Ga naar inhoud

Duffy89 : 19 november 2012 : Dr. van Onselen : ACCZ


Aanbevolen berichten

Hoi Duffy,

Ik vind het zo erg voor je dat je zoveel pijn gehad hebt en dat het ACCZ niet iets anders wilde regelen behalve Celebrex! Gelukkig kwam BB met een goede tip en heeft de andere medicatie wel geholpen.

Ik ben zelf ook door het ACCZ geholpen en heb geen nare ervaringen met ze maar ik kon dan ook goed tegen de Celebrex. Echt wel schandalig dat ze je dus onnodig pijn laten lijden!

1. Je vroeg of het niet kunnen poepen normaal is. Ik heb je er niet meer over gehoord dus denk en hoop dat het probleem voor je opgelost is. ik herken het wel hoor! Ik kon de eerste dagen ook niet poepen omdat de druk dan opvoerde bij de borsten. Na 3 dagen ging het al stukken beter! Veel drinken en vezels eten zodat het soepel blijft in de darmen.

2. De pijn bij het opstaan en gaan liggen heb ik nu 14 dagen PO ook nog wel iets. Vooral het opstaan is nog steeds geen pretje. De pijn is inmiddels wel al stukke minder maar de hele rug en met name mijn schouders zijn zo stijf s ochtends dat ik echt wel ff nodig heb om op gang te komen! ik merk wel verbetering elke dag weer!

3. Dat wandelen na 5 minuten al vermoeiend is en het gevoel dat je borsten uit elkaar knappen herken ik ook. Ik heb echt het gevoel dat de conditie weer vanaf 0 opgebouwd moet worden. inmiddels 14 dagen later is dit al wel enorm verbeterd! Ik heb er alweer 3 werkdagen opzitten. Het laatste uurtje van een dienst merk ik dat mijn borsten '' moe'' zijn. De BH knelt dan weer meer.

Conclusie is wel dat het elke dag een beetje beter gaat. Geduld is een schone zaak! Wel elke dag ff wandelen maar zodra je merkt dat het teveel is ook echt stoppen!

Succes met herstellen, en ik hoop dat je over een paar daagjes kan zeggen dat het elke dag weer beter gaat!

xxx Valentijn

Hoi Valentijn,

Bedankt voor je bericht :) Fijn dat je zo uitgebreid jou ervaringen verteld, het is een geruststelling dat jij die dingen ook herkend, dan neem ik aan dat het normaal is:) Het gaat al stukken beter!! Ben nu 8dgn po en voel me prima. Behalve spierpijn en last van mijn rug smorgens gaat het prima! Ik heb alleen soms een heel raar gevoel. Als ik bijvoorbeeld de koelkast opdoe, die door de rubbers ietsjes klemt, maar het is niet dat ik er hard aan moet trekken, voelt het soms net alsof de prothese van zijn plek schiet. Dit gebeurd een paar keer per dag, bij de kleinste inspanning. Bijv vandaag had het hondje een plasje gedaan in huis, en ik wou dat even opnemen met wc papier, heel voorzichtig, en dan voel ik het ook. Is dit herkenbaar???

Je bent alweer aan het werk dus... lijkt me erg zwaar om dat zo lang vol te houden de hele dag!! Ik moet af en toe echt even de bh en band loshebben, omdat alles zo knelt, beetje raar om dit op het werk te doen haha.. of heb jij dat probleem niet??

Je hechtingen zijn er uit zag ik! :) Dat voelt vast fijn!!! Is het pijnlijk als ze die verwijderen?

Kussss Duffy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste Reactie

Hi Duffy,

Wat fijn dat jouw pijn meer onder controle is :)

Fijn dat Valentijn je meer heeft kunnen geruststellen...

Heftig hoor.

Als je nog steeds niet kon poepen zou je Movicolon kunnen vragen aan jouw huisarts. Is een zakje wat je met water moet innemen blijft je ontlasting soepel.

X Lola

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hii Duffy

Hoe gaat het nu met je? Allebei 10 dagen p.o :75:

Bij mij gaat alles super goed! eigenlijk geen pijn meer en ook bij liggen en opstaan niet.

Ik heb ook dat rare gevoel met lopen, en ook als ik zit alsof er iets op mn spier geplakt zit ( wat ook zo beetje is natuurlijk)

Maar allemaal voor het goede doel he :1bouncingboobs:

Xx zenna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Duffy,

Wat fijn dat jouw pijn meer onder controle is smile.png

Fijn dat Valentijn je meer heeft kunnen geruststellen...

Heftig hoor.

Als je nog steeds niet kon poepen zou je Movicolon kunnen vragen aan jouw huisarts. Is een zakje wat je met water moet innemen blijft je ontlasting soepel.

X Lola

Hoi Lola!!

