Jump to content

Klaartje : 8 september 2009 : Dr Janssen : JanssenKliniek

Guest Klaartje
 Share

Recommended Posts

Guest Klaartje

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum maar heb tot op heden nog geen eigen onderwerp aangemaakt.

Ik ben dus Karen en ik ben gisteren (jawel!) geopereerd. Ik ben geholpen in de Janssen kliniek door Dr Janssen en het is me uitstekend bevallen!

Ik ben 1 x op consult geweest daar en ik had er meteen een prima gevoel bij. Daar hebben we gekozen voor 405cc anatomische gevormde protheses, achter de spier, via de borstplooi. Het personeel van de Janssen Kliniek is echt ontzetttend vriendelijk en behulpzaam, niets dan lof!

Operatie voorgevel renovatie is geslaagd!

08-09-09 was dus de grote dag. Manlief en ik zijn om 11.00 van huis gegaan want we moesten om 12.30 aanwezig zijn. Het is maar een uurtje rijden maar je weet het maar nooit met al dat verkeer. Uiteindelijk waren we een half uur te vroeg. We hoefde maar eventjes te wachten en toen werden de vragenlijsten even doorgenomen, was er een moment om vragen te stellen. Vervolgens moest ik me omkleden in zo’n mooie blauwe jas, sloffen en muts. Manlief mocht gelukkig ook gewoon mee. Vond ik wel fijn want inmddels was ik behoorlijk nerveus. De meneer van de narcose (moeilijk woord) kwam langs om het infuus aan te brengen. Dr Janssen kwam langs, de boel aftekenen. Vragen? Nope. 13.00 uur, ik ben dr klaar voor! Op de operatie tafel kreeg ik een zuurstofkapje voor, er werd me weltrusten gewenst en weg was ik. Ik werd wakker om een paar minuten voor twee (het eerste wat ik zag was een grote klok) en ik werd meteen naar de patientenkamer gereden. Ik mocht manlief bellen dat hij mocht komen. Toen ik wat meer bij kennis was viel het me toch wel tegen, sjonge dat deed zeer! Bleek dat ik nog geen pijnstillend middel via het infuus toegediend had gekregen. Na een klein poosje voelde ik me al veel beter. Misselijk was ik totaal niet. Dat viel me reuze mee omdat ik normaal gesproken al misselijk word van niets. Bij navraag bleek dat ze een middel tegen de misselijkheid toedienen via het infuus, vandaar! Vervolgens kreeg ik wat eten en drinken, wat had ik een honger en ik kon bestellen wat ik wilde. Vervolgens moest ik naar de toilet, zelf uit bed gestapt en gegaan. Mooi, dacht ik dan kan ik nu naar huis. Zuster gebeld maar die vond het blijkbaar wat vroeg. Ze vond dat ik teveel hooi op mn vork nam, zeker nadat ik haar zelf in de gang ging opzoeken omdat het me allemaal veel te lang duurde. Uiteindelijk om 17.30 mocht ik weg, in een rolstoel wel te verstaan. Ik wilde er niet in maar het moest! Manlief moest de auto voorrijden toen konden we pas gaan. Een uurtje later waren we thuis, heerlijk.

Vanacht was een drama! Ik kan niet op mn rug slapen en al helemaal niet zittend. Die borstspieren, wat deden die zeer! Wellicht toch teveel hooi op mn vork genomen??? Kortom ik heb geen oog dicht gedaan van de pijn. Lopen doet me goed, dat voel ik geen pijn. Stilzitten is een ramp. Maarja onder lopen word geen absolute rust verstaan, toch? Vandaag lig ik eigenlijk al heel de dag in mn bed, ieder uur ga ik eruit om even wat te bewegen. Ik hoop dat het vanacht beter gaat!....

Zo dit was mijn verhaal wel zo ongeveer.

Nu ga ik snel verder lezen hier en daar.

Ik ben reuze benieuwd naar de herstelperiode van iedereen hier.

Wellicht tot schrijfs?

Grt Karen

Guest steefke-89

Heey Karen,

Gefeliciteerd met je boobies! :116:

Het is inderdaad allemaal heel goed gegaan zo te horen,

lijkt me ook echt wel een goede kliniek.

Ik ben zelf 29 augustus geopereerd, ook nog niet zo lang geleden dus.

Na n paar dagen dacht ik dat ik alweer van alles kon,

dus ik begon een beetje op te ruimen en poetsen enzo

maar de dag erna lag ik dus plat en had ik best wel erge pijn..

Is nu 1,5 week geleden, maar moet nog steeds veel blijven liggen hoor.

Dus doe vooral rustig aan..blijf zoveel mogelijk op de bank liggen..

Laat je lekker verwennen;)

Ik heb zelf 3 dikke kussens op elkaar liggen..en een kussen onder mijn knieen,

dat helpt bij mij ook heel goed.

