Ga naar inhoud

Nikki86 : 21 september 2012 : Dr. DeMeyere : Artemedis


Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Via dit bericht zal ik me evenvoorstellen.

Ik ben een jongedame van 26 jaar en mama van een prachtige dochter.

Voor mijn zwangerschap had ik een D-cup en was daar heel tevreden over.

Na mijn zwangerschap en borstvoeding bleef er niet veel meer van over, amper nog een kleine A-cup.

Mijn dochter is ondertussen al 4 jaar en ik heb gekozen voor een BV.

Morgen heb ik een eerste consult bij Dr. De Meyere in Gent. Spannend...

Heeft iemand ervaringen met deze PC?

Ik las ook dat hij de protheses meestal voor de borstspier plaatst. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes,

Nikki

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi Nikki

Welkom op het forum!!

Ik ben zelf door deze arts geopereerd en ben echt zeer tevreden!! Ik had een 75btje en werd eerst door een andere arts geopereerd (lang verhaal) Helaas ging dit niet helemaal goed en heb ik daarna gezocht naar een goede arts. Heb meerdere consulten gedaan en ben uiteindelijk bij dr. De Meyere terecht gekomen. Heel bekwame man, en weet goed waar hij het over heeft! Ik had meteen een goed gevoel bij hem. Mijn borsten zijn m.i ook echt prachtig geworden!

Als je rechtsboven in het zoekvenster zijn naam in geeft (meestal Demeyere, omdat het meestal zo geschreven wordt hier op het forum) dan zul je ervaringen van vrouwen vinden. Volgens mij alleen maar positieve dingen te lezen over hem :)

Heel veel succes met je consult morgen!

En veel lees- en forumplezier!

Mocht je vragen hebben die je hier niet beantwoordt krijgt door het lezen van ervaringen of omdat je ze aan je arts vergeet te vragen, dan schroom niet he. Je kunt ze gewoon in je topic stellen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Allemaal,

De eerste consult was goed. Het is inderdaad een rustige en vriendelijke man. Ik heb ook heel veel uitleg gekregen.

Maar toch zit ik nog met enkele vraagjes. Hopelijk hebben jullie hierop een antwoord.

Een datum heb ik nog niet afgesproken, ik heb wel enkele voorstellen gekregen. Eén van die datums (die voor me het beste zou passen) is een dag dat we op weekend zouden vertrekken. Zou dit een probleem zijn wegens pijn en lang stilzitten?

De dokter raadde me ook aan om 4 weken mijn armen niet hoog te heffen. Hoe kan je dan je haar wassen en kammen enzo :1:

En voor het slapen? Slaap je dan best op je rug of mag je ook op je zij slapen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,

Nikki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Nikki,

Welkom hier! Ik ben 14 jaar geleden bij De Meyere geweest voor mijn eerste bv en ga aankomende donderdag voor een wissel, hij levert echt prachtig werk en heeft al 35 jaar ervaring, dus wilde alleen maar even zeggen dat je een heel goede keuze hebt gemaakt!

Je mag van De Meyere wel tillen, maar idd niet met je ellebogen boven je schouders uitkomen. Je haren wassen/kammen kun je als volgt doen: je houdt je hoofd schuin en je arm tegen je lijf en smeer je de rechterkant van je hoofd in met shampoo en daarna doe je hetzelfde aan de rechterkant, kammen gaat op dezelfde manier, het is een beetje behelpen allemaal, dat wel, als je het nou echt niet voor elkaar krijgt kun je misschien altijd even je partner, moeder of vriendin vragen om het te doen.

Je mag van De Meyere ook op je zij slapen, je moet zelf even aanvoelen of je dat prettig vindt, als het niet lekker ligt, irriteert of pijn doet, dan ook meteen naar je lichaam luisteren en weer op je rug gaan liggen.

Ben je er al uit welke datum het wordt?

Groetjes TM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey TM,

Ik kan de dag na jou gaan.

Het enigste wat me doet twijfelen is dat we die zelfde dag nog op weekend vertrekken.

Het wordt wel een rustig weekend. Ik moet niets doen alleen maar zitten (mijn man heeft wedstrijd) en kijken.

Ik hoop dat het lukt omdat ik al lang naar dit weekend heb uitgekeken. Denk jij dat dit zou lukken?

Heb jij de eerst keer veel pijn gehad?

Ik kijk er echt enorm naar uit en hoop dat het goed zal meevallen.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de ervaring pas 1 oktober. Ook bij De Meyere. maar ik denk niet dat het verstandig is om die dag en een paar dagen erna weg te gaan. Iedereen ervaart pijn anders dus misschien valt het mee maar het kan ook tegenvallen. Hij plaatst voor de spier dus dat valt weer mee qua pijn omdat hij niet in je spier hoeft te snijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd heb ik de eerste keer veel pijn gehad en de meesten wel...Maar het hangt er ook vanaf of je al kinderen hebt gehad, ik was 20 toen ik m'n 1e bv kreeg en toen nog geen kids, nu heb ik 2 kinderen en de pc heeft me verteld (destijds ook al) dat wanneer je ze hebt gehad en je voor een wissel gaat, je veel minder tot geen pijn hebt!

Dus ik hoop voor je dat je al kinderen hebt? Dan zou het echt geen probleem zijn dat weekendje weg, maar ik zou het je echt afraden wanneer je geen kinderen hebt hoor....Zeker de 1e week is het echt geen pretje......(niet om je bang te maken hoor, hihi)

Kun je niet eerder misschien?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik weet niet of het een heel goed idee is om dezelfde dag nog op weekend te gaan.... Ook al zou je geen pijn hebben, dan nog kan het zo zijn dat je vocht gaat vasthouden in boobs en buik, waardoor je je minder prettig voelt. Als de verdoving uitwerkt kun je toch last krijgen van stijfheid, ongemakkelijkheid en eventueel pijn. Je huid zal moeten oprekken.

