Ga naar inhoud

Moeke: 14 december 2012 : Dr. d'Hondt : Royal Beauty Clinic : Tongeren


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Het duurt nog even, maar bij deze mijn operatieverslag en voorbereidingen. Ik krijg 245cc, anatomisch, achter de spier. Heb nu 75 A denk ik.

Als alleenstaande moeder (en omdat slechts 1 andere persoon het weet) was de datum even puzzelen, maar de beschikbaarheid van ondersteuning in de 1e 2 weken gaf de doorslag. Wel zit kerst er tussen, maar we zien wel hoe dat gaat.

Bij deze mijn eerste voorbereidingen (ook tav kindje van 2 jaar). Als er nog tips zijn dan hoor ik deze graag.

  • 3,5 week vrij van werk, 1e week is kind bij vader (zie er nu al tegenop : ( ) en zal in de twee weken daarna door kerstvakantie daar ook vaker dan gebruikelijk zijn.
  • eerste 2 dagen (en nacht) full time ondersteuning van een goede vriend, daarna helaas niet hele dag maar op verzoek (woont dichtbij), gedurende 2 weken
  • ledikant de deur uit, nu peuterbed (geen getil)
  • opstapje onder autostoeltje, klimt er zelf in, idem voor bad
  • zelf trap op en af leren lopen (ik ben daar bij uiteraard ; )), ook steeds meer zelf aan en uitkleden
  • eten invriezen (slechts opwarmen)
  • in keuken benodigdheden lager gezet
  • boodschappen via vriend en/of Appie thuisbezorging
  • zware schoonmaak via vriend, ik doe zelf nog een grote schoonmaak de dag voor operatie
  • laag rek voor ophangen was
  • nog makkelijke kleding kopen (sjaaltjes en hoog uitgesneden)
  • ??

Ik wil het graag, maar zie er best (flink) tegenop. Ik heb niet iemand dag en nacht in huis, geen idee hoe dit gaat uitpakken, weet geeneens of ik vanaf dag 2-3 zelf bed uit kan komen etc. Kindje komt na 1 week weer thuis en dan zal ik toch veel zelf moeten doen.

Ik vraag me regelmatig af 'waar begin ik in hemelsnaam aan'. Kind en ik hebben het eindelijk weer leuk na scheiding (voel me een beetje schuldig), kost veel geld (en nu met nieuwe regeerakkoord, weet niemand hoe dit gaat uitpakken), krijg ik daarna geen complicaties die weer geld kosten of waardoor ik uiteindelijk alsnog met lege kapotte tieten eindig, etc. Wil geen mammografie laten doen met implantaten, dus MRI, ook weer honderden euro's per keer (vanaf 50 jaar of bij knobbetje), zal vast niet vergoed worden. En zo maal ik een beetje door.

Maar kijk heel vaak naar foto's en hoop dat het net zo mooi wordt als bij anderen, daar kijk ik wel naar uit. Dus niet alleen maar negativiteit hoor. Af en toe slaat lichte paniek en twijfel toe. En kan er slechts met 1 persoon over praten (eigen schuld), maar gelukkig ook hier!

Later meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 88
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi Moeke

Jij hebt er wel heel goed over nagedacht zo te zien!! Dat is echt al meer dan het halve werk!!

Een aanvulling op je lijstje:

- Genoeg paracetamol in huis hebben

- Stekkers die in het stopcontact moeten steken (dus ook laptop of zo) al van te voren insteken, want dat is niet gemakkelijk om te doen in het begin

- zorgen dat je de eerste week niet hoeft te wassen.

- lippenbalsem mee naar operatie, voor erna... soms heb je schrale lippen na de narcose, door de intubatie

Voor de rest heb je al een hele goede lijst!!

Ik vind het heel knap van je dat je dit zo gaat doen! Hoe jouw herstel gaat lopen, dat is een kwestie van afwachten. Sommigen voelen zich weer heel goed na 2 dagen en anderen doen er wat langer over. Maar dat weet je allemaal al, want volgens mij heb jij het hele forum doorgespit ;)

Heel veel succes!!

En ben benieuwd hoe het met jou gaat straks!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ??

De kerstboom alvast zetten!!!! ;) ;)

Na een week voel je je echt stúkken beter als je kindje weer thuis komt!! Ik weet niet hoe de band is met je ex, maar je zou eens kunnen vragen of hij je komt halen zodat jullie in die eerste week naar de kinderboerderij/park/eendjes voeren kunnen gaan samen zodat je niet heel de week je kleintje hoeft te missen.

Een beetje rondwandelen is goed, en dat gaat je ook wel lukken!