Ik kon gelukkig wel goed slapen vanaf het begin, want slaap normaal altijd op mijn zij..

Maar daar wen je wel aan. Nu val ik gewoon in 5 minuutjes in slaap (op mn rug)

Heel veel sterkte ermee!

Heb je al kunnen kijken trouwens? Of heb je tape eromheen?

Ben benieuwd!

Groetjes Steef

Hoi Klaartje,

Spannen hoor allemaal, ook benieuwd naar hoe het resultaat is geworden...

Doe het liever wat rustig aan de eerste dagen, dalijk krijg je comlicaties en dan ben je verder van huis, maar ik begrijp je onrust, ik ben zelf ook niet zo;n stilzitter, maar ik zal er ook aan moeten geloven volgende week.

Succes met alles en uiteraard ben ik ook wel heel benieuwd naar een fotootje van het eindresultaat.

kus Queentje

Hey Klaartje :)

Gefeliciteerd met je meisjes!! ;)

Ik las, dat je veel pijn hebt. Je kan gewoon op voorhand paracetamol slikken, he? Elke 3 á 4 uur neem je dan 1000mg, ongeacht of je pijn hebt of niet. Zo kom je de eerste dagen een stuk makkelijker door! Meestal na een dag of 4 wordt de pijn minder ( dit merk je bij het beste bij het wakkerworden, aangezien de pijn dan meestal het ergste is;)) Het op voorhand slikken is ook beter voor je bloedspiegel begreep ik, plus dat je niet hoeft 'te wachten' tot de pijnstillers beginnen te werken ;)

Verder is lopen niet erg hoor, je hóeft geen bedrust te houden. Gewoon goed naar je lichaam luisteren. Ik liep al vrij snel in de stad, maar pakte wel elke middag 2 uurtjes slaap ;)

En verder je lekker laten verwennen natuurlijk :D

Geniet ervan!! :116:

Liefs, Trici

Guest Klaartje

Hee hallo daar,

Bedankt voor de felicitaties! Ben nu al erg blij met de dames ook al zijn het nog twee heel pijnlijke harde ballen ;-)

We zijn ook deze nacht weer doorgekomen. Ik vind het maar niets hoor dat op de rug slapen. Echt mn hele lijf gaat dan zeer doen... word dus zo'n beetje ieder uur wakker en vanmorgen was ik zo stijf als een plank. Mn zoontje van 6 moest meehelpen om mama uit bed te takelen, wat een gedoe! Haha.

En? Queentje, ben je dr klaar voor? Ik vond het ook echt spannend worden zo die laatste week voor de operatie. Kon aan niets anders denken.

Bedankt Jinxx voor de tip. Deze kreeg ik vanuit de kliniek ook al mee, probeer de pijn voor te zijn. Nou die eerste nacht heb ik zo'n beetje om de twee uur twee paracetamolletjes genomen, mooi niet dat het hielp. Normaal gebruik ik altijd Ibuprofen, mag ik dat nu niet gebruiken? In de brief van de kliniek staat duidelijk Paracetamol... weet iemand waarom dat is?

Steefke, jij moet dus na 1,5 week ook echt nog rustig aan doen. Ik heb me denk ik een beetje vergist in de hersteltijd. Ik heb met mn baas afgesproken dat ik maandag al kom werken (woensdag gaan de hechtingen er pas uit) En als ik zo die borstspieren aanvoel geloof ik nooit dat ik maandag al kan auto rijden. Beetje vervelend want dat betekend dat ik nog een week (onbetaald)verlof moet nemen. (Ik mag de ziektewet niet in van mn baas, jammer!)

En foto's, die volgen. Even uitvinden hoe dat werkt ;-) Ben tot half 4 alleen thuis, dus tijd zat ;-)

Groetjes en tot later!

K

Hai Klaartje,

Als eerst gefeliciteerd met je boobies. :116: Ik ben 2 weken geleden geholpen en verging ook van de pijn

Had net als jou zo veel last van de pijn en kwam ook heel moeilijk de nacht door na ongeveer 4 -5 dagen was ik pas weer wat de oude.

Bij mijn kliniek kreeg ik wel Ibuprofen mee mocht daar 1 van slikken en 6 paracetamol, ze raden je dat aan omdat Ibuprofen maagpijn

kan geven en er dus een beperkt aantal per dag geslikt mogen worden. vraag het anders even na aan je huisarts.

Ik moest na 1.5 week terug naar werk sta in een hotel receptie steeds de telefoon aannemen (armen geruiken)

en staan op me benen was ook best belastend. Ik denk dat het beter is om gewoon even aan je zelf te denken

zodat je gewoon mooi hersteld.

Groetjes abbje

Guest Klaartje

Dankjewel Abbje. Jij ook nog de hartelijke felicitaties want die van jou zijn ook nog nieuw!

