Ga naar inhoud

Even voorstellen: Blauwkous


tittytalk

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb deze week twee consultaties gehad: bij dr Tonnard van Coupure Centrum en bij dr. Demeyere. Beiden stellen een anatomische prothese voor omdat ik zo weinig eigen weefsel heb. MAAR Dr Tonnard werkt met Mentor (PUR prothesen als ik me goed herinner?). Hij stelde ook niet de hoogste projectie voor omdat dit natuurlijker zou zijn bij mij. Dr Demeyere stelde de McGhan (of Allergan/ Natrelle) 510 op de spier voor.

Nu vind ik dit een zeer moeilijke keuze:

- zal voor de spier de rand van de prothese niet voelbaar of zichtbaar zijn? (ook al heeft de 510 een dunne rand?)

- zal voor de spier niet onnatuurlijker aanvoelen voor mijn partner?

- als ik ook vermager (door ziekte, ouder worden,... heb je niet altijd in de hand?) kan ik dan geen last krijgen van rippling?

- Dr Demeyere plaatst bijna uitsluitend voor de spier, waarom werkt dan de overgrote meerderheid van de chirurgen voornamelijk achter de spier? Ook in Amerika is achter de spier veruit het populairst? Daar lopen ze toch niet "achter" qua plastische chirurgie, eerder omgekeerd?

- anderzijds, bij plaatsing achter de spier, ben ik bang voor het 'double bubble' effect op lange termijn? Ik heb hier wat naar gezocht, en dit komt blijkbaar toch redelijk vaak voor? Dr Tonnard heeft hier uit zichzelf niets over gezegd.. staat wel op de website van Dr De Meyere.

- achter de spier zit je natuurlijk ook met bewegende borsten als je je spieren aanspant, ik denk dat ik me hieraan wel zou kunnen storen?

- Na de twee consultaties kwam Dr Demeyere bij mij wel meer open en eerlijker over, hij gaf uit zichzelf meer informatie, leek ook minder bezig met "verkopen"...

- qua prijs: bij Dr Demeyere: 4500€ voor McGhan 510 voor de spier, bij Dr Tonnard 5150€ voor Mentor achter de spier. Coupure centrum is dus een 600€ duurder ondanks een goedkopere prothese...

Nog meer vragen dan ervoor dus.. Eefje, ik heb gelezen dat jij ook een McGhan 510 voor de spier hebt van Dr Demeyere? Zou ik eventueel toegang kunnen krijgen tot jouw foto's?

Alvast bedankt, ik hou jullie nog op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hey, ik dacht dat Bergman duur was met 4750. Ik vind 5150 echt heel erg duur hoor, vergeleken met alle andere prijzen die ik hier voorbij heb zien komen. Als je zelf niet achter voor de spier staat, zou ik toch liever voor erachter gaan. Dit lijkt voor mij je voorkeur, als ik je verhaaltje lees. Desnoods bezoek je nog een pc om te kijken wat die je aanraadt. Misschien kun je dan beter je keuze maken. Succes in elk geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze week twee consultaties gehad: bij dr Tonnard van Coupure Centrum en bij dr. Demeyere. Beiden stellen een anatomische prothese voor omdat ik zo weinig eigen weefsel heb. MAAR Dr Tonnard werkt met Mentor (PUR prothesen als ik me goed herinner?). Hij stelde ook niet de hoogste projectie voor omdat dit natuurlijker zou zijn bij mij. Dr Demeyere stelde de McGhan (of Allergan/ Natrelle) 510 op de spier voor.

De vraag is eigenlijk: Waarom gebruikt dr. Tonnard de PUR-prothese? Hij is hier namelijk fan van, net zoals enkele andere pc's in Nederland en Belgie... Deze prothesen worden echter normaal gesproken alleen gebruikt bij mensen die veel last hebben gehad van te veel aanmaak van kapsel bij eerdere borstvergrotingen en dus bij andere prothesen.

Je moet je goed bedenken, dat deze PUR prothese veel meer en sneller ingroeit in je eigen weefsel... Stel dat je ooit wilt wisselen, dan betekent dit, m.i. dat er veel meer eigen weefsel weggehaald moet worden, omdat dit zo vergroeid is met de prothese... Dit komt je huidkwaliteit niet ten goede, zeker als je al een dunne huid van jezelf hebt....

Trouwens: Mentor is een ander merk dan PUR!! PUR is van een andere fabrikant.

- zal voor de spier de rand van de prothese niet voelbaar of zichtbaar zijn? (ook al heeft de 510 een dunne rand?)

