Ga naar inhoud

Tjipjes : 13 december 2012 : Dr. Segers : : UZ : Leuven


Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik ben 33 jaar, mama van een kleine meid van 2.

Na mijn bevalling bleek er bijna niets meer over van mijn grote trots, mijn borsten... Dat ik heb besloten om een borstvergroting te ondergaan. Ik kreeg vroeger constant complimenten over mijn borsten, ik heb zelfs regelmatig de vraag gekregen of ik silliconen had :-) ik heb zelfs 2 vrouwen die mij vroegen om een foto om mee naar de chirurg te stappen! En nu... Een leeggelopen C-cup. Ik heb lang getwijfeld maar ik ga ervoor! Alleen nog de cc kiezen, maar hoe doe je dat in godsnaam...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 80
  • Created
  • Laatste Reactie

Na lang twijfelen heb ik de knoop in de lente doorgehakt. Ik ga voor een borstvergroting!

Mijn borsten zijn altijd mijn trots geweest, ik ben een vat vol complexen en het enige waar ik heel trots op was waren mijn borsten! Ik kreeg ook vaak complimenten hierover en vaak ook de vraag of ik silliconen had. Ik heb het zelfs 2 maal meegemaakt dat vriendinnen mij om een foto vroegen om mee naar de chirurg te stappen. Wat ik wel heel leuk vond natuurlijk!

Maar toen kreeg ik mijn lieve dochter, en van die 2 prachtige dames blijft er niets meer over. Ik heb nogthans geen borstvoeding gegeven. Nu heb ik een (denk ik) B cup over van mijn ooit stevige 70C. Ik draag nog steeds mijn oude bh's maar die staan allemaal open aan de cup. Ik ben reeds 2 maal op consult geweest. Ik ben heel tevreden over mijn arts en heb heel veel vertrouwen in haar. Ze heeft al 2 mensen gedaan die ik ken, wel een borstverkleining + lift maar het resultaat is prachtig! Het enige waar ik nu over twijfel is hoeveel cc ik zou nemen. Bij het eerste consult twijfelde ik tussen 225 en 250. Nu de laatste keer liet ze mij 275 en 300 passen. Hoewel die 300 mij heel veel leek twijfel ik toch... Ik zou gewoon graag een grote C willen, kleine D want ik ben maar 1m63 en weeg 52kg... En ik wil ook niet dat het opvalt! Want ik wil niet dat iemand het op mijn werk weet! Lastig hoor :-s

Groetjes van een twijfelaartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tjipjes

Welkom op het forum!!

Het aantal cc kies je niet zelf :) De chirurg is daar de aangewezen persoon voor. Hij moet namelijk aan de hand van de breedte van je eigen borst, bepalen welk aantal cc en welk profiel er in jouw borst zou passen! Daarna heb je zelf meestal wel de keuze tussen verschillend aantal cc's op basis van het oordeel van de pc ;)

Dus idd, het beste is om eens goed rond te kijken hier en te kijken bij welke pc je een afspraak zou willen maken voor een eerste consult.

De meesten plannen meer dan 1 consult, zodat ze kunnen vergelijken. Er zijn er ook die bij de eerste chirurg zo een goed gevoel hebben, dat ze er gewoon voor gaan :)

Rechtsboven in het scherm, is een zoekvenster. Je kunt daar plastisch chirurgen, klinieken en andere trefwoorden zoeken!

Heel veel lees en forumplezier en hopelijk kom je er uit :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!

Ja het is de pc die zelf zei dat 300 cc niet "overdreven" zou zijn.

Ik had voor mezelf al uitgemaakt van ok ik ga voor de 275, maar toen zei ze van de 300 cc eens te "passen"... En toen ging ik dus weeral twijfelen.

De pc zei me, als je twijfelt kan je best de grootste kiezen want je went snel aan de grootte van je borsten... Dat geloof ik gerust want toen ik zwanger was... Wauw :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames!

vandaag kreeg ik mijn bevestigingsbrief voor de operatie. Een hele bundel om in te vullen en te ondertekenen.

Maar nu las ik dat ik zelf voor een steunbeha moet zorgen, volgens de referenties besproken tijdens de consult...