Zorg dat je makkelijke broeken hebt, of jurken/rokken. Liefst elastisch die je zo maar aan hoeft te hijsen zonder teveel druk (huispak, legging enz)

Ik vond een jeans aantrekken vervelend, omdat ik daar echt mn spieren voor moest gebruiken (maar mn jeans zitten dan ook wel erg strak hahahahaah :P )

Gaat echt goedkomen, praktisch gezien. Je vind er echt een weg in tegen die tijd. De eerste dagen denken de meeste : pfffff waarom ben ik er aan begonnen!!!

Maar na dag 3 gaat het ineens zichtbaar en voelbaar beter met fikse sprongen :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede tips ja. Medicatie, even vergeten, hoe stom. En kerstboom ook een goede : ).

Dacht zelf nog aan menstruatie uitstellen of keertje overslaan mbv de pil. En meegroeistoel, dan doe ik gewone kinderstoel weg, alhoewel kind daar via de bank ook zelf in kan stappen (wat eigenlijk niet mag : )). En antivriesspray voor autoramen.

Nou, genoeg te doen komende tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die antivriesspray kun je schrappen voor de eerste twee weken haha, want dan zul je nog geen auto kunnen rijden.. De meesten mogen het ook de eerste twee weken niet :)

Als je de pil al slikt, kun je hem best doorslikken idd, maar je moet niet de menstruatie gaan uitstellen met extra pillen die je daarvoor kunt krijgen, want die zijn niet goed om te gebruiken als je een operatie krijgt (ivm kans op trombose)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai, jij bent goed voorbereid zeg! Ik kan niks meer bedenken wat je zou kunnen helpen want ik ben verre van zo'n organisatorisch wonder :)

Ik ind het wel leuk dat je iets voor jezelf doet! Dat moet ook als (alleenstaande) moeder. En alles komt wel goed hoor, over die kosten van MRI's enzo hoef je je toch nog geen zorgen te maken, je weet nooit wat er nog allemaal op voor positiefs op je pad komt!

Ik wens je alvast heel mooie borsten toe! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Zo, de medicatie ingeslagen (: )) en alvast alle houdbare (vooral zware) boodschappen gedaan voor meerdere weken. Nog nooit zoveel in huis gehad. Nu nog wat makkelijke kleding kopen. Hoe hoog komt die bh eigenlijk? Wel lastig, draag op werk nette kleding en thuis casual. Misschien sjaaltjes gebruiken ofzo.

Verder erg emotioneel de laatste tijd, zie er best tegenop (tegen herstel, zorg kind). Denk dat ik het nu gewoon maar moet laten gebeuren ipv de controlfreak blijven uithangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even doorbijten meid :) Je wilt dit heel graag en dat je zenuwen hebt, is heel normaal ;)

Straks heb je echter je droomboobs en ben je trots als Oscar :D

Hoe hoog de bh komt, die dr. D'hondt gebruikt, weet ik eigenlijk niet...

heb even gezocht op foto's en de enige foto die ik tegenkom van iemand met bh na de operatie is deze:

http://www.borstenforum.com/gallery/image/5965-dsc05248jpg/ Hoop dat je hem kunt zien... en dat dit hem is....

Succes met je laatste loodjes

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

T.a.v de antibiotica... Weet niet hoe dr. D'hondt het doet... Vaak wordt ook alleen antibioticum gegeven tijdens de operatie via het infuus. Is de keuze van de anesthesist en de pc :)

Als je AB moet slikken, krijg je daar meestal een recept voor mee.

Autogordel kan gewoon om, is ook het veiligst he :)

Je zou wel een kussentje mee kunnen nemen om onder je boobs te houden, is misschien wat zachter met het hobbelen over de weg. Voorin heb ik gezeten, neem aan de meeste meiden eigenlijk :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit zeg, wat ben ik nerveus!! Voel me raar.

Huis bijna aan kant. Nog even scheren etc. Gedag gezegd tegen kindje : (.

Morgen om half 6 al vertrekken.

Heb trouwens zo'n plasfles voor vrouwen gekocht, voor de nachten alleen. :56:

Wat een onding zeg, was ook de goedkoopste. Als je ligt, loopt alles er zo uit. Dus heb maar wat luiers naast mn bed gelegd. Slaap ik zonder onderbroek en plas ik daar wel in als de nood hoog is. Weet het anders ook niet.

Nu nog ff blij worden : )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dan, het zit erop!!

Wat was ik een partij nerveus zeg.

