Ga naar inhoud

Tjipjes : 13 december 2012 : Dr. Segers : : UZ : Leuven


Aanbevolen berichten

  • Reacties 80
  • Created
  • Laatste Reactie

Hello everybody!

Hier komt mijn verslagje. Eerst al bedankt voor de lieve woorden!

Gisteren moest ik om 9:30 in az Diest zijn. Mijn chirurge opereert blijkbaar daar.

Iedereen was er super vriendelijk en het was er heerlijk rustig. Ik lag op een 4 personen kamer, maar er lag maar 1 meisje. Geen idee wat zij daar kwam doen want het waren Polen...

Om 11 u kwamen ze mij halen. Terwijl ik op de gang lag te wachten tot ze mij kwamen halen hoorde ik een baby'tje geboren worden! Wauw, en toen kwamen ze voorbij met die pasgeboren baby, ik kreeg tranen in mijn ogen, zo geweldig vond ik dat. Ik was meteen heel rustig. Een verpleegster vroeg me of ik teveel stress had omdat ik aan het huilen was, maar ik zei dat Ik geëmotioneerd was van die geboorte :-)

Toen mocht ik mee naar de ok. Daar was mijn chirurge, toen heb ik haar nog gevraagd hoeveel cc we nu zouden nemen, 280 of 300. Ik zei ik wil een kleine D cup, toen zei ze dat we voor de 280 zouden gaan, dat dit ook natuurlijker zou zijn. Ik ben nogal smal en klein. 1m63 en 51 kg. En toen was ik weg....

Toen ik wakker werd was ik heel erg aan het beven, ijzig koud had ik. Toen hebben ze een buis bij mij gelegd met warme lucht. Pijn voelde ik ook heel erg, toen kreeg ik een prikje in mijn been. Dan was het wat beter. Toen heb ik eens gepiept naar mijn borsten. Ze leken me niet zo groot eigenlijk. Ze hadden mij de C cup sportbeha aan gedaan... Had gehoopt voor een D :-(

Deze nacht is vrij goed gegaan. Ik heb wel maar 1 soort pijnstiller gekregen, dagalghan 1mg. Nu neem ik die om de 4-5 uur, is dat te vaak? Voor mijn hoest heeft mijn man een fles hoeststroop gehaald met codeïne in, en dat helpt gelukkig heel goed. Hij is super lief voor mij! Heb een bos rozen gekregen en pralines toen ik wakker werd!

Kortom ik ben zo happy ondanks de pijn. Ik zal later een foto posten.

Groetjes van een happy tjipje :-)))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai!

Gefeliciteerd!! Heel leuk verslag heb je geschreven. En die geboorte...geweldig zeg!

Nou, als je nu een sportbh C draagt heb je dadelijk in gewone bh's hoogstwaarschijnlijk echt wel een D hoor! (bij mij zelfs van sportbh 75C en gewone bh's 75E!)

Sportbh's vallen over het algemeen wat kleiner.

En wat een lieve vent heb je zeg! Laat je nog maar goed verzorgen door hem.

Fijn dat je zo happy bent!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stones! Jaaaaa ben super happy! En zeker als jij me zegt dat ik toch op een D zal uitkomen hihi! Ja deze is een 75 C! Ben ook heel blij dat ik zo geen band moet dragen waar ik hier zo vaak over lees! En ook de draadjes zijn zelfoplosbaar! Dus ik kan alleen nu afwachten en genieten :-) kan al niet wachten om mijn eerste setje te gaan kopen haha ben zo een shop a holic! Ik weet tenminste wat te vragen voor kerst! :-)))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 2 na de operatie... Pijn..pijn en nog eens pijn! Fieuw... Chapeau aan alle dames die de operatie al ondergaan hebben! Ik neem trouw om de 4-5 u mijn pijnstillers in maar ik lig nog steeds plat! Hoe lang voor jullie terug op de been waren een beetje? Ik heb mijn kerstinkopen nog niet gedaan :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

Allereerst gefeliciteerd!

Jammer dat je alleen paracetamol gekregen hebt.. Als je echt zoveel last hebt van pijn, zou je misschien aan je huisarts Tramadol kunnen vragen. Die mag je om de 4 uur nemen, maar alleen zo nodig :)

De dafalgan, zou je eigenlijk maar om de 6 uur mogen nemen, maar dan ook strikt je wekker zetten ervoor in de nacht.... (heb je dat gedaan?) Is heel belangrijk om een spiegel in je bloed te krijgen! Dan werkt de paracetamol beter :)

Een sportbh valt qua cupmaat idd altijd kleiner, dus nog geen paniek ;)

Over een paar dagjes, gaat het echt stukken beter met je. Het verschilt per persoon, maar na een dag of 6 gaat het sowieso een stuk beter (en dat is al ruim genomen) (oke, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar ik geef die 6 dagen als richttijd :) )

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren voor het eerst onder de douche... Jezus... Ze zijn huge :-)

