Ga naar inhoud

wanneer weer huishouden doen na BV


Aanbevolen berichten

hoi meiden,

ik ben nu 15 dagen po en word helemaal gek hier!
mijn man heeft een eigen zaak en vertikt het om het huishouden(nooit gedaan ook) te doen ivm dat hij het of druk heeft of de zorg van ons zoontje heeft.
het huishouden is een drama!ik doe zelf de was,kook eten en doe de vaatwassen en laat de hondjes uit...maar er moet gewoon nodig een stofzuiger door t huis gehaald worden dit is in die 15 dagen maar 2 keer gedaan :19: en dan ook nog half :69: (speelgoed verder schuiven,niet onder kasten en bank ect)

ik heb 2 hondjes en lopen toch vuil naar binnen en verliezen ook wel een beetje haar al hebben ze dat bijna niet ;)
als ik op de bank zit heb ik haren aan mn broek als ik op me pantoffels loop hangen er slierten stof en haar aan,kortom ik word gek!!
hoe deden jullie dat toch?!of hebben jullie allemaal van die behulpzame mannen?
jullie denken nu vast dat ik zo'n schoonmaak tut ben maar dat is dus niet zo,verre van dat zelfs :P maar dit gaat me echt ff te ver!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat je man niet even de stofzuiger goed door het huis haalt. Mijn man deed dat gelukkig wel, mede omdat hij wist dat als hij het niet deed, ik in staat was om het zelf te doen, en dat MAG ECHT NOG NIET!!! Echt niet doen nog hoor. Echt 6 weken wachten ermee. Heb je niet een vriendin of een buurvrouw of een moeder/schoonmoeder die je kan helpen? Als je het nu gaat doen dan heb je grote kans op complicatie's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm...dat is balen ja....

Ik heb een hulp in de huishouding dus daar hoef ik me nooit zorgen om te maken.

De was en koken deed mijn schoonmoeder de eerste weken, ik heb dus echt geluk gehad.

Denk dat er inderdaad echt niks anders op zit dan inderdaad hulp te vragen aan fam. of vrienden?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ikzelf zat met hetzelfde probleem + de zorg van mijn zoontje van 1.5 j. Misschien heb ik geluk gehad, maar na een kleine week kon ik al terug alles doen.

Zoontje in bad, verversen, op de trap dragen, stofzuigen, dweilen, afwas ....

En ik heb geen extra pijn door dit te doen. Ik ben wel andere spieren gaan gebruiken en dit heb ik ook wel gevoeld aan mijn schouders en armspieren maar dit is al weer over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je man zou toch echt zijn verantwoordelijkheid voor je moeten nemen,hij is je man ,en hij is neem ik aan getrouwd met jou in voor en tegenspoed,klinkt misschien stom,maar nu jij hem een keertje nodig hebt(zaak of geen zaak) moet hij je helpen ,door even te stofzuigen voor hij weg gaat ,als hij thuiskomt ,even snel de boodschappen halen e de honden uitlaten,zelfs de was mag jij niet ophangen ,want dan rek en strek jij teveel.

Mijn man deed alles,en was ook wel weer eens leuk om te zien,dat hij dus echt voor me klaar staat als ik hem nodig heb(terwijl ik echt ALLES zelf doe normaal)

Als hij ziek zou zijn ben ik er ook voor hem,laat ik hem ook niet aanklooien.

En een ander om hulp vragen zou ik ook niet zelf doen,daar heb ik dan ook mn man voor toch?

Nou hoeft hij ook niet echt 6 weken de benen uit zijn lijf te rennen,maar gewoon helpen met de zware dingen zou wel fijn zijn,dat verwacht een arts trouwens ook van je man dat hij daar mee helpt.

Ik wil je natuurlijk niet de les lezen hoor,ik vind t gewoon laf als mannen zo makkelijk denken,tis niet nix zon operatie en je zet nogal niet wat op t spel ook,want die 6 wkn rust is zo belangrijk!

gr Vlinder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het maar wel goed dan ,hihi...

Ja je kan na enkele weken wel wat licht huishouden doen,als je maar oppast met rekken en strekken he,die 6 weken heb je dus echt nodig,ik ben ook geen stilzitter hoor,ldus ik was ook al snel weer dingen zelf aan het doen,maar mn man sprong er dan al snel bovenop,hahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaa luister maar mooi even naar vlinder !!

Ze heeft gelijk hoor mijn man en zussen hebben geholpen .

Als m'n man geen dubbele hernia had gehad had ie alles gedaan.

Ti's wel effe loslaten want zelf doe je het beter.

