Ga naar inhoud

voor of achter de spier


Aanbevolen berichten

Sorry, ik ben op dit tijdstip iets te lui om er zelf een heel verhaal neer te typen, dus heb eventjes tekst van internet gekopieerd zodat je hopenlijk toch een idee hebt.

Mocht je nog vragen hierover hebben, dan stel ze gerust!! :35:

Zowel aan het plaatsen van de prothese op de spier als het plaatsen onder de spier zitten nadelen. De laatste jaren worden prothesen bij borstvergrotingen daarom vaak gedeeltelijk onder de spier en gedeeltelijk erboven geplaatst. Dit noemt men 'dual plane', vertaald: twee lagen. Op deze wijze worden de voordelen van de technieken gecombineerd en tegelijkertijd de nadelen verminderd. Bij deze methode is de kans dat de prothese voelbaar of zichtbaar is onder de huid veel kleiner en beweegt de prothese niet bij het aanspannen van de borstspier. Dit is voornamelijk van belang bij dames die weinig eigen borstweefsel hebben waardoor de natuurlijke bedekking van de prothese minder is.

Er zijn diverse factoren waar men rekening mee moet houden bij de bepaling van de positie van de prothese. Van belang hierbij is de grootte van de prothese, de mogelijkheid van kapselvorming, een eventuele lichte mate van verslapping van de borst, de hoeveelheid eigen klierweefsel en de locatie van de incisie. Er zijn geen vaste regels op te noemen waardoor de patiënt kan bepalen of in haar situatie plaatsing vóór de spier, achter de spier of dual plane te prevaleren is.

Advies van onze kliniek over borstvergroting

top van de pagina

Globaal kan men als richtlijn nemen dat als er bijzonder weinig borst- vet- of klierweefsel aanwezig is, in combinatie met een uitgangssituatie van zeer kleine borsten, plaatsing (gedeeltelijk) onder de pectoralis spier een fraaier resultaat zal geven. Bij vrouwen die een vrij grote cupmaat wensen, een lichte mate van verslapping in de borsten hebben en bij vrouwen die graag sport beoefenen, is plaatsing boven de pectoralis spier over het algemeen de juiste oplossing.

is dit iets wat de arts bepaald, of moet je dit zelf bepalen?

De chirurg bepaalt dit.... tenzij je zelf een uitdrukkelijke wens of voorkeur hebt voor een bepaalde manier, dan kun je dit samen overleggen.

Maar een chirurg is ervoor verantwoordelijk, dat hij ze op de juiste manier plaatst :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de indruk dat bij 90 % van de vrouwen achter de spier een natuurlijker en mooier resultaat geeft. Het eigenaardige is wel dat de topborsten met het mooiste resultaat op deze site meestal er zijn voor de spier. Het gaat dan telkens over vrouwen die van hun eigen al borsten hadden. Maar das mijn persoonlijke mening. Het is maar wat je mooi vindt. Ik hou niet van zo opgeplakte bollen, ik zie het liever natuurlijker maar anderen hebben wellicht een andere mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.