Ahem... daar was ik dus niet van op de hoogte, en aangezien ik tijdens mijn consult er nog niet uit was of ik 275 of 300 cc zou

nemen weet ik dus helemaal van niets!

Waar kan ik zo een beha vinden? en zijn daar dan maten in? ben een beetje onwetend op dit ogenblik.

Ik kreeg vandaag ook weer zo twijfels met die papieren voor me, kreeg weer bang en dan zou ik op zo een momenten

gewoon terug krabbelen :103:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ik moest de sportbh's ook zelf van te voren aanschaffen en mij hebben ze, op basis van het aantal cc's, 2 verschillende maten geadviseerd om te kopen. Je kunt dan in de winkel op de bon laten schrijven dat je de andere gewoon nog mag terug brengen. Doen ze meestal niet moeilijk over. :-)

Twijfels...heel normaal!! Hahah. Geloof dat bijna iedereen dat op een gegeven moment wel even heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stones78!

oh dat zijn dan gewone sportbeha's die je mag dragen?

Ik dacht dat dat zo van die speciale zouden zijn... ik was dus al in paniek voor niets!

Ja die twijfels zijn zo voorbij hoor als ik ga kijken naar foto's van mooie borsten.

Waar ik vooral bang voor ben is voor eventuele problemen achteraf, ik heb zo een geweldig lichaam dat niets "vreemd" aanvaard.

Bij mijn navelpiercing merkte ik het voor het eerst, die bleef maar ontsteken tot ze er gewoon uit groeide!

Na mijn neusoperatie kwam er na 1 jaar een ijzerdraad terug uit, via een pukkeltje ontdekte ik een uitstekend blauw draadje, very weird hoor! En na mijn keizersnee had ik direct een ontsteking op die nietjes die ze hadden gebruikt om de wonde te dichten... dus als ik dat allemaal bij elkaar tel.... pleaaaase body aanvaard mijn boobies!!!! :145:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, idd gewoon een sportbh!

Hahaha! Nou, ik ben ook zo'n " medisch wonder" heb ook altijd van die rare dingen!!!

Eng he?! Mijn omgeving heeft me er dus ook al een paar keer voor gewaarschuwd....waar ga je aan beginnen meid want je weet hoe dat bij jou vaak gaat...

Uhm...Tsja....word ik alleen maar banger van...fijn....

MAAAAARRR....ik denk ook vaak; nu gaat er gewoon WEL een keer iets helemaal goed! Ik wil het zo graag dus komt goed! Positief! ;-)

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok super, dan ga ik dit weekend fijn sport behaatjes shoppen :-)

Inderdaad, de meeste mensen waar ik het tegen vertel hebben ook zo iets van, komaan je bent toch goed zo...

Maar ik heb al aan elk complex dat ik heb iets aan gedaan en het heeft me elke keer gelukkiger gemaakt als ik in de spiegel keek!

Dus ik ga ervoor! Heb onlangs nog 1.5 jaar een beugel gehad op mijn tanden, wel, ik heb spijt dat ik dit geen 10 jaar eerder heb gedaan!

Ik zie dat jij gaat voor 400cc van mentor, ik ga ook voor mentor, achter de spier maar twijfel (nog steeds) of ik 275 of 300 cc wil.

Welke cup wil jij bekomen met die 400? ik heb nu een leeggelopen C cup, dus eerder een flauw B cupje, en ik zou graag een kleine D bekomen ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dan moet je het ZEKER doen! Het is jouw lijf en jouw leven :-) Go for it!

Naar welke kliniek en pc ga je eigenlijk en heb je al een datum?

Nou, ik had altijd een A cup en na mijn 2 kindjes een AA...:-(

Ik heb ook een trechterborst (m'n ribbenkast loopt zeg maar wat naar binnen) dus van de zijkant zie je bij mij gewoon niks.

Ik zou het liefste op een flinke D cup uitkomen maar in mijn kleding en door de trechterborst (EN omdat het neppers zijn) oogt het waarschijnlijk als een C??

Moet even gaan kijken wat er maximaal in gaat passen tijdens de operatie.

