt het niet snel denk ik...alleen bij evt lekkage meen ik.

dus stel hij is gedraaid, of er is overmatig kapsel..dan wordt het een operatie maar ze kunnen dan na 6 jaar niet dezelfde prothese weer terug plaatsen omdat ze toch dan al wat slechter van kwaliteit zijn geworden en vaak zweten, plakkerig zijn zei mijn chirurg..

maar een nieuwe kan ik onmogelijk betalen.

heel dubbel dus, want bij n lekkage is t garantie dus daar zou je bijna op hopen..maar ook weer niet want ik hoef die troep niet in mijn lichaam...

maar is er niets ernstigs mis maar moet hij er "gewoon" uit dan houd ik niets meer over denk ik...

pffff, twijfels, angst en onzekerheid...

thx voor jullie lieve reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis,

Als ik je foto zo bekijk dan was het eerste wat mij meteen opviel dat de prothese

inderdaad gedraaid lijkt te zijn. Hetgeen wat aan de achterkant tegen je borstkas aan hoort

lijkt nu aan de voorkant te zitten. En je ziet een soort van ronde schijf.

Misschien kan je eens op consult gaan bij een andere kliniek voor een second opinion

Kijken wat die er van zeggen?

X

HOi meid

Ik heb je verhaal gelezen en je foto gezien... Dat ziet er niet mooi uit...

Maar ik denk dat het meer is dan alleen een esthetisch 'iets'...... Of er is iets mis met je prothese, of je hebt kapselcontractie.... Ik zou wel graag eens een foto zien van je borsten als je gewoon recht staat..... Het verschil tussen deze twee foto's zou misschien meer kunnen zeggen.

Kapselcontractie zie je vaker ook als je gewoon recht staat, zeker als het baker 3 of 4 zou zijn...

Baker (graad) 4 zou zelfs vergoed moeten worden, dus dan zou je zelf niet voor de kosten van de operatie opdraaien....

Mocht de prothese lek zijn, dan ligt het eraan welk merk je hebt en wat zij als richtlijnen hanteren t.a.v garantie.... Dit is een zaak die je plastisch chirurg voor je zou moeten bekijken...

Die donkere vlek op je röntgenfoto.... Dat zouden best eens siliconen kunnen zijn, maar ik ben geen röntgenlaborante, dus weet dit niet zeker.. Ik weet dat een witte vlek betekent dat er veel water aanwezig is in dat gedeelte. Dat die vlek dus zwart is op jouw foto, zou ermee te maken kunnen hebben dat het siliconen zijn... ( ik heb heel even gezocht wat de bestanddelen zijn van medische siliconen, maar heb dit in de gauwigheid niet gevonden... Misschien dat ik het nog vind...) Maar laat ik ervan uitgaan dat het niet opgebouwd is uit water, dan zou het betekenen dat die zwarte vlek een 'vlek' siliconengel is.... Dat jouw fibromyalgie verergerd is, kan verband houden met.... Maar of dit medisch ooit bevestigd zal worden, zou ik niet weten...

Belangrijk is, dat je ernaar laat kijken en ongeacht de graad van kapselcontractie een heroperatie overweegt......

Je gezondheid gaat voor he! :)

Hopelijk heb je een goede arts die je hierin goed zal begeleiden en adviseren!

xx BB

bedankt voor je reactie!!!!! ik zal eens meer fotos gaan plaatsen...als ik sta zie je niet veel verschil...vooral als ik lig. of buk...

als ik sta zie je wel dat de linker wat lager hang t nu dan voorheen maar veel verschil is er niet...

een van de artsen zei, je bent vast te mager..dan zie je ze nu eenmaal goed...snap wat hij bedoelt maar is niet zo.

toen ik ze liet plaatsen was ik 1.69 lang en woog 50 kg. toen zag t er ook mooi uit.

nu ben ik (nog steeds haha) 1.69 maar weeg 54 kilo.

dus ben niet ineens afgevallen oid...

dan nog zou t na 6 jaar ineens niet zon groot verschil kunnen zijn...

ik ga uitzoeken hoe ik meer fotos plaats;)

liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je röntgenfoto bekijk lijkt het mij een combinatie van 2 dingen te zijn:

  • Kapselvorming: de witte rand bovenaan zijn waarschijnlijk calcificaties tgv kapselvorming.
  • Rotatie: Het donkere gedeelte bovenaan is geen lucht of lekkage, want buiten de witte bovenrand (kapsel) loopt dezelfde kleur door. Dus daar heeft de prothese vroeger gezeten, maar nu is ze gekanteld. Hoe ze precies gekanteld is lijkt moeilijk te zeggen. Ik DENK eerlijk gezegd niet dat de achterkant nu vooraan zit, het lijkt voor mij eerder dat ze precies 'naar voor gevallen' is, of onderdoor gegleden is. Als ik de vorm van je borsten bekijk lijkt me dit niet onwaarschijnlijk.

