Ga naar inhoud

AA en DD


Gast Merel78

Aanbevolen berichten

Hallo!

Tja, je kan het je maar afvragen he... Waarom is AA kleiner dan A en DD groter dan D?

Zo, wie het weet mag het zeggen! ;)

Groetjes,

Merel.

Haha das een goeie! Ik zou het niet weten, klinkt inderdaad niet echt logisch... :108:

Groetjes Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is DD niet hetzelfde als een E?

Ik hoor dat ook wel eens, van dubbel..... Maar idd alleen bij AA of vanaf D, nooit een BB of CC.

Wie weet dit? Of wie kent iemand die bij een lingeriezaak werkt ofzo? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie vraag! Hahah!

Misschien dat ze er het nut ook niet van in zagen en dat ze daarom de DD maar hebben veranderd in E?

Tenminste, dat is nu toch een E?

Ik durf dat niet zeker te zeggen, heb nog niet in de maten bh's hoeven zoeken :lol:

Ik had dezelfde vraag, maar bij de lingeriewinkel zeiden ze, dat DD eigenlijk hetzelfde is als E. Reden dat beiden gebruikt worden, is dat het in sommige landen (nog wel) DD heet.

Maar eigenlijk blijft het raar: A en AA is op zich te verklaren: A is gewoon de 1e cup die er is en AA is de A cup, die ontworpen is voor de dames die toch nog kleiner dan de A bleken te hebben. Dan gaat het omhoog: B>C>D>E>F>G> enz.. de DD slaat nergens op, aangezien er nog maten bóven zitten, en bij de A dus niet erónder ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien omdat toen ze DD hadden, dat ECHT groot was.

Ik weet nog wel als je vroeger zei dat je een D had, nou dan had je echt grote ...

En nu met siliconen en grotere dames, is een DD niets bijzonders meer, aangezien je ook al E,F,G blabla hebt.

Zou dat een reden kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Nou nou, het houdt de gemoederen bezig, haha!

Dit vond ik ergens op een ander forum maar wat het inhoudt...

10 cm. verschil = AA-cup

12 cm. verschil = A-cup

14 cm. verschil = B-cup

16 cm. verschil = C-cup

18 cm. verschil = D-cup

20 cm. verschil = DD-cup

22 cm. verschil = E-cup

24 cm. verschil = F-cup

Misschien verschil in boven en onderwijdte?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Beha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Dat is nou precies wat ik bedoel! Ik heb blijkbaar een 80E,nou maar als ik een vrouw met cup DD zie,denk ik,hoe kan dat nou?? die van mij zijn zo groot nie ! Ik snap nog steeds geen f.... van die maten..maar ja blijkbaar is zoals ik al hoorde hier: neppers zijn niet te vergelijken met echte..:108:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ooit waren AA en DD de kleinste en de grootste maat. Net zo als XS extra klein is en XL extra groot is zullen ze met AA extra A(klein dus) bedoeld hebben en met DD extra D (groot).

Toen het vaker begon voor te komen dat borsten groter waren dan DD hebben ze E, F, G enz. erbij gemaakt en werd het ingewikkeld. In verschillende landen gaan ze er anders mee om. Weet zo uit m'n hoofd niet precies hoe dat zit. Sommige merken hebben DD er uit gegooid en anderen niet, om het lekker makkelijk te maken :P

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.