Normaal gesproken wordt het resultaat heel mooi! En als dr. Demeyere zegt, uitgaande van zijn expertise en de goede verhalen die hier over hem te lezen zijn (en daarbij inbegrepen mijn eigen operatie door hem) dan geloof ik ook dat je die rand niet gaat zien!

Je zag al in dat andere topic, dat Eefje deze 510 heeft. Je zou haar een persoonlijk berichtje kunnen sturen, en vragen of je haar album zou mogen zien. Ik denk dat ze dat eerder leest, dan dat ze het leest in een topic :)

- zal voor de spier niet onnatuurlijker aanvoelen voor mijn partner?

Normaal gezien niet! De prothese, de 510, is van Natrelle. Zij hebben een dikkere gel, dan de Mentor prothesen en schijnen dus minder snel te rimpelen! Je borsten zullen heel natuurlijk aanvoelen als de prothese voor de spier zit! Ik heb ze zelf (mentor, rond) voor de spier en ben er echt heel tevreden over!!!! Mijn man zegt ook steeds dat ze heel natuurlijk aanvoelen! Verder is het zo dat ze iets natuurlijker vallen als je op je rug ligt, dan dat je ze achter de spier hebt. Daarmee zeg ik niet, dat achter de spier, of dual plane, niet natuurlijk kan zijn, maar de borsten vallen iets onnatuurlijker als je ligt.

- als ik ook vermager (door ziekte, ouder worden,... heb je niet altijd in de hand?) kan ik dan geen last krijgen van rippling?

Dat kan natuurlijk altijd! Zowel bij plaatsing voor als achter de spier!

- Dr Demeyere plaatst bijna uitsluitend voor de spier, waarom werkt dan de overgrote meerderheid van de chirurgen voornamelijk achter de spier? Ook in Amerika is achter de spier veruit het populairst? Daar lopen ze toch niet "achter" qua plastische chirurgie, eerder omgekeerd?

Het dual plane plaatsen wordt inderdaad veel gedaan... Waarom? Goede vraag....

Volgens mij heeft dit er vooral mee te maken, dat in de tijd dat de gladde prothesen nog gebruikt werden, dat je dan minder kans had op kapselcontractie. Echter met de geruwde prothesen van tegenwoordig, is het om die reden niet meer noodzakelijk, dus wordt het volgens mij vaak gedaan omdat dat nou eenmaal hun techniek is (correct me if I'm wrong)

- anderzijds, bij plaatsing achter de spier, ben ik bang voor het 'double bubble' effect op lange termijn? Ik heb hier wat naar gezocht, en dit komt blijkbaar toch redelijk vaak voor? Dr Tonnard heeft hier uit zichzelf niets over gezegd.. staat wel op de website van Dr De Meyere.

Het double bubble effect kan voorkomen bij plaatsing achter de spier, en zeker bij PUR prothesen!! (volgens mij, als ik logisch nadenk)

Als je een prothese achter de spier plaatst, maar je eigen lichaam veranderd, je huid wordt zwakker door vermagering, ziekte of wat dan ook (de redenen die je zelf al noemde) dan is de kans op een double bubble veel groter! De prothese blijft namelijk op zn plek zitten en je eigen borst zakt naar beneden.....

Je kunt echter dan altijd gaan voor een wissel. Ik weet niet hoe oud je bent, maar de kans hierop neemt toe met de leeftijd.

- achter de spier zit je natuurlijk ook met bewegende borsten als je je spieren aanspant, ik denk dat ik me hieraan wel zou kunnen storen?

Zeker als je veel sport, dan zul je het zien als je met gewichten in de weer bent.. Of je je eraan stoort is aan jezelf te bedenken :)

- Na de twee consultaties kwam Dr Demeyere bij mij wel meer open en eerlijker over, hij gaf uit zichzelf meer informatie, leek ook minder bezig met "verkopen"...

Ik heb in totaal 5 consulten gehad, waarbij dr. Demeyere en dr. van der Weij het minste over kwamen alsof ze iets wilden verkopen! Hij heeft een goed verhaal, die Demeyere, en is serieus in zijn werk. Geeft ook goed de mogelijkheden aan wat betreft complicaties en zo. De nazorg is trouwens bij hem ook heel goed, en mocht er een complicatie zijn, dan ben je bij hem in goede handen. Hoe dit bij dr. Tonnard zit, heb ik geen idee van... Ben ik niet zo van op de hoogte.

- qua prijs: bij Dr Demeyere: 4500€ voor McGhan 510 voor de spier, bij Dr Tonnard 5150€ voor Mentor achter de spier. Coupure centrum is dus een 600€ duurder ondanks een goedkopere prothese...

