Ga naar inhoud

Wat heb jij gebruikt als littekencreme?


BCNmeid

Aanbevolen berichten

Hey ladies,

Ik vraag me af wat jullie voor olie of crème gesmeerd hebben op het litteken en voor hoe lang. Ik heb Bio Oil gekocht en wacht nog even af wat de dokter volgende week zegt, maar via dit topic kan ik, en iedereen, lezen wat het meeste gebruikt wordt.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BCN....

eerst heb ik het flesje gebruikt wat ze mij vanuit de kliniek mee gegeven hebben.

Daarna ben ik overgestapt op rio rosa mosqueta olie

http://www.riorosa.nl

Een heerlijke creme die me is aangeraden door iemand met ontzettend veel littekens heeft / had door een ongeluk met een glazen raam!

moet zeggen dat de olie me goed bevalt.

Lijkt een beetje op bio oil. (ook qua prijs)

Succes !!!!

TP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de eerste reacties! Wie wilt nog meer zijn antwoord delen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Voor m'n borsten heb ik avene cicafate gebruikt, het voordeel hiervan is dat je die al mag gebruiken als er nog korstjes op zitten. Dit zijn echt mooie littekens geworden, heb dat smeren ook wel meer dan een half jaar vol gehouden. Met mijn armlift heb ik hypertrofische littekens gevormd (ook na smeren met de cicafate..., je hebt schijnbaar stukken op je lichaam die gevoeliger zijn aan hypertrofie). Die littekens zijn er zo'n 6 weken geleden uitgesneden en nu adviseerd mijn pc me de silliconenpleisters, en als ik die niet kan gebruiken (sporten) gebruik ik de sillicononengel van dermatix (dit zijn overigens duurdere alternatieven, de creme kost 40 euro voor een heel klein tube, de pleisters 40 euro voor 10 stuks, die kan je dan wel verknippen en meerdere dagen laten zitten). De silliconen-producten zijn bewezen dat ze een goed resultaat geven. Maar als je een normaal littekenverloop hebt zou een gewone creme ook moeten volstaan volgens mij. Het voordeel van de Avene Cicafate is wel dat je hem kan gebruiken voor van alles en nog wat, als ik een pukkeltje heb ofzo smeer ik dat er ook gewoon op en dat is dan echt zo verdwenen! En hij is niet echt superduur, iets van 20 euro voor een tube.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bio oil en amandel olie(goed idee miss booby omdaar vitamine e in te doen! silicoonpleisters.en die zijn hier in Spanje veeeel goedkoper dus niet in Nl kopen hoor.

groetjes uit Malaga. x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.