Ga naar inhoud

Linus : 23 november 2012 : Dr S.J.A. Beekmans : Hagaziekenhuis Den Haag


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik heb eindelijk de stap gezet en open ook een operatie topic, na al een tijdje rondgekeken te hebben op dit forum, en heel veel gelezen te hebben!

Ik zal 23 november 2012 (volgende week vrijdag) geopereerd worden door dr S.J.A. Beekmans (er is nog een andere Beekmans in omloop vandaar de initialen). Dat vind ik behoorlijk spannend, omdat het toch een 'gezond lijf' is waar in gesneden gaat worden, een zware operatie, dus tja..

Maar tegelijkertijd lijkt het me heerlijk verlost te zijn van nekpijn, hoofdpijn, vermoeide rug etc.

Ik doe het echt alleen voor het lichamelijke want ik vind grote borsten eigenlijk wel mooi.

Ik ga van 75F/70G naar hopelijk een C cup. Dat hangt nog een beetje ervan af, want mijn borsten zijn heel breed en smaller kunnen ze het niet echt maken :1:

Wat ik heel graag zou willen weten: zijn er nog recente ervaringen met dr. S.J.A. Beekmans in het Hagaziekenhuis/Leyenburg of Sportlaan? Ik kan wel wat terugvinden maar dat is al vrij lang geleden. Het lijkt soms alsof iedereen naar klinieken gaat?

En wat verwarrend is: ik heb het de dokter voorgelegd: ankermethode of sleutelgatmethode? Hij vertelde dat ze altijd via de sleutelgatmethode opereren maar dat dit een ankervormig litteken geeft. Helemaal geen 2 methodes dus..? Maar hier op het forum (en overal op het internet) staat het beschreven als 2 methodes!

Ik ga deze week ook nog even langs het ziekenhuis om een 'voor' foto te laten maken.

Groeten & wordt vervolgt,

Linus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linus welkom op het forum :D

Ik heb even de volgende link voor je, hier kan je wat meer lezen over beide methodes. Verder kan je uiteraard nog even goed op het forum lezen, want er is genoeg informatie te vinden :)

Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor de reacties!

Nog even voor een compleet verhaal:

Ik heb 2 jonge kinderen, 2,5 en 4 jaar. Dat wordt denk ik nog best lastig voor de eerste tijd, met niet tillen etc. Ik heb wel geregeld dat ze de eerste dagen naar mijn moeder gaan (mijn vriend verzorgt mij). Maar daarna...

Iemand nog tips?

En nu inderdaad aftellen, ben er eerlijk gezegd de hele dag mee bezig in mijn hoofd:/

Groeten,

Linus

Ps mochten jullie nog foto-albums hebben, ik wil ze heel graag zien om een idee te krijgen wat me te wachten staat. Ik heb begrepen dat het best heftig eruit kan zien in het begin maar dat het met de tijd uiteindelijk mooi wordt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linus

Ik heb een zoontje van vier, hij slaapt op de dag van operatie bij oma, dag erna thuis, eerste weekend bij mijn zusje en de rest van de dagen, hij is schoolgaand en omdat ik alleenstaand ben heeft hij vso/nso - op woensdagmorgen breng ik hem naar school, woensdagmiddag is hij altijd met oma.

Mijn vriend komt mij verzorgen [wonen niet samen] zover het gaat met zn werk, onregelmatige diensten, rooster pas eind volgende week bekend, dus is best stressen in mijn hoofd of alles wel goed gaat komen rondom de opvang van mijn kleine vriendje, want ook die zorg mag mn vriend op zich nemen... douchen, eten e.d.

