Ga naar inhoud

Danique :12 oktober 2012 : Dr. Luijendijk : Diakonessenziekenhuis


danique

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Danique en ik ben bijna 32 jaar. Na 3 zwangerschappen, met als resultaat 3 mooie gezonde kindjes (meisje, jongen, meisje) van nu 5,5 jaar, bijna 4 jaar en 20 mnd, heb ik een rectus diastase overgehouden (verslapte buikspieren). Met als gevolg een zwangerschaps hangbuik die niet meer weg ging. Ook niet na 1 jaar intensieve buikspieroefeningen.Dat stoorde mij, want het paste totaal niet bij mijn postuur. Ik ben zelf vrij tenger: 1.64 cm en weeg 56 kg. Ook had ik cubmaat AA en daar stoorde ik mij zo'n 4 jaar aan. Sinds de geboorte van onze jongste dochter had ik last van de diastase. In juli dit jaar heb ik de knoop doorgehakt en ben mij gaan orienteren op een BWC ( volledig incl navel verplaatsen, reven buikspieren en lipo flanken deed mijn dr standaard) en een BV oftewel de bekende mommy make-over. Hier in brabant deden ze deze operaties niet tegelijk. Daar had ik wel mijn voorkeur voor omdat ik maar 1x extra weken opvang wilde regelen door manlief en de opa's en oma's. Na filmpjes van de Bergman clinics te Bilthoven en het lezen op forums had ik daar op 6 aug een afspraak bij Dr. Luijendijk. Hij opereert ook (staat ook op zijn website) in het Diakonessehuis te Utrecht. Op een voor mij gunstigere dag en in het tarief scheelde het toch ook. Had dan wel geen prive kamer en prive zuster zoals in de Bergman, maar dat maakte mij voor 1 nacht niet uit. Dus eergisteren was het zo ver. Voor de ok was ik alleen een beetje zenuwachtig bij het bloed prikken en daarna heb ik genoeg afleiding gehad van mijn lieve man,lieve zusters, medepatienten, assistent anestesie en de arts: die kwam aftekenen..... En toen ging ik heerlijk slapen. Alle personeel was even vriendelijk en in voor een babeltje. Na de ok kwam ik op de recovery. De medewerker daar vroeg steeds of ik pijn had. De buikwond voelde ik wel een beetje scherp en kreeg daar morfine voor en 2x een middel tegen de misselijkheid. Uiteindelijk heb ik blijkbaar 25mg morfine gehad, wat blijkbaar best veel was. Dus toen ik op de kamer terug kwam kon ik mijn ogen bijna niet open houden en viel steeds in slaap. 2 zusters kwamen mijn drukpak aan doen en drukbh en dat ging best goed. Veel geslapen. Pijn pompje met morfine heb ik niet meer gebruikt, dacht weg dat slaapmiddel. Niet meer nodig gehad want heb eigenlijk geen pijn gehad. 's Nachts met de nachtzuster naar de wc (po wilde ik niet ) en toen ik terug kwam werd ik misselijk en moest braken. Dat was niet prettig voor mijn buikspieren, weer een middel tegen de misselijkheid gekregen via het infuus en dat hielp. ' s Ochtends voelde ik mij goed nadat ik best goed geslapen had. Gegeten en s middags ook gegeten. Dr Luijendijk kwam rond half 11 nog even langs en zei dat hij heel tevreden was. De buikspieren heeft hij 2x gereeft want na de 1e keer vond hij het nog niet genoeg. Verder heeft hij de buik heel erg strak getrokken omdat hij het oude gaatje van mijn navel weg wilde werken en dat lukte dus net. Dus alles is lekker strak. Ik vond het wel fijn dat hij nog even op zaterdag langs kwam zodat ik nog wat vragen kon stellen. Ik heb een vouw onder mijn navel en dat zou over 3/4 maanden weggetrokken moeten zijn. Over 2 weken moet ik terug op controle. Ik heb momenteel geen pijn. Uit voorzorg slik ik 4x per dag 1000mg paracetamol en 10 druppels arnica (2,5 week geleden mee begonnen) en zo ook voor vit C 1000 mg. Ik loop zo krom als een oud oma'tje maar dat is natuurlijk om de wond op de buik te ontlasten. Van de borsten voel ik weinig, ze zijn alleen flink gezwollen en de borstspier doet wel een beetje zeer. Uiteindelijk is er 2x 255 cc ingegaan, dual plane med high van mentor; als het goed is want twijfel of ik nou eurosilicoon zag staan in de ok. Zal het bij de nacontrole over 1,5 week vragen. Er zou of 255 en 225 in gaan of 295 en 255, maar 295 was te groot zei de arts achteraf, kregen ze de wond niet meer dicht. Dus beide 255. Ben wel benieuw waarom hij ze dan beide dezelfde cc heeft gegeven omdat 1 borst groter was als de andere, en nu nog waarschijnlijk. Ik ga er vanuit dat hij tijdens de ok de juiste beslissing heeft genomen. Mijn buik is grotendeels gevoelloos, dat is wel raar maar trekt grotendeels bij zegt de Dr. Behalve onder de navel zal een gedeelte gevoelloos blijven. Ben benieuwd. Tot nu toe ben ik erg tevreden over Dr. Luijendijk en de fijne technieken waarmee hij werkt (geen drains). Ik hoop dat ik de komende weken goed kan slapen en dat het herstel voorspoedig verloopt zodat ik weer snel mijn kindjes lekker kan knuffelen Ik heb nog wel een vraag, mijn drukpak moet elke dag in de was (staat op de verpakking) dus dat heb ik gisteren gedaan, half uurtje gedroogd en toen weer aangetrokken. In de tussentijd op bed gewacht tot hij zo goed als droog was. Zou dat erg zijn als ik hem 45 min niet aan heb?

