Ga naar inhoud

Patricia92 : 15 oktober 2012 : Dr. van der Lei : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo dames.

Afgelopen maandag heb ik een borstvergroting ondergaan bij de BergmanClinics in Heerenveen.

25 sept. had ik mijn eerste consult, waarbij het eigenlijk erg gemakkelijk ging en de pc vroeg welke cupmaat ik graag wilde. Ik zei dat ik niet specifiek een wens voor een maat had, maar gewoon borsten wilde die bij mn lichaam pasten. Daarop zei hij 'ja dat uiteraard'.

Zo zijn we gaan passen en kwamen we uit op 365 cc rond, dual plane.

Ik had een goed gevoel na mijn consult en ik kon 15 oktober al geopereerd worden!

Nu, 20 oktober, heb ik de operatie achter de rug.

Ik werd afgelopen maandag 7:30 in de kliniek verwacht en eigenlijk ging het heel snel, ik kon me omkleden, medicatie in nemen, de pc kwam nog om de laatste metingen te doen en foto's te maken, en ik moest nog 1 keer naar het toilet en mocht daarna lekker onder de dekens in het bed gaan liggen.

Op de OK kreeg ik een infuus en een mondkapje en ik was zo weg.

Toen ik wakker werd had ik erg veel pijn, er werd ook naar mijn pijn gevraagd door de anesthesist en daarom kreeg ik extra pijnmedicatie via het infuus.

Toen ik me wat beter voelde mocht ik van de uitslaapkamer naar 'mijn' kamer en daar verder uitrusten. Na een poosje werd het drukverband eraf gehaald en mocht ik rechtop gaan zitten. Hierbij liep er zo een straaltje bloed uit de wond van de rechterborst. Drukverband er weer om en door de lage bloeddruk moest ik weer aan de apperatuur. De plastisch chirurg kwam ook voelen of alles goed zat maar het zag er goed uit. Een uurtje erna mocht ik dan de sportbeha aan, met absorberend verband op de wondjes.

Toen mijn moeder kwam op me op te halen voelde ze zich niet lekker en viel ze flauw, en kwam moeilijk weer bij, waardoor ze ook in een bed werd gelegd en op de uitslaapkamer aan de bloeddrukmeter e.d. werd gelegd. Ze werd heel goed verzorgd en opgevangen, we mochten pas naar huis als we ons allebei goed voelden en er iemand kon komen om ons op te halen.

De verpleging was echt heel lief!

Ik ben toen ik thuis kwam direct naar bed gegaan omdat ik duizelig en misselijk was van de narcose, en de volgende dag was ik nog steeds niet erg fit.

Door de bloeding aan de rechterkant is het daar iets blauw en dat doet erg pijn, ik heb een extra recept meegekregen voor Tramadol, wat goed helpt.

Ook tussen mijn borsten ziet het een klein beetje blauw.

De eerste drie dagen kon ik bijna niets zelf en heeft m'n moeder overal bij geholpen, bij douchen, aankleden, omhoog komen uit bed als ik plat lag enz.

Gister heb ik voor het eerst een stukje buiten gelopen.

Het herstel heb ik onderschat, maar het is het allemaal waard want het is zo mooi geworden en ben zo blij dat ik eindelijk borsten heb!

Ik draag de sportbeha nog steeds met verbandjes tussen de beha en de wondjes, omdat ik bang ben dat dit pijn gaat doen. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Maandag moet ik weer naar Heerenveen en worden de hechtingen verwijderd, ik neem dan een doosje Merci mee voor de goede zorgen die ik (en mijn moeder) daar kregen=)

Heb trouwens een sportbeha maat 34C gekregen, volgens mij is dit 75c?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patricia

Gefeliciteerd met je boobs!! En welkom op het forum!!

Fijn dat je zo goed verzorgd werd en dat je moeder ook een bed aangeboden kreeg :)

Verbandjes kun je nog wel een paar dagen tussen de bh en je wondjes laten hoor, dat is toch prettiger dan dat je bh erover schuurt en het is ook hygienischer.

Ik heb zelf pleisters op mijn wonden gehad tot 10 dagen po. daarna heb ik ook nog verbandjes tussen de bh en de wonden gelegd (toen de hechtingen eruit waren) omdat dat toch prettiger aanvoelde :)

Een goed herstel gewenst!! En hulp hebben we eigenlijk allemaal in het begin nodig, dus je vormt geen uitzondering ;)

xx BB (ik pas even je titel een klein beetje aan, zodat ie meer op de rest lijkt :) )

Heb trouwens een sportbeha maat 34C gekregen, volgens mij is dit 75c?

75D is dat in Europese maat :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

75D is dat in Europese maat :D

Hopsa Flopsa... een 75d :43:

Gefeliciteerd met je nieuwe boobs :35:

Wat een scenario met je moeder joh...