Was als eerste aan de beurt. Eerst langs de doc, toen omkleden en opgehaald door op assistente. Dat gedeelte voor de operatie was minder. Kreeg alleen maar instructies hoe ik moest gaan liggen en voor de rest werd er niets tegen me gezegd. Had erge behoefte aan wat geruststelling. Op n gegeven moment zei ik dat ik nerveus was, toen ontdooide de ass n beetje. Anesthesist zei wat er ging gebeuren, maar was ook maar in twee zinnen. Nee, dat kan beter. Was wel een lieve verpleger na afloóp die maakte veel goed. Direct flinke spierpijn, maar draaglijk. In de tape en later sportbh erbij door vrouw van. Tegen de middag kon ik gaan zitten met hulp en werd ik aangekleed. Mocht opeens nar huis. Zonder eten. Had gelukkig brood bij me voor in de auto. Recept mee voor 4x dgs paracetamol plus codeine en 2c daags ibuprofen 600mg. Op bed gelegd. Alleen met hulp omhoog. Gaat goed via het omhoog trekken via de nek, dus niet aleen rug.op bed kan ik zelf. Wel eea pakken. Links borrelt en doet van alles. Rechts is stil. Nog niet goed gekeken, alleen van boven naar beneden soms. Nu stijf, moet nog opstaan. Vijf uur geslapen. Beetje steno via mobiel. Later update...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poehee. Ontzettend gezwollen, ook onder oksels naar rug toe. Is dit normaal? Ook blauw aan zijkanten. Niet rood. Beurs gevoel in buik en armen. Kan nog niet goed zien door tape. Het blij zijn moetnog even komen hihi. Vannacht en morgen gelukkig nog versterking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi, is inderdaad normaal Moeke, die zwelling... Je moet er alleen op letten dat 1 kant niet extreem gaat opzwellen, voor de rest is alles in orde.

Paracetamol iedere 6 uur nemen (ook s nachts je wekker zetten) en ibuprofen iedere 12 uur. Als je hulp nodig hebt met een schema, stuur je me maar even een pb

Neem nooit de ibu samen met de para!!

En Gefeliciteerd!!! Ik vind jou heel stoer, dat je dit zo in je eentje doet!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, eerste nacht alleen (na 2 nachten met hulp). Slaap vannacht vrijwel zittend op bed (of slaap niet : )). Kan vanuit deze houding zelf uit bed komen namelijk. Glij alleen steeds naar onderen. Zelf naar toilet gaan, lukt vanaf eerste dag. Morgen hulp bij aankleden en wassen.

Weer een beetje aan de wandel binnen. Mag toch al wel zelf kopje thee zetten? En een gevuld bord dragen enzo?

Pijn wordt al minder. Gebruik medicatie nog wel. Wel moe en kijk liever niet in de spiegel naar mijn hoofd. Poehee, zou graag weer willen tutten.

Tape begint beetje te jeuken.

En mis mijn kindje, maar nu kind erbij is echt niet praktisch. Zou veel te veel gaan doen.

Over resultaat kan ik echt nog weinig zeggen door tape. Ze zitten nog hoog, zwelling en beursheid worden niet erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het gaat eigenlijk wel goed. De 'pijn' (meer ongemak) went ook wel. Vond de 1e dag na operatie het moeilijkste, maar daarna steeds beter.

Alleen enorm moe; kan de hele dag slapen. En verveling, omdat niemand het weet dus even geen bezoek (afleggen). Als je werkt, lijkt het je heerlijk, heel de dag lezen en film kijken, maar is nu toch anders.

Maar mag zeker niet klagen hoor.

Heb nog geen foto's kunnen maken. Ben vanochtend snel geholpen met wassen en is erbij ingeschoten. En alleen krijg ik de bh niet goed terug. Heb wel een foto met bh aan, maar je ziet er zo weinig aan. Ik kan nog steeds niet inschatten hoe ze 'vallen' zonder tape. Of het dan direct iets meer hangt of niet. Nu zijn het nog hoge harde puntgevalletjes : ). Nog 3 dagen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi, dat hangen, dat zal wel een tijdje duren.. En dat harde blijft ook nog even... Vanaf een week of 4-6 po, zul je langzaam verandering gaan merken in hardheid :)

Doe maar rustig aan, en hm... verveling... zonde. Neem een spannend boek of een goede film :) Of lukt het je niet je ertoe te zetten?

Moeheid is door de narcose.. Gaat uiteindelijk over!

Drink maar veel water, dan ben je de meeste ongemakken wat sneller kwijt ;)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag tape eraf. Dat voelt lekker zeg. Als ik door het gezwollen en hard zijn heen kijk, worden ze wel mooi schat ik zo. Kan niet wachten tot er een paar weken voorbij zijn. Geen spijt van maat tot nu toe. Eén borst is groter en zal wat groter blijven; daar was ik voor gewaarschuwd. Moet voorlopig nog een sjaal om; flinke schaafwond in het zicht, van de tape. En volgende week terug voor controle want aan 1 kant was het litteken nog een beetje open. Plaats binnenkort nog wat foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.