Ga naar inhoud

Dual Plane


Gast jonkja

Aanbevolen berichten

Ik ben vorige week geopereerd in de Velthuis Kliniek. Er is bij mij gekozen voor Dual Plane. Nu lees ik hier regelmatig dat er pc's zijn die dat niet zo zien zitten. Wat zijn dan hun bedenkingen? Want volgens mij heeft het alleen maar voordelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vorige week geopereerd in de Velthuis Kliniek. Er is bij mij gekozen voor Dual Plane. Nu lees ik hier regelmatig dat er pc's zijn die dat niet zo zien zitten. Wat zijn dan hun bedenkingen? Want volgens mij heeft het alleen maar voordelen?

Ik zou het ook niet weten, ben ook dual plane geholpen en erg tevreden.

Ik lees met je mee!

Groetjes Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft het niet perse nadelen.. Wel weet ik dat de kans op inkapselen iets groter is dan bij dual plane.. Verder had mijn pc eerder de voorkeur voor op de spier omdat het bewegen dan natuurlijker is, maar je moet min 3 cm aan huid/vet hebben en je prothese met niet te veel cc wil je in aanmerking komen voor op de spier anders worden je randen zichtbaar. Misschien dat sommige pc's ook gewoon liever het zekere voor het onzekere nemen door hem onder de spier te doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Ladies,

Ten eerste: dit onderwerp staat in het verkeerde forum :P. Dit zijn de operatie-verslagen en dit onderwerp kan het beste denk ik in informatie over bv's. ;)

Naar mijn idee en naar wat ik gelezen heb is dual-plane de combinatie tussen onder en op de spier. De bovenkant van de prothese wordt bedekt door een laagje spier terwijl de onderkant meer 'vrij' is. Doordat de bovenkant bedekt wordt, zie je de rand van de prothese niet (voor vrouwen met weinig huid/vet). Het nadeel hieraan is dat de prothese dan minder beweeglijk is dan volledig op de spier. Maar dan ook weer niet zo erg als onder de spier, omdat het onderste gedeelte van de prothese meer vrij is dan onder de spier.

Misschien klinkt dit nog wel ingewikkeld, maar gewoon veel erover lezen en dan snap je het vanzelf ;).

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jonkja Waarom sommige pc's dual plane niet zien zitten ?

Het is een nieuwere techniek (ook al is dat al enkele jaren 'oud') en naar 't schijnt ingewikkeld : daarom doen niet alle pc's deze plaatsing , ze zijn er gewoon niet 'goed' (geoefend) in . Net zoals plaatsing via de tepel niet bij allen 'geliefd' is : dan heeft de chirurg minder overzicht bij het maken van de pocket .

Natuurlijk heeft elke plaatsing ze'n voor- en nadelen , dat ga ik hier niet ontkennen maar deze techniet probeert de voordelen van beide andere plaatsingen te combineren .

Waarom ik voor dual plane (split pocket) koos :

- ziet er idd natuurlijker uit , bovenaan niet te rond dus omdat het wat 'platgedrukt' wordt

- randen v/d protheses voel je niet

- het gaat niet hangen : op de spier wel

- het is dan wel weer beweeglijker dan onder de spier

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jonkja Waarom sommige pc's dual plane niet zien zitten ?

Het is een nieuwere techniek (ook al is dat al enkele jaren 'oud') en naar 't schijnt ingewikkeld : daarom doen niet alle pc's deze plaatsing , ze zijn er gewoon niet 'goed' (geoefend) in . Net zoals plaatsing via de tepel niet bij allen 'geliefd' is : dan heeft de chirurg minder overzicht bij het maken van de pocket .

Natuurlijk heeft elke plaatsing ze'n voor- en nadelen , dat ga ik hier niet ontkennen maar deze techniet probeert de voordelen van beide andere plaatsingen te combineren .

