Ga naar inhoud

Bella22 : 22 februari 2013 : Dr. Tan : Contour Kliniek : Bussum!


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik ben 28 jaar en heb ein-de-lijk een afspraak gemaakt bij een kliniek voor een bv! Ik heb zolang ik mij kan heugen moeite met mijn huidige cupmaat (75A). Sinds mijn 18e roep ik al dat ik een bv wil, maar het is nog nooit zover gekomen dat ik daadwerkelijk een afspraak heb gemaakt. Totdat een vriendin afgelopen weekend tegen mij zei dat ik gewoon 's een afspraak moest maken; een intake gesprek kan nooit kwaad en je kan daarna natuurlijk nog je keuze maken. Nu ken ik mijzelf en weet ik zeker dat ik het ga doen! Het voelt nu al als een soort opluchting dat het eerste gesprek staat, haha!

Mijn doel is niet om gigantische borsten te krijgen. Mijn wens is om een mooie cup te krijgen, wat past bij mijn lichaam. Ik ben 1.74m lang en weeg 65 kilo. Cupmaat 75A slaat gewoon nergens op! Ik heb altijd gezeur met kleding (mn bh's) passen. En wat ik het ergste vind is dat als ik mijn armen omhoog doe, mijn bh half op mijn borstjes zit.. :-S Dan kan ik zo gefrustreerd raken, het is gewoon niet eerlijk! Daarom ben ik blij dat ik nu de knoop heb doorgehakt en 2013 goed begin met een afspraak bij de kliniek.

Op internet en de Consumentenbond las ik goede verhalen over de Contour Kliniek, dus vandaar dat mijn keuze daar op gevallen is.

Ondanks dat het allemaal nog een tijd duurt, heb ik al wel wat vragen:

- Hoe hebben jullie het met werk geregeld? Op internet lees ik dat deze cosmetische ingreep 'gewoon' onder ziektewet valt, maar hoe ging/gaat jullie werkgever hier mee om? Het is tenslotte een vrijwillige operatie.

- Hoe lang hebben jullie niet kunnen werken? Ik ga nu uit van een week of 1 à 2, maar lees soms verhalen van 6 weken thuis zitten?!

- Welke huishoudelijke klusjes kun je wel doen? Ik begrijp dat je niet het hele huis kan stofzuigen, maar mag je bijvoorbeeld wel een vaatwasser uitruimen?

- Hoe lang hebben julllie niet kunnen auto rijden?

In ieder geval leuk dat dit forum bestaat! Het is erg leuk, interessant en leerzaam om jullie verhalen te lezen!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo Yoki!

Ook welkom op het forum! :) en alvast gefeliciteerd met je genomen stap naar een bv!

Ik heb zelf een week geleden een borstvergroting laten doen. Ik had zelf cupmaat 75b en heb 330cc laten plaatsen, ik verwacht hiermee op een mooie C uit te komen.

Ik heb vooral de eerste 3 dagen erg veel pijn ervaren, toen was ik ook niet in staat om te werken, huishoudelijke klusjes te doen of auto te rijden. Het wordt meestal aangeraden zeker de eerste week goed rust te nemen, maar moet eerlijk zeggen dat ik dat niet helemaal gedaan heb (ik kan namelijk niet hele dagen stil zitten).

Hoe je dat met je werk kan regelen heb ik geen idee van. Ik zit zelf nog op school en heb daarnaast een bijbaan dus heb verder geen echte regeling met mijn werk hoeven treffen. Wel ben ik de zaterdag na mijn bv gewoon weer gaan werken (was geopereerd op woensdag). Ik merkte wel dat het vermoeiender was dan normaal en had ook nog wel wat last van m'n boobs, maar niet zo erg dat ik niet meer kon werken. moet wel zeggen dat ik tijdens mijn werk niet heel intensief mijn armen o.i.d. gebruik (geef rondleidingen op een schip). Het is dus ook sterk afhankelijk van het soort werk dat je doet.

Ik doe nog steeds geen zware huishoudelijke klusjes (stofzuigen, dwijlen enz.) maar wel de kleine dingetjes als de vaatwasser uitruimen de was enz. Autorijden doe ik ook gewoon weer na een week.

