Ga naar inhoud

Na hoeveel dagen weer je normale leven oppakken?


Aanbevolen berichten

Hallo lieve dames!

17 december wordt ik geopereerd aan mijn (nu nog kleine & ongelijke) borsten!

Zit net in een erg drukke periode met school op dat moment. Gelukkig mis ik maar 4 dagen school, want meteen daarna heb ik kerstvakantie.

Na de kerstvakantie heb ik helaas al tentamens (mijn moeder brengt me dan naar school, aangezien me het nog best eng lijkt om dan meteen al in volle bussen te gaan staan). Dus moet ik in de kerstvakantie toch wel echt wat dingen voor school doen.

Ik vroeg me af hoelang het ongeveer duurt voordat je je bed weer uitkan en je op een rustig tempo weer wat dingen kan gaan doen? Dagelijkse dingen zoals je kamer opruimen, naar de winkel om wat kleine dingen te halen (ik woon 100 meter van het centrum af, dus dat scheelt!) Ik werk samen met een projectpartner (die niet weet dat ik aan mijn borsten wordt geopereerd. Ze weet wel dat ik wordt geopereerd en dat ik daarom niet naar school kom), dus ik vroeg me af of ik na ongeveer 2 weken met haar zou kunnen afspreken om aan ons project te werken, zonder dat ze doorheeft dat ik hele erg last heb van bijvoorbeeld mn borsten.

Misschien beetje rare vraag, maar ik zit er best mee! Kunnen jullie misschien vertellen hoe jullie het herstel in de eerste weken hebben ervaren? Wanneer kon je weer naar buiten, fatsoenlijk lopen etc?

Alvast bedankt ladies! Kan niet wachten op mn nieuwe boobies, hihi :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Romy,

Een herstel loopt bij iedereen anders maar ik denk dat dit heus wel zal meevallen.

Ik kon na 1 week toch al heel veel. Ik denk dat je zeker na 2 weken met iemand kan afspreken. Recht lopen zal dan wel lukken.

Het aftellen kan beginnen!

Veel succes ermee!

Groetjes!

N.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was het vooral mijn concentratievermogen dat een beetje plat lag van de operatie.... Leek wel alzheimer.... Dus op tijd beginnen met studeren voor je tentamens, zodat je het allemaal in je kunt opnemen :)

Hoelang het bij mij duurde voor ik weer vanalles kon.... pff zou ik moeten terug kijken in mijn topic, ik zou het zo niet meer weten. Maar na twee weken afspreken voor dat project, zal geen probleem zijn, denk ik :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel dames! Fijn om te horen :) Weet natuurlijk dat het bij iedereen anders is, maar dan heb ik ongeveer een richtlijn! Ben benieuwd!!

ik lees even mee, ik heb dinsdag mijn bv, maar was toch even benieuwd naar de reacties hier

Heel veel succes met de operatie en het herstellen!! Laat ons weten hoe het is gegaan als je wil :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

NA 14 dagen werden mijn hechtingen verwijdert, toen zei mijn chirurg al pak alle dingen maar rustig weer op (behalve tillen en hardlopen en contactsporten) Dus ik ben vanaf 14 dagen ook gewoon weer alles gaan doen. Op een rustig tempo maar ik kon mijzelf gewoon redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NA 14 dagen werden mijn hechtingen verwijdert, toen zei mijn chirurg al pak alle dingen maar rustig weer op (behalve tillen en hardlopen en contactsporten) Dus ik ben vanaf 14 dagen ook gewoon weer alles gaan doen. Op een rustig tempo maar ik kon mijzelf gewoon redden.

Ok bedankt! Dat is fijn om te horen :) Ben idd niet van plan om meteen heftige bewegingen te gaan maken, omdat ik aan paaldansen doe (best zware sport voor het bovenlichaam) mag ik pas zeker na 8 weken het heel rustig weer gaan oppakken als het herstellen goed gaat. Maar goed om te horen dat de dagelijkse dingetjes vrij snel weer rustig opgepakt kunnen worden :) Nu maar hopen dat alles goed verloopt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al na 1 week terug gaan werken, weliswaar bureauwerk ( ze zijn niet op de hoogte op mijn werk dus ik had gewoon een paar dagen verlof genomen) en ik moet toegeven dat dat toch nog serieus pijnlijk was, ik was beter twee weken thuisgebleven, maar tja dan hou ik,geen verlof meer over...

Nu ben ik bijna 3 weken PO en begint nu wel goed te gaan maar moet toch nog rustig stappen hoor en kan mijn armen nog niet omhoog heffen, nog een paar weken rustigaan doen is de boodschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was het vooral mijn concentratievermogen dat een beetje plat lag van de operatie.... Leek wel alzheimer....

Ahhh ja dat had ik ook! Ik dacht wat is hier gebeurd :P Haha!

Kon niet meer concentreren en m'n geheugen leek wel een zeef

ookal ben ik normaal heel goed in het onthouden van dingen..

Denk dat het door de narcose komt. Je moest nog leren voor tentamens zei je?

Ben het met BB eens begin maar een paar weken van te voren met leren ;)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahhh ja dat had ik ook! Ik dacht wat is hier gebeurd :P Haha!

Kon niet meer concentreren en m'n geheugen leek wel een zeef

ookal ben ik normaal heel goed in het onthouden van dingen..

Denk dat het door de narcose komt. Je moest nog leren voor tentamens zei je?

