Ga naar inhoud

fff bijpraten?


oma60

Aanbevolen berichten

ik zit dus te wachten op mijn 4de wissel ben al bij de pc geweest aanvraag ziekenfonds is verstuurd antwoord terug en daar baal ik zo van ik krijg dus wel een machtiging voor het verwijderen van de oude prothese maar geen machtiging voor een nieuwe

met anderen woorden krijg de vellen,die ik waarschijnlijk overhoud als de oude prothese verwijderd zijn.Nieuwe protheses worden alleen vergoed als er spraken is van een hele/halve borstamputatie heeft plaats gevonden of als gevolg van verminking na een medische ingreep van een arts,mijn verweer dat ik ook in een brief aan mijn ziekenfonds heb gestuurd is,dat als ze mijn protheses verwijderen dit voor mij als een hele/halve amputatie is en dat na een ingreep van de arts ik verminkt word,ik heb al 35 jaar implantaten van een 70 aa toen,naar 70d is gegaan na al die wissels de huid is zo uitgerekt die gaat echt niet meer op zijn plaats komen ook gezien mijn leeftijd.Alternatief is dat ik de protheses zelf betaal maar wat als die er uit moeten?moet ik dit dan ook zelf betalen mijn pc vond een lift nodig het oude litteken kon hij niet meer gebruiken dus alleen het verwijderen wordt vergoed dus ook geen lift, jullie begrijpen dus de titel ik baal als een stekker weet nog niets zit dus te wachten op een reactie van het ziekenfonfs op mijn verweer brief,meer kan ik niet doen dan het dag voor dag te bekijken,als alles goed was gekeurd was ik deze maand geholpen maar dat zie ik nog niet gebeuren.Het zelf betalen van een bv is voor mij geen optie ik zit in de wao dus finacieel kan brui het niet trekken ik weet alleen dat ik ze niet laat verwijderen zonder vervanging mocht dit niet doorgaan laat ik de oude gewoon zitten pijn is fijn beter dan vellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey wat rot voor je zeg!

ik snap dat het financieel moeilijk is met wao en rondlopen met pijn lijkt me ook geen optie.

maar misschien kun je ze laten verwijderen en het daarna op psychische klachten gooien om je nieuwe protheses ook vergoed te krijgen??

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er moet vast een oplossing mogelijk zijn!

misschien kun je het voorleggen aan een plastisch chirurg en weet die wel wat te doen??

succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas ook de prothesen zelf moeten betalen.(kostte 1500 euro)

De oude prothesen waren niet goed meer, zaten scheurtjes in.

Vroeger kon je nog wel eens iets vergoed krijgen op indicatie van psychisch lijden...dat is tegenwoordig helaas niet meer.

kun je niet een of andere betalingsregeling krijgen via het ziekenhuis/kliniek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet hoe het ziekenfonds werkt :angry:

Ik heb hier ook wel wat gvd's geroepen.

Ik zou al blij zijn geweest met de vergoeding vd operatie maar zelfs dat hebben ze slim door mijn neus geboord.

Alles was geregeld mocht op consult bij een pc er moest een behandelplan en kostenraming komen. Heeft mijn pc allemaal netjes binnen de week geregeld.

2 dagen vd operatie krijg ik een afwijzing.

Bel je op met de vraag waarom?? Wij willen een mri scan mevrouw werd er gezegd.

Ik zeg oh is dat weer nieuw want daar hebben ze mij niks over verteld en denk je dat ik die nog kan krijgen binnen 2 dagen?

Was zijn antwoord dan zeg je de operatie maar af.

Ik heb gezegd dat ze hun geld in hun reet kunnen steken :145:

En dan heb ik het geluk nog dat mijn vriend goed verdien maar ik kan me voorstellen dat als je dat niet hebt en totaal afhankelijk ben van je zorgverzekering dat je flink baal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat erg voor je zeg!! niet opgeven, wellicht dat er toch nog iets lukt.. hier was ook een topic over je BV opgeven bij de belasting aangifte, misschien kun je hier informeren, en eventueel ergens geld lenen toto die tijd??

en misschien kan dr kappel van het kappelinstituut in Zwolle je helpen? heb ergens gelezen dat ze veel bij de verzekeraar voor elkaar krijgt, wellicht de moeite waard eens contact met haar op te nemen..?

