Ga naar inhoud

Yvonnko : 3 januari 2013 : Dr. Moojen-Zaal: Velthuis Kliniek


Gast yvonnko

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben een 37-jarige vrouw die vandaag de behandelovereenkomst voor een bv op de post heeft gedaan!

Heb een goede b-cup, maar door leeftijd en de zwaartekracht zijn ze een beetje 'leeg gelopen' :22: Ze hoeven voor mij dus niet groter, maar ik wil graag weer wat vulling aan de bovenkant.

Ben eerst naar de bergman kliniek geweest voor een consult. Daar kwamen we na het passen uit op 150cc dual plane.

Ik wilde graag nog een 2e advies dus ben toen naar dr. Mooijen vd Velthuis in Hilversum gegaan. Hier had ik een veel beter gevoel bij en kwamen dus op iets heel anders uit! 265cc (ook dual plane, anatomisch).

De afspraak staat voor 10 januari volgend jaar. Ik ben nu al zenuwachtig! Zeker als ik hier alle verhalen hoor over de toch best heftige pijn.

Ik ga nog wel een keer passen want ik twijfel nog een beetje aan de maat. Vind het erg lastig. Ik hoef geen ballen. Ik wil gewoon mijn eigen borsten (een volle C) terug.

Ik zie hier best veel foto's van hoe ik het niet wil, ik twijfel nu in 1x of het wel mooier gaat worden. Ik heb nu gewoon best aardige borsten :102:

Nou, fijn in ieder geval om er hier over te kunnen praten!

Wordt vervolgd :-)

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yvonnko! Welkom hier!

:viannen_01:

Spannend hoor! Geloof helemaal dat je nu al zenuwachtig bent. Was ik ook heel erg.

Over de pijn, bij de ene is het erger dan de ander. Als je goed je pijn medicatie neemt en op tijd (dus 'snachts je wekker zetten voor de paracetamol) is het uit te houden.

Met anatomische prothesen zal je geen ballen krijgen. Sowieso niet met dual plane ookal heb je rond omdat de prothese aan de bovenkant plat gedrukt wordt en dus sowieso het in een anatomische vorm gedrukt wordt.

Je zegt dat je aan de bovenkant meer vulling wil? Zou je dan niet juist voor rond gaan? Dat geeft een mooiere vulling aan de bovenkant en anatomisch juist niet.

Het twijfelen ken ik ook heel erg. Tot in de wachtkamer op de operatiedag. Maar nu.... ik ben er zo blij mee! echt!!! De twijfel hooft erbij en volgens mij gaat iedereen daar wel doorheen.

Lijkt mij alleen maar gezond omdat je het dan niet als impuls doet maar er goed over nadenkt.

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook niets toe te voegen aan Meiske :)

Maar ik ga gewoon wel die titel van je al aanpassen en je lekker tussen de operatieverslagen zetten, want je hoort er hier helemaal bij als je een datum hebt hoor!! :D

Aftelluuuuuuuuuuuuuuuuh! :D

En ga nog maar lekker een keertje passen hoor. Het is zoveel fijner als je zeker bent van je zaak!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Bedankt voor jullie berichten! Nu ga ik helemaal twijfelen of ik toch niet beter voor ronde kan gaan haha! De arts zei juist dat met anatomische ze meer volume aan de bovenkant kunnen geven.

Nou, deze maand nog maar een keertje naar de kliniek om te passen. Hoe lang hebben jullie nodig gehad om te herstellen?

Thanks voor jullie reactie! x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anatomisch kan moeilijk vulling aan de bovenkant geven omdat de meeste vulling in de in de onderkant zit. Ik zou het zeker bespreken als je juist vulling aan de bovenkant wil.

Het zou zonde zijn als je na je operatie niet hebt wat je in je hoofd had.

Ik ben nu 6 weken verder en ik moet zeggen dat ik eigenlijk nergens meer last van heb. Op af en toe een steekje na. ik kan zelfs al op mijn buik liggen al is het wel een gek gevoel. (gisteren uit getest haha)

Ik heb voor de spier dus daar staat wel een kortere herstel periode voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De chirurg zei dat ze bij die anatomische kunnen bepalen waar het volume zit, dus bij mij zou er dan van boven wat meer volume komen. Zij raadde juist aan om anatomische te nemen en geen ronde, omdat daarbij al het volume aan de onderkant zit. Pff.. lastig hoor haha!

Ik ga deze maand nog passen en dan de knoop doorhakken. Ben ook nog steeds niet zeker van aantal cc.

Wordt vervolgd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yvonnko!