Haha nou ik ben blij dat ik weer normaal kan poepen haha.. Dat was echt afzien hoor!!! ;) Bedankt voor de tip van de movicolon.. Hou het in mijn achterhoofd!!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hii Duffy

Hoe gaat het nu met je? Allebei 10 dagen p.o :75:

Bij mij gaat alles super goed! eigenlijk geen pijn meer en ook bij liggen en opstaan niet.

Ik heb ook dat rare gevoel met lopen, en ook als ik zit alsof er iets op mn spier geplakt zit ( wat ook zo beetje is natuurlijk)

Maar allemaal voor het goede doel he :1bouncingboobs:

Xx zenna

Hoi Zenna!!

Fijn om te horen dat je geen pijn meer hebt!! Ik heb nog wel wat pijn bij opstaan, met name smorgens... zo stijf als een plank ook he haha .. maar idd voor het goede doel!!! Was vandaag even snel een boodschapje doen, en liep langs de hunkemoller... ohh wat heb ik zin om daar binnenkort een x te shoppen haha! Jij vast ook!!!! Nu nog even geduldig wachten.. Vind ik het zo lastig dat ik bepaalde dingen niet zelf kan.... Ik dacht ohhh 6 wk... als vriendlief en moeders de boel een beetje bijhouden, dan hou ik na die 6 wk een grote schoonmaak,, maar oeff de handen jeuken me nu al haha.. Heb jij dat ook?

Zit je nu echt de hele dag stil voor de tv ofzo? Of doe je wel dingen? Ben benieuwd hoe iemand anders zijn dagen invult na de operatie!

Fijne dag! xxxx Duffy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zenna!!

Fijn om te horen dat je geen pijn meer hebt!! Ik heb nog wel wat pijn bij opstaan, met name smorgens... zo stijf als een plank ook he haha .. maar idd voor het goede doel!!! Was vandaag even snel een boodschapje doen, en liep langs de hunkemoller... ohh wat heb ik zin om daar binnenkort een x te shoppen haha! Jij vast ook!!!! Nu nog even geduldig wachten.. Vind ik het zo lastig dat ik bepaalde dingen niet zelf kan.... Ik dacht ohhh 6 wk... als vriendlief en moeders de boel een beetje bijhouden, dan hou ik na die 6 wk een grote schoonmaak,, maar oeff de handen jeuken me nu al haha.. Heb jij dat ook?

Zit je nu echt de hele dag stil voor de tv ofzo? Of doe je wel dingen? Ben benieuwd hoe iemand anders zijn dagen invult na de operatie!

Fijne dag! xxxx Duffy

Ja idd smorgens dat opstaan voel ik ook nog wel maar echt pijn gelukkig niet.

Vanavond controle en mogen mijn hechtingen er uit, ik ben zo benieuwd hoe het er nu zonder die pleisters er uit ziet!

Echt he... ik kan ook niet meer wachten tot ik nieuwe lingerie mag shoppen, ik heb allemaal bonnen voor kerst gevraagd :14:

Ja dat vind ik ook wel lastig hoor dat ik zo weinig zelf mag, dat valt mij nog het zwaarst overal hulp bij vragen, maar gaat nu het zo goed gaat ongemerkt steeds minder je pakt onbewust steeds meer dingen zelf op!

De eerste week heb ik echt weinig gedaan lekker lezen in bed op series kijken op mijn laptop.

Begin tweede week ook nog rustig aan maar vanaf vandaag weer beetje aan het werk( werd gek van hetniks doen hihi) , ik werk samen met mijn moeder ( eigen bedrijf) en zij heeft kantoor aan huis dus hoef alleen de trap af :21:

Beetje werk achter de laptop en ik ga ook wel mee boodschappen doen. ik probeer veel zelf maar het echt zware werk te laten liggen

Doe jij al veel of???

Liefs Zenna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd smorgens dat opstaan voel ik ook nog wel maar echt pijn gelukkig niet.

Vanavond controle en mogen mijn hechtingen er uit, ik ben zo benieuwd hoe het er nu zonder die pleisters er uit ziet!

Echt he... ik kan ook niet meer wachten tot ik nieuwe lingerie mag shoppen, ik heb allemaal bonnen voor kerst gevraagd :14:

Ja dat vind ik ook wel lastig hoor dat ik zo weinig zelf mag, dat valt mij nog het zwaarst overal hulp bij vragen, maar gaat nu het zo goed gaat ongemerkt steeds minder je pakt onbewust steeds meer dingen zelf op!

De eerste week heb ik echt weinig gedaan lekker lezen in bed op series kijken op mijn laptop.

Begin tweede week ook nog rustig aan maar vanaf vandaag weer beetje aan het werk( werd gek van hetniks doen hihi) , ik werk samen met mijn moeder ( eigen bedrijf) en zij heeft kantoor aan huis dus hoef alleen de trap af :21:

Beetje werk achter de laptop en ik ga ook wel mee boodschappen doen. ik probeer veel zelf maar het echt zware werk te laten liggen

Doe jij al veel of???