Feit is dat er sprake was van rimpeling, dit lijkt mij ten gevolge van de contractie. Als de contractie op den duur zo hard op je prothese duwt lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat ze door de contractie is losgekomen.

Wat nu de juiste oplossing is... laat dit over aan een bekwaam chirurg.

Alvast veel sterkte en hopelijk valt alles (ook financieel) voor jou nog mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou...weet je dat ik heel weinig weet daarvan...slechte zaak ook van mezelf, ben destijds wat naief geweest en alles vrij snel beslist etc..het was sowieso bij linea aesthetica...consult bij dr glasroth gehad en de chirurg was die dag zelf een ander dan het zou zijn maar zijn naam weet ik niet meer.

hij sprak alleen frans dus heb ook niets aan hem gevraagd.

ik heb nu wel mijn dossier opgevraagd...weet niet eens wat erin zit

ze zeggen sowieso nooit pip te hebben gebruikt dus dat neem ik dan maar aan (of ben ik nu weer naief:)

heb nog geen reactie ook op de aanvraag voor mijn dossier...

wat n gedoe he

maar jullie erg bedankt, kende dit forum niet maar is wel fijn ervaring te delen!! thx! liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi meid

Ik hoop dat je je dossier krijgt!! Je moet er wel echt op staan dat je dat per ommegaande krijgt, want dit is info die jij direct mag inzien, zonder dat er nog aan gesleuteld wordt.... :unsure:

Misschien dat daar ook de chirurg in vermeld staat (zou wel moeten) en hopelijk zijn ze eerlijk over welke implantaten je gehad hebt... Als het goed is, moeten de stickers van de implantaten zelf, in je dossier staan, zodat je redelijk zeker weet dat dit jouw implantaten zijn.

Zoek maar goed naar een GOEDE chirurg voor herstel, want zoals je misschien wel gelezen hebt hier, loopt er toch wel wat gespuis rond in dit goed verdienende wereldje.... Het geld ligt voor het oprapen en je zou niet de eerste zijn die te maken heeft met een longarts die ernaast wat borstvergrotinkjes doet.....

Hoop dat je snel je dossier gestuurd krijgt en stalk ze maar, want ze moeten dat binnen een dag kunnen regelen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjewel, ja is inderdaad waar...ben alweer een week aan het mailen elke dag maar ga maandag maar eens bellen ja.

en herstel...tja, alleen als het vergoed wordt maar dan zou dat dus sowieso bij de kliniek moeten zijn waar het gedaan is vrees ik...

mijn probleem is gewoon dat ik vanwege een ernstig ongeval van mn dochtertje en daardoor baanverlies in de schuldsanering ben geraakt. we leven van 50 euro per week met een zes personen dus een vergroting ,lening of wat dan ook is geen optie.

wil ook geen lening daar niet van...maar ik bedoel maar, financieel is het echt onmogelijk.

en ik weet dat ze niet snel het onder garantie laten vallen dus vrees dat ik straks gewoon geen borsten meer heb want veel al er niet over zijn als ze eruit gaan zo te zien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjewel, ja is inderdaad waar...ben alweer een week aan het mailen elke dag maar ga maandag maar eens bellen ja.

en herstel...tja, alleen als het vergoed wordt maar dan zou dat dus sowieso bij de kliniek moeten zijn waar het gedaan is vrees ik...

mijn probleem is gewoon dat ik vanwege een ernstig ongeval van mn dochtertje en daardoor baanverlies in de schuldsanering ben geraakt. we leven van 50 euro per week met een zes personen dus een vergroting ,lening of wat dan ook is geen optie.

wil ook geen lening daar niet van...maar ik bedoel maar, financieel is het echt onmogelijk.

en ik weet dat ze niet snel het onder garantie laten vallen dus vrees dat ik straks gewoon geen borsten meer heb want veel al er niet over zijn als ze eruit gaan zo te zien...

Oh oef... heftig......

Laat je dan in ieder geval goed voorlichten en als er een heroperatie op hun kosten zou komen (wat eigenlijk wel zou moeten als ik het zo zie, maarja ik ben ook maar een leek) dan moet je van te voren zeker weten wie de operatie gaat doen en dan kun je die tenminste nog opzoeken op dit forum of op google, om te kijken wat daar over te vinden is.....

Succes met alles, want je zit in een heftige situatie meid!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al 2 mamografies gehad terwijl ik later pas las dat dat niet eens mag met silliconen...nu dus om een mri gevraagd.

Oehhh mammografie en nog wel twee keer, kijk je uit meis dat mag echt niet hoor met protheses!

Die kunnen stukgeknepen worden bij een mammo en dan gaan ze lekken :(

Yup je dient een MRI laten doen van boven af en van de zijkant.

Heel veel succes

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm.... Volgens mij mag een mammografie wel hoor..... Die zijn tegenwoordig zo gemaakt dat ze daar tegen moeten kunnen.

Ik zou het niet willen, maar dat is een andere zaak..... Ik dacht dat ik gelezen had dat het gewoon mag....