Bedenk je goed, dat een 'normale' prothese bij Demeyere €3000,-- kost! De 510 is een stuk duurder, maar dat is ie overal... Dr. Tonnard is dus inderdaad redelijk duur!

Hopelijk heb je iets aan mijn antwoorden :) Je hebt in ieder geval een hele studie gemaakt van je bv, wat ik een goed punt vind!! Heel veel succes met het bedenken waar je het meeste waarde aan hecht!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey BB,

Wauw, bedankt voor je erg uitgebreide reactie, hier kan ik zeker weer verder mee!

Met PUR prothesen bedoel ik overigens polyurethaan prothesen, dat was het materiaal op de buitenlaag van de Mentor prothesen waarmee Dr Tonnard werkt, weet niet of dit de juiste afkorting is?

Ik vond de uitleg van Dr Demeyere al erg overtuigend. Inmiddels heb ik de foto's van Eefje gezien en het resultaat is bij haar echt prachtig en heel natuurlijk. Dit vind ik wel erg geruststellend. Anderzijds, ik heb ook al prachtige resultaten gezien met dual plane/ achter de spier dus dat cancelt elkaar dan weer uit, en dan ben ik geneigd verder te gaan kijken: wat voelt het meest natuurlijk aan en wat blijft er op oudere leeftijd/ bij gewichtsverlies het mooist uitzien?

Als ik naar amerikaanse websites kijk (ik vind bv realself.com wel goed, en zelfs op youtube is redelijk wat te vinden) vind ik als belangrijkste redenen voor plaatsing achter de spier:

- mammografie zou toch gemakkelijk zijn achter de spier

- minder risico op kapselvorming aangezien de prothese voortdurend "gemasseerd" wordt door de bewegingen van de borstspier

- nog niet onbestaand, maar toch wel minder risico op rimpelvorming

- 'van horen zeggen' : minder snel hangborsten bij plaatsing achter de spier

Over het naturelle: het lijkt me intuitief logisch dat plaatsing op de spier er natuurlijker uitziet: want daar zit het borstweefsel ook van nature. Maar voelt het ook natuurlijker aan? Zeker als je met een hoog cohesieve gel werkt zoals de McGhan 510, voelt dit niet heel stevig aan? Tenslotte vind ik het ook een beetje vreemd dat de McGhan 510 enkel bestaat met extra hoge projectie. Geeft dit niet een minder natuurlijk resultaat dan een lage(re) projectie?

Ik denk dat ik nog een derde consultatie ga doen, idealiter bij een chirurg die veel ervaring heeft met McGhan anatomische prothesen achter de spier en dan zijn/haar argumenten tegenover die van Dr Demeyere afwegen. Zo vallen eventuele verschillen in argumenten te wijten aan een verschillend merk, vorm of materiaal van de prothesen toch al weg... Als iemand zo'n chirurg kent, mag je me dit steeds laten weten!

Vele groetjes!

Blauwkous

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, de polyurethaan prothesen, maar Mentor heeft volgens mij geen polyurethaan. Deze worden volgens mij alleen door Polytech gemaakt:

http://www.polytechhealth.de/arzte/mammaimplantate/sublime-line/

Bij de website over mentor implantaten, staat geen polyurethaan vermeld.....

http://www.implantinfo.com/breast_implants/breast_implant_dimensions_mentor.aspx

Vandaar dat ik zei:

Trouwens: Mentor is een ander merk dan PUR!! PUR is van een andere fabrikant.

Ik zal eens nadenken of ik een pc kan bedenken die anatomisch achter de spier plaatst... Die dat veel doet... De enige die me zo te binnen schieten, zijn Dr. D'hondt in Tongeren en Dr. Verdonck in de Wellnesskliniek.

D'hondt werkt ook met PUR (toevallig 1 van de weinige) en met Natrelle, dacht ik, misschien ook Mentor, maar weet dat even niet meer uit mijn hoofd.

Verdonck werkt met Monobloc.

Ik ben zelf bij dr. D'hondt op consult geweest en was ook over hem goed te spreken, heel uitgebreid consult! Waarom ik niet bij hem gegaan ben, is omdat ik absoluut geen anatomische prothese wilde :)

Voor de rest is hij zeker ook een aanrader. Ook over hem zijn hier verhalen op het forum te vinden. Weet niet of je de zoekfunctie al gevonden hebt, rechtsboven in het scherm?

