Ga naar inhoud

Daf31 : 28 Oktober 2011 : Dr. Bauland : Sanavisie


Aanbevolen berichten

Hoi dames! :48:

Ik heb vorig jaar oktober (2011) een borstvergroting laten doen bij Sanavisie!

Heb toendertijd op dit borstenforum gekeken wat er over Sanavisie en dokter Bauland werd geschreven door patienten. Hier heb ik veel aan gehad!

Daarom heb ik mij vandaag aangemeld om mijn ervaringen met jullie te delen. :)

Ik heb een stukje tekst geschreven die het traject laat zien dat ik heb doorlopen!:

Al vanaf mijn 17e jaar was ik niet tevreden over de grote van mijn borsten. Ik ging iedere dag voor de spiegel staan, gewoon om mezelf ervan te overtuigen dat het wel mee viel. Mijn cup maat A75 vond ik gewoon niet bij mijn postuur passen. Ik heb een normaal tot slank postuur en wanneer ik veel aan sport deed werden mijn borstjes nog kleiner. Ik werd hier zo onzeker over dat ik op mijn 22e de knoop toch heb doorgehakt. Ik zei altijd dat ik tevreden zou zijn met een beetje meer, om het zo natuurlijk mogelijk te laten lijken.

1e consult:

Heel spannend! Voor mij was het nog helemaal niet zeker of ik met de operatie door zou gaan, dit was echt om mezelf te oriënteren, ik was ook nog nergens anders dan Sanavisie op consult geweest. Ik had er veel goede verhalen over gehoord, deze dag had ik een gesprek met de doktersassistente en zou plastisch chirurg dr. Bauland tijdens het gesprek ook even binnen komen lopen.

Het eerste gesprek werd mij gevraagd waarom ik graag een borstvergroting zou willen en werd me alles verteld wat er bij een borstvergroting komt kijken. Ik kreeg een duidelijk beeld van hoe de operatie in zijn werk zou gaan en wat ik zou kunnen verwachten. Ook werden mij de opties gegeven tussen verschillende protheses. Ik wist al, wanneer ik er mee door zou gaan, welke prothese ik zou kiezen. Dit waren de protheses van het merk Natrelle, die mij het natuurlijkst leken door hun druppel vorm (anatoom) en ook van de beste kwaliteit zijn.

Plastisch chirurg Dr. Bauland heeft tijdens dit gesprek naar mijn wensen geluisterd en liet mij verschillende maten protheses passen zodat ik kon kijken wat ik het mooiste bij mijn lijf vond passen.

Na dit eerste consult was ik enorm opgelucht, ik wist namelijk zeker dat ik dit door zou gaan zetten.

2e consult:

Tijdens het tweede consult heb ik met de doktersassistente nog wat dingen besproken. Ik had een aantal vragen die na mijn eerste consult niet ter sprake waren gekomen, ik vroeg mij af na hoeveel maanden na de operatie ik weer kon gaan sporten en of de littekens zouden vervagen. Ook heb ik nog een keer de pas protheses gepast en mijn definitieve keuze gemaakt, de doktersassistente heeft mij gerust gesteld dat ik mijn keus altijd kon bijstellen of nog een keer kon komen passen.

Helaas zou het wel een tijdje duren voordat ik kon worden geopereerd vertelde de doktersassistente mij, dit kwam doordat er weinig operatie ruimte was voor het aantal behandelingen. Ik heb hierdoor een maand of vier op mijn operatie moeten wachten, dit was voor mij geen probleem omdat ik in deze tijd nog geld kon sparen om de operatie te bekostigen.

Dag voor de operatie:

Ik heb wat onrustig geslapen, ik was nog nooit geopereerd en wist ongeveer wel wat mij te wachten stond maar het blijft spannend hoewel ik er toch echt klaar voor was. Ik heb er natuurlijk ook naar toe geleefd. Alleen mijn familie en twee goede vriendinnen wisten van de operatie. Deze hebben mij gesteund en gerust gesteld, ik wist dat ik een goede keuze had gemaakt en dat ik na de operatie een zelfverzekerder mens zou worden.

Dag van de opname:

De operatie stond om 14:30 uur gepland. Ik zou nuchter moeten blijven tot de operatie dus was ik een beetje slapjes. De operatie liep iets uit, ik was erg zenuwachtig maar gelukkig word ik dan heel rustig. Ik werd naar de uitslaapkamer gebracht waar een verpleegkundige mij voorbereide op de operatie, ik kreeg een zoutoplossing via een infuus. Hierna werd ik even alleen gelaten, op dat moment ging er echt van alles door mijn hoofd, maar zoals ik er nu op terug kijk weet ik niet meer precies wat. De anesthesist kwam me in deze ruimte ophalen om me mee te nemen naar de operatie kamer. Ze kletste veel dus werd het weer even helder voor mijn ogen, totdat ik in de operatie kamer kwam. Een kille ruimte met felle lampen. De tijd leek echt heel snel te gaan vanaf nu, gelukkig maar want het leek wel of ik in trance was. Ik kreeg een kapje op mijn mond en weg was ik….