Lief dat ze jullie zo goed geholpen hebben, ze hoort het natuurlijk ook maar het had ook anders gekund idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke :D, ben benieuwd als ik straks weer gewone bh's aan mag :)

Ik heb de sportbeha/kliniek beha redelijk stevig zitten, je ziet alleen wel een afdruk de randjes van bovenkant in m'n huid op de borsten, is dit erg of heb ik hem dan te strak? Hij zit verder wel gewoon lekker.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke thnx.

Pfff net springt mn hond tegen m'n borst aan met zn pootje. Schrikken! :16:

Deed geen pijn, maar ben nog zo onzeker of alles wel goed is.. :67:

Moet morgen weer terug komen en ze zeiden dat de hechtingen er dan al uit gingen!

Weet iemand of dat dan zeg maar een controle is door de plastisch chirurg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hechtingen mogen er tussen de 7-14 dagen uit. Dus morgen is dag 7 voor jou, dus zou het officieel mogen.... Ben zelf voorstander van iets langer, maar waarschijnlijk doet deze arts dat altijd zo?

Of jij je arts ziet, geen idee... Vaak worden hechtingen er door een verpleegkundige uit gehaald.

Normaal gesproken zou een pootje van een hondje geen kwaad kunnen, als het geen pijn doet.

Tenzij jij zo een Bernard Senna (of hoe schrijf je de naam van die beesten :unsure: ) hebt.... ;)

Onzekerheid hoort erbij.

Gewoon wat bewegen, en niet te veel zelf doen. De gewone dingetjes, geen probleem, maar luister goed naar je lichaam!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patricia!

Wat gaaf he om ineens borsten te hebben?! Ik kom van een AA cup af en ben afgelopen donderdag de 18e geopereerd.

Af en toe word je wel eens onzeker van de dingen die je voelt he maar dat is zo heerlijk aan dit forum dat hier de allermeeste ervaringsdeskundigen zitten waar je alles aan kunt vragen.

Nog een goed herstel verder!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zijn de hechtingen verwijderd!

Ze zaten erg vast, deed ff een beetje pijn maar het is eruit.

Het zag er goed uit volgens de pc in opleiding, daarna kwam mijn chirurg eraan lopen en toen heeft de verpleging hem nog even gevraagd langs te gaan. Had mijn kliniekbeha en hemdje al weer aan, maar hij zei dat het er goed er uit zag zo voor hoever hij kon zien.

Hij bedankte me nog voor de waardering en de doosjes Merci voor iedereen daar haha.

Heb wat foto's kunnen uploaden, de linker borst is nog wat ronder (prothese zie je duidelijker) en zit wat hoger dan de rechter..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

Met de volgende link zou het moeten lukken om foto's te uploaden ;)

Met de telefoon lukt het vaak niet, vraag me niet naar de reden, want die weet ik niet haha. Wat je wel zou kunnen doen (tip die ik laatst las) als je het via telefoon wil doen, maar het lukt niet.... Mail de foto's naar je eigen email en open ze dan op de computer... Dan zou je ze alsnog vanaf je computer kunnen uploaden.

Met de computer moet het volgens de volgende link lukken :)

http://www.borstenforum.com/topic/5003-start-handleiding-galerij/

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja he!

Ik ben ook zeer tevreden nu al :D

Pff schrikken net.. Ik had van die BergmanClinics slofjes die ik mee kreeg uit de kliniek aan, en daar mee bleef ik haken aan een trede op de trap. Ving de klap op met m'n rechterarm en voelde het helemaal trekken op de borst. Het is nu weer weg en deed ook geen pijn maar dat is niet goed toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het is niet goed, maar het is gebeurd..

Als je geen pijn blijft houden en alles ziet er goed uit (hetzelfde als ervoor) dan is er niks aan de hand.

Je bent niet de eerste die voor het eerst van de trap valt nadat ze een bv gehad heeft hahahaha, Dat heb ik echt al vaker gelezen.

Ook ik ben laatst voor het eerst in mijn leven van de trap gevallen (wel al 2 maanden po, maar ok) Het schijnt te heersen :45:

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag weer even bij de kliniek geweest voor een controle i.v.m. die val vorige week..

Zag er allemaal prima uit volgens van der Lei.

Had ook nog even een paar vragen gesteld, zoals wanneer ik weer met mn armen boven mijn hoofd mocht etc., waarop hij zei steek je armen eens uit en hij deed ze zo omhoog, heel apart gevoel maar hij zei je mag gewoon weer oefeningen gaan doen anders wordt alles heel erg stijf.

Ook zei hij dat ik gewoon op m'n zij mocht slapen als ik de sportbh aan heb.

Heb gisteren geprobeerd auto te rijden maar dat viel nog even tegen!

Hopelijk lukt dat gauw weer.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.