Ga naar inhoud

Duffy89 : 19 november 2012 : Dr. van Onselen : ACCZ


Aanbevolen berichten

Hoi allemaaal!!!

Mijn naam is Duffy, ben 23 jaar. Ik heb al sinds de puberteit kleine borsten...En heb altijd gezegd wanneer ik 23 ben, en ze

zijn nog zo, wil ik een bv! En tssjaa, ze zijn helaas niet gegroeid! Ik heb voor as vrijdag een consult bij ACCZ. Ik zag het helemaal zitten!

Heb er lang voor gespaard, en nu heb ik eindelijk het bedrag bij elkaar, ik heb een afspraak gemaakt, ik dacht; er is niks wat me nog tegenhoud!

Om een beetje meer te weten over een bv, wat voor verschillende implantaten er zijn enzzz. ben ik op internet gaan lezen... En dan lees je ook dingen die je liever niet had willen lezen.

Daardoor ben ik toch wat gaan twijfelen, terwijl ik heel vastbesloten was. Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegen over staan..

Ik las dat je de 'levenslange garantie' niet zo letterlijk moet nemen. Ik dacht zo; als ze levenslange garantie durven te geven, staan ze 100% achter hun product, dus

de operatie en de kosten zijn waarschijnlijk eenmalig, en ik heb voor de rest van mijn leven mooie borsten.

Nu lees ik steeds dat implantaten vaak na/binnnen 10jaar sowieso vervangen moeten worden, ivm lekken/zweten (ook de cohesieve???)

Stel dat ik 80 word, dan heb ik nog al wat operaties voor de boeg.. ?? Klopt dit??

Ook lees ik dat sommige implantaten al na 1 of 2 jaar vervangen moeten worden, door lekkage / zweten van de implantanten / scheuren / pijn, etc..? En dat dat dan weer 3000 - 4000 euro

gaat kosten, wat ik dan vast niet heb...?

Zijn dit verhalen die ik niet zo nauw moet nemen of moet ik het serieus nemen dat ik waarschijnlijk meerdere keren geopereerd moet worden als ik eenmaal aan een bv begin?

Ik ben namelijk bang dat ik dan over 10jr misschien geen geld heb om ze te laten vervangen, dat ze dan verwijderd moeten worden, en ik achterblijf met 2 lege theezakjes met littekens..

Bij de ACCZ kliniek worden Cereform implantaten gebruikt.. dit vond ik op de site met al die klachten over siliconen:

Deze prijslijst van de Singelbergkliniek laat wat zien over de goedkopere prijzen van PIP en Cereform, en duurdere van Mentor en McGhan.

Indien : Cereform, Perthese/PIP prothesen: - 100 euro

Indien : Sebbin / Eurosilicone: zelfde prijs

Indien: CUI , Mentor: + 100 euro

Indien : McGhan(style 410 ): + 500 euro

Volgens dit lijstje zijn de Cereform implantanten dus goedkoop.. Zal dit wat over de kwaliteit zeggen? Kan ik beter verder kijken naar een kliniek waar ze Mentor of McGhan gebruiken?

Zo het is een lang verhaal geworden! Ik hoop dat jullie me wat meer objectieve informatie kunnen geven, want ik weet het even niet meer!

Dikke Kus Duffy!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste Reactie

Het is inderdaad zo dat je over een 10 a 15 jaar weer onder het mes moet.

Ik ben zelf 20, en tegen die tijd 30/35.

Ja, daar moest ik ook wel even over nadenken.

Maar goed, ik leef nu en had de keuze toen gemaakt, omdat ik toen niet blij met met mezelf was.

Persoonlijk denk ik er helemaal niet over na.

Maar het is een keuze die jezelf maakt, hou er inderdaad rekening mee dat je over een paar jaar weer moet...

Ik kan je niets zeggen over de siliconen, heb zelf Eurosilicone.

Groet,

Cynthia92.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cynthia!

Bedankt voor je reactie! Ik denk aan de ene kant ook, ik leef maar 1 keer, en of ik het over 10 jaar kan betalen, dat zien we dan wel weer!