Mijn man was half in schok lol, zo had hij het niet verwacht! Maar er is nog heel veel zwelling, langs de zijkanten naar mijn oksel toe... Maar mijn borsten staan ook totaal niet evenwijdig, mijn linkerborst staat hoger dan mijn rechter! Is dit normaal? Trekt dit nog bij? Ze hebben ook nog geen mooie vorm vind ik, echt zo puntig en onderaan zo afgeplat :-( kijk er nu liever niet naar precies... Vanaf wanneer beginnen ze zo wat te zakken? Over 2 weken moet ik terug gaan werken, ik hoop echt dat niemand iets gaat merken! Hielden jullie het ook geheim voor jullie collega's? Ik denk dat ze me raar zouden bekijken, en al zeker omdat ik nu lange tijd afwezig ben, om dan uiteindelijk een operatie te ondergaan aan iets waar ik niets aan had bij wijze van spreken he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Allereerst gefeliciteerd met je boobies!!jij bent op dezelfde dag als mij geopereerd . Heb ook een topic op dit forum. Ik heb ook 75c sportbh. Die zuster had eerst een d aangedaan maar die was iets te ruim, ze vond dat gek want zag er bij mij groter uit. Bij Stones bleek later dus ook dat ze een mooie 75e had,jeah!!bij Stones is het ook echt super mooi geworden. Jij hebt dus ook nog heel veel pijn, ik ook nog. Vooral de nacht en ochtend, ook al word ik wakker voor de medicijnen in te nemen. Ik heb diclofenac en paracetamol. Heb nu ook veel pijn als ik overeind kom, heb jij dat ook?flinke steken voel ik dan. Ik gebruik mijn buikspieren om omhoog te komen. Wat lief trouwens dat je man zo goed voor je zorgt en zo lief voor je is. Mijn man heeft dat helaas niet zo erg ,die is juist beetje chaggie en mopperig,al vraag ik hem niks of alleen als het echt niet anders kan. We hebben 3 kiss dus wel ff wennen voor hem om dat alleen te doen. Heerlijk dat je al gedoucht hebt!ik moet nog wachten want heb nog een drain helaas. Over het vertellen op werk weet ik niet want ik ben thuis bij de kids maar ik heb het niet iedereen in omg verteld. Ik droeg altijd al flinke vullingen om mijn -75aa cup te verbergen. Nou rustig aan (kan ook niet anders haha) en hopelijk zijn we snel van de pijn af, hier is het vandaag nog heel erg,de pijn. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi sheila! Leuk dat jij op dezelfde dag je operatie hebt gekregen! Gefeliciteerd met je nieuwe boobs leuk leuk! Ja het is me toch wat he, had jij dit verwacht? Ik had wel pijn verwacht maar het is toch heftig he?

Jij hebt ook behoorlijk wat cc laten steken :-) wauw Stones een e cup? Diatonisch mij toch wat teveel van het goede hihi ik ben heel blij met een kleine D cup! Stel u voor dat ze zo blijven als nu aaaaah! Dan gaat iedereen dat zien Omg! :-)) die steken die jij omschrijft heb ik ook, die zijn echt auw! En de nachten zijn een ramp, ik weet echt niet hoe ik me moet leggen en mijn rug doet nu ook zo een pijn!

Ik heb veel hulp van men ventje, maar je ziet wel dat hij het ook wat beu aan het worden is hoor :-) mannen zijn dat echt niet gewoon, als die zouden doen wat wij allemaal doen op een dag, ze schrikken zich verrot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai!!die steken zijn echt gemeen ja , als ik stil blijf liggen is het te doen maar even verliggen of overeind komen is heel veel auw! Baal ook enorm dat ik nog een drain heb, moet de hele tijd dat flesje mee nemen en uitkijken of het slangetje nergens achter blijft hangen. Morgen mag ik even naar de kliniek,hopelijk mag de drain er dan uit maar hij blijft druppelen. Zit nu 400 ml in die fles, bijna helemaal vol. Ik heb mijn borsten verder nog niet goed bekeken, alleen even 1 dag na operatie, vind ze erg mooi al! Morgen kan ik weer kijken en krijg ik hopelijk te horen dat de drain er uit mag en dat de borsten er goed uitzien en dus alles ok is. Mannen zijn dat idd echt niet gewend nee. Voel me best schuldig dat ik niks kan en mag, maar is even niet anders. Ik ben ondanks de pijn en ellende na de operatie, toch heel blij dat ik dit gedaan heb!!mijn linkerborst is trouwens pijnlijker maar dat is al zo vanaf het begin. Snel lekker opknappen, dat die erge pijn maar snel weg mag zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Hahaha! Nou, ik heb idd een E cup maar vind het nog steeds onwerkelijk want zo ziet het er dus ECHT niet uit. Maar heb inmiddels 6 bh's en zijn allemaal 75E. Ik houd de bh's nog regelmatig omhoog en zeg dan ook tegen mijn man;sjee....moet je kijken WAT een schelpen! Zo groot! Niet te geloven dat dat er allemaal in past?!

Zo ziet het er in kleding zeker niet uit hoor.

Ja, en die mannen....de mijne ook toen ook hoor. Zijn dat echt niet gewend wat je allemaal voor die kinderen moet doen en wassen enz..

