Ga naar inhoud

Armen omhoog in mijn slaap


Aanbevolen berichten

Ik heb slimme ideeën nodig van jullie.

Ik slaap meestal op mijn rug.

Dat is ideaal voor na de bv hoor ik jullie denken.

Het probleem is alleen dat ik tijdens mijn slaap mijn armen helemaal omhoog leg. Ik word dus altijd wakker met mijn armen boven mijn hoofd.

Dat is natuurlijk niet de bedoeling als ik mijn bv heb gehad. Maar ik heb geen idee hoe ik dat tegen kan gaan.

Hebben jullie heldere ingevingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahaha ja ik heb serieus ook al gedacht dat ik ze moet vast binden aan mijn benen :46: Maar aangezien ik daar ook lipo krijg lijkt mij dat ook een vrij pijnlijk idee. hahaha :45:

Nee nog niet voorgelegd. dat doe ik wel als ik daar ben en nog steeds geen goede ideeen heb gehad. :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

ken het probleem...!!! Ik slaap ook altijd zo!

Al weet ik niet meer hoe dat een klein jaartje geleden geweest is na mijn bv..Volgens mij heb ik dat toen onbewust niet gedaan vanwege de pijn, al weet ik dat natuurlijk niet zeker.. :11:

Ik heb wel vaak last van mijn schouder en ik heb me echt vast gebonden hahaha..echt waar. :19::141: Ik heb van de 2 badjassen de ceintuur gepakt. ééntje heb ik rond mijn middel losjes geknoopt en de andere ceintuur heb ik daaraan vastgemaakt en om mijn pols geknoopt. Zo kon ik mijn arm niet helemaal boven mijn hoofd leggen maar had ik wel bewegingsruimte...Het was echt lachwekkend om te zien. :45:

Maar zelf denk ik dat je dit echt niet gaat doen in het begin, toch een soort van sensor in je lijf die dat tegenhoud...

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Badjassen ceintuur, jarretels. En dat allemaal binnen no time.

Ik had ook al zitten denken om gewoon een normale riem los om m'n middel te doen en dan 2 paar van die Fluffy te foute handboeien te kopen ofzo.

O_o

Wie weet bedenken we nog wat briljants voor 1 oktober. We hebben nog tijd genoeg. ROFLOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meiske,

ik slaap zelf ook altijd op m'n rug met mn armen boven m'n hoofd.. Maar geloof me, de eerste 2 weken doe je dat echt niet!.. :) Dat doet namelijk ontzettend pijn.. En jou lichaam laat jou heus niet iets doen 's nachts wat zeer doet ;)..

Toen ik 3 weken PO was, werd ik wakker met mijn armen boven mn hoofd.. zat gelijk stijf rechtop in bed. Was me echt kapot geschrokken, want dat mag nog helemaal niet!.. Aan de andere kant dacht ik, ieder lichaam hersteld anders. Jou lichaam laat jou heus niet iets doen wat niet goed voor je is.. :) En blijkbaar lag het lekker met m'b armen boven m'b hoofd.. dus heb me er eigen niet druk om gemaakt.. :) Ik sliep vanaf die tijd ook gewoon weer af en toe lekker op m'n zij.. en nu lig ik helemaal alweer op m'n zij..

Ik zou jezelf niet vastmaken :P hihihihii.. stel dat er iets is of gebeurt 's nachts, het zou mij een benauwend gevoel geven :)

Ga lekker proberen op je rug te slapen.. ennuh die armen? die blijven wel langs je lichaam hoor ;)

Liefs Deborah

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik treed deborah bij in haar mening :D

in't begin doet dat zó fel pijn dat je het zelfs in je slaap niet doet ;)

en na enkele weken deed ik het ook al terug, maar heb ik er niks meer 'tegen gedaan', dr visser zei dat, als ik geen last ondervond , of protest van m'n lichaam, dat het ook geen kwaad kon.

De eerste paar weken sliep ik wel in een voedingskussen, zodat ik minder bewegingsruimte had.

