Ga naar inhoud

Tepels jeuken en zijn ineens erg gevoelig


Excella

Aanbevolen berichten

Ik ben nu 7 weken PO en heb ineens last van gevoelige tepels. Nu een dag of 4. Soms beginnen ze ook heel erg te jeuken.

Het is een beetje genant want tijdens het werk jeukt het soms zo erg dat ik even met mijn hand in mijn shirtje ga :blush:

Mijn collega weet dat ik geopereerd ben, ik zeg alleen tegen haar dat het dan steekt. Dat klinkt alweer wat anders dan jeuk ;)

Maar hebben jullie dit ook? Is het normaal? Soms is mijn tepel ook heel gevoelig, en dan ook net om de tepel heen. Het lijkt ook wel wat droog.

Groetjes

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Toevallig begon het bij mij ongeveer een week geleden met steken, en ben nu (dik) 3 maanden PO. Het het aan de dokter gevraagd en volgens hem is dat normaal. Zijn bij mij naalden-steekjes en alsof er iets ruws overheen gaat ofzo. Maargoed, is normaal dus :blink:

Kus Lot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Toevallig begon het bij mij ongeveer een week geleden met steken, en ben nu (dik) 3 maanden PO. Het het aan de dokter gevraagd en volgens hem is dat normaal. Zijn bij mij naalden-steekjes en alsof er iets ruws overheen gaat ofzo. Maargoed, is normaal dus :blink:

Kus Lot

Heb je er veel last van?

Hindert je in de dagelijkse dingen?

vreemd na 3 mnd po dat je dat ineens krijgt? Wat zei de dokter hoe dat komt dan??

sorry btje nieuwsgierig :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Toevallig begon het bij mij ongeveer een week geleden met steken, en ben nu (dik) 3 maanden PO. Het het aan de dokter gevraagd en volgens hem is dat normaal. Zijn bij mij naalden-steekjes en alsof er iets ruws overheen gaat ofzo. Maargoed, is normaal dus :blink:

Kus Lot

Ja precies! Alsof het een klein naaldje is dat steekt, niet een grote steek in mijn borst ofzo. Echt net in/om mijn tepel. En als ik er over heen wrijf, dan voel ik dat het net in de huid zit, dus niet iets eronder. Vind het ook een raar gevoel en het duurt ook niet lang, maar als het geen kwaad kan dan ga ik er van uit dat het er allemaal bij hoort :rolleyes: Ik vraag het denk ik donderdag nog eventjes, dan heb ik mijn 2e controle. Maar wou weten wie er nog meer last van had

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er wel last van gehad en mij werd verteld dat de boel daarbinnen dan aan het helen is.

Klopt: de zenuwen, die doorgesneden zijn, zijn zich aan het herstellen. Dit kan tot wel een jaar PO voorkomen, dus geen zorgen ;)

Ik heb hetzelfde gehad: van ongevoelig naar overgevoelig naar minder overgevoelig naar gewoon gevoelig hahaha!

En heb nu sinds 2 weken ongeveer ineens jeuk aan... uhm... in.. uhm.. onder mn litteken... :wacko:

Zal ff toelichten: mn litteken lijkt te jeuken.. ik leg mn vingers erop, om te krabbelen zeg maar... en voel mn vingers niet, maar wel nog steds jeuk! De jeuk zit dus van binnen ;)

Vandaag mn 3 maandelijkse controle gehad en de pc zei, dat dit een heel goed teken is: de zenuwen herstellen van binnenuit naar buiten blijkbaar en ik kan dus vanaf nu elke dag verwachten, dat ik mn vingers weer voel op de huid tussen mn tepel en litteken :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Jinxx,

Bedankt voor je reactie! Alleen.. waarom zouden de zenuwen in mijn tepel herstellen, want ik heb namelijk een snee in mijn borstplooi gekregen. Het zit net op de tepel en de huid eromheen lijkt het wel.

Of staat dat allemaal met elkaar in verbinding?

Mijn borsten zijn niet gevoelloos, ik heb juist meer gevoel in mijn borsten en tepels als voorheen. De ene dag is het normaal, en de andere dag doet het dekbed een beetje pijn wanneer het er langs gaat :blush:

Wat maf om over te praten eigenlijk, maar fijn om te lezen dat het iets is wat jullie ook hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi , hier even mijn neus tussen steken WANT wanhoop niet dames :38:

Vooraleer je steken- en jeukvrij bent kan tot een jaar aanslepen hoor (in die tepels) .