Het gehobbel in de auto... Het lekkerst zit toch een bank met rugleuning. Je hebt misschien wat hulp nodig bij het recht komen uit de bank... Allemaal dingen die in het begin niet echt lekker zullen lopen.

Je zult ook niet echt helemaal recht kunnen lopen, want alles staat natuurlijk wat op spanning...

Als ik het zou moeten doen, zou ik het niet op DIE dag doen... Dan zou ik vragen of de week erna nog een plekje vrij zou zijn...

Als het al niet is dat je al bovenstaande zaken hebt, dan is het natuurlijk nog zo, dat je lichaam toch rust nodig heeft, dat je misschien moe zult zijn van de narcose, dat je bang bent dat er iemand tegen je aan loopt. Je krijgt een kliniekbh aan met daaromheen een dikke zwachtel, dat ga je zien, tenzij je een dik vest aan trekt...

Je moet het zelf weten, maar zou je het risico nemen? Die vraag zul je jezelf moeten stellen. Wat weegt zwaarder, het leuke weekend waar je je op verheugd, maar dat wel leuk moet blijven en niet in het water moet vallen omdat je je niet zo lekker voelt, of de bv precies op die dag?

Heel veel succes met nadenken :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Allemaal,

Bedankt voor jullie reactie. Het is nog steeds een dilemma en het is al overmorgen.

Ik laat de BV zowiezo doorgaan. Ik ben nu al zo zenuwachtig en langer wachten zal dit zeker niet verminderen.

Voor op weekend te gaan, zal ik beslissen na de BV. Ik ga kijken hoe ik me voel.

Indien ik me echt mottig voel, dan zal ik thuisblijven. De BV is veel belangrijker dan het weekendje dat al enkele maanden is gepland :106:

Ik hoop dat de pijn gaat meevallen. Mijn borsten hebben wel al een grote oorlog overleefd. Enkele dagen na mijn bevalling waren ze echt gigantisch en ik heb 9 maanden borstvoeding gegeven. We zien wel zeker!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Allemaal,

Bedankt voor de aanmoedigende woorden.

Ik heb ze! Joepppiiieeeeeeeeeeeeeee!

Maar eigenlijk was vandaag niet zo joepie!

Om 9u aangekomen, het gesprekje met de anesthesist en dr. De Meyere.

Hup in slaap en goed wakker geworden.

Mijn man is mogen gaan kijken tijdens de ingreep en heeft zelf voor een beetje meer gevraagd :D

Ik heb 300 cc gekregen.

Tegen 12 u mocht ik alweer weg.

Ik voelde me super! Maar op de terugweg naar huis begon mijn linkerborst serieus te zwellen en pijn te doen.

Ik dacht dat dit zo hoorde. Dus met volle moed vertrok ik samen met mijn man op weekend.

We waren nog maar 30 minuten aan het rijden en ik verging van de pijn.

Direct gebeld naar de kliniek en ik moest onmiddellijk terugkeren.

Bleek dat ik een nabloeding had in mijn linkerborst.

Toen ze de zwachtel en de steunbh uitdeden spoot het er zowat uit en stond het echt paars. :46: De rechterkant zag er wel super uit!!

Ze hebben me onmiddellijk in slaap gedaan en dat allemaal opgekuist.

Bleek dat mijn borst vol zat met bloed en klonter (sorry voor het horrorverhaal).

Maar al bij al hebben ze mij heel goed geholpen. Ik ben nu thuis. De hubbie is toch op weekend vertrokken (tis voor zijn sport) en ik ben blij dat ik op mijn gemakje ben. Ik heb een fantastische schoonmoeder en een super dochtertje die me helpen. Ik kan het niet beter hebben.

Nu heb ik wel wat pijn. De linkerborst heeft wel serieus afgezien. Maar het zal wel overgaan!

Ik hoop op een goede nacht!

Man man wat een dagje!

Vele groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Potverdorie zeg, jij hoort echt bij de weinige pechvogels!!

Gelukkig werd je meteen geholpen en is nu alles opgelost :)

Fijn dat je schoonmoeder en dochtertje je zo helpen! Doe maar lekker rustig aan en pilletjes op tijd innemen ;)

Een goed herstel gewenst!!!!

Gefeliciteerd trouwens!!!! You've got your boobs!!!! :D

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Vandaag ging het al veel beter.

Ik heb nog tot 17u die dikke zwachtel moeten aanhouden. En dan mocht hij eindelijk uit! Oef!

Ik heb het slagveld kunnen aanschouwen. Blauw tot paars langs de linkerkant. Maar de pc verzekerde mij dat alles mooi gaat wegtrekken.

De pijn valt goed mee (in vergelijking met gisteren). Alles heel stijf!

Ik heb bijna gans de dag geslapen, was verschrikkelijk moe!

Nu kan het alleen maar beter gaan! Morgen eens de bh proberen uitdoen want dat durfde ik vandaag nog niet. Heb liever dat mijn mannetje daarbij is!

Vele groetjes!

N.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nikki

Dat blauwe dat gaat zeker weten wegtrekken. Slik jij eigenlijk extra vitamine C (1000mg) ? Dat helpt volgens mij enorm bij het sneller weg krijgen van die blauwe plekken! Ik had ook een blauwe plek (van inwendige hechtingen om de pocket kleiner te maken) en met die vitamine C ging die blauwe plek enorm snel weg (normaal loop ik langer met blauwe plekken)

Arnica heb ik niet genomen, daar geloof ik namelijk niet in ;)

Doe maar lekker morgen pas die bh uit hoor haha, of overmorgen, so what he :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.