Het is wel zo dat er minder op te zien is, dan wanneer je geen prothesen hebt, omdat de prothesen dingen kunnen laten 'wegvallen' wat je borstweefsel aangaat, zeker als ze voor de spier geplaatst zijn.

Ik zal het nog eens opzoeken, kijken of ik het nog vind

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.borstkanker.net/vragen8/v3560.php

En

Het bevolkingsonderzoek zoals we dat in Nederland kennen, is minder geschikt voor vrouwen met borstprotheses. De mammografie kan bij hen een pijnlijk onderzoek zijn. Hoewel er géén kans is op scheuren van de prothese, zijn er soms verschillende opnames nodig voor een goede afbeelding. Daarom adviseer ik patiënten met borstprotheses om de mammografie in een ziekenhuis te laten verrichten. Toch blijft de mammografie het onderzoek van eerste keus.

Tenslotte blijkt uit onderzoek dat vrouwen met borstprotheses bij wie borstkanker wordt ontdekt, geen slechtere prognose hebben dan vrouwen zonder borstprothese. Borstkanker wordt bij vrouwen met siliconenprotheses niet later ontdekt en hun prognose is gelijk aan die van vrouwen zonder protheses.

En zo zijn er nog verschillende sites te vinden via google.... het wordt nergens afgeraden om redenen dat de prothese zou kunnen gaan lekken of scheuren. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist gebeld met linea aesthetica..mijn dossier is niet te vinden (jaja) ik heb geeist dat ik vandaag nog wil weten wat er nu exact voor prohesen inzitten en wie mij geopeerd heeft...ze doet haar best maar t is mega druk

heb gezegd dat ik daar geen boodschap aan heb...krijg steeds meer t gevoel afgescheept te worden.

nog gevraagd wat er evt onder garantie zou vallen maar daar doet ze geen uitspraken over..ze wachten de mri uitslag af en gaan dan eens kijken maar ik voel de bui al hangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, ik baal ik jou plaats als ik het allemaal lees :93:

Blijven bellen en vragen is waarschijnlijk het enigste wat je nu kan doen, ik hoop echt dat ze daar hun verantwoordelijkheid nemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis,

Ik denk dat je er het beste even langs kan gaan

want afschepen via de telefoon/email is natuurlijk erg makkelijk voor hun.

Als je persoonlijk in de kliniek ga staan en stennis ga lopen maken zullen ze je wel helpen hoor, want er zitten klanten in de wachtruimte die je ook horen! ;-)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, erheen gaan, want die blijven jou afschepen!

Anders bel eens onder een valse naam? Zeg je dat je een afspraak wilt maken voor een bv. En dan vraag je gewoon hoe dat met het medisch dossier bij hun gaat, of dat net als in een ziekenhuis 10 jaar betaald wordt? en of dat dossier digitaal is, omdat je graag wilt weten hoe het met de privacy zit of zo...... Dan weet je tenminste of alle dossiers in de computer staan en dan kan je dossier ook niet kwijt zijn...

Geef echter niet aan het einde van het gesprek aan dat dit een fake-gesprek was. Gewoon datum plannen en later afbellen ;)

En als het dus in de computer staat, kunnen ze het uitprinten op het moment dat je voor hun neus staat :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn dossier!!!

heb gisteren een erg boze mail gestuurd, dat ik als model destijds voor hen vol lof over ze heb gesproken maar dat ik merk dat zodra er wat mis is er aardig omheen gedraaid wordt en ze geen medewerkign verlenen. ik gaf ze 24 uur om mijn dossier te mailen zzoniet dan zou ik uit een ander vaatje gaan tappen. en jahoor, gisteravond kreeg ik een mail met excuses

over evt vergoeding bij heroperatie wil ze niet spreken...daarvoor wachten ze de mri scan af maar heb al vernomen dat het nog niet is gelukt bij anderen die hetelfde hadden, zelfs bij baker 4 wilde e de prothesen zelf niet vergoeden...wel n lager bedrag maar geen algehele kosteloze heroperatie...vrees dus dat dat niet gaat lukken maargoed, wacht het even af

ben toch wel wat geschrokken wat betreft mijn gegevens..

ik heb perthese 300 cc rond erin zitten.

perthese zijn de goedkoopste prothese die er zijn en als je googeld vind je vaak dat perthese gelijk met pip gesteld wordt..

hier bijv:

Does anyone have any information about PIP silicone Implants ... I have just found out that they are french and the name is "Perthese" ...

of hier:

about gel filled breast implants manufactured by French company Poly Implant Perthese (PIP),

of hier:

mei 2008 – Indien : Cereform , Perthese/PIP prothesen: Indien : Sebbin / Eurosilicone: Indien : CUI , Mentor: Indien :

als ik e ernaar vraag egt ze, nee perthese is absoluut geen pip..

maarja, twijfels!!!

hoedan ook, t zijn erg goedkope en ie wel veel klachten ervan

zucht....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.