Ga naar inhoud

moray : 16 november 2012 : Dr. Wu : Parkkliniek : Rotterdam


Aanbevolen berichten

Hallo,

As vrijdag worden mijn PIP protheses verwijderd voor andere protheses.

mijn vraag is wat jullie ervaringen zijn mbt de prothesewissel.

Ik heb namelijk de eerste keer ontzettend veel pijn gehad, en maak me toch best wel druk om het herstel na de prothesewissel.

Hier en daar heb ik wel gelezen dat de pijn wat minder zal zijn dan bij de eerste operatie, maar graag hoor ik jullie ervaringen..misschien kan iemand mij wat geruststellen!

Hoeland mochten jullie niet tillen? heb namelijk een zoontje van 9 maanden en ik hoop hem toch weer snel te kunnen oppakken en het dagelijks leven met hem weer op te pakken.

Graag hoor ik van jullie!

bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iedereen reageert natuurlijk anders maar ik vondt het uiteindelijk meevallen. (de operatie,pijn etc.)

Maar id ik heb een zoontje van 15 mnd en vindt dat toch wel tegengevallen en nog steeds ik ben ook nog maar 3wkn po.

Je kunt op mijn profiel kijken hoe mijn ervaring is en kunt altijd om tips vragen.

gr.

Joy

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik mag 6 wkn niet heffen en tillen maar ja dat gaat dus niet als je een kleintje hebt dus ik probeer nu maar op mijn manier te tillen als het niet anders kan.

Ik zet m dan met een hups heel snel op mn heup zodat het gewicht niet op mn armen en borst rust.

Verder heb ik veel hulp van mn man en oudste zoons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betekent niet dat je 6 wkn niks mag gaat meer om het zware tillen etc.

Ik heb medicatie gehad waardoor de pijn echt heel goed te doen was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Pfff pips, shit zeg. Fijn dat ze gewisseld gaan worden!!

Over het tillen, dat mag vooral niet als je plaatsing achter de spier krijgt. Meestal als prothesen voor de spier geplaatst worden, is dit een minder groot probleem. Tillen als je achter de spier hebt, mag niet, omdat dit het genezingsproces in de weg zit en kan ervoor zorgen dat de prothese niet op de juiste plaats inkapselt. Het is namelijk zo dat je prothese beweegt als je spier beweegt. Je spier beweegt als je zwaarder tilt, vandaar dus....

Verslagen over wissels kun je lezen via deze link: http://www.borstenforum.com/forum/48-operatie-verslagen-borstprothesewissel/

Hoop dat je hier iets aan hebt!

Veel lees- en forumplezier!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je voor of achter de spier krijgt is afhankelijk van twee dingen:

1. de voorkeur van de chirurg

2. of je voldoende eigen weefsel hebt om de prothese uberhaupt voor de spier te krijgen

Waar en door wie wordt je geopereerd? Als je dat even vermeld, dan zet ik het in je topictitel en verplaats ik je naar de operatieverslagen, als je wilt? Misschien vind je het leuk om straks na je wissel, ook een operatieverslag te schrijven en ons wat op de hoogte te houden.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn eerste bv had ik op de spier en zag je id heel erg de rondingen zitten ivm heel dun vel weinig vet.

Bij mijn tweede bv kwam de pc dus met de optie dual plane half onder de spier en vindt dit voor mij dus id veel mooier geworden.

id heel verschillend maar dat zal de pc ook wel allemaal met je doornemen wat het beste bij jou past.

xxx

joy

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik word geopereerd door dokter wu in het park kliniek te rotterdam is prima als je mij verplaatst! ga morgen ook even bellen om te vragen hoe de prothese word geplaatst vind ik toch wel fijn om te weten,misschien kunnen ze me ook nog wat gerust stellen begin hem nu toch echt wel te knijpen en maak me vooral zorgen over het tillen en de napijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 van de 3 pc's vertelde mij dat je kindje tillen geen probleem hoeft te zijn zolang je je kindje maar tegen je aan draagt.ik heb mijn BV nog niet gehad dus heb er verder geen ervaring mee maar heb zoiezo voor de eerste 2 weken hulp geregeld.

Vind overigens ook hier weer mee dat de adviezen van pc's sterk uiteenlopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tjikkie ik heb ook voor twee weken hulp geregeld maar daarna zal ik het toch echt alleen verder moeten doen kan mij ook herinneren dat mijn pc heeft gezegd dat ik twee weken niet mocht tillen. ik ga morgen toch nog even bellen en informeren hoe het nou zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

BB nee dat was nou net niet de meyer (voor de spier)die dat zei...

wel van boerhaave die was ook voor de spier die zei na 2 weken moet het geen probleem zijn maar wel voorzichtig blijven.

en van selms was helemaal makkelijk die zei zelfs dat ik na een week kon werken! :19: en werk als hondentrimster dat betekend dus ook honden van 35 kilo op tafel/bad zetten! en dat was dual plane.

maar werk doe ik iig 4 weken niet en hoef dan nog maar 1 dag te werken en wil dan hulp erbij en die kleine moet ik even bekijken hoe dat gaat....helemaal vermijden kan je het denk ik niet als mama zijnde :22:

Link naar reactie
Delen op andere sites

komt vast wel goed allemaal!

had ook bij park gekeken maar ben er niet op consult geweest zou wel lekker dichtbij zijn geweest...

maar schoonmoeder is er geholpen en is zeer positief ook door dr wu.

ik wordt een weekje later geholpen alleen nog niet echt zenuwachtig maar dat komt vast wel :P

succes iig en zeker met je kindje het scheelt dat de mijne 15 mnd is en al goed zelf kan lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BB nee dat was nou net niet de meyer (voor de spier)die dat zei...

wel van boerhaave die was ook voor de spier die zei na 2 weken moet het geen probleem zijn maar wel voorzichtig blijven.

en van selms was helemaal makkelijk die zei zelfs dat ik na een week kon werken! :19: en werk als hondentrimster dat betekend dus ook honden van 35 kilo op tafel/bad zetten! en dat was dual plane.

maar werk doe ik iig 4 weken niet en hoef dan nog maar 1 dag te werken en wil dan hulp erbij en die kleine moet ik even bekijken hoe dat gaat....helemaal vermijden kan je het denk ik niet als mama zijnde :22:

Oke :)

Hm.. idd vreemd dan, die verschillen.... Snap er ook af en toe geen jota meer van....

Maarja, ik zeg ook maar wat ik het meeste lees en weet van mijn eigen consulten he :)

Nog twee nachtjes slapen Moray!!!

Gaat al vlug erop aan :D

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.