Maar vind mezelf dan ook wel heel naief.. Trouwens wel een beetje oplichterij, op veel sites van pc's staat dat de nieuwe generatie implantaten

niet vervangen hoeft te worden.. Dat is niet eerlijk dan toch....

Hoeveel last heb jij gehad na de operatie? Mijn vakantie zit er namelijk al op! En heb geen zin om nog een jaar te wachten ;)

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

Welkom op het forum :D

Ja, moeilijke keuze he....

Ik heb zelf gekozen voor de Mentor prothesen (had ook Natrelle kunnen hebben, maar daar vind ik geen verschil tussen, behalve de projectie :) )

Heb ervoor gekozen omdat deze, samen met de Natrelle (mc ghan heetten die vroeger) door de FDA approved zijn.

Eurosilicone en Cereform claimen onderzocht te zijn door de FDA, maar ze hebben geen 'approved' achter hun naam staan... Wat de reden daar van is... Geen idee... NIet goed door de keuring gekomen, of Amerika heeft genoeg aan twee soorten goede implantaten....

Wat je wel of niet moet kiezen is aan jou... Een chirurg zal altijd in goede zin spreken over de implantaten die hij gebruikt, dus daar kun je niks van zeggen... Zoek gewoon goed en neem die implantaten waar je je goed bij voelt.

Het wisselen, sja... idd 10-15 jaar wordt als richtlijn gegeven. Maar het wil niet zeggen dat ze dan gewisseld MOETEN worden... Je kunt ze laten controleren, door een mri en dan kun je ze altijd nog laten zitten, als ze intact zijn en je er geen last van hebt he...

Ook de cohesive implantaten kunnen zweten idd, dat kan ieder implantaat. Lekken is veel moeilijker, omdat er gel in zit en het dus niet zomaar wegvloeit in je lichaam. Een risico is er altijd, maar daar kiezen we voor he... Heupimplantaten zijn ook niet altijd even veilig, maar die worden ook nog altijd gebruikt.... Wat is wijsheid :)

Denk er gewoon goed over na, lees je goed in, en trek je eigen conclusies! Het is heel belangrijk dat je zelf achter je keuzes staat en dat je jezelf op de hoogte hebt gebracht van wat wel en niet goed voelt voor jou.

Succes!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB!

Bedankt voor je reactie! Ik heb veel gelezen op internet, en alles bij elkaar bekeken zo ik ook het liefst voor mentor gaan..

Ik heb alleen geen idee bij welke klinieken ze werken met de mentor implantaten werken.. Weet jij dit?

Er zit ook ontzettend veel prijsverschil in de behandelingen per kliniek.

Ik geloof dat de ACCZ kliniek waar ik een consult heb niet werkt met mentor.. alleen met cereform.

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat zweten wat de implantaten doen, merk je dat? Is dat pijnlijk / schadelijk etc?

Nee daar merk je niks van.... Er zijn mensen die beweren 'allergisch' te zijn tegen siliconen en die zouden daar dan een reactie op krijgen, maar dat is nooit bewezen!

Mentor en Natrelle, uhm, wat ik weet wordt dat merk gebruikt in Boerhaave (en ga dan naar dr. van der Weij, ik was zeer tevreden over zijn consult)

Artemedis, in Gent bij dr. Demeyere, ook een zeer kundig arts (daar heb ik mijn hersteloperatie laten doen!!) Deze twee klinieken rekenen allebei 3000 euro. Bij Boerhaave is het consult gratis, bij Demeyere kost het 30 euro, maar wordt daarna van het operatiebedrag afgetrokken.

Natrelle wordt ook in de Bergmankliniek gebruikt, maar dan moet je er specifiek naar vragen en dan is het duurder (is mijn ervaring)

Uhm... Poeh, lastige vraag.... ik kan verder even geen kliniek verzinnen, zo uit mijn blote hoofd.... Misschien dat er anderen zijn die nog kunnen aanvullen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi allemaaal!!!

Ik ben 2wk terug op consult geweest bij ACCZ. Ik heb hier een goed gevoel aan over gehouden, en vertrouwd gevoel. Maar toch zit ik nog

met veel onduidelijkheid. Ik had een consult met alleen de consulte. Ze heeft mijn vragen beantwoord, en met mij gepast.