Ongevoeligheid (doofheid) trouwens ook , had ik zelf tot 10 mnd PO onderaan mijn linkerborst .

Ik had soms sporadisch dagen last van zeurderige borsten .

Dat kan bvb weer een maand of 2 uitblijven om dan ineens weer enkele dagen de kop op te steken , dat gaat op en af .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Jinxx,

Bedankt voor je reactie! Alleen.. waarom zouden de zenuwen in mijn tepel herstellen, want ik heb namelijk een snee in mijn borstplooi gekregen. Het zit net op de tepel en de huid eromheen lijkt het wel.

Of staat dat allemaal met elkaar in verbinding?

Mijn borsten zijn niet gevoelloos, ik heb juist meer gevoel in mijn borsten en tepels als voorheen. De ene dag is het normaal, en de andere dag doet het dekbed een beetje pijn wanneer het er langs gaat :blush:

Wat maf om over te praten eigenlijk, maar fijn om te lezen dat het iets is wat jullie ook hebben

Ik heb ook in mn borstplooi gekregen, maar ik denk, dat met het maken van de pocket van binnen wat zenuwen 'geraakt' worden en dus ook van je tepel ;)

:119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Pffff gelukkig, herkenning! Ik ben nu een weekje po. Ik heb de afgelopen week natuurlijk wondpijn, spierpijn en andere ongemakken gehad maar sinds vandaag ineens overgevoelige tepels en de zijkanten van mijn borsten doen ook zeer. Een soort zenuwpijn. Ik kan het een beetje vergelijken met de vrreselijke stuwing die je hebt bij borstvoeding/na je bevalling.

Ik heb er zo'n last van dat ik nauwelijks kleding of een zuchtje wind (laat stáán aanraking!) kan hebben op mijn borsten/tepels!

Ik lees dat het wel een jaar kan duren! :18:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het allang weer weg Pickwickje! Dus niet al te bang worden :D

Ze zijn bij mij ook zo gevoelig geweest dat iets heel lichts al schuurde en pijn deed, zo gevoelig. Maar nu is mijn gevoel weer helemaal zoals het was.. al weken trouwens, ik kan niet zeggen wanneer het beter werd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij voelen mn tepels weer gewoon, maar het stukje vanaf het litteken tot aan mn tepel (dus onderkant borst) is nog steeds wat doof en gevoelloos. Nu had ik een week of 2 terug daar ineens steken, echt vervelend. Maar bedacht me, dat dat alleen maar goed is, want dan zal daar het gevoel ook wel herstellen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu een half jaar PO en heb nog steeds geen gevoel vanaf mn tepel tot aan het litteken.

Jeuken doet het soms wel ja maar ik kan er niet bij! Zit onder de huid, maar kan niet voelen of ik wel op de goede plaats krab!(wat overigens ook helemaal geen nut heeft haha)

Geduld hebben dus weer...:)

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het allang weer weg Pickwickje! Dus niet al te bang worden :D

Ze zijn bij mij ook zo gevoelig geweest dat iets heel lichts al schuurde en pijn deed, zo gevoelig. Maar nu is mijn gevoel weer helemaal zoals het was.. al weken trouwens, ik kan niet zeggen wanneer het beter werd :)

Dit moet ik maar even elke dag lezen...want jemigdepemig zeg, wát een rotgevoel is dit! Het lijkt wel erger te worden! Mijn huid doet zeer...en mijn tepels zijn zó gevoelig! Eerlijk gezegd had ik hier geen rekening mee gehouden....valt me een beetje tegen. Maar goed...geduld Pickwickje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd, geduld hebben.

Ik ben geen moeder maar dat stuwing-gevoel waar je het hier boven over had, heb ik de allereerste dagen ook gevoeld. Ik wist ineens wat vrouwen voelen wanneer ze het over stuwing hebben haha. Ik had het idee dat mijn siliconen er door de tepels uit zouden komen :blush:

En verder denk ik dat je maar even heel voorzichtig moet doen zodat je niet al te veel pijn hebt er aan.

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dames,

De bovenkant van de tepelhof van mn mijn rechterborst is ook extreem gevoelig en ronduit pijnlijk. Ik herken Excella's ervaring helemaal. Ik ben nu 2 maanden po. Sinds een week ofzo kan ik het verdragen om mijn borsten te masseren en dat doe ik ook met de tepelhof. Pijnlijk, maar als ik het voorzichtig doe, geeft het toch wel verlichting.

La Petite

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.