Mijn hondje heb ik uitbesteed de eerste 3/4 weken bij een vriendin, want die kan ik niet uitlaten - komt best nog wat bij kijken als je geen "compleet" huishouden/gezin hebt ach iedere uitdaging is er 1 dus bring it on :)

Meid voor mij duurt het nog ff maar ook ik betrap mezelf erop er constant mee bezig te zijn, in mijn hoofd en dan vooral de rompslomp erom heen, dat alles in kannen en kruiken is dat ik écht rust kan nemen bij kan komen enz. Ook zit ik constant hier op het forum, kan me nergens anders meer op concentreren, ach het is ook niet niks!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha linus,

Mijn album heb je al gezien las ik net ;) . Heb geen kinderen dus daar kan ik je geen tips over geven. Maar je mag in het begin niks tillen en na een paar weken mag je dat opbouwen naar steeds een beetje zwaarder.

Alvast heel veel sterkte met aftellen.

Ennuh snoopy erg he dit forum, er zijn er die hier zelfs blijven hangen :45: :45:

Xx anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames,

Ik wordt nu toch wel heel zenuwachtig... Nog minder dan een week. Ik heb de hele week vol gepland met alle dingen die ik nog wil regelen (en laatste week werk natuurlijk)..

Ik heb eigenlijk nog vragen aan de pc, maar is daar wel tijd voor, voor de operatie? Ik heb begrepen dat de pc alleen nog komt aftekenen?

Misschien dat ik maandag even met de afdeling ga bellen, anders blijf ik in de zenuwen.

Mijn moeder heeft ongeveer 2 jaar geleden een BVK gehad. Zij is zo lang ik me kan herinneren ontevreden geweest over haar (grote) borsten, en had ook al heel lang klachten. Maar met ongeveer 60 jaar heeft ze eindelijk de stap gewaagd. En kreeg een behoorlijke complicatie: eerst had ze een allergische reactie op de hechtingen (en heeft ze een week in het ziekenhuis gelegen) en later bleek ze ook een ziekenhuisinfectie opgelopen te hebben. Behoorlijk heftig allemaal, maar ik moet zeggen dat ik het resultaat wel mooi geworden vind, en het past ook beter bij haar lijf. Maar ze zal er nooit blij over vertellen, is er een beetje van getraumatiseerd lijkt het, en ze was heel erg geschrokken toen ik vertelde van mijn eigen BVK plannen.

Afijn, het maakt in ieder geval dat ik super bang ben voor complicaties. Al heeft de pc (althans arts in opleiding) gezegd dat die dingen natuurlijk niet erfelijk zijn, en ik ook een stuk jonger ben (37 jaar), dus alle kansen op een goed herstel.

Daar ga ik dus vanuit, maar ik merk dat ik er bijna een soort van bijgelovig van wordt, ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen:-/

Ik ben al wel vit c en arnica tabletten aan het slikken, en ik rook niet (normaal weinig) en probeer deze laatste weken ook niet te veel wijntjes en biertjes te drinken;-)

Laatste vaart: ik heb mijn pc nog nooit ontmoet alleen zijn assistent- arts in opleiding. Hebben meer mensen dit gehad?

groeten,

Linus (is een vreemde verbastering van Marjolijn trouwens, maar da's een lang verhaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje heftig verhaal van je moeder, maar dat hoeft niet te betekenen dat het bij jou ook zo gaat he!!!

Ik heb wel mijn pc ontmoet voor de operatie. Had een consult bij de pc.

Volgende week rond dit tijdstip heb je kleine boobies! Haha, zo dacht ik de hele tijd.

Nou voor je het weet is het zover... Spannend!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties dames, doet me goed. Ben echt veel zenuwachtiger dan dat ik ken van mezelf. Ik ben eigenlijk altijd een beetje een koele kikker (of een coole kikker;-)... Maar nu dus helemaal niet. Heb zelfs vandaag het ziekenhuis gebeld om te vragen of er van te voren wel genoeg tijd is om al mijn vragen te stellen; hoorde ze denken: ah, daar is weer een zenuwlijertje!

Nou ja, pech dan maar.

Ik vroeg ook nog op welke locatie ik moest zijn (Haga heeft 2 locaties) terwijl ik dat allang had opgeschreven!!!

Ik ga nu maar even zen zijn.........

