Ga naar inhoud

Angiee: 2 januari 2013 : Dr Posma : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Haai dames,

Even een snel kort berichtje. Operatie is goed gegaan en voelde me al snel weer goed genoeg om naar huis te gaan. Ik heb geen borstband gekregen, (wel de kliniekbh) vond hij blijkbaar niet nodig. Zal nog even vragen waarom. Ik lig nu op de bank met veel kussens. Maar zodra ik ga zitten of lopen is de pijn echt verschrikkelijk, dan kan ik wel janken.

Ik heb paracetamol 500mg en vanaf morgen z.n Tramadol 50mg 3x per dag. Ik heb om half 4 en half 8 2x 500mg paracetamol genomen. Weet iemand van jullie wat verstandig is te nemen om de hoeveelheid tijd?

Niet onbelangrijk, mn boobs zijn moooooii! Ik ben super blij. M'n litteken is ongv 2/3 cm. En het is 300cc geworden, meer cc's zou niet mooi worden.

Verslagje, foto's houden jullie van mij te goed!

Liefss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

Hierbij dan mijn verslagje!

2 Januari, eindelijk was het zover. Mijn grote wens gaat in vervulling, ik krijg boobies!

Ik moest er om 11:00 uur zijn dus om kwart voor stapte ik samen met mijn vriend de kliniek binnen. We mochten nog even plaatsnemen in de wachtruimte en werd uiteindelijk om 11:15 geroepen.

Man, man wat was ik zenuwachtig! De verpleegkundige merkte dat en probeerde me een beetje gerust te stellen. Toen mocht ik me verkleden in een sexy ok pakje en werden de controles gedaan. Bloeddruk was wat aan de hoge kant, maarja gezonde spanning. Temperatuur meten lukte de vpk niet. Schijnt dat ik kleine gehoorgangen heb en de oorthermometer niet goed bij mn trommelvlies kon. Haha, was de eerste keer dat ik dat hoorde. Na 5x proberen werd er een andere vpk erbij geroepen die het ding in mn oor duwde en ja hoor..gelukt. 37,5 dus alles goed.

De anesthesist en de pc kwamen nog even langs voor een kort praatje, er werden foto's gemaakt en, afscheid genomen van mn vriend en toen mocht ik mee naar de ok.

Toen ik binnen kwam stonden er al veel mensen klaar en mocht ik gaan liggen. Alle apparatuur, slangetjes en infuus werden aangesloten. Ik vond het allemaal erg overweldigend, en van de zenuwen wist ik amper iets uit te brengen. De narcose werd in mn infuus gespoten en ik mocht een paar keer diep zuchten door het mondkapje. Ik voelde me ogen wegrollen en dacht nog 'Daar ga ik dan'.

En toen kwam ik weer bij op mijn kamer. Ik kon mijn ogen niet open houden, de vpk vroeg hoe ik me voelde. Ik zei goed, en heb toen meteen gevraagd hoe het was gegaan en hoeveel cc erin was gegaan. Ook heb ik gelijk even onder de lakens gespiekt. WOW dacht ik toen ik ze zag, die zijn mooi! Op de achtergrond hoorde ik de vpk mijn vriend bellen dat alles goed was gegaan, dat ik emotioneel was en om 5 uur opgehaald mocht worden. 'Emotioneel?' dacht ik, en toen merkte ik inderdaad dat mn ogen nat waren en dat ik blijkbaar een traantje heb gelaten toen ik bijkwam. Ik kreeg nog een lekkere warmteblazer onder mn lakens want ik had het erg koud. Dat was een stuk aangenamer.

M'n zuurstof was net na de operatie wat laag en gingen de bellen af. Ik moest toen een paar keer proberen diep te zuchten en toen ging het weer goed. Het zuurstofslangetje uit mn neus mocht eraf, en na een paar uur ook de andere apparatuur.