Ik kwam uit op pasprothese 6, en ze heeft foto's gemaakt. Aan de hand hiervan zou de pc kijken wat voor prothese er geplaatst gaat worden.

Dit vind ik geen fijne gang van zaken, en dus heb ik morgen een 2e consult met Dr. van Onselen erbij!

Merk prothese staat vast; cereform.

Plaatsting staat vast: duel plane

Verder weet ik nog niks.. De consulte zei tegen mij tijdens het consult dat ze bijna nooit ronde protheses plaatsen omdat dit zooooo lelijk is ( haar woorden!)

Erg nep, en het lijken net 2 ballen zei ze.. Dat heb ik dan maar van haar aangenomen. Maar ik heb hier op de forum eens even in de galerij gekeken, en ik vind

de ronde protheses eigelijk in de meeste gevallen wel mooi! Bijvoorbeeld die van mii18, vind ik echt prachtig!

Nu vraag ik mij af, wat is nu echt het verschil tussen rond en anatomisch, wat is het verschil, de voor en nadelen van beide?

Ik heb hier op het forum al veel gelezen erover, maar ondertussen zie ik door de bomen het bos niet niet, en wil morgen wel graag weten wat ik ermee moet ;)

Als je rond hebt duel plane lijkt het dan minder ''ballig'' dan wanneer je ze voor de spier plaatst?

Ronde protheses kunnen niet draaien toch, althans dit zie je dan toch niet? Bij anatomische heb je bij draaien een misvormde borst toch?

En hoe zit dat met het aantal % vulling? Ik heb ergens gelezen, (kan het niet terug vinden), dan de protheses 80% of 100% gevuld kunnen zijn?

En dan je bij 80% kans hebt op rimpels?

En als je ouder word, gaan ronde dan sneller hangen? Of juist de anatomische?

Ik weet het echt niet!!

Hoop dat jullie een beetje duidelijkheid kunnen scheppen, want de consulte en dan wss ook de pc zijn dus al bevooroordeeld wat de ronde protheses betreft.

Liefs Duffy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid!

Ja rond of antomisch is altijd wel persoonlijk ook voor de arts!

Je kunt het het beste zien dat anatomische een vastere gel heeft, deze moet zijn vorm natuurlijk behouden (druppelvorm)

Plaats je deze op de spier heb je dus nog steeds een mooie druppelvorm (heel natuurlijk dus)

Maar wanneer je nou minder weefsel hebt kun je deze niet op de spier plaatjes, dan ga je randen zien.

Nu kun je dus ook kiezen voor ronde!

Wanneer je ronde protheses onder of dual plaatst drukt de spier de bovenkant als het ware ''plat'' zo krijg je ook een druppel vorm!

Kortom wanneer er achter de spier of dual plane word geplaats kan het ook heel natuurlijk met een ronde ;)

Bij extreem weinig weefsel word vaak antomisch geplaats of gewoon bij vrouwen die hele natuurlijke borsten willen

In enkele gevallen kunnen zelfs de ronde protheses voor de spier omdat er veel borstweefsel aanwezig is ;)

Vaak heeft een arts ook een voorkeur! Sommige plaatsen liever gelijk anatomische voor het natuurlijke effect maar dit kan zeker ook met rond dus

Of ronde sneller hangen als antomische? nee absoluut niet heeft met je eigen huid te maken ;) achter of dual kan het wel verminderen dan zit de spier er nog over

Dan heb je nog een aantal % van de gel

100% betekend helemaal gevuld deze geven wat minder kans op rimpeling

Maar je hebt ook 80/85% gevuld deze zijn wat ''zachter'' maar geven wel iets meer kan op rimpeling

Ronde kunnen niet draaien en mochten ze draaien merk je niks! Ze zijn dus rond! Maar ze zitten goed gekapselt hoor ;)

Zelf heb ik ronde protheses dual-plane soft touch (dus niet helemaal gevuld)

En ze zijn erg natuurlijk en lekker zacht! :D

Eventuele foto's kan ik je geven in pb ;)

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Duffy

Marisjuh heeft hierboven al heel goed uitgelegd wat de verschillen zijn en ik ben het volledig met haar eens.

