Ga naar inhoud

folder Min. VWS gelezen?


Gast passie

Aanbevolen berichten

Hey via wat googlen kwam ik achter heel wat dingen vandaag :blink:

Vroeg me zo es af.... wie heeft er van jullie de folder gelezen op de site van het ministerie van Volksgezondheid en Welzijn en Sport over borstimplantaten??http://www.minvws.nl/includes/dl/openbestand.asp?File=/images/Siliconen%20borstimplantaten_voordelen_nadelen_en_alternatieven_tcm19-96867.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Passie,

Heb het artikel gelezen. Voordat ik de beslissing nam om wel of niet daadwerkelijk voor een BV te gaan heb ik ook nog een ander artikel gelezen,maar kan deze niet meer vinden via het internet. Daar stond ook specifieke info over over bepaalde soorten prothesen enz(voor en nadelen). Dat ging er heel diep op in. Bijvoorbeeld dat ze wel "zweten", maar dat dat in verhouding met vroeger zo minimaal is dat het verwaarloosbaar word genoemd en dat men dus zegt dat ze niet zweten. Over protheses met fysiologisch zout waren ze ook niet zo over te spreken, tenslotte zit daar ook meer stoffen in dan wij weten/verteld word.

Vind zulke artikelen wel interessant,maar je moet er ook niet teveel lezen want dan kun je wel ophouden met de wens om voor een BV te gaan. Dan lijkt het allemaal veel te "eng en gevaarlijk", waarbij ik moet aangeven dat er natuurlijk wel vrouwen zijn die er negatieve gevolgen van hebben ondervonden. Wel goed om er bij stil te staan om een weloverwogen keuze te maken, maar het moet je niet continu beinvloeden. want dat lijkt me ook niet goed als je een BV ondergaat. Daar moet iemand voor de 100% voor gaan na het wikken en wegen van de voor en nadelen.

Hoe denk je er nu zelf over na het lezen van de artikelen?

liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het artikel even gelezen (nu) en er staat niks in wat ik nog niet wist voor mijn operatie .

Op elke site van klinieken of merken van protheses kan je info vinden over protheses/siliconen .

Bijwerkingen van silicone-protheses zijn nooit bewezen geweest en dat wil wat zeggen aangezien de wetenschap zeer ver staat vandaag .

Elke operatie kan complicatie's opleveren .

Het kan altijd gebeuren dat je in de narcose blijft , zelfs om 'onozele wijsheidstanden' eruit te laten halen .

We staan er enkel niet bij stil als deze operatie's noodzakelijk zijn .

Zelf heb ik altijd gedacht , er zijn ook vrouwen die in het kraambed blijven . Zeer weinig maar er zijn er wel ...

Een borstvergroting is echter niet noodzakelijk en je moet dus voor jezelf uitmaken of je ondanks deze (kleine) percentages van complicatie's wil doorzetten .

Op dit forum heb ik trouwens ook op een rijtje gezet wat er kan misgaan (HIER) omdat ik het toch belangrijk vind dat je je daar vooraf van bewust bent .

Een borstvergroting is iets wat je zélf wil of niet . Een ander kan/mag jou niet ompraten .

Informatie zoeken (ook de negatieve maar dat heb jij alvast begrepen) is het beste wat je kan doen en dan besluiten of je ermee wil doorzetten of niet .

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.