Ben het met BB eens begin maar een paar weken van te voren met leren ;)

X

Haha ok bedankt voor de tip! Dan zal ik maar snel beginnen dan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Zoals hier al gezegd is: ieder herstel verloopt verschillend. Ik kan je wel mijn herstel beschrijven. Ik ben danwel Dual Plane geopereerd (achter de borstspier). Dit herstel is over het algemeen wat langer dan de operatie die jij krijgt (voor de spier).

Ik ben momenteel 3 weken PO. Ik moet mijzelf afremmen want voel vrijwel geen pijn meer en doe daardoor al snel teveel! Ik ben na 12 dagen weer gaan werken. Dit ging op zich wel goed. Ik was wel sneller moe. Na 6 uur werken was ik wel echt bekaf. Dan moest ik mij de laatste uurtjes er echt doorheen slepen. Na 4 dagen werken was dit wel over en kon ik de diensten van 8 uur prima aan. Wat BB zegt herken ik wel. Op zich kon ik lichamelijk de inspanning vd dagelijkse gang van zaken (kleine boodschapjes, administratief werk) prima aan. Ik merkte alleen dat mijn concentratie nog niet optimaal was. ik werk in de zorg en voer veel sociaal emotionele gesprekken met cliënten met een Psychische beperking. Ik merkte dat ik soms moeite had om de gesprekken te volgen. Gelukkig is dit de cliënten niet op gevallen hahaha! Ik denk dat je daardoor wel wat meer moeite zal hebben met leren voor een tentamen of het maken van opdrachten. Op concentratie gebied had ik persoonlijk zelf dan ook liever 3 weken vrij gehad van mijn werk. Narcose is toch wel rotzooi hoor!

Ik kan sinds een paar dagen goed (door) slapen. Na 2 weken was ik wel pijnvrij maar ik heb wel nog steekjes bij het opstaan. Dit trekt wel steeds sneller weg. ik heb wel eerder mijn wekker gezet zodat ik wat meer tijd had op op te starten sochtends.

Nogmaals ieders herstel verloopt anders. Belangrijkste is om naar je eigen lichaam te luisteren. Ga je over je grensen heen dan herstel je uiteindelijk langzamer.

Heel veel succes, komt allemaal goed! En mocht je in het ergste geval niet goed kunnen leren en een onvoldoende halen........dan zijn er altijd nog de herkansingen toch? Zo heb ik destijds bijna mijn hele school carrière doorlopen en ik had toen niet eens een BV ondergaan hahahaha!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals hier al gezegd is: ieder herstel verloopt verschillend. Ik kan je wel mijn herstel beschrijven. Ik ben danwel Dual Plane geopereerd (achter de borstspier). Dit herstel is over het algemeen wat langer dan de operatie die jij krijgt (voor de spier).

Ik ben momenteel 3 weken PO. Ik moet mijzelf afremmen want voel vrijwel geen pijn meer en doe daardoor al snel teveel! Ik ben na 12 dagen weer gaan werken. Dit ging op zich wel goed. Ik was wel sneller moe. Na 6 uur werken was ik wel echt bekaf. Dan moest ik mij de laatste uurtjes er echt doorheen slepen. Na 4 dagen werken was dit wel over en kon ik de diensten van 8 uur prima aan. Wat BB zegt herken ik wel. Op zich kon ik lichamelijk de inspanning vd dagelijkse gang van zaken (kleine boodschapjes, administratief werk) prima aan. Ik merkte alleen dat mijn concentratie nog niet optimaal was. ik werk in de zorg en voer veel sociaal emotionele gesprekken met cliënten met een Psychische beperking. Ik merkte dat ik soms moeite had om de gesprekken te volgen. Gelukkig is dit de cliënten niet op gevallen hahaha! Ik denk dat je daardoor wel wat meer moeite zal hebben met leren voor een tentamen of het maken van opdrachten. Op concentratie gebied had ik persoonlijk zelf dan ook liever 3 weken vrij gehad van mijn werk. Narcose is toch wel rotzooi hoor!

Ik kan sinds een paar dagen goed (door) slapen. Na 2 weken was ik wel pijnvrij maar ik heb wel nog steekjes bij het opstaan. Dit trekt wel steeds sneller weg. ik heb wel eerder mijn wekker gezet zodat ik wat meer tijd had op op te starten sochtends.

Nogmaals ieders herstel verloopt anders. Belangrijkste is om naar je eigen lichaam te luisteren. Ga je over je grensen heen dan herstel je uiteindelijk langzamer.

Heel veel succes, komt allemaal goed! En mocht je in het ergste geval niet goed kunnen leren en een onvoldoende halen........dan zijn er altijd nog de herkansingen toch? Zo heb ik destijds bijna mijn hele school carrière doorlopen en ik had toen niet eens een BV ondergaan hahahaha!

xxx

Hoi Valentijn!

Bedankt voor je berichtje :) Het gaat idd bij iedereen net weer wat anders, maar hoe meer verhalen ik lees hoe beter ik en beetje een idee krijg denk ik :) En voor mijn tentamens heb ik idd altijd nog mijn herkansingen haha! Heb het eerste blok alles gewoon gehaald dus zal niet zo'n ramp zijn als er een keer een herkansing zal komen. Mijn leraren zijn op de hoogte van dat ik geopereerd ga worden in ieder geval (niet waaraan, vond ik beetje vreemd om tegen mn leraren te gaan vertellen haha) Dus daar kan ik ook nog altijd aangeven dat het niet gelukt is ivm de narcose! Ik sta bij hun bekend als een vrij serieuze student dus ze zullen het wel begrijpen als het nu eventjes niet lukt :)

Gaat allemaal goedkomen! Over school maak ik me niet zo druk meer nu :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.