Op internet wordt veel gezegd over een aantal weken rust nemen, maar mijn chirurg zei dat het ook juist goed is om te bewegen zodat het wat soepeler wordt en je er zelf gelijk mee om leert gaan, maar ik denk dat je het 't best gewoon even aan je chirurg kan vragen wat het beste voor jou is en daarnaast kan je natuurlijk op je eigen gevoel afgaan. Bij mij was de pijn namelijk na 3 dagen al enorm geminderd waardoor ik weer een hoop kon, maar het kan net zo goed zijn dat het bij jou langer duurt! daarom zelf kijken hoe jij je voelt en het advies van de chirurg opvolgen :) Daarnaast kan je natuurlijk ook altijd je vragen hier stellen en zullen er genoeg meiden zijn die je kunnen helpen met een antwoord!

Alvast veel succes op je intake!

xx Gwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je consult! Als je eenmaal protheses gepast hebt weet ik zeker dat je nooit meer twijfelt haha. Ik ben 23 en heb hetzelfde als jij, qua maat maar ook dat ik me er zo gruwelijk aan stoor.

Ik heb het op mijn werk verteld. Ik werk in de zorg/hulpverlening, dus ik kan echt niet na een paar weken weer werken. Je hebt gelijk dat het onder ziektewet valt, alleen hebben veel werkgevers zoiets van ja Doei... Wat natuurlijk ook begrijpelijk is. Ik heb het netjes gespeeld omdat ik mijn baan graag behoud en heb 6 verlof ingeleverd voor mijn bv. De wondgenezing en inkapseling duurt immers zes weken dus ik spel graag op safe! Op mijn werk kan ik niet zeggen van ohhh ik doe vandaag minder zwaar werk, dus ik moet alles weer kunnen als ik terug ben.

Ik meen dat ze voor auto rijden adviseren dit minimaal 2 weken niet te doen, maar de experts hier op dit forum kunnen je dat vast met meer zekerheid zeggen ;) de ene arts is ook de andere niet wat betreft adviezen. Ik zou het niet onderschatten als ik jou was. De eerste weken kan er nog van alles misgaan als je teveel doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie! Leuk om jullie ervaringen lezen.

@Gwen: Hoe gaat het nu met je na de operatie? Ben je tevreden met het resultaat?

@AEM2610:Heb jij al datum voor je bv staan? Naar welke cup zou je willen?

Ik heb 3 januari dus een afspraak staan en zal daarna een datum bepalen. Ik denk nu aan voorjaar 2013. Dit houdt natuurlijk wel in dat ik begin volgend jaar het op mijn werk moet vertellen.Ik zie hier toch wel een beetje tegenop. Zeker omdat het een vrijwillige operatie is en misschien niet door iedereen begrepen (nu is mijn leidinggevende wel een vrouw, dus dat scheelt) :141: . En als ik dan verhalen lees van sommige meiden die 3 a 4 weken thuis zijn gebleven (ziektewet of eigen dagen), voel ik toch wat scheve gezichten opkomen... Dat komt natuurlijk absoluut niet uit met de hoeveelheid werk (ik werk voor een groot commercieel bedrijf). Maar goed, dat zou mij natuurlijk niet tegen moeten houden! Hoe reageerde jouw werkgever AEM2610 op de borstvergroting überhaupt? En jij bent 6 weken thuis gebleven?

Ik zou ergens al willen dat ik eerder mijn bv zou ondergaan, haha!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg mijn bv 8 januari, zie handtekening onder mijn berichten;) ik blijf idd zes weken thuis. Omdat ik enorm veel overuren heb, kan ik zes weken opnemen. In eerste instantie waren mijn bazen er ook niet blij mee natuurlijk. Het is een hoop planwerk, mijn collega's moeten mijn uren opvangen. Daarvoor werk ik nu een tijdje extra veel, zodat ik hen nu ontlast. Dan is het toch een beetje eerlijk verdeeld. Mijn leidinggevende begreep het gelukkig wel heel goed. Ik wil graag een volle c, kleine d en hoop die te bereiken met ongeveer 350 cc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb je inderdaad slim opgelost zo, met je verlofdagen! Dat gaat bij mij op die manier helaas niet lukken... :( Nu heb ik wel een kantoorbaan, dus fysiek niet zwaar. Nou goed, ik zie begin volgend jaar wel hoe het ontvangen wordt op mijn werk!

Spannend, 8 januari! Jij begint het nieuwe jaar heel goed! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hallo allemaal!

Ik heb 3 januari dus mijn intake-gesprek bij de kliniek en ben de laatste tijd al veel aan het rondsnuffelen hier voor de verhalen en ervaringen.