Een ronde prothese hoeft helemaal niet NEP te zijn!

Accz werkt volgens mij gewoon standaard met anatomische prothesen, maar om dan de ronde in het verdomhoekje te zetten :107:

Als je genoeg eigen weefsel hebt, dan kan een ronde prothese zowel voor de spier als dual plane evengoed een natuurlijk effect geven. Zelfs als ze high profile zijn of extra high!

Hoi allemaaal!!!

Ik ben 2wk terug op consult geweest bij ACCZ. Ik heb hier een goed gevoel aan over gehouden, en vertrouwd gevoel. Maar toch zit ik nog

met veel onduidelijkheid. Ik had een consult met alleen de consulte. Ze heeft mijn vragen beantwoord, en met mij gepast.

Ik kwam uit op pasprothese 6, en ze heeft foto's gemaakt. Aan de hand hiervan zou de pc kijken wat voor prothese er geplaatst gaat worden.

Dit vind ik geen fijne gang van zaken, en dus heb ik morgen een 2e consult met Dr. van Onselen erbij!

Dat het consult niet samen met de pc is, vind ik ook vreemd, want je gaat toch uiteindelijk om door de pc gezien te worden... En ik zou me niet laten opereren als ik de pc niet eerst gezien zou hebben haha. Dus het is heel goed dat je nog een keer opnieuw gaat en dat deze keer de pc er wel bij zal zijn.

Nu vraag ik mij af, wat is nu echt het verschil tussen rond en anatomisch, wat is het verschil, de voor en nadelen van beide?

Ik heb hier op het forum al veel gelezen erover, maar ondertussen zie ik door de bomen het bos niet niet, en wil morgen wel graag weten wat ik ermee moet ;)

Als je rond hebt duel plane lijkt het dan minder ''ballig'' dan wanneer je ze voor de spier plaatst?

Ronde protheses kunnen niet draaien toch, althans dit zie je dan toch niet? Bij anatomische heb je bij draaien een misvormde borst toch?

Het verschil tussen de anatomische en de ronde. Zoals Marisjuh hierboven al aangeeft, zijn de anatomische met een vastere gel gevuld dan de ronde. De anatomische prothese moet namelijk zijn vorm behouden en de ronde moet juist 'natuurlijk' kunnen bewegen. Als je staat heb je bij een rond geen 'bal' op je lijf geplakt zitten, omdat dan de gel naar benenen zakt (gedeeltelijk) waardoor je toch een soort druppelvorm krijgt. Verder is het idd zo dat zowel rond als anatomisch kunnen draaien, maar dat je dat bij rond niet ziet en voelt. Echter, een anatomisch implantaat zou ook niet mogen draaien!!! De pocket van een anatomisch implantaat moet veel beter op maat gemaakt worden dan bij een rond implantaat, zodat de kans op draaien vele malen kleiner wordt!!! Een goede pc houdt hier rekening mee :) Het is indd zo dat als het anatomische implantaat draait dat dit dan een misvormde borst geeft en dat je opnieuw geopereerd zult moeten worden, want zo kun je niet blijven rondlopen natuurlijk.

Voor de rest is het verschil tussen rond en anatomisch het volgende:

Een anatomisch implantaat heeft minder cc nodig dan een rond om hetzelfde resultaat te krijgen. Een rond implantaat is namelijk in alle kanten even breed en heeft een bepaalde projectie in het midden van de prothese... Deze is dus overal 'evenveel' gevuld. Een anatomisch implantaat daartegen hoeft aan de bovenkant niet zo veel gevuld te worden, omdat je daar geen 'bolling' nodig hebt. (Hoop dat dat begrijpelijk is? anders zal ik het beter proberen uit te leggen)

Brengt me meteen bij het volgende punt:

En hoe zit dat met het aantal % vulling? Ik heb ergens gelezen, (kan het niet terug vinden), dan de protheses 80% of 100% gevuld kunnen zijn?

En dan je bij 80% kans hebt op rimpels?