Maar een borsten operatie is niet niks dat moet hij wel snappen .

Zeker met stofzuigen en boven je schouders werken

Koken deed ik zelf behalve het afgieten en zo .

Je bent er voor elkaar , juist met dit soort dingen .

Dus hup hup aanspreken die hap !

En helaas pindakaas moet je nu wel om hulp vragen .

Sucses !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou meiden kunnen jullie hem niet ff aanspreken dan!haha

Doe niet anders is een gebed zonder eind!

Ik denk dat ik half dood moet zijn wil hij echt t huishouden gaan doen...

En ja ik moet t idd door de vingers zien dat hij t minder goed doet...

Zal me schoonmoeder toch maar even om hulp vragen hoe moeilijk ik dat ook vind.

@ fluline ik zelf kan het ook hoor maar ik wil niet riskeren dat ik strajs weer opnieuw onder t mes moet door een complicatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je man kan je toch wel even helpen met de stofzuiger? Is maar kleine moeite,als jij straks complicaties hebt ben je verder van huis. En zou toch zonde zijn?

Ik vind dat eerlijk gezegd wel raar. God zij dank doet mijn man het wel. Ik eb 9md met bekkenklachten thuis gezeten als hij niet had geholpen was ik nergens geweest.

Hopelijk kan je je man nog overhalen misschien als hij dit leest of leest over de mogelijke complicaties die je hierdoor kan krijgen.

Groetjes en succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de reden van het niet mogen stofzuigen het vele rekken en strekken, maar je kunt ook stofzuigen zonder te rekken en strekken. Je bent dan wel wat langer bezig en je krijgt er het heen en weer van, maar als je heen en weer loopt met de stofzuiger zonder te rekken en strekken en je armen gewoon zoveel mogelijk langs je lijf te houden ook dan wordt er stof gezogen. Gewoon heen en weer lopen met je armen omlaag en de stofzuiger het werk laten doen. De lastige en hoge plekjes laat je gewoon zitten. Je kan niet alles hebben.. Het is een beetje een gedoetje op deze manier, maar het is te doen. En natuurlijk niet aan de stofzuiger gaan lopen trekken want dat is te zwaar, maar gewoon als het nodig is het ding een corrigerend tikje met je voeten geven haha. En niet al teveel zuigkracht gebruiken want dat lijkt me ook niet goed.. Dweilen doe ik dan niet want dat lukt echt niet zonder rekken en strekken. Ik ben al zo vaak geopereerd dat als ik iedere keer 6 weken niet stofzuigen etc. had aangehouden dat ik dan nu compleet vervuild geweest zou zijn..Bij familie en vrienden kun en wil je ook niet eeuwig blijven aankloppen. Je moet wat he.. Dus je wordt creatief. Ik zou het op deze manier stofzuigen trouwens toch niet de eerste twee weken na de operatie doen en daarna ook alleen als je voelt dat het gaat. Voor mij werkt het wel omdat het eigenlijk niet zoveel anders is dan gewoon lopen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet t meiden t komt raar over maar mijn man is echt niet de enige die er zo over denkt.

De meiden die een man hebben die helpen in t huishouden mogen in hun handjes knijpen!

Ik heb zelf de keuze gemaakt om met zo iemand verder te gaan (lees een ex was heel ander maar vond ik 10x nixs) tis alleen nu lastig.

Toen ik zwanger was en idd ook bekkenklachten had ging t ook anders....

Weet niet wat t nu is maar heeft t ook erg druk,waar ik overigens ook blij mee ben in deze tijd.

Ik vroeg me gewoon af of jullie allemaal doe 6 weken t niet hebben gedaan?

Hoe doen alleen staande mama's dat bijv?

Link naar reactie
Delen op andere sites

t gaat om de repeterende bewegingen.... Steeds dezelfde beweging maken, zorgt voor een kapsel dat contractie kan gaan vertonen na verloop van tijd....

Het toch doen omdat het lichamelijk wel kan, is het stomste wat je kunt doen.... Dan toch liever even een vriendin of je man vragen... Als je man het niet doet, dan een vriendin of buurvrouw, of iemand anders die het weet...

Het zou zo zonde zijn als je nu te veel gaat doen en dat je straks met de gebakken peren zit :)

Wel rot hoor, dat je man zo reageert..... Is er geen methode dat je hem om kunt kopen?? Er zijn mannen die echt niet te vermurwen zijn he... :unsure:

Hoop dat je een oplossing vind :) Hetzelfde geldt voor ramen wassen en dweilen en dat soort dingen.