Proficiat met je datum! Ik mag 2 dagen later als jij :) Spannend hé! Ik wilde ook vulling bovenaan en de pc stelde mij ronde voor. Nu krijg ik 400cc rond voor de spier :) Ik denk er gewoon elke dag aan! Het liefst zou ik nog eerder gaan maar dat is moeilijk ivm het werk :(

Maar nu kunnen we wel samen aftellen hé :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De chirurg zei dat ze bij die anatomische kunnen bepalen waar het volume zit, dus bij mij zou er dan van boven wat meer volume komen. Zij raadde juist aan om anatomische te nemen en geen ronde, omdat daarbij al het volume aan de onderkant zit. Pff.. lastig hoor haha!

Ik ga deze maand nog passen en dan de knoop doorhakken. Ben ook nog steeds niet zeker van aantal cc.

Wordt vervolgd..

Hm.... Ik snap wat ze wil zeggen en dr. Mooijen-zaal maakt volgens mij wel mooie borsten.

Wat zij wil zeggen, is (denk ik) als je een ronde prothese neemt, die niet breed genoeg is voor je eigen borst, omdat je bijvoorbeeld een bepaald beeld voor ogen hebt van welke cupmaat je wilt hebben, dan kan het zo zijn, dat je dus de prothese alleen aan de onderkant van je borst hebt en dat je nog niet dat volume aan de bovenkant hebt ,en bij een anatomische kan ze veel meer de maat bepalen, ook qua hoogte en dan het profiel, dat ook nog wat toevoegt...

Het is een beetje verwarrend allemaal, maar ergens heeft ze een punt!

Ik wil het wel uitleggen wat ik bedoel, maar vind het lastig om dat op 'papier' te krijgen..... Ik waag een poging:

Jij wilt een volle C cup. Om een volle C cup te bereiken, heb je bij ronde prothesen, geen echt brede prothesen nodig en ook niet echt heel veel projectie. De breedte van de prothese, bij ronde, bepaald dus ook de hoogte van de prothese in je borst.... Als deze breedte dus niet breed genoeg is om ook nog volume aan de bovenkant van je borst te geven, omdat je 'maar' een bepaald aantal cc nodig hebt, dan krijg je dus dat alle volume inderdaad aan de onderkant gaat zitten.

Een anatomische prothese, die is veel meer op maat te krijgen. Deze is niet afhankelijk van 1 breedte. Deze hebben namelijk een bepaalde breedte per profiel en een bepaalde hoogte per profiel en daarbij kan ook nog de projectie veel meer op maat genomen worden....

Als jij dus van de anatomische bijvoorbeeld (theoretisch) een medium breedte hebt (zoals je medium profile bij rond hebt) en een tall hight (dus een hogere hoogte van de prothese dan dat ie breed is) met een extra high projection, dan krijg jij meer volume aan de bovenkant van je borst, dan je ooit zou kunnen krijgen met een ronde! (ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.... want weet niet hoe ik het anders moet uitleggen)

Stel dat je ronde prothesen neemt en je bijvoorbeeld een G-cup (om maar wat te noemen) wilt, dan heb je een veel bredere prothese, die dus ook hoger in je borst zit (dus dichter op je sleutelbeen) dan dat je een ronde zou nemen als je een minder brede prothese krijgt.....

Met een gewenste G-cup, kun je dan zelfs nog een extra high profile nemen, omdat deze breed genoeg blijft en toch voldoende projectie geeft en deze zal dus ook vulling geven aan de bovenkant van je borst!

Ik dénk dat dat eigenlijk een beetje de strekking is van het verhaal wat jouw arts bedoelde.........

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Me81:

Wat spannend! Kunnen we samen aftellen haha! Hoe dichter het bij komt, hoe spannender het wordt he?

@Best_boobie: Bedankt voor je uitleg! Je hebt er verstand van, top! ;-) Ik laat jullie nog weten wat er uit passessie 2 gaat komen. :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Vanmorgen is het gebeurd! Ze zitten erin!

Operatie viel erg mee. Ben maar 50 minuten onder zeil geweest.

Na de ingreep had ik wel erge pijn aan de rechterkant, wat uitstraalde naar mn arm en zelfs naar mn pols. Heb wat sterkere pijnstilling gekregen en dat verlichtte de pijn wat.

Ik wilde eigenlijk al gelijk naar huis haha! Voelde me prima. Maar moest natuurlijk toch nog een blijven.. Uiteindelijk mocht ik me aankleden en jeetje, toen ik stond dat ik: ik moet overgeven! Ik als een gek naar de wc lopen, de zuster achter me aan en ja hoor, ging ik toch bijna van mn stokje! :-) Hebben ze me met 2 man op een stoel gelegd, het zweet brak me uit. Ze hebben wat ingespoten en natte doeken op mn hoofd gelegd en na 10 minuten ging het weer. Mn lippen waren kennelijk blauw aangelopen en ik had geen kleur meer in mn gezicht.