Ik werd even wakker in de uitslaapkamer maar herinner me hier eigenlijk niks van, ik zie alleen nog een vaag beeld voor me dat dr. Bauland mij iets vroeg maar dit weet ik niet zeker. Na een tijdje werd ik wakker in een andere kamer, ik hoorde mijn moeder en zus al via de gang en hun geluid stelde mij gelijk gerust. Ik voelde me heel zwak en slapjes, dit kwam natuurlijk doordat ik heel de dag niks gegeten had en door de narcose. De verpleegkundige en mijn familie zeiden dat de operatie goed was verlopen. Ik was ontzettend moe, mijn ogen kon ik nauwelijks open houden dus mompelde ik een paar keren dat ik wilde slapen.

Mijn moeder en zus bleven nog een uurtje, in deze tijd hielp de verpleegkundige mij om het verband af te doen en een andere schone band eromheen te plaatsen. Ik trok helemaal wit weg en het werd een beetje zwart voor mijn ogen. Ik zou, voordat ik mee naar huis mocht, naar de wc moeten gaan. Aangezien ik veel moeite had met het omhoog komen uit het bed stelde de verpleegkundige voor dat ik nog een nachtje zou blijven. Die nacht heb ik niet veel geslapen. Een verpleegster kwam om het uur naar mijn kamer om te kijken hoe het met me ging en om te proberen helpen uit het bed te komen om te plassen. Na een aantal keren dit te proberen lukte het uiteindelijk, wat een opluchting! Vanaf toen kon ik wat slapen en de volgende ochtend kreeg ik een heerlijk ontbijtje, een beschuitje met chocoladevlokken. Hier knapte ik van op. Dr. Bauland kwam die ochtend ook even in mijn kamer om te kijken hoe het met me ging.

Ik belde mijn vader op die mij op kwam halen. Wat een heftige dag en nacht maar ik zou het voor geen goud terug willen draaien.

De eerste week na de operatie vond ik het uit bed stappen vreselijk. Dit deed echt heeeel erg veel pijn. De druk die op je borstspieren licht is dan onverdraagzaam (ik heb dual plane, dan worden de prothesen onder de borstspier geplaatst). Maar gelukkig duurde deze pijn maar een weekje. Ook was ik nog niet helemaal gewend aan mijn borsten, ik voelde me (denk ik) net als een puber waar de borsten van aan het ontwikkelen zijn; onhandig en iets dat er niet hoort te zitten. Maar desondanks, na de zwelling werd dit al gauw anders.

Na een maand was het dan ook zo dat ik al helemaal gewend was aan mijn borsten. Ze kregen al meer de juiste vorm, wat ben ik er blij mee!

Wat heeft Sanavisie toch en fijn team, vanaf het 1e consult tot de dag van operatie ben ik geweldig behandeld. De verpleegkundige, anesthesist en plastisch chirurg dr Bauland! :35:

Ik ben erg op mijn gemak gesteld en ik ben enorm blij met de stap die mijn leven heeft veranderd, ik ben echt een stuk zelfverzekerder dan ik voorheen was en zou het echt iedereen aanraden die met hetzelfde probleem zou zitten als ik!!

Veel liefs,

Daf

Kliniek: Sanavisie, Dr. Bauland

Natrelle, 245 cc Style 410 soft touch :1boobs:

Dualplane

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Daf

Fijn dat alles zo goed gegaan is! En dankje voor het delen van je ervaring.

Ik zal je verhuizen naar de operatieverslagen, dan lezen meer mensen jouw ervaringen :) Welke datum, vorig jaar oktober, ben je geopereerd? Dan zet ik dat er even bij in de topictitel :)

Gefeliciteerd nog, al is het meer dan een jaar te laat :P

xx BB

ps: dat andere topic heb ik weggehaald, aangezien de tekst precies hetzelfde was :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej BB,

Haha ik ben nog een beetje zoekende hoe het hier werkt

Maar heb deze tekst even verplaatst naar de operatieverslagen!

Bedankt voor de tip, en ja, een beetje een verlaat verslag over mijn borstvergroting.

Vind het leuk om te delen en meiden ervan te overtuigen dat je er echt een leuker en zelfverzekerder persoon van kan worden :1:

Liefs Daf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.