Een aantal mensen met wie ik in mijn omgeving gesproken heb over dat ik graag een borstvergroting wil, vragen direct naar de gewenste grootte: een C of D? Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe ik dit kan bepalen (heb nu een 75A). Is het zo tijdens de pas-sessie dat je het aantal cc's kiest met een daar bijbehorende cupgrootte..? Kan iemand mij uitleggen hoe dat gaat? Ik heb zelf niet echt een idee wat grootte betreft; gewoon wat mooi bij mijn lichaam past en dan liever iets groter dan iets kleiner (zeker als ik hier van veel meiden lees dat zij snel wennen aan de grootte en liever iets meer hadden gehad). Ik heb al wel foto's verzameld welke ik mooi vind.

Daarnaast vroeg ik mij af of er misschien een soort 'standaard lijstje' bestaat met vragen voor de pc tijdens het intake-gesprek. Heeft iemand dit of kan iemand haar lijstje met mij delen?

En ook wat betreft voorbereidingen vóór-en na de operatie (lees al wel veel over joggingbroeken en vestjes, haha)!

Alvast bedankt voor jullie reactie! Iedere tip is welkom! :)

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben pasprothesen die je kun passen. En dan kun je zelf beslissen wat je mooi vind. Allemaal verschillende maten. Uiteindelijk bekijkt de pc of het er ook in past als e bijv voor heel groot zou kiezen ;)

Ik heb een lijstje van het forum gehaald hier. Als je rechtsboven vragenlijst in vult kun je het wel vinden. Ik heb toen een hele mooie lijst hier weg gehaalt

Al werden de meeste vragen wel beantwoord in het praatje ...

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi en welkom op het forum!!

Hoe je het beste kunt bepalen welke cupmaat je wilt, is naar een warenhuis gaan en van jouw omtrek een cup C een cup D of een cup E te passen. Die volproppen met zakdoeken of zo en dan een strak truitje erover heen. Geen zwart, want dat maakt kleiner :)

Verder zou je op internet kunnen zoeken naar een formaat borsten wat je wel mooi zou vinden. Dat voorbeeld kun je meenemen naar de plastisch chirurg, gebeurt vaak!!

Over de vragenlijst heeft Rosanne je al antwoord gegeven.

Voor de rest kun je allerlei trefwoorden intikken in de zoekfunctie, rechtsboven in het scherm om dingen op te zoeken!

Veel lees- en forumplezier!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus precies de reden dat ik dit zou willen weten! Omdat ik nu een A heb, klinkt een D echt huge! Maar als ik hier soms foto's zie vind ik een D erg mooi. Ook lees ik dat veel meiden achteraf gezien toch ietsje groter hadden gewild.

Ik heb inderdaad al foto's verzameld, dus ben heel benieuwd! Bij de kliniek waar ik de intake heb, kun je de prothesen op borg meekrijgen. Dan kan ik thuis ook nog passen met mijn eigen kleding!

Ik zal je tip opvolgen; dat wordt een hele doos zakdoeken mee de paskamer in! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo allemaal!

Vanochtend heb ik het intake gesprek gehad en de datum is daar: 22 februari 2013!! Yoehoe, zo blij dat er nu een definitieve datum is. Het aftellen kan beginnen! :)

Ik heb een intake gehad bij de Contour Kliniek in Bussum. Het ontvangst was heel prettig. Het gesprek begon met Karin, die mij rustig alles heeft laten zien (foto's van operatie borstvergroting) en alle vragen heeft beantwoord. Middels de pasprotheses hebben we samen gekeken naar de gewenste grootte. Ik had al aangegeven dat ik graag naar een grote C / kleine D toe wil en dat past ook prima bij mijn lichaam. Toen ik de pasprothese in had dacht ik: "Hé, zo hoort het! Zo klopt mijn lichaam", haha! Vond het helemaal niet absurd groot ofzo!

Nadat dr. Tan mij had opgemeten, kwamen we tot de conclusie dat we voor 400cc gaan (Natrelle anatomisch, ruw), plaatsing op de spier (ben eigenlijk wel blij dat dit kan, had het niet verwacht!).

Indien 400cc niet lukt, zal tijdens de operatie naar 360cc gekeken worden.

Vind het zo spannend, maar kan niet wachten! :43: Boobies, here I come!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je datum!

Ik ben ziekgemeld, kreeg ook wat scheve ogen van collega's maar met hun wordt ik niet oud dus daar heb ik plat gezegd schijt aan! Verder ben ik nooit ziek en hun wel, en dan horen ze mij ook niet klagen. Hun hoeven niet eens extra te werken, alleen een paar die 1 andere dienst draaien die ik anders zou doen. Verder wordt het anders opgelost dus moeten ze niet zeuren.