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd onbegrijpelijk dat er nog mannen bestaan die niks helpen in het huishouden, ik zou zowiezo nooit met zo iemand trouwen of gaan samenwonen. Mijn man heeft hier heel goed geholpen in het huishouden, eten klaargemaakt, opgeruimd, gepoetst, mij gewassen.

Neen de eerste weken mag je echt niks doen en kan je ook gewoonweg niks doen wegens te pijnlijk.

Ik was vandaag een zak hout gaan halen voor de kachel en kreeg daarna steken in mijn borsten, ben nu bijna 6 weken PO, maar ga daar toch nog even mee wachten hoor. Je voelt dat zelf aan als het te veel wordt.

Ik vrees ook dat je man niet zal veranderen op dat gebied, dat zit erin en krijg je er niet uit.

In elk geval snel beterschap toegewenst en zeker niks forceren.

Grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben verpleegkundige en mocht van mijn pc na 4w eigenlijk al alles doen dus ik zou zeker wachten tot je 4 w bent. Door bijkomend verlof was ik langer thuis maar mijn man heeft 6 w alles gedaan.

Eens stofzuigen is toch niet veel gevraagd hè dat zal er nog wel net bijkunnen zeker. Druk of niet er zijn grenzen vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou meiden kunnen jullie hem niet ff aanspreken dan!haha

Doe niet anders is een gebed zonder eind!

Ik denk dat ik half dood moet zijn wil hij echt t huishouden gaan doen...

En ja ik moet t idd door de vingers zien dat hij t minder goed doet...

Zal me schoonmoeder toch maar even om hulp vragen hoe moeilijk ik dat ook vind.

@ fluline ik zelf kan het ook hoor maar ik wil niet riskeren dat ik strajs weer opnieuw onder t mes moet door een complicatie.

Ja , dat begrijp ik wel, maar als je voelt dat je spieren het toelaten, en totaal geen pijn of tegentrekking voelt, kan het wel denk ik... Mijn pc zei gewoon dat ik moest opletten en het rustig aan doen, op eigen tempo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 years later...

Ik maak me nu een beetje zorgen. De 2de week deed ik de afwas en de was, na 16 dagen ging ik weer werken. Ik ben iedere avond wel stuk. Ik probeer niet met m'n ellebogen voorbij schouderhoogte te gaan en rechtop te blijven. Ik voel af en toe wel als ik een verkeerde beweging maak. Vooral trekkende beweging. Een zware deur openen. Dan doe ik het de volgende keer met twee handen. Doe ik te veel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@Soraya

 

als ik de verhalen hier zo lees denk ik dat ik ook zorgen ga maken.

 

na 5 dagen liep ik al langs de boulevard.

na 10 dagen deed ik kleine beweging  stofzuigen. 

Ik til geen zware dingen op maar kan aardig wat doen als groente snijden. Ik heb ook nergens pijn.

de eerste drie dagen was vooral brandgevoel en messteken maar nu, alsof ik al 4 weken verder zit.

 

wat kan er gebeuren als je wel teveel doet of als je in je slaap wakker wordt en op je zij ligt? Wat is de schade?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 8-12-2012 om 11:40 zei tjikkie:

hmm thanx meiden!
ben niet zo van t vragen en zelfs als mensen te voorstellen neem ik niet gauw de hulp aan.
voel me op de 1 of andere manier dan toch een beetje bezwaard


maar ik ga het iig niet zelf doen ik ga me inhouden

Hoi!

de eerste week deed ik niks. Mn kinderen waren ook elders behalve savonds en af en toe bij oma logeren. 

De 2e week zit ik nu net in. Ik doe de was, vaatwasser in en uit ruimen. Koken hoeft nog niet, maar heb ook ingevroren. 

Als t geen pijn doet, is t geen probleem zeiden ze tegen mij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-6-2018 om 23:03 zei Sophia-Lane:

@Soraya

 

als ik de verhalen hier zo lees denk ik dat ik ook zorgen ga maken.

 

na 5 dagen liep ik al langs de boulevard.

na 10 dagen deed ik kleine beweging  stofzuigen. 

Ik til geen zware dingen op maar kan aardig wat doen als groente snijden. Ik heb ook nergens pijn.

de eerste drie dagen was vooral brandgevoel en messteken maar nu, alsof ik al 4 weken verder zit.

 

wat kan er gebeuren als je wel teveel doet of als je in je slaap wakker wordt en op je zij ligt? Wat is de schade?

Ik precies tzelfde. Nu 8 dagen po, zolang je geen pijn hebt mag t zeiden ze tegen mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.