Anyway, de 2e poging lukte beter. Aangekleed en toen de rit naar huis. Verliep prima. Alleen wat druk op de borst. Nu thuis doet vooral de rechterkant nog pijn. Alsof er een olifant met zn voetje op staat. Maar verder voel ik me best fit en wil eigenlijk vanalles doen. Dus ik moet echt de rem erop zetten.

Verder is me al gewaarschuwd dat het erg blauw gaat worden. Ze hebben een of andere verdoving in mn borstspieren geprikt en de chirurg kwam na de ingreep gelijk vertellen dat het al blauw was. En dat kan naar beneden gaan zakken over de borst.

Morgen mag de bh even uit om te douchen en dan zal ik pas goed het resultaat zien. Wat ik er nu van zie is dat ze best klein zijn, maar heel natuurlijk en dat wilde ik.

Al bij al; ik zou het zo weer doen en voelde me in erg goede handen bij de Velthuis kliniek in hilversum. Dr. Mooijen is een super aardige arts!

Foto's volgen!

Ps. erg fijn dat ik gewoon zelf naar de wc kan enzo :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je boobs! Wat heb je gekregen?

Fijn dat het nu weer goed met je gaat, maar doe echt rustig aan! Het is zo belangrijk!!! Ik ben nu 4 weken po en ook ik doe nog rustig aan, juist voor de genezing van de borsten.

Kijk er morgen maar lekker naar en ik ben benieuwd naar het resultaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Gefeliciteerd met je nieuwe boobs! Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan zeg!

Ik sluit me aan bij Sexymama, doe alsjebleft rustig aan en voorzichtig. Je zit in een hele 'breekbare' fase, je moet niet je weefsel

beschadigen, dat brengt alleen maar ellende meid!

geniet ervan en een goed herstel gewenst!

groetjes Veer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow oeps, lees nu dit topic na gereageerd te hebben op je oude topic.

fijn dat het goed is gegaan! en met anatomische protheses worden ze groter als ze gaan zakken is mijn en Musjes ervaring :) kijk maar naar onze foto's.

geniet ervan en idd doe rustig aan ;)

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat fijn dat het goed is gegaan ! Ben volgende week aan de beurt bij dr mooijen , ik krijg juist ook een anatomische om de bovenkant wat op te vullen met iets langere protheses met ronde zou ik juist te. Weinig vulling krijgen en dan ineens een bolling .

Heel veel sterkte hoop dat de pijn snel over gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie berichtjes!

Het is 265cc geworden, anatomisch dual plane.

Ik heb net voor het eerst gedoucht en ze dus zonder bh kunnen bewonderen. De maat is op zich wel goed, het zijn praktisch mijn oude borsten van 'vroeger'. Maar wat me wel een beetje tegenvalt is dat de bovenkant nog steeds vrij plat is, en daar wilde ik juist meer vulling. Ik vraag me nu dan ook af of ik toch niet beter voor ronde had kunnen gaan. Maar ja, dat is nu te laat..

Hopelijk gaan ze niet al teveel zakken want ik ben bang dat de bovenkant dan nog platter wordt. Maar goed, het is nog maar dag 2 dus er zal vast nog het een en ander veranderen. Ik mag van geluk spreken dat ik echt nauwelijks pijn heb!

Vannacht moest ik wel 2 keer uit bed door lage rugpijn haha! Dat had ik niet verwacht.

Ik zal er zo een foto opzetten. Ze staan naar mijn idee best ver uit elkaar en wat ik zei, ik mis wat vulling aan de bovenkant..

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jammer dat je nu al de vuling van boven mist die je graag had willen hebben. Maar zo te lezen ben je verder wel erg tevreden. De komende tijd kan er nog best veel veranderen, wacht het geduldig af, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn. Ik weet niet of je tijdens het slapen een kussen onder je knieen hebt, dat is erg goed voor je ruggegraad en ligt ook een stuk beter! Ben benieuwd naar het resultaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

Ik zag net je foto's even. Mooie vergroting hoor! En ze staan even ver uit elkaar als van te voren he ;) Dat zou ook niet veranderen bij een vergroting :) Maar ik snap wel dat het nu wat meer opvalt, omdat je meer volume hebt.

Verder zijn ze wel heel mooi natuurlijk geworden he!

Een goed herstel!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.