Ga naar inhoud

Borstverkleining of niet?


Aanbevolen berichten

Hoihoi iedereen!

Ik wil mezelf even voorstellen, ik ben Naomi, 19 jaar oud en kom uit het midden van ons landje.

Na een tijdje op internet zoeken kwam ik op deze website terecht, en vond het er hier leuk uitzien! Veel informatie en dus zeker wel meiden die mij willen helpen:)

Ik heb last van mijn grote borsten. Of nouja, eigenlijk té grote borsten.. en ik zit er best wel mee. Ze zijn begonnen met groeien rond mijn 11/12e. Alles begon vrij normaal en na een jaar waren ze eigenlijk net zo groot als mijn vriendinnen. Niet dat we daar toen al mee bezig waren, maar oke haha.

Toen ik ongeveer een B cup had op mijn 14e, begonnen ze opeens met groeien. Rond mijn 15e had ik een mooie C cup, en ik was daar eigenlijk best trots op. Want nouja, welk meisje nou niet op die leeftijd!

Vooral omdat vriendinnen vaak kleinere hadden, of jaloers waren, voelde ik mezelf altijd goed over mijn lichaam. Maar sinds mijn 15e is het niet bij een C gebleven.. na een halfjaar zat ik al op een D, en toen werd het toch wel ongemakkelijk.. Na mijn 16e zijn ze eigenlijk niet gestopt met groeien, en nu op mijn 19e heb ik daar nog steeds last van... Dus je kunt wel raden dat ze behoorlijk groot zijn geworden:(

De tijd dat ik nog iets groter was, was het nog leuk, maar nu heb ik er eigenlijk best veel last van.. Op school was het echt een hell met gym, ik heb vaak rugpijn en ik heb ook moeten stoppen mijn voetbal:(

Dus ik heb echt serieus nagedacht over een borstverkleining, maarja dan krijg je natuurlijk van iedereen kritiek van doe het niet en lelijke littekens en dat soort dingen..

Ik weet het dus niet echt..

Daarom dat ik me hier maar heb aangemeld, in de hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen met alles!

Sorry voor het lange verhaal, maar ik dacht ik maak een goed begin haha:)

Liefs, Naomi.

Ohja en vragen stellen mag natuurlijk altijd! En berichtjes sturen ook! Als dat hier kan? Ik ben echt een computer miep dus ik ga de helft voorlopig nog niet begrijpen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Naomi,

bij een borstverkleining krijg je idd littekens.

maar, ze zijn tegenwoordig zo goed in mooie littekens maken.

je hebt tegenwoordig ook nog goeie zalfjes waar t zo mee "verdwijnt" ik ben een jaar geleden geopereerd en mijn streepje is al bijna niet meer te zien! dus daar moet je het echt niet voor laten meis. je zult veel hebben aan het borstenforum, ik heb hier destijds ook heel veel aan gehad. ik ben er alleen nu niet zoveel meer.

ik wens je heel veel succes met het maken van je keuze! en als je een vraag hebt? stuur me gerust een pb :)

liefs, linsey

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi,

Welkom op het forum :35:

Het is heel moeilijk om zoiets te beslissen, het is niet zomaar iets hè. Ook slaat de twijfel toe en ondanks de klachten komt misschien toch de vraag bij je op "krijg ik misschien een ietsiepietsie spijjt?" :17:

En de littekens..sja! Ik snap het helemaal waarom je het hiervoor zou laten!! :35:

Ikzelf heb een borstlift gehad en wilde dit absoluut niet ivm de littekens.

Nu ben ik ook, net als Lins hierboven, een jaar verder, en wij hebben beide open littekens gehad die niet direct dicht gingen. En toch.. zijn ze nu al zoveel weggetrokken! Ik vind de littekens nu niet meer erg, zeker omdat ze echt vervagen. Ik ken een vrouw, die heeft 5 jaar terug een verkleining gekregen, en die littekens zag ik niet eens meer.

De littekens wegen uiteindelijk niet op, tegen de klachten.

Heb je lichamelijk ook last, pijn.. ongemak enz?

Ik las wel over het gymen op school, maar dat hoef je nu niet meer natuurlijk ;) Is het in het dagelijkse leven ook een belasting voor je?

Lees eens wat rond op het verkleiningsgedeelte hier op het forum, en dan komen de vragen en antwoorden vanzelf bovendrijven.

Groetjessss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

Ik ben echt heel erg aan het twijfelen of ik nou wel of niet een borstverkleining moet nemen.. lees hier wel goede dingen erover, maar ik heb ook van andere mensen gehoord dat je er lelijke littekens aan over kan houden..

Mijn lengte is 1,68, ik ben 19 jaar oud en ik ben vrij slank. Ik draag op het moment een 75i en het is echt moeilijk.. Grote borsten zit in de familie en mijn zussen en mijn moeder hebben het dus, alleen geen van alle is verder gegroeid dan een G.. Wat zouden jullie doen? Ik voel me er nogal onzeker over en zou graag weten wat andere ervan vinden!

Liefs, Naomi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Naoomii

Ik heb zelf geen bvk gehad, maar heb wel regelmatig foto's gezien van mensen hier op het forum met een bvk of een lift. Die littekens, vallen mij altijd reuze mee.

Vandaag komt Anma terug van vakantie, zij zal misschien ook een deze dagen reageren op dit topic. Ook YC_Angel is op vakantie, ook zij kan jou hier meer over vertellen. Natuurlijk zijn er ook nog anderen, bijvoorbeeld IngridK (zij heeft een lift gehad) of Piepke. Je zou eens aan iemand van hun kunnen vragen of je foto's mag zien, zodat je ziet hoe het eruit kan komen te zien.

Wat belangrijk is, is dat je een pc uitzoekt die je genoeg informatie geeft en die ervaring heeft met Bvk's of lifts.

Ik weet niet of je al gezocht hebt naar verhalen van bvk's hier op het forum? Je kunt daar het zoekvenster rechtsboven in het scherm voor gebruiken.

De vergoeding van mensen die een normaal postuur hebben (er zijn bmi-waarden aan verbonden, maar die weet ik niet uit mijn hoofd, die weet vast wel iemand anders hier) met een cup E of groter geloof ik, wordt via de verzekering geregeld.

Veel leesplezier hier

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hoi hoi van mij,

Weet je ik heb er 20 jaar over nagedacht en heb eindelijk dit jaar de stap gezet. En omg had ik het nu gewoon eerder gedaan!

Er staat je een nieuw leven te wachten. Met borsten die op n normale plek zitten!

De littekens vallen mij overigens niet mee maar zeker ook niet tegen. Zeker nu het grootste deel aan de onderkant zit waar je het niet ziet. Maar ben pas drie maanden p.o.. Voor de littekens hoef je het in mijn ogen niet te laten, voor de pijn trouwens ook niet. Het is met name na de operatie ongemakkelijk en dat viel mij het zwaarste. Ik sprak laatst iemand die 20 jaar geleden een bvk had ondergaan. Die moest TIEN dagen in het ziekenhuis blijven. Huh zo lang? Nu sta je de volgende dag buiten en zit je tien dagen thuis in en om het huis op de bank etc. Want je kan eigenlijk niet zo veel. Ja lezen, wandelen, forummen, eten etc. Tijden veranderen. Zo zie je maar.

Als je wil mag je mijn album bekijken.

X anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.