Ga naar inhoud

vraagjes over borstverkleining


Aanbevolen berichten

hey , ik ben een vrouw van 37jaar en ben van plan om een borstverkleining te laten doen wegens nek en rugklachten door

Dr Heintz in Az Sint Lucas .

Zijn er hier nog dames die dit gedaan hebben en die hier over een woordje uitleg zouden willen geven . bv: hoe was het voor

de operatie , hoe was het direct na de operatie (pijn , gevoel , enz.... ) en hoe is het een paar maanden verder ? Alsook over

de financiele kant komt de ziekenkas er intussen na de goedkeuring en wat met hospitalisatieverzekering ik ben momenteel

aangesloten bij de cm hospitalisatieverzekering en daar kunnen ze niet vertellen voor de operatie of ze er al dan niet intussen

komen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik kom uit Nl dus ik weet eerlijk gezegd niet hoe het in Belgie is geregeld, maar dat zullen anderen zeker wel kunnen vertellen :35:

Over het algemeen is het zo, dat je een goedkeuring krijgt, en daarna kun je alles definitief in gang zetten en worden de kosten richting verzekering gedeclareerd.

Afhankelijk van de voorwaarden waar je aan moet voldoen (bijv een gezamelijke kamer als je wakker wordt na de operatie, als je een privekamer vraagt zul je dit zelf moeten betalen enz)

Ik heb zelf een borstlift gehad met een vergroting en dit is me heel goed meegevallen. Ik zou het zo weer doen :35:

Hopenlijk reageren er nog anderen die je een duidelijker antwoord kunnen geven :D

Groetjess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik kom ook uit NL, dus ook ik weet niet hoe het in België geregeld is, maar ik heb m'n verkleining helemaal vergoed gekregen.

Voor mij is het nu bijna een jaar geleden en ik heb het ook gedaan vanwege rug, nek en schouderklachten. En sinds de verkleining heb ik er helemaal geen last meer van gehad :)

Ik heb wel wat complicaties gehad: een wond die niet dicht wilde en allergische reacties, maar als ik dat allemaal van tevoren geweten had, had ik het toch zo weer laten doen. Ik heb bijna geen pijn gehad, maar dat is wel per persoon verschillend. Ik heb namelijk ook verhalen gelezen van dames bij wie het wel veel pijn heeft gedaan. Anders moet je even bij de operatieverslagen kijken, daar zal je een hoop ervaringen kunnen vinden.

Groetjes Kir

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik sluit me aan bij kir. OOk uit nl. Operatie volledig vergoed wegens zoals dat dan heet medisch noodzakelijk. Bij mij ook een plek op tepel die niet dicht wilde, pas na elf weken geloof ik dat het dicht zat. Achteraf valt altijd alles mee :) Maar pijn heb je eigenlijk niet of nou ja zou je niet moeten hebben alleen ongemak.

Ik zou het zo nog eens doen! Je kunt mijn topic lezen.

Xx anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

In België zou er sinds september iets veranderd zijn bij de ziekenkas waardoor ze enkel nog de medische kant van het verhaal vergoeden. Dit wil dus zeggen dat je enkel vergoed krijgt op borstweefsel te laten weghalen en je te laten dichtnaaien. Dus zonder lift (wat wel noodzakelijk is na bvk) en mooie littekens. Het estetisch gedeelte moet je zelf opleggen dit komt meestal neer op een 2000-3000€. (Dit vertelde Dr. Nele Vos van AZ Klina Brasschaat mij)

Ik heb nog geen andere consultaties gehad dus ik weet nog niet in hoeverre dit klopt, of dat dit voor alle ziekenkassen geldt.

Heb het ook nog niet proberen opzoeken op internet maar meestal vind je daar toch niet veel over.

Je arts zal dat normaal gezien wel kunnen vertellen hoe dat in elkaar zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.