@Snoopy1996: jij hebt ook aardig wat te regelen thuis, heel veel succes, komt ook al dichtbij voor jou!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marjolijn

Nog even meid, jeetje kan me voorstellen dat je niet meer te houden bent... als ik er te veel aan denk word ik gillend gek en zeker met wat er om heen allemaal geregeld moet worden, ben al zo regelnicht - liefst heb ik alles zwart op wit zodat ik het naast me neer kan leggen en me nergens meer druk om hoef te maken.

Misschien moest ik het soms wat meer gewoon op me af laten komen, dont know... ik heb nog geen positief geluid gehoord op mn tweede keer akkoord verkleining maar nu via Bergman ipv zkh - hopelijk betekend dit niet dat het niet geregeld gaat worden arghhh

Probeer je ook wel wat te chillen meid! Ontspannen is goed voor je gestel [makkelijk gezegd ;-)]

Zal aan je denken en met mij nog wel wat meiden vanaf hier denk ik zo!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis

Weet niet of je het nog meegekregen hebt maar ik heb mijn tweede akkoord binnen, gisteren werd ik gebeld dat ook nu weer het ziekenfonds akkoord is, dusssss 12-12-12 is een feit!

Gisteravond druk aan het brainstormen geweest voor de beste oplossing met de kleine man voor de eerste twee weken na de bvk, om hem te ontzien en mijzelf uiteraard, nu dat allemaal concreter word valt de stress wel wat weg en kan ik met gezonde spanning uitzien naar de bvk...

Nog twee nachten meid, weet je al hoe laat je geoppereerd word?

Als ik er alleen al over praat hier zit te tikken dan gieren de spanningen door mijn lichaam, damn kan me zo goed voorstellen hoe jij je onderhand moet voelen, denk dat ik tegen die tijd buiten mijn lichaam treed, zei gisteren al tegen mijn vriend ik moet iets kalmerends hebben hoor anders ben ik niet te stoppen denk ik :-)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Net gebeld voor de operatietijd: ik wordt vrijdag om 10.30 uur in het ziekenhuis verwacht. Dan eerst bloed prikken en 'inchecken' en rond 12.30 uur wordt ik geopereerd.

Ik heb al veel geregeld, ben aan het inpakken voor mezelf en de kinderen (morgen de hele dag de kinderen thuis, nog even van ze genieten!) en dan ga ik er voor!

Ben eigenlijk nu wel even heel rustig, heb er helemaal vertrouwen in.

@ snoopy1996: Gefeliciteerd!!! Mooi dat het nu vaststaat, kun je je inderdaad richten op het voorbereiden. Misschien wordt je juist wel rustiger naarmate het dichterbij komt (en je alles geregeld hebt en je je kunt richten op jezelf), en anders dan toch maar een pilletje;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor jullie meeleven!

Heeft even geduurd maar hier ben ik weer...

Ik had in het ziekenhuis geen internet, en daarna ben ik even ondergedompeld in de goede zorgen van mijn vriendje;-) Ik heb echt even mijn hoofd leeg gemaakt zal ik maar zeggen..

Maar inmiddels zit ik achter mijn laptop en gaat het dus best heel ok.

Vrijdag om 10.30 moest ik mij melden, eerst bloedprikken, dan op de afdeling inchecken. Ik zou rond 12.30 uur aan de beurt zijn voor de operatie. Maar toen ik aankwam op de afdeling en het intake gesprek met de verpleegkundige had, zei ze dat ze inliepen, ik kon dus eerder aan de beurt zijn, nu eigenlijk al. Diegene voor mij was namelijk niet nuchter geweest, en moest dus uitgesteld. Ok, ik dacht wel bij mezelf, rustig aan, ik wil nog wat vragen stellen etc. Dus dat heb ik nog redelijk kunnen doen. Ze waren allemaal heel vriendelijk verder.