In principe maakt het niet uit of je rond of anatomisch neemt. Normaal gesproken zijn ze allemaal 100% gevuld. Er zijn echter bij de ronde implantaten van sommige merken enkele uitzonderingen. De enige die ik uit mijn hoofd weet, is de high profile van Eurosilicone. Deze is 85% gevuld en geeft dus inderdaad meer kans op rimpelvorming. Doe maar eens twee zakjes met gel vullen (water aanmaken met allesbinder ;) )

Het ene zakje vul je 100% (ongeveer) en het andere zakje vul je 80%

Als je beide aan de bovenkant vast houdt, dan zie je dat het 80% gevulde zakje meer rimpels vertoond dan het 100% gevulde ;)

En als je ouder word, gaan ronde dan sneller hangen? Of juist de anatomische?

Het enige zinnige dat ik hierover kan zeggen is het volgende:

De hang van je borsten hangt samen met twee dingen:

1. de kwaliteit van je eigen huid.

2. de zwaarte van het implantaat/of je eigen weefsel

Of je dus anatomisch of rond neemt, dat heeft niets te maken met de hang van je huid. ;) Wel is het zo dat om hetzelfde resultaat te bereiken (zoals ik eerder al zei) je bij het ronde implantaat meer cc nodig hebt. Dus aannemelijk zou zijn, dat deze ook eerder zou gaan hangen, bij gelijke huidtypen enz enz :D

Hopelijk heb je hier iets aan en kun je morgen goed voorbereid op tweede consult :)

En als er nog vragen zijn: shoot he!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Halllo iedereen!!

Vandaag het 2e consult gehad, met van Onselen erbij! We zijn uitgekomen op 380cc anatomisch duel plane, high profile :)

dus toch voor anatomisch gekozen! Ik heb zelf niet veel weefsel, en in overleg met de pc toch besloten om voor anatomisch te gaan, om

een zo natuurlijk mogelijk effect te krijgen! Ik ga kijken wanneer ik een afspraak kan plannen, en ga het gewoon doen!! Al zie ik vreselijk op tegen die

6 week niks mogen doen... maar dat is het waard, ben ik van overtuigd!

xxxxxxxx Duffy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

hoe gaat het inmiddels met je? heb je de operatie al gehad? ook ik ga voor anatomisch dualplane. ik zou echt altijd gedacht hebben dat je bij rond minder cc nodig heb aangezien dit op één plek geconcentreerd is en anatomisch ook nog in de hoogte gaat. gek hoe het werkelijk zit, een heel nieuw wereldje voor mij maar heb er helemaal zin in. xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi allemaal!!

Ik ben een tijdje niet echt actief geweest op het forum en heb goed na gedacht en keuzes overwogen..

Ik bevat het nog niet helemaal , maar a.s maandag staat mijn operatie bij ACCZ gepland!

Ik ben nog niet zenuwachtig.. :106: maar ik denk dat ik zondagnacht niet slaap haha!!

Toevallig nog meer die maandag naar Bochelt gaan??

Groetjes Duffy!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohjee Duffy, van hevig twijfelend toch nog voet bij stuk gehouden en voor ACCZ gekozen?

Zal wel ontzettend spannend voor je zijn maar dat hebben we hier dan eventjes niet meegekregen.

Ben heeeeel benieuwd naar je verslag maandag. Hoe laat ben je aan de beurt eigenlijk>?

Enne, vooral veel foto;s plaatsen, dat vinden we hardstikke leuk hier ;)

Zet hem op maandag he!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd naar je ervaringen met van onselen, ik mag 10 december. maar dat heb je snel geregeld haha... gaan dan wel cereform plantaten erin? ik ga toch even navraag doen waarom deze claimen wel gecheckt te zijn maar niet approved. ik vind dit zooooooooo'n heerlijk forum, alles wat je wil weten lees je wel ergens, thnx ladies! en succes voor as maandag!! hoeveel gaat erin?xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nandaatje

Ik heb net even wat opgezocht over de eurosillicone (ik krijg ze ook) en de grondstoffen zijn wel FDA approved! :) Dus toch een kleine geruststelling hé :)

http://www.parkmedis...cone-informatie

ok, maar is dat dan hetzelfde als cereform? want die krijg ik. xxx thnxxx ik neus even verder op de link.

Nee, Eurosilicone en Cereform is niet hetzelfde merk. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.