Ga naar inhoud

Wassen van bh's


Stones78

Aanbevolen berichten

Hey meiden!

Aangezien ik nu inmiddels de trotse eigenaresse ben van een stel knappe bh's vroeg ik me af hoe ik deze het beste kan wassen.

Voorheen klapte ik mijn dikke gevulde heeeeele goedkope bh's gewoon in de was hoe het me uitkwam. Graden, kleur etc maakte me niet uit. Deed ze nog net niet in de droger ;-)

Je hebt toch van die speciale waszakjes of van die ballen? om je bh's in te wassen??

Dus mijn vraag; is dat echt noodzakelijk? Hoe wassen jullie je (dure) bh's?

PLEASE zeg allemaal niet met de hand?!?!

Bedankt alvast!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Ik heb wel gehoord dat je dan een waszakje moet gebruiken en op 30 graden..maar ik hoor ook graag reacties van ervaren gebruiksers :-)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Stones

Ik was ze allemaal op de hand. Gewoon in heel warm/heet water met waspoeder erbij, laat ik een avondje lekker weken, dan goed wassen en spoelen, dan een klein beetje wasverzachter(echt klein beetje) en dan spoelen daarmee, en dan drogen op een kledingstokje:)

Ik heb ook een Betty Ball, zo een bal voor in de wasmachine. Dat doe ik soms met lichtkleurige bhs als ik ze niet zo goed schoon krijg.

Maar dat komt niet vaak voor, wat ik was ze meestal na 2x dragen

groetjes Veer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, het is een kwestie van regelmatig wassen... Dan hoef je ook niet te schrobben ;)

Waspoeder gebruik ik nooit, want dat kan vlekken geven op gekleurde kleren. Ik zet ze meestal in een sopje de avond ervoor (biotex voor gekleurde was, of anders Color-wasmiddel) En was het dan de volgende dag uit, ff spoelen en dan idd op een haakje of aan de wasdraad met een waspin

Het nut van dat netje is dat de haakjes van de bh geen andere was of de eigen bh beschadigen. Het mag in de wasmachine hoor, heb ik me laten vertellen en doe het ook wel eens, maar vind het meestal gewoon zonde hihi.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke wasmachine nieuwer dan 1990 hebben wel een handwas programma. In een netje doe ik ze. Ik heb nooit een volle was, maar dan kan je t vaak ook zo instelle dat je een halve doet. Bij voorgevormde cup, Als t uit de was komt is t wel van belang dat je de vorm er weer in moet maken, want eenmaal gedeukt, dan krijg je dat niet meer eruit. Dan ziet je bovenleiding er zo gek uit. Ook al is de binnenkant van je tiet gevuld. Sommige zijn best wel stevig, zoals freya bh's. Ze kunnen best wel wat hebben, maar hoe vaker je ze wast, hoe sneller ze verzieken. Dat is bij allemaal. Succes met wassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook altijd dure bh's en die was ik gewoon in de machine mee met de rest. Gaat prima en ze zien er goed uit, geen doorgestoken beugels oid. Maar denk wel dat nu na mijn operatie, als ik straks weer nieuwe dure ga kopen, ik die wel op een hadwasje ga doen. Is niet zoveel werk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn oude bh's "mishandelde" ik echt :76: (wasmachine én droogkast)

maar de nieuwe 'mooie' en 'grote' bh's doe ik met de hand. In een sopje en nadien op het droogrek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meest voorkomende probleem bij kapotte wasmachines is dat de beugels van bhs los raken en in de filter terecht komen,vandaar dus het waszakje!

(ja sorry mijn vader is monteur geweest)

Hoe ik ze was?Gewoon eerst een aantal keren met de hand,dan later toch in de machine omdat ik gewoon vind dat ze anders niet schoon genoeg worden.

Op 30 graden in een was zakje dus.Doe er altyd gewoon blousjes ofzo bij(niet in t zakje)

Ik heb trouwens wel een lingerie stand op mn machine ook :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.