Autorijden doe ik nog niet, ga straks misschien een klein stukje rijden om te kijken hoe dat gaat. Lange stukke durf ik nog niet, als je ineens moet uitwijken..... zal vast niet goed zijn voor het inkapselproces.

Lekker aftellen nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sexymama81!

Ik heb het besproken met mijn leidinggevende en ik mag mij ook gewoon 3 weken ziek melden. Heel fijn (en ook terecht als je naar je rechten kijkt). Ik ben daarnaast ook nooit ziek en altijd flexibel, dus voel me er ook niet heel schuldig over.

Ben je nog wezen autorijden? Hoe ging het?

En ik ga zeker lekker aftellen! Ik ben bijna in staat om als een klein meisje een aftelkalender te maken en iedere dag een kruisje te zetten, haha! :126:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee Bella,

Wat fijn dat je zo'n goede intake hebt gehad, 22 februari is ook niet zo ver weg toch.. :)

400cc klinkt wel als veel! Ik had een 70a/aa en heb met natrelle anatomische 280cc nu een 70D. Tenminste ik draag nu een 70D sportbh, maar denk eigenlijk dat ik wel op een 70c uit ga komen uit eigenlijk. Ben jij niet bang dat je met 400 op een hele grote maat gaat uitkomen?

(ik wil je niet afschrikken hoor! :P gewoon uit interesse)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee Bella,

Wat fijn dat je zo'n goede intake hebt gehad, 22 februari is ook niet zo ver weg toch.. :)

400cc klinkt wel als veel! Ik had een 70a/aa en heb met natrelle anatomische 280cc nu een 70D. Tenminste ik draag nu een 70D sportbh, maar denk eigenlijk dat ik wel op een 70c uit ga komen uit eigenlijk. Ben jij niet bang dat je met 400 op een hele grote maat gaat uitkomen?

(ik wil je niet afschrikken hoor! :P gewoon uit interesse)

Hi Sjors!

Nee, gaat al heel snel! :) Ja, klinkt veel he! Maar mijn wens is grote C / kleine D en dan zou 400cc prima passen. Volgens mij zegt het aantal cc's ook niet altijd alles hoor, voor wat betreft cupmaat. Sommige hebben met minder een grote cupmaat en andere met meer een kleinere cupmaat.

Ik voel me er prima bij hoor en ik ben ook best lang (174cm), dus volgens Karin en dr. Tan kon ik dat prima hebben, haha!

Jij nog steeds superblij? Morgen terug voor controle?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sjors!Nee, gaat al heel snel! :) Ja, klinkt veel he! Maar mijn wens is grote C / kleine D en dan zou 400cc prima passen. Volgens mij zegt het aantal cc's ook niet altijd alles hoor, voor wat betreft cupmaat. Sommige hebben met minder een grote cupmaat en andere met meer een kleinere cupmaat.Ik voel me er prima bij hoor en ik ben ook best lang (174cm), dus volgens Karin en dr. Tan kon ik dat prima hebben, haha! Jij nog steeds superblij? Morgen terug voor controle?
Dat klopt inderdaad dat cc weinig zegt. Ik zie hier veel verschillende resultaten met 400cc.Ik krijg 480cc ben 170 wou ook een D cup. Komt helemaal goed.. Jij bent al bijna aan de beurt elk vooruitzicht in t nieuwe jaar :D

Elk moet leuk zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rosanne: Ik vond 400cc aan het begin ook wel veel klinken, maar met die pasprothese ging het prima en zou erg blij zijn met een kleine D! Indien de 400cc niet lukt, zal het 360cc worden. Dan heb ik alsnog een grote C. En je moet natuurlijk altijd maar zien op welke cupmaat je uiteindelijk precies uitkomt. Ben heel benieuwd en heb er zin in! :)

@BB: Bedankt voor het wijzigen van mijn titel! Heb nu het gevoel dat ik er echt bij hoor, haha! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee,

T is nu bijna 2 weken geleden.. ik heb gisteravond weer foto's gemaakt. Zal ze er zo opzetten. :)

Ik ben echt nog helemaal blij! Ze zijn inmiddels wel wat kleiner geworden, maar dit past wel goed bij mijn lichaam. Deze maat.

Ik denk dat het uiteindelijk een 70C wordt, maar heb er geen spijt van dat het niet de 320cc is hoor, dat zou echt te breed zijn voor me. Ik heb ook best dunne armpjes, dus dat zou raar zijn dan. haha.

Ik moet straks maar flink mijn armspieren gaat trainen zodat ze bij mijn borsten passen! hahahaha

Ben echt suuuper BLIJ!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.