Toen ik wat meer bij kennis was kreeg ik thee met koekjes, dat smaakte wel goed. Nog beetje tv gekeken. Dr Posma kwam nog even kijken. Hij was tevreden, kreeg een aai over m'n bol en wenste me sterkte. Daarna werden mijn drains verwijderd. Eerst ging het tape rond mijn borsten eraf, dat was echt een vervelende pijn. Hierna de drains, en daar voelde ik helemaal niks van. De vpk zei dat mijn littekens heel mooi en klein zijn, ik heb ze nog niet gezien dus ben benieuwd. Ik kreeg mn kliniekbh aan en mocht weer even gaan liggen. Ik kreeg geen borstband, posma had aangekruisd dat ik die niet hoef. Volgende week met het spreekuur ga ik nog even vragen waarom precies. Toen kwam mijn vriend binnen lopen, blij hem weer te zien.

Die avond zijn mijn moeder en vader nog eventjes langs geweest. De nacht ben ik redelijk doorgekomen, dankzij alle medicatie en een slaappil toch nog wat geslapen. Ik heb half zittend/liggend op de bank gelegen. Maar om dat vanuit die houding rechtop te gaan zitten is geen pretje. Met hulp van mijn vriend eerst rechtop gaan zitten, en toen kreeg ik een vreselijke pijn in mn borsten en heel benauwd en moeite met adem halen. Ook na een stukje lopen misselijk en duizelig. Ben net gebeld door de kliniek hoe het gaat. En ze zei dat die pijn er de eerste week echt bij hoort.

Volgende week woensdag moet ik terug komen, ben zo benieuwd hoe ze er dan uitzien!

Liefsss

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat fijn dat het allemaal goed is gegaan!!

en gelukkig dat je medicatie hebt gekregen en dat je de nacht redelijk door bent gekomen

want rusten/slapen is het snelste genezing.

kan niet wachten dat je foto's heb

ik wens je een goede genezing en mooie boobies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai dames, Even een snel kort berichtje. Operatie is goed gegaan en voelde me al snel weer goed genoeg om naar huis te gaan. Ik heb geen borstband gekregen, (wel de kliniekbh) vond hij blijkbaar niet nodig. Zal nog even vragen waarom. Ik lig nu op de bank met veel kussens. Maar zodra ik ga zitten of lopen is de pijn echt verschrikkelijk, dan kan ik wel janken. Ik heb paracetamol 500mg en vanaf morgen z.n Tramadol 50mg 3x per dag. Ik heb om half 4 en half 8 2x 500mg paracetamol genomen. Weet iemand van jullie wat verstandig is te nemen om de hoeveelheid tijd? Niet onbelangrijk, mn boobs zijn moooooii! Ik ben super blij. M'n litteken is ongv 2/3 cm. En het is 300cc geworden, meer cc's zou niet mooi worden. Verslagje, foto's houden jullie van mij te goed! Liefss

Hi Angiee,

Gefeliciteerd met je nieuwe boobs! Hoe gaat het nu met de pijn? Vervelend dat je daar zo last van hebt.

Ik wordt 22 februari geopereerd en tijdens het consult zeiden ze tegen mij ook dat een borstband niet nodig is (ouderwets was de reden). Maar ik lees hier wel berichten dat iemand een hersteloperatie nodig heeft vanwege het niet goed indalen van de prothese. Dan denk ik 'tja, dan koop ik toch maar zo'n borstband!'. Ik lees dat jij de reden ook nog niet zo goed weet waarom je geen borstband zou moeten dragen.

Mocht je de reden weten van je pc ben ik wel benieuwd!

Zijn er wellicht nog andere meiden die hier een antwoord op hebben?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

@Bella22

Ja ik vind het echt apart. Met het consult zei die dat ik er wel een zou krijgen. Word ik wel een beetje bang met die berichten over hersteloperaties. Ik ben ook heeeel voorzichtig uit angst dat ze naar boven schieten ofzo. Ik kijk 100x per dag even in mn shirtje of ze nog goed zitten, volgens mij zitten ze dat wel haha.