Verder heb ik sinds vandaag enorm last van mijn onderrug door het krom lopen. Zal niks aan te doen zijn denk ik als wachten tot het moment dat ik weer recht kan lopen???

Verder is het goed te doen. Borsten zijn wel gezwollen maar dat schijnt normaal te zijn de eerste 4/5 weken? Dan zou het zijn vorm min of meer wel hebben heb ik gehoord. Ik draag voor de borsten een marena drukbh en zal wel wat extra ondersteuning tegen het vocht geven? Ben erg benieuw naar het uiteindelijke eindresultaat. Ik kijk ook uit naar het moment dat ik alles weer kan en tot die tijd moet ik mijn maar een beetje laten verwennen en mijn rust maar pakken :)

Voor andere die nog een Mommy ondergaan, ik hoop dat jullie iets aan mijn verhaal hebben. En voor diegene die herstellende zijn, veel sterkte en een voorspoedig herstel gewenst! Foto's volgen nog, die kan ik met de ipad niet toevoegen.

Groetjes van Danique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben Danique, bijna 32 jaar en moeder van 3 kindjes. Sinds de geboorte van ons 2e kindje dacht ik na over een BV. Vroeger had ik een b cub. Nadat ik 10 kg afviel en na de zwangerschappen bleven er 2x aa theezakjes over. Eergister heb ik een mommy make-over gedaan. Ik heb hier een verslag van gemaakt onder het kopje operatieverslagen: mommy. Ik hoop dat ik hier wat steun kan krijgen als dat nodig is bij bepaalde vragen.

Groetjes Danique

Nu met 255cc med high profile anatomisch ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi. Dank voor je verhaal. Ik wordt 14 december ook door dr. Luyendijk geopereerd. In eerste instantie zou ik ook voor de mommy make-over gaan. Ik durf de

Combi nu nog even niet aan. Ben bang dat het me te zwaar gaat vallen. Heb nu gekozen voor alleen BV. Ik ben daarnaast bezig mijn rugspieren sterker te maken middels pilates en ik moet zeggen dat het mij voor nu goed helpt. Wie weet dat ik het alsnog in de toekomst alsnog overweeg maar voor nu eerst m'n borsten!