Ze wees me mijn bed aan, ik kon mijn ziekenhuishemd aandoen en toen waren de zusters er al die me kwamen ophalen... Mijn vriend liep nog een stukje mee naar de gang, gedag gezegd en daar ging ik dan! In de verkoever (is ook voor na de operatie) kamer infuus gekregen en nog wat vragen gehad. Toen kwam dr Beekmans aftekenen. Hele aardige man, en ik heb nog mijn laatste vragen kunnen stellen aan hem. Hij zou er een c van maken, dat heb ik nog nadrukkelijk gevraagd (tijdens het eerste gesprek was en c/d, maar het lijkt me vreselijk als er te weinig weg is en ik er lichamelijk niets van ga merken). Ik had er wel vertrouwen in. Toen heel bewust naar de pre-operatiekamer (of was dat al de operatiekamer?), zelf op het andere bedje gaan liggen, en daarna ging ik onder verdoving.

Ik werd wakker weer in de verkoeverkamer, en ik had niet te veel pijn. Ik wilde geen morfine oid, maar wel een soort paracetamol aan infuus, dus dat kreeg ik. Daar was ik heel blij mee want dame die bij mij op de kamer lag (de operatie na mij) had denk ik wel veel pijnstilling (morfine) gehad en was de hele nacht misselijk.

Eigenlijk vond ik in het ziekenhuis de drains het meest vervelende, dat die erin zaten kon ik goed voelen. Maar de volgende dag mochten ze eruit en dat vond ik helemaal meevallen.

Alles ging volgens mij tot nu toe volgens het boekje, geen nare dingen, niet al te veel pijn (al zal ik niet zeggen dat ik helemaal geen pijn heb;-).

Het enige dat ik had, en waarmee ik het ziekenhuispersoneel heb laten schrikken (en mezelf) is dat ik vrijdagavond naar de wc ging (op de gang), een zuster ging mee, stond buiten de deur, en ik dacht alleen 'ik ben we een beetje misselijk', ben ik flauwgevallen. Duurde even voordat ik bij kwam, is echt zo gek, 3 van die witte jassen die boven je hoofd hangen, en later ging ik nog een keer onderuit, maar toen hadden ze me gelukkig alledrie beet. Ik ben die eerste keer gelukkig niet hard gevallen, dankzij de hele kleine wctjes daar, ik hing schuin tegen de muur aan. Moet je ook niet aan denken dat je met je open wonden hard valt!! Super geluk gehad dus!

Nu ben ik dus weer thuis, heb een goede sportbh aan, en het ziet er zo ver ik kan zien heel goed uit. Onderaan is het een beetje blauw maar bovenop zie je niets. En op de hechtingen zit nog tape, dus dat ziet er ook heel netjes uit;-) Het is zooooooooo gek om opeens kleine borsten te hebben!! Je hebt je natuurlijk voorbereidt, maar ik blijf het heel gek vinden. Ik loop nog een beetje krom uit voorzichtigheid en door pijn, maar ik kan nu al voelen hoe veel lichter dit voor mijn schouders is. Terwijl er niet eens zo veel af is, althans, geen idee, wat is veel?

Links heeft hij 175 gram weggehaald, en rechts 304 gram (wat een verschil!)

Ik vind het dus nog een beetje gek, maar wel helemaal in verhouding met lijf.

Ik ga zo proberen foto's te maken, heb ook 1 foto van voor de operatie (in het ziekenhuis hebben ze ook foto's voor gemaakt, maar die heb ik nog niet). Dan zal ik proberen een album aan te maken.

Nu ga ik eerst weer even liggen. morgen komen mijn kinderen al weer thuis, ik mis ze vreselijk, maar ik kan me nog niet voorstellen dat ik al wat voor ze kan betekenen....

Tot later lieve mensen!

XLinus

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toen zag ik je bericht wel, zit hier helemaal te smilen, ben happy voor je, ik ga toch ook proberen of er een C in zit! Ik vraag het gewoon de dag van operatie, de brutale hebben de halve wereld toch!

Meid doe je rustig aan, laat je lekker bedienen geeft helemaal niets jezelf lekker laten vertroetelen, het is allemaal niet niets, ik ben benieuwd naar je verdere herstel en je fotoos natuurlijk...

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.