Geen idee wat er bij jou zal uitkomen? Daar moet je de pc volledig in vertrouwen...moeilijk is dat he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn operatie gaat door op do 13 dec (gelukkig niet op een vrijdag lol)

Ik word geopereerd in Diest, maar mijn pc zit ook in Leuven in het universitair ziekenhuis. (België)

Ik had ook een mooie C voor mijn liefste dochter geboren werd! Kindjes nemen toch wel wat weg van de mama hé...

Mijn buik die komt ook nooit meer goed vrees ik...

Ik ken ook een meisje met hetzelfde als jij, ik ben heel benieuwd naar jou resultaat want zij twijfelt heel erg voor een borstcorrectie

te ondergaan.

Ik denk toch om voor de 275 cc te gaan, ik wil ze echt niet TE groot, stel je voor dat ik allemaal nieuwe shirts moet kopen hahaha!

De dag van mijn operatie ga ik nog eens polsen wat mijn pc zegt...

Voor jou komt het wel heel dichtbij... niet te zenuwachtig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, met jouw medisch verleden zou ik het lot ook niet tarten met een operatie op vrijdag de 13e.... ;-)

Nog 2 maandjes wachten dus voor jou...zo begon ik ook en nu is het nog maar 9 dagen!!

Hier hetzelfde met m'n buik....wilde eigenlijk ook voor een buikwandcorrectie gaan omdat ik 2 kindjes van 10 pond heb gedragen en 2x keizersnede is mijn buik helemaal opgerekt...(ben zelf redelijk smal) maar de pc zei dat hij mijn "uitgelubberde" spieren nooit zo strak kan krijgen dan wanneer ik ze nu zelf aanspan. (wat ik dus ook de hele dag doe) Dus met zo weinig resultaat geen buikoperatie voor mij!

Als jij goed aangeeft bij je pc wat je als eindresultaat zou willen dan kunnen zij dat goed inschatten hoor. Maare....dat van die nieuwe shirtjes kopen evt. Dat hoeft dus blijkbaar niet! Heb ik namelijk al eens eerder gevraagd hier op t forum en daar gingen wel wat meer cc's in :-)

Ik?? Zenuwachtig?? Pffff....niet normaal gewoon!! Ik houd het af en toe niet meer van de spanning!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik heb net hetzelfde probleem... Heb een onverwachte keizersnede ondergaan, en mijn buik ziet er na 2 jaar nog steeds uit als Jelly pudding :-( ik heb dan ook nog een diastase opgelopen tijdens mijn zwangerschap (rechte buikspier die open staat) dus ja... Mooi is anders. Ik heb aan mijn pc direct prijs gevraagd :-) maar ja ik denk ook wel als ik wat buigspieren zou doen dat het dan wel zou beteren, maar vind maar de tijd!

Oef geen nieuwe shirts dan :-) gelukkig, ik koop liever nieuwe bh's dan met dat geld want ja die zal ik nu wel nodig hebben natuurlijk!

Ben daarstraks gaan kijken al eens voor zo sportbehas die vooraan een sluiting hebben (fila heeft die dus) ... Maar nu weet ik natuurlijk niet welke maat ik moet nemen.... C of D Thats the question!

Wauw het kort echt heel erg af voor jou.... Ben zo benieuwd! Ga jij foto's posten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, hier ook weer hetzelfde. Eerstekeer was spoedkeizersnede en 2e keer was gepland. Maar heb ook erge diastase en een navelbreuk.... Mijn jongste is nu 16 mnd maar ik lijk nog steeds zwanger...:-( (behalve dus als ik m'n buik heeeeeel goed aanspan)

Inderdaad! Bh's bh's staan op het menu om te kopen! Kan niet wachten! Vond het eerst altijd vreselijk om te doen en kan me nu niet voorstellen dat ik dadelijk eens mooie dingen kan kopen!

Ik moest van de kliniek een c en een d kopen van de sportbh. Misschien kun je de kliniek bellen om te vragen welke maat/maten jij moet aanschaffen?

Pffff...ben ook echt zoooo benieuwd! Volgende week om deze tijd heb ik ze gewoon al! Kan het nog niet echt bevatten geloof ik.