Liefs Zenna

Heeeey Zenna!!!

En hoe lijkt het zonder de pleisters en hechtingen?? Doet het pijn die hechtingen verwijderen? Ik moet maandag... Spannend!!

Ik heb de eerste week niet veel gedaan.... Op de bank liggen tv kijken... Douchen was wel het hoogtepunt van de dag.. Vanaf een week doe ik wat meer... Dingen al vaatwasser uitruimen enzo.. (loop dan wel 20x vaker heen en weer dan normaal) maar het is te doen.. Wat kleine boodschapjes doen enzo.. Ik ben steeds bang dat ik te veel doe, maar ik ben veel alleen dus tsja.. wat moet je dan.. Heb alleen sinds gisteren een raar gevoel in mijn linkerborst.. het voelt alsof er een knobbel in zit.. Beetje raar uit te leggen.. Niet dat ik dat aan de buitenkant kan voelen.. maar van binnen voelt het soms zo.. Maar misschien komt dat van het knellen van de bh.. en die rotband!! Kan niet wachten tot die 6wk voorbij zijn!! :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoiii

Nou de hechtingen waren oplosbaar dus daar voel ik niks van!!

Maar heerlijk zo zonder die pleisters en mijn littekens zien er goed uit!!

Snel even nieuwe foto,s maken want we zijn alweer 14 dagen verder gewoon.

Vandaag precies 14 dagen geleden lag ik op de uitslaap kamer hihi

En je voelt idd steeds rare dingen aan de binnenkant heb ik ook, maar hoort er allemaal bij...

Ik heb gelukkig niet zo een band hoeven dragen. gek eigenlijk dat het zo verschilt bij de pc's

Moet je die band nog lang?

Jij moet vandaag spannend!! benieuwd hoe het is gegaan!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeey Zenna!

Nou mijn hechtingen zijn er ook uit!!! Viel reuze mee, ik zag er beetje tegen op maar het was zo gebeurd.. Voel de littekens nu wel erger trekken nu de pleisters er af zijn.. Heb jij dat ook?

Ohh dat meen je niet!! Heb je alleen een BH? Die band is echt een rotding vind ik.. Hij snijdt in onder mijn oksels, en als ik hem afdoe heb ik het gevoel dat ik duizelig word, omdat ik opeens veel meer lucht krijg.. Maar het word wel al iets beter... 6 week moet dat ding om.. Maar goed!! Het is het waard!! :)

Ik zal er weer even nieuw foto's op zetten!! jij ook? Ben benieuwd!!

Liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je die band ook snachts om? wat ik niet begrijp, waarom kiest de ene pc hier wel voor en de andere niet?

Heeey Nanda!!!

Jaaa die band moet snachts ook om.... Ik vind het ook vreemd dat het zo verschilt per pc...

xx

Duffy, snijd die band onder je oksel?? Heb je al geprobeerd een sok erover te schuiven, die je dan onder je oksel plaatst? (wel eerst de 'neus' uit je sok knippen, anders krijg je hem niet over de band geschoven ;) )

xx

Heeeey BB!!!

Wat weer een supertip! :) Heerlijk die sokken onder je oksel! :) xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeey Zenna!

Nou mijn hechtingen zijn er ook uit!!! Viel reuze mee, ik zag er beetje tegen op maar het was zo gebeurd.. Voel de littekens nu wel erger trekken nu de pleisters er af zijn.. Heb jij dat ook?

Ohh dat meen je niet!! Heb je alleen een BH? Die band is echt een rotding vind ik.. Hij snijdt in onder mijn oksels, en als ik hem afdoe heb ik het gevoel dat ik duizelig word, omdat ik opeens veel meer lucht krijg.. Maar het word wel al iets beter... 6 week moet dat ding om.. Maar goed!! Het is het waard!! :)

Ik zal er weer even nieuw foto's op zetten!! jij ook? Ben benieuwd!!

Liefs xx

Sorry beetje late reactie, maar ben alweer druk ( rustig) aan het werk dus minder tijd hier hihi.

Blij dat het mee viel!!

Mijn littekens voel ik niet echt gelukkig alleen het jeukt als een gek maar is een goed teken!

Binnenkort even litteken creme halen als vind ik de mijn er goed uit zien en heel licht.

Raar is dat he met die band... ik begrijp ook niet echt waarom de ene pc het wel doet en de andere niet...

Al ben ik nu al heel tevreden met het resultaat ben ik blij dat ik die band niet heb gekregen gelukkig.

Jaa nieuwe foto,s staan er op. Ben alleen niet echt en top fotograaf.

In het echt vind ik ze nog mooier en vooral groter eigenlijk!

Ben jij alweer redelijk mobiel enzo?

Liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.