Gewoon de naam van de arts of de naam van de kliniek intikken, zorgen dat het grijze blokje, voor de loep, op: Forums staat en dan zie je alle topics waar zijn naam in terug komt. De topics met zijn naam in de titel, zijn meestal de operatieverslagen. Via die namen van meiden, kun je dan kijken of je foto's kunt bekijken, om resultaten te zien.

Vaak is het nodig om een vriendschapsverzoek te sturen. Ik zou adviseren er een pb bij te sturen en uit te leggen waarom je de foto's graag zou zien, want er loopt hier ook wel eens wat gespuis rond die alleen maar vriendschapsverzoeken doet om tieten te zien ;)

Succes met je zoektocht!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Blauwkous,

Ik heb vorig jaar oktober een bv ondergaan.

Ik had net zoals jij weinig eigen weefsel, om een zo natuurlijk mogelijk resultaat te verkrijgen heeft mijn pc (dr Bauland) een anatomische prothese, dual plane voorgesteld (van Natrelle).

Nu, een jaar later, ben ik nog steeds super tevreden over mijn 'natuurlijke' boobs:D

Mijn wens was dat het zo natuurlijk mogelijk zou zijn en ook niet te groot, gewoon een beetje meer.

Ik heb geen last dat mijn borsten bewegen als ik ze aanspan, maar ik doe ook niet aan fitness. Met hardlopen en hockey heb ik daar geen klachten over!

Liefs,

Daf

Kliniek: Sanavisie, Dr. Bauland

Natrelle, 245 cc Style 410 soft touch

Dual plane

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ BB, bedankt voor de tip! Eefje heeft ook al de naam van Dr D'Hondt doorgegeven, nu ben ik erg nieuwsgierig geworden om ook bij hem op consultatie te gaan.

Ivm de PUR prothesen: ik zal me inderdaad vergist hebben in het merk. Ik heb bijlange niet alles van mijn eerste consult onthouden en ben me pas erna gaan inlezen. Kan je de verschillende merken van prothesen eigenlijk te rangschikken qua kwaliteit? Ik meen ergens gelezen te hebben dat McGhan en Mentor beter zouden zijn, althans qua reputatie?

Handig je uitleg ivm zoekfunctie, ik ga zo dadelijk nog verder neuzen in het forum. Mijn vriend heeft deze dagen niet veel aan mij :-).

@ Daf31, bedankt voor je reactie. Ik zie dat je de McGhan 410 hebt gekregen, heb je de projectie volledig naar eigen smaak mogen bepalen of heeft de chirurg je een bepaalde projectie aangeraden? De 510 is er namelijk enkel met extra hoge projectie, en vraag me af of dit bij iedereen even natuurlijk is, want elk lichaam is toch anders?

Vele groetjes,

Blauwkous

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Of de kwaliteit van de McGhan (Natrelle) en Mentor daadwerkelijk beter is, daar durf ik niets over te zeggen. Wat er wel mee is, is dat ze goedgekeurd zijn door de FDA in Amerika.

Ikzelf heb ook voor Mentor gekozen, omdat ze in Amerika (boob-land bij uitstek ;) ) toch heel streng zijn met kwaliteitscontroles.... Ook ivm hoe gemakkelijk je daar een proces kunt aanspannen tegen een fabrikant, als je het niet eens bent met hun producten!

In Europa zijn er ook wel kwaliteitsorganen, maar er is laatst iets bij Radar, (nederlands consumentenprogramma) geweest, waar het CE keurmerk onder de loep genomen werd en waarbij de conclusie eigenlijk was, dat het niet zo veel voorstelde, dat keurmerk... Uiteraard is er goed gekeken naar de prothesen en de silicone, maar ik heb bewust voor Amerika gekozen.

Iedereen heeft zijn eigen gevoel en mening bij de verschillende soorten implantaten, dus ik kan jou niet vertellen wat je moet doen of wat niet. Ik kan alleen aangeven, zoals hierboven, hoe IK erover denk!

Grappig dat Eefje ook de naam van dr. D'hondt vermeldt heeft haha. Maar zij zit hier ook al lang op het forum en heeft al heeeeeeeeeel veel verhalen gelezen :)

Succes!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Blauwkous,

Om even antwoord te geven op je vraag;

De PC heeft naar mijn wensen geluisterd en daaruit verschillende pasprotheses mij laten passen.

Ikzelf heb toen niet naar de benaming van de protheses gekeken, dit raadde de PC mij ook af aangezien ieder lijf inderdaad anders is.

Bij het passen heb ik gewoon gekeken wat ik het mooiste maatje vond voor mijn lichaam.

Liefs Daf,

Kliniek: Sanavisie, Dr. Bauland

Natrelle, 245 cc Style 410 soft touch

Dual plane


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.