Waarom ik voor dual plane (split pocket) koos :

- ziet er idd natuurlijker uit , bovenaan niet te rond dus omdat het wat 'platgedrukt' wordt

- randen v/d protheses voel je niet

- het gaat niet hangen : op de spier wel

- het is dan wel weer beweeglijker dan onder de spier

OK Dat is dan duidelijk! Bedankt voor jullie info!! Ben zoooo blij met het advies van mijn pc! Ik krijg er steeds meer vertrouwen in. ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij plaatsing onder de spier heb je een (kleine) verhoogde kans op een double bubble wwz dat je eigen borst als het ware naar beneden zakt en de prothese niet . Maar élke plaatsing heeft voor- en nadelen en complicatie's kunnen bij iedereen voorkomen ook al is dat percentage klein .

Je moet er echter van uitgaan dat jouw pc zijn/haar werk goed gedaan heeft een een goede pocket gemaakt heeft . Na een drietal maanden zullen je protheses volledig ingedaald zijn al gaat dat de eerste 6 weken - zichtbaar - het snelst .

Dus vooral geen zorgen maken nu hoor :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Excella,

Dat was dus ook mijn vraag aan de chirurg en die gaf aan dat er een kans bestaat dat na de loop van jaren je eigen weefsel wat gaat hangen maar de prothese achter spier nejes op zijn plek blijft zitten. Als je zoekt op double bubble vind je er misschien wat over. Voor mij een reden geweest om voor de spier te kiezen.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ladies, mijn pc heeft tijdens de uitleg over onder/op/dual-plane verteld dat ookal plaats je een prothese onder de spier, de prothese nooit helemaal onder de spier komt, puur omdat die spier niet helemaal over je borstweefsel heen zit... Dat is puur fysiek bij iedereen zo.

Dus ik dacht.. wat is dan het verschil tussen dual-plane en onder de spier (als je nooit de prothese helemaal onder de spier krijgt). Toen heb ik maar bedacht (uit gebrek aan informatie, dus als iemand het wel beter weet...? ik vraag het me nog steeds wel af namelijk) dat ze bij onder de spier die spier nog verder 'los' of open oid maken om die prothese 'r onder te krijgen dan bij dual plane. Bij dual plane doen ze dat ook, maar dan minder 'los.' Maar dit heb ik zelf 'bedacht,' om er 'n logisch verhaal van te krijgen..

Ik wilde nu even beetje 'bewijs' vinden dat die borstspier niet helemaal over de borst/prothese heen zit. Ik heb 'n plaatje gevonden.

Opbouw van de borst

a. steunweefsel

b. rib

c. melkklier

d. borstspier

e. melkbuisje

f. tepel

Zoals je ziet is D de borstspier en daaronder bevindt zich nog 'n gedeelte borstweefsel.

Hm, interessant dat wel. haha. Maar ik snap nog steeds niet hoe dual-plane er op 'n plaatje uitziet.. Wat het wezenlijke verschil dan is tussen onder en dual plane. Het is me wel duidelijk op papier hoor, maarru hoe ziet het er dan uit.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ladies, mijn pc heeft tijdens de uitleg over onder/op/dual-plane verteld dat ookal plaats je een prothese onder de spier, de prothese nooit helemaal onder de spier komt, puur omdat die spier niet helemaal over je borstweefsel heen zit... Dat is puur fysiek bij iedereen zo.

Hai dames,

Mijn pc zei dat eigenlijk alle plaatsingen achter de spier dual-plane zijn omdat de prothese nooit helemaal achter de spier zit

ik wou zelf graag de plaatsing achter de spier .

bij een ander kliniek waar ik op consult was geweest wouden ze het graag op de spier plaatsen toen ik het over dual-plane had

werd me gezegt dat de prothese dan uit de spier kan vallen omdat er maar een klein deel van de prothese onder de spier word geplaatst.

ik vond het maar een moeilijke keus met zoveel verschillende verhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai dames,

Mijn pc zei dat eigenlijk alle plaatsingen achter de spier dual-plane zijn omdat de prothese nooit helemaal achter de spier zit

Ja dat zei mijn pc dus ook! Daarom snap ik niet waarom er onderscheid wordt gemaakt tussen onder de spier en dual-plane, dus had ik maar beetje logisch zelf 'bedacht' hoe het dan zou kunnen zitten. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.