sterkte en succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hay meiden

bedankt voor jullie reactie had ik echt ff nodig ik geef het niet op hoor ik denk zelfs als er echt niets anders opzit ik via een rechter probeer

het voor elkaar te krijgen maar eerts afwachten hoe reageer mijn pc collega van mijn dochter die werkt met hem samen in een prive kliniek, nu is het kopen van de nieuwe prothese geen bezwaar waarschijnlijk tegen inkoop [via prive kliniek] maar stel dat deze ook weer inkapselen na verloop van tijd moet ik dan het verwijderen zelf betalen kijk dat kosten plaatje lukt mij niet kan ik wel denken dan zie ik dan wel weer als het zover is maar dat lijkt mij niet verstandig.Dus afwachten maar enkel deze maand zie ik het gebeuren, hou jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

oma60 is nu ondertussen 61 is weer terug verleden jaar heb ik mijn eigen al voor gesteld maar nu in het kort, ik zou in februari een nieuwe bv krijgen

de 4 al maar volgens mijn pc moesten dezen er echt uit ze zaten niet goed meer . Hij heeft toen een verzoek ingediend bij mij zorgverzekeraar maar helaas kreeg ik geen toestemming voor vervanging,ik mocht ze wel laten verwijderen die kosten kreeg ik vergoed maar ik mocht geen nieuwe implantaten laten inbrengen deze waren voor mijn eigen rekening,dat op zich zelf was nog wel te betalen maar daar ik 61 ben en deze operatie dus al 3 keer had ondergaan

kon hij het oude litteken niet gebruiken dus moest er ook een borstlift komen kijk dat werd wat te duur voor oma60 er uit laten halen en verder met de vellen

want dat heb je dan was geen optie voor mij na veel brieven en een gesprek met mijn zorgverzekeraar ook de arts die het verzoek heeft ingediend heeft zich er mee bemoeid resultaat was dat ik een machteging heb gekregen en de operatie geheel word vergoed. de aanhouder wint in mijn geval dan hoor.

Nu ga ik dus 15 februari na het erasmus mc om met de arts alles door te nemen enkel de arts die mij het eerst heeft onderzocht en het verzoek heeft ingediend werk daar niet meer dus krijg ik een andere arts en wel dr Luijsterburg misschien dat iemand van jullie hem kent??? graag je mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey 'oma' , welkom terug ...

... én met goed nieuws lees ik !

Heb de naam van de arts even door de zoekrobot van het forum gehald maar vond niks voor je .

Vond wel via google deze link : http://www.nfu.nl/trf/index.php?id=9&hoofdstuk=2&trf=675

Zo te zien doet hij borstreconstructies dus die man zal er wel wat van kennen denk ik dan .

Laat weten hoe je consult verliep .

grtz , B-Cupje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo B-Cupje

wast lief van je dat voor mij op het internet ben wezen kijken ga meteen naar je link toe hartstikke bedankt

laat wat van mij weten als ik bij de pc bent geweest

groetjes oma60

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...

Ik ben oma60 dat was mijn leeftijd toen ik mijn eigen aanmelde maar ondertussen word ik 63 nog steeds geen nieuwe bv gehad en dat kan nog wel ff duren maar we geven de moed niet op en wachten gewoon af, ik zou van dit jaar een wisseling krijgen met lift en al maar ja dan is de arts er niet meer werzaam in he ziekenhuis,dus nieuwe arts nieuwe afspraak weer wacten weer overleggen ja en toen kwam de vakantie eraan en oja ze waren me ook ff vergeten dus het is dat ik zelf belde maar geen probleem ik was de eerste op de lijst na de vakantie ja en dat werdt dus het probleem voor mij ik kreeg ondertussen een hartinfarct dus i.p.v. nieuwe boops krijg in een dotterbehandeling met een plaatsing van een stent nu moet ik dus nog fff geduld hebben he wisseling moet minimaal een jaar uitgesteld worden i.v.m. de medicatie dus nog ff de tandjes op elkaar en geduld hebben .Aan de ene kant heb ik wel zoiets ik had het al achter de rug kunnen hebben als ze wat sneller gereageerd hadden maar aan de andere kant een operatie is ook niets en stel dat ik het infarct gehad had tijdens de operatie soms lopen dingen zoals ze moeten lopen en liep dit voor mij goed af.

Ik blijf jullie volgen en laat het zeker weten als de Dag er aan kom.

groetjes voor jullie allemaal en voor diegene die nog moeten

Geniet ervan mekker niet en denk PIJN is FIJN en Bloed is Goed.

Oma 60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha die oma!!

Jeetje een hartinfarct!! Doe maar even rustig aan zeg! Die tieten die komen wel!

Wel jammer van de ene kant dat het zo gelopen is inderdaad, maar het is wat je zegt... Misschien was het dus wel ergens goed voor!

Heel veel succes komend jaar en houd ons maar wat op de hoogte! :D

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.