Je hebt denk ik zelfde postuur als ik en ook bij mij is hetzelfde aantal cc's geadviseerd. Ben erg benieuwd hoe groot ze dan ongeveer worden. Jij ook gevraagd om een C-cup? Sterkte met het herstel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw zeg, met open mond jou verhaal gelezen! De eerste keer dat ik hoor over een mommy make over! Maar die buik en borsten waar je over spreekt kan ik mezelf ook volledig in terug vinden. Dochter is nu 2 jaar en mijn buik die lijkt s'avonds wel of ik terug 5 maand zwanger ben! En mijn ooit mooie borsten zijn nu leeggelopen zakjes :-( de borstvergroting staat op de agenda... En mijn buik daar twijfel ik nog steeds over. Ik heb een tijd 3x per week 5 km gaan lopen en bijna elke dag buikspieroefeningen gedaan... En die buik... Die blijft grrrr wat een frustratie hè! Maar echt super dat jij dit allemaal hebt gedaan, ben heel erg benieuwd naar jou resultaat! Ga je foto's posten? Groetjes, m

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey Danique,

Wat een goed verslag joh! Klinkt goed dat je buik nu zo lekker strak gereeft is! Ik heb zelf 2 jaar geleden een mommy-makeover gehad. Ook incl. volledige bwc met reven en borstlift + vergroting (450 cc onder de spier). Ik ben er ook iedere dag nog superblij mee. Mijn spieren zijn ook nog steeds erg strak. Als ik m'n vinger in m'n navel steek dan voel ik dat daar een klein gaatje zit, en eromheen is gewoon een harde plaat, lijkt een inwendig corset :) Het is alleen soms weleens lastig als je eens overeet (b.v. als je bij de Griek gaat eten heb ik dat haha) dan voelt je buik heel gespannen. Verder vind ik het echt een zalig gevoel! Als je nog vragen hebt: shoot!

Groetjes van Ingrid. (foto's staan in de galerij)

p.s. ik had eigenlijk juist weinig last van mijn buik na de ok, veel meer van de borsten juist, zo zie je maar dat het bij iedereen anders is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties :)

Vandaag ging netvals gister, af en toe last van de borstspier, dus lekker blijven zitten en weinig bewegen ;) de wond onderin mijn buik voel ik nu ietje maar de rest van de dag eigenlijk niet gevoeld. Mijn motto was, als mijn buik moet genezen kunnen de borsten ook meteen genezen, ja toch? Liever niet 2 x onder het mes en ik zou het zo weer doen!

@ best boobie, tnx voor het samenvoegen, jij hebt er meer verstand van als ik ;)

@ Graziella ik had ook een c cub aangegeven. Foto's zal ik er nog opnzetten.

@ tjilpjes, succes met het maken van je keuze. Met de tijd weet je uiteindelijk wat je wilt. Bij mij had het ook tijd nodig.

@ ingrid, fijn dat je nog steeds erg blij bent met het resultaat. Inderdaad een inwendig corset haha, vroeg mij al af of ik nu minder kan eten en heb het idee van wel. Ik kon de laatste tijd maar blijven eten en dat vond ik wel apart.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ingrid K,

Vraagje, vond jij het ook zo eng/raar om je buik aan te raken? Ik vind dat wel omdat je niet overal het gevoeg terug hebt en het vocht erin maakt het ook raar.....

Heb jij het gevoel overal weer terug gekregen of heb je onder jouw navel nog een doffe plek?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik heb onder de navel nog steeds helemaal doof alleen dat stuk eigenlijk want meer naar de zijkanten is dat niet zo. Ik vond t in t begin heel eng, ook de navel brrr... maar als de korstjes eraf zijn en je gaat t litteken goed masseren met een littekencreme komt dat "eigen" gevoel wel weer terug hoor. Aan dat dove wen je ook wel, het is alleen een apart gevoel als je het toevallig aanraakt.

Ben benieuwd ga eens kijken of ik je foto's kan bekijken.

X Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de foto's gezien? Ik denk dat het dove gevoel ook wel andes is als er helemaal geen vocht meer in de buik zit. Ik heb net de arts nog even gemaild waarom hij voor gelijke cc had gekozen en niet voor ongelijk zoals hij van te voren dacht. Nu is namelijk tijdens de zwelling links nog steeds groter als rechts. Hij antwoordde meteen dat ik pas na 3 mnd naar het resultaat kan kijken. 295 cc gaf te veel spanning op de wond van mijn rechter borst en daarom heeft hij voor 255 gekozen omdat er anders kans was dat de wond open zou gaan. Hij vond het dus ook mooier om 255 in mijn linker borst te doen i.p.v. 225. Ik hoop dat het resultaat straks ook echt is wat ik wil. Daar moet ik nog even geduld voor hebben.....

En zeker ook met het vocht in de buik, want dat kan blijkbaar nog veel langer duren...

X Danique

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey Danique, voordat het vocht echt uit mijn buik was was ik toch wel een half jaar verder denk ik hoor! Ok na een maand of 3 is het meeste er wel uit, maar dan als je teveel doet loopt t toch wel weer aardig vol (zo was dat bij mij tenminste), echt geduld is een schone zaak, maar oh zo moeilijk om t te hebben ey :)

Maar komt wel goed hoor meis, en gewoon in je achterhoofd houden dat je altijd een correctie kan laten doen, dan valt t wachten ook wat minder zwaar vind ik ;) Maar ik denk dat het ok wordt hoor, het ziet er allemaal erg mooi uit, ik had bij je foto ook al gereageerd.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Even een update van mij. Ik ben nu een week thuis. Pijnstillers slik ik niet meer, blauwe plekken heb ik niet gehad en ik ben al weer een beetje actief in het huishouden. Mag het eigenlijk niet, maar kan het niet laten :) En dat gaat goed. Rustig aan natuurlijk, maar ik moet zeggen dat het mij enorm mee valt! Ik ben erg benieuwd hoe ik mij over een week voel. Ik loop nu nog een beetje krom, maar denk dat ik over een week wel recht loop. Het gaat super! De zwelling van de linker borst is afgenomen waardoor de borsten er nu meer gelijk eruit uit zien. Over 3 maanden mag ik natuurlijk pas officieel oordelen, maar heb er een goed gevoel over. kijk al uit om nieuwe lingerie te gaan kopen :D.

Donderdag op controle bij Dr. Luijendijk in Utrecht, ben benieuwd want dan gaan de plijsters eraf....

@ Ingrid, dat is inderdaad een goede tip, had ik al in mijn achterhoofd, scheelt zeker.

Groetjes,

Danique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen donderdag op controle geweest, alles ziet er goed uit. De littekens op de borsten zijn niet groot. Ik voel alleen sinds een paar dagen in mijn rechterborst de prothese bewegen, het doet niet zeer of zo. Dr zegt dat dit geen kwaad kan. Kan iemand mij vertellen of dat dat blijft of dat dat weg gaat?

Verder zegt hij dat de borsten zo groot blijven maar dat de spanning er meer af zal gaan. Ze voelen al wel steeds soepeler aan. Ben toch benieuwd naar het resultaat als we nog 4 weken verder zijn. De speciale bh die ik nu draag mag ik af gaan wisselen met een echte bh of slapen zonder bh. Ik denk dat ik deze nog even een paar weken draag. Ik vroeg wel aan hem waarom deze bh belangrijk was. Hij zei dat het vooral voor de ondersteuning was voor de wonden. Wat is jullie ervaring in het kopen/dragen van de oude/nieuwe bh?

De buikwond ziet er nu niet mooi uit, maar dat is een kwestie van tijd (3-6 mnd). Verder gaat het goed. Ik loop bijna recht. Nog niet helemaal omdat er nog vrij veel vocht in zit en dat trekt. De dr. verwacht dat er al veel vocht uit zal zijn over 2-3 weken. Ben benieuwd! Ik heb ook geen pijn en doe al heel veel in huis alleen til ik nog geen zware dingen omdat dat de eerste 4 weken niet mag. Ik beweeg ook nog niet altijd heel soepel, maar het gaat toch allemaal al snel.

Ik zal binnenkort een foto plaatsen.

Groetjes Danique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.