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Stones als ik je foto's zo bekijk vind ik ze nog steed prachtig, en inderdaad dat lijkt niet op een e cup, ik zou eerder een D cup denken. Maar uiteindelijk die beha maten, kan je daar op verder gaan? Ik ging ooit bij hunkemoller een beha kopen, komt die verkoopster af met een D cup, ik dacht nog gek mens, maar hij paste als gegoten! En eerlijk ik had een leeggelopen B cupje! :-) stel u voor dat mijn eerste beha een e cup is, de mooiste dag van mijn man zijn leven hahahaha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tjipjes, wat fijn dat het achter de rug is! Ja, de pijn valt niet mee he. De eerste dagen zijn echt afzien.

Ik geloof ook dat de mannen het zwaar hebben en niet door hebben wat wij normaliter op een dag doen, haha. Ik probeer me ook niet te veel te ergeren, want je hebt er niets aan. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat..,

Ik wens je heel veel sterkte met je herstel, het zal elke dag beter gaan!

X Mus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd mus die eerste dagen waren echt heel pijnlijk. Is slapen ook zo moeilijk? Deze nacht voor het eerst een aantal uren kunnen slapen. Maar als je dan opstaat is je hele lijf stram! Pfoe, ik vraag me echt af hoe lang het gaat duren voor ik wat op mijn zij ga kunnen liggen. Ben normaal een buikslaper!

Gisteren ging uiteindelijk al wat beter, ik kon het niet aan om weer niets te doen dus heb ik een klein beetje opgeruimd.. Zou dat kwaad kunnen?

Wat ik jullie nog wou vragen, hebben jullie ook zoveel zwelling? Bij mij komen mijn borsten precies tot onder mijn oksels, dit zal toch wel zwelling zijn hoop ik? Ze zijn me echt te groot hoor op dit moment, jeetje! Grappig, eerst klagen ze zijn te klein en nu bang dat ze te groot zouden zijn :-)

Hoe gaat hetnmet jullie herstel?

Groetjes, tjipjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tjipjes

Alles moet nog zijn plekkie zoeken en zakken op zn plaats :) Borsten die in het begin onder de oksels lijken te zitten, komen vaak voor. Komt uiteindelijk allemaal goed hoor. Ze gaan nog zakken, het vocht gaat nog afnemen, alleen zul je jezelf wel, vooral de eerste twee weken, moeten proberen rustig te houden. Als je forceert, wordt er meer vocht aangemaakt :) Maar anders komt het straks helemaal goed hoor. Ieder lichaam reageert anders en het kan zelfs per operatie verschillen.

Ik had zelf de eerste bv heel veel last van vocht, wel tot 8 weken po en bij mijn wissel (3 maanden later) heb ik bijna geen last gehad van vocht.

Komt goed :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag heel de dag last gehad van mijn sportbeha! Tot nu toe geen problemen en vandaag dacht ik echt aaaaah dat ding moet uit! Alles begint te jeuken de hele tijd! Hoe lang moet je eigenlijk zo een sportbeha dragen? En moet je die dag en nacht aan houden?

Keek daarnet nog eens in de spiegel en ik vind ze er echt nog zoooo groot uitzien... Kan misschien raar klinken maar ik hoop echt dat ze nog wat kleiner worden... Mijn man denkt dat het normaal is dat ik zo denk omdat ik kleine borsten had en nu ineens zo een immens verschil... Maar ik zou ook nog graag met mijn dochtertje gaan zwemmen zonder dat het halve zwembad mij aan gaapt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjipjes, ik neem aan dat je van je kliniek toch gehoord hebt hoelang je je bh moet dragen. Zou vreemd zijn als dat niet zo is namelijk, want dan laat de informatievoorziening nogal te wensen over.

De algemene regel is 6 weken 24 uur per dag! Sommige artsen hanteren echter een andere regel. Zou het even navragen bij je eigen pc. Dan weet je zeker dat je goed zit, volgens de richtlijnen van jouw arts.

Hij is belangrijk voor het vormen van een mooi kapsel. Hem zomaar niet meer dragen kan schade veroorzaken aan dat kapsel en daar kun je over jaren echt heel erg last van krijgen.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op controle geweest, de draadjes zijn afgeknipt die vergaan vanzelf verder. Alles zag er heel goed uit, nog weinig zwelling en heb ik principe ook geen echte pijn meer. Soms hier en daar een steekje en langs de zijkanten zo wat prikkelend gevoel. Na een week kon ik al prima plat op men rug slapen. Smorgens was dan alles wel even wat stram en beetje pijn maar dat viel al bij al goed mee! Ik ben zo blij met het resultaat, hoewel ik nog steeds moet wennen aan mijn grote borsten! Ik ben heel erg tevreden over mijn chirurg zij levert perfect werk af! Zij is een chirurg die vaak borstreconstructies doet en ook al heel wat pip implantaten heeft vervangen! Kan alleen maar zeggen dat ik heeeeel blij ben dat ik voor haar heb gekozen :-) en nu maar afwachten tot ik mijn eerste beha kan gaan kopen hihi en nieuwe bikini's want ik had gisteren een oude gepast en dit was zo grappi om te zien hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.