De pijn is een stuk minder. Ik heb vooral last met opstaan dat je die druk voelt. Verder het gevoel van spierpijn aan de bovenkant (rechts meer dan links) en af en toe steken in mn borsten. Maar het is zeker wel een verschil met de eerste dagen. Ik heb nu eigenlijk vooral last van mijn rug, op een gegeven moment weet je gewoon niet meer hoe je moet gaan liggen. De paracetamol slik ik nog netjes om de 6 uur, maar met de tramadol ben ik gestopt. Ik weet niet of het daarvan was, maar de laatste dagen ben ik enorm misselijk, duizelig, geen eetlust en mn darmen zijn ook van slag.

Gisteren ben ik met mijn vriend een klein blokje om wezen lopen, heerlijk in het zonnetje. En vanmiddag komt mijn moeder mn haar wassen, lekkerrr.

Klopt het dat je van de narcose een vettige huid krijgt? Ik lijk wel een wandelende frituurpan in mn gezicht, getver! Gelukkig maakt vriendlief het schoon.

Ik ga nu de 'voor' foto erop zetten, ik heb nog geen 'na' foto, en dat is eigenlijk omdat ik die bh niet durf af te doen. Woensdag mag die even af, dus ik ben bang dat jullie nog even moeten wachten tot dan haha :)

Liefss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd! En en een heel leuk uitgebreid verslag.

Hahaha! Die frituurpan vergelijking had ik nog niet gehoord! Maar dat is inderdaad heel normaal van de narcose zo'n vette kop... ;-)

Ik heb zelf geen tramadol geslikt maar heb wel al heel vaak voorbij zien komen dat meiden daar niet lekker van werden dus fijn dat je er mee kunt stoppen.

Nog een goed herstel verder en geniet van je tweeling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Angiee,

Haha, ze zullen vast niet ineens 'omhoog schieten'! Maar kan me heel goed voorstellen dat je daar wel bang voor bent. Zou ik ook zijn! Daarom wil ik ook graag weten wat nu verstandig is: met of zonder borstband.
Aan de andere kant lees je ook wel verhalen van protheses die juist verzakt zijn, dus wat is wijsheid...? :21:

Mocht je aanstaande woensdag de reden horen waarom je de borstband niet zou dragen, verneem ik dit ook graag! :)

En we zijn natuurlijk heel benieuwd naar je na-foto!

Goed herstel gewenst!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haaii,

Ik ben vanochtend op controle geweest, en alles zag er goed uit. Ik vind mn boobies echt super mooi, het is wel wennen om ineens borsten te hebben haha. :1big_boobs:

Mijn rechterboob is wel anders als de linker. Mijn tepel wijst meer naar beneden lijkt het wel. De verpleegkundige zei ook, het zijn 2 operatiegebieden met ieder hun eigen genezingsproces. Maar ik hoop wel dat het een beetje bijtrekt.

Komen ze met het indalen ook nog een beetje naar voren? Kan het zo zijn omdat ze half achter de spier zijn geplaatst, en ik rechts ben, dat die spier sterker is en dus meer moet wennen aan de implantaat? Want alleen aan de rechterkant heb ik nog wel eens een vervelende spierpijn aan de bovenkant. Voor de rest is de pijn stukken minder. Af en toe een steekje.

@Bella22 Ik heb het nog gevraagd over de borstband maar zij wist het eigenlijk ook niet. De pc had na de operatie aangekruist dat ik geen borstband hoefde, en dat was het enige wat ze me kon vertellen. Volgende week vrijdag heb ik een afspraak staan met dr posma zelf, dus dan zal ik het vragen.

En ik heb foto's geupload! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Liefss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Je borsten zullen sowieso verschillend genezen. Het zijn twee afzonderlijke wonden, die afzonderlijk van elkaar genezen, vandaar het verschil.

Ze zullen de komende tijd nog indalen, soepeler worden, af en toe steken geven, soms dikker en soms minder dik zijn door vocht... Je zult zien, dat het een kwestie van tijd is ;)

Of het te maken heeft met of je rechtshandig bent? Die vraag wordt vaker gesteld, maar volgens mij is het verband niet echt aan te tonen... Geen idee... Misschien dat een pc hierop het antwoord weet?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.