Wat ik me afvroeg, kon jij na die 1,5 wel weer gewoon autorijden?

Ik heb zojuist mijn baas een mailtje gestuurd dat ik volgende week donderdag pas kom werken.

De woensdag ervoor gaan de hechtingen eruit, dus dat lijkt me dan wel een mooi moment.

Ik maak me ook geen zorgen om het werk... Ik heb een kantoorbaan en heel de dag computeren doe ik nu ook al ;-)

Het autorijden, daar maak ik me wel zorgen om. Ik moet er nu iig nog niet aan denken om achter het stuur te kruipen.

Oja ik heb een account aangemaakt op mijnalbum.nl.

http://kaat1975.mijnalbums.nl/ Mocht je interesse hebben, pb me even voor het ww.

Ha Klaartje,

Ik ben op 19 augustus voor een BV onder het mes geweest (375 cc Dual Plane) en ging ook na anderhalve week weer autorijden (50 km heen en 50 km terug). Is te doen mits je een auto met stuurbekrachtiging hebt. Neem voldoende afstand want je reactie-vermogen is wat minder! Je zult merken dat als je de eerste week voorbij bent, je met sprongen vooruit gaat!!!!

Succes met je herstel!

Guest steefke-89

Heey Klaartje,

Ja voor mij is t nu bijna 2 weken geleden..Ik voel me echt heel goed,

maar autorijden heb ik zelf nog niet gedaan. Het zou nu wel kunnen hoor.

Ik kon ook niet de ziektewet in, maar ik heb wel 3 weken vrijgenomen.

Daar ben ik wel blij om.

Heel veel succes nog ermee..!!

Ik ben zelf nu ook aan het proberen voor die foto's, heb wel een album gemaakt..

maar nu moet ik nog zo'n link krijgen..

Ff zoeken nog!

Groetjes Steef :rolleyes:

Sommige pijnstillers werken bloedverdunnend dus zijn uitgesloten .

Zelf gebruikte ik Dafalgan 1mg om de 6u , dat hielp maar écht pijnvrij was ik niet hoor .

Autorijden ga je voelen : schakelen in eerste en achteruit vooral . Mij werd aangeraden dat de eerste 3 weken niet te doen .

Enne , nog een extra week onbetaald verlof is beter dan achteraf nog wéken miserie of in 't ergste geval een complicatie .

Had de pijn en herstel ook onderschat , heb een maand thuis gezeten (doe wel zwaar werk) maar heb 't er voor over gehad (en ben een schijter hoor , was bang iets verkeerd te doen) .

Rustig aan en luisteren naar je lichaam werkt het beste :38:

Guest Klaartje

Goedemorgen allemaal,

Nou ik heb vanacht toch wel een soort van redelijk geslapen. Werd nu steeds zo'n beetje om de twee uur wakker ipv een ;-)

Toch geprobeerd om een beetje half op mn zij te liggen. Maar dan overeind komen... Allemachtig dan ben ik net een bejaarde, haha

De pijn trekt aardig weg, gelukkig. Ook al neem ik nog steeds paracetamol hoor.

Ik begin alleen verkouden te worden... niet zo fijn. Iedere keer dat ik moet niesen of hoesten ben ik bang dat de hechtingen eruit vliegen.

Nog een reden om die paracetamol te blijven slikken want ik hoop niet dat het doorzet.

Nou een fijne dag allemaal. Ik ga lekker nog een dagje bank hangen met een goed boek.

Groetjes

Hai klaartje

heb geen rijbewijs :139: dus kan niet echt mee praten.

woon ook in het stads centrum dus het OV is ook makkelijker

maar ja dingen die minder moeite kosten of belastend zijn als autorijden

waren ook best lastig nog voor me. iedereen ervaart de pijn anders

jij kan dat het best voor jezelf inschatten

ik slaap sinds dag 1 met 2 grote kussens een beetje rechtop en dan

onder me schouders slaap gewoon lekker de nacht door meschien ligt dat ook fijn bij jou

zou je me ook een PBtje kunnen sturen met je ww

groetjes

Guest Klaartje

Hallo daar!

Even een klein update-je van mij. Sinds gisteren zijn de hechtingen eruit, nouja... zijn de pleisters eraf en het knoopje doorgeknipt. That's all!

Voelt wel weer meteen een stuk beter.

Ik ben sinds afgelopen maandag alweer aan het autorijden, gaat prima!

Dinsdag even heerlijk wezen shoppen want de meeste bovenkleding past me natuurlijk niet meer.

Moet zeggen, ben goed geslaagd ;-)

Sinds vandaag weer aan het werk, geen probleem.

Ik voel me uitstekend. Heb alleen snachts nog behoorlijk last van die spierpijn.

Ook dat zal weer over gaan.

Binnenkort wel weer foto's plaatsen, nu geen tijd!

De groetjes maar weer!

Share

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.