Ik ga wel foto's plaatsen hoor!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw echt een lotgenote :-) hihi. Erg hè, die buik, die borsten, gelukkig krijgen we er wel,iets prachtig voor in de plaats, onze kindjes :-)

Ik heb het gewoon aanvaard dat mijn buikje nooit meer hetzelfde zal zijn en koop nu gewoon wat lossere shirtjes en eerlijk gezegd zitten die mij beter dan die spannende tshirts die ik ooit droeg. Maar mijn borsten nee, dat kon ik echt niet aanvaarden!

Ik ga de week voor mijn operatie gewoon 2 maten halen, en dan kan ik vragen of ik degene die niet pas mag ruilen... Ik heb een mail gestuurd naar de secretaresse van mijn pc, maar die heeft nog steeds geen antwoord gestuurd, dus ja ik ga een C en D kopen. Die leken mij echt mega lol!

Ben zo benieuwd naar jou verhaal volgende week! Joepie, ik tel mee af!

Groetjes x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, inderdaad! We hebben veel hetzelfde,hihi

En je krijgt er ZEKER iets moois voor terug en die buik moet ik ook maar aanvaarden (de ene dag beter dan de andere dag ;-)) Denk met de (grote?) boobies erbij je truitjes ook anders vallen en de buik automatisch minder gaat opvallen.

Althans, voor dat effect ga ik! Haha

Ik heb ook 2 maten gekocht, een c en een d en mocht naderhand er dus 1 gaan terugbrengen naar de winkel.

Pfff..nog 5 nachtjes...onvoorstelbaar nog..

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik krijg pas in januari mijn bv, maar die twijfels zijn heel normaal! Ik vraag me ook wel eens af of ik er wel mee door zou gaan.... Maar dan moet je maar eens naar reclame van bh's kijken en dan wil je er gewoon voor gaan! Ik kan niet meer wachten :)

Soms denk ik ook wel eens of dat twijfelen wel betekend dat ik ermee moet doorgaan. Maar dan lees ik de verhalen hier en dan ben ik gerust want iedereen heeft die twijfels gehad :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Nog een dikke week en het is zover! Hebben jullie nog tips voor mij?

Welke sportbeha ik bevoordeeld het best kan gaan kopen? Namen jullie 1 of 2 maten mee?

Een vriendin gaf mij alvast 1 uit de hema, zijn deze goed?

En wat deden jullie aan', ik dacht aan een soort training ofzo met vestje en daaronder een shirt? Maar dat kan ik dan misschien na de operatie niet meer aan? Oh jeetje nu word ik echt wel nerveus. Bennet geveld door een buikgriep, misschien beter dat ik nu ziek ben natuurlijk :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tjipjes

Begint nu op te schieten idd :D

Qua bh, kun je het best een nemen die mooi stevig is en die een voor- of achtersluiting heeft. Liefst geen die je over je hoofd moet aantrekken, omdat dat de eerste twee weken niet tot zeer lastig zal gaan. Daarbij mag je je ellebogen niet boven schouderhoogte tillen, en dan is het lastig om iets op die manier over je hoofd aan te trekken ;)

Welke ik vaak voorbij zie komen zijn de Tri-action van Triumph en de Shockabsorber level 4.

Je zou anders ook eens op: www.kiesdejuistesportbh.nl kunnen kijken. Je kunt daar bij de medische dingen kijken en ze helpen geloof ik met maatbepaling... als ik me niet vergis :)

Wat je aan kunt trekken: trainingsbroek, instapschoenen, of iemand meenemen die je veters kan strikken ;) en een vest idd, (iets met rits of knopen in ieder geval. Misschien heb je een fleecevest?

Nog even aftellen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks BB! Ja het begint behoorlijk akelig dichtbij te komen nu!

Daarstraks nog eens in de spiegel gekeken om afscheid te nemen van die kleintjes die ooit mijn trots waren :-) en dat binnenkort hopelijk terug gaan zijn hihi!

Ik ga morgen 2 sportbeha's halen, een C en een D cup, dan kan ik degene die niet past nog omruilen!

Wauw ik kan het bijna niet geloven :-))))

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.