De laatste paar nachten word ik wakker op m'n buik :31: nou, dat is wél pijnlijk!! Maarja, dat is ook uit reflex,.. en ik krijg het mezelf niet meteen afgeleerd :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien maak ik me idd nu al druk om niets. Dat ben ik nou eenmaal. Ineens zie ik dan allemaal leeuwen en beren op mijn weg. Ben ook het verslag van nachtuiltje aan het lezen. Maar Pffff, 64 pagina's is wel veel. Zit inmiddels al op 50. Omdat ze ook lipo had gedaag bij dr de meyere.

Over de lipo ga ik wel steeds meer twijfelen. Zie er zoveel horror verhalen van en de positieve verhalen blijven achter... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm.. ivm je armen :

2 dikke kussens onder je matras zodat je met je bovenlijf schuin omhoog ligt (zowiezo een mega aanrader)!!

Dat is niet echt een natuurlijke pose om met je armen schuin omhoog te slapen ;)

Buiten dat..... zoals de dames al aangeven, waarschijnlijk ga je niet wakker worden met 2 armen boven je hoofd. Je slaapt zo 'bewust' in een bepaalde houding. Daarnaast staat je wekkertje om de 4 uur, dus gegarandeerd dat je nog een keer wakker wordt in de nacht en je armpositie aan kan passen :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Meiske,

Wat een goeie vraag! Ik heb daar ook last van gehad.. Nu niet meer en dit is waarom: ik heb geen armen meer.. :D Nee, dat was natuurlijk een grapje ;) Ik heb scoliosis, een wervelaandoening in mijn rug. Ben ik in de puberteit achter gekomen via de schoolarts.. zij vroeg mij hoe ik sliep; op mijn rug, op mijn zij enz.. Ik vertelde haar dat ik op mijn rug lag, en net als jij wakker werd met mijn armen boven mijn hoofd. Volgens de schoolarts deed ik dat omdat ik mij geen goeie houding wist te geven, en het lichaam dan zelf een oplossing gaat zoeken om zo comfortabel mogelijk te liggen. Dit komt ook vaak voor bij mensen zonder rug- of nekklachten, maar als je te lang zonder goeie ondersteuning slaapt kun je deze wel krijgen..

De oplossing: Niet een goed matras wat velen denken, maar een goed ondersteunend kussen. Toen heb ik er een van Tempur gekocht, en sindsdien niet meer met mijn armen boven mijn hoofd geslapen. Het klinkt als een sprookje, maar het is waar gebeurt!

Ohja, de eerste weken moet je met kussens in je rug slapen.. Denk niet dat je je armen dan omhoog doet.. En idd, wat de rest ook zegt; het is pijnlijk om je armen boven je hoofd te doen ;)

Ik lig trouwens in een relax fauteuil, zo een die naar achteren kan.. Misschien dat dat helpt, zijn overal te vinden op marktplaats :D

Succes met de operatie en met slapen, hopelijk heb je hier wat aan :)

Liefs Roxanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

:45::152:@ roxanne! hahaha.

Ik heb een m-line kussen en dat komt op het zelfde neer als tempur. Qua matras heb ik dat ook en daarvan merkte ik het verschil wel heel erg. Voorheen draaide en woelde ik heel veel per nacht en nu lig ik zo goed als stil. Wordt ook veel uitgeruster wakker alleen idd met mijn handen boven mijn hoofd.

Heb al heel wat kussens uitgeprobeerd maar deze m-line kussen ligt gewoon het lekkerst. Misschien toch maar iets anders uit proberen. Ik heb ook de neiging om mijn kussen weg te duwen. is natuurlijk ook niet handig. :36:

kussens onder mijn matras en een "nestje" bouwen van kussens ga ik sowieso doen. Denk dat ik dat ook wat onder mijn benen / knieen moet doen omdat ik anders vast onderuit zak.

@ ingrid: ik zag idd dat jij er toen ook al reageerde. je zit echt al lang op het forum :35: top dat je dat doet en ons newbies op weg kan helpen :59:

Maar ze was dus na alle massages enzo helemaal tevreden? oh gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey,

goed tip van Roxanne wat betreft het slapen met je armen omhoog. s'morgens als ik wakker word voel ik mij net een barbiepop...zo pijn in mijn schouders...als ik dan mijn armen beweeg is het net alsof ze eraf vallen...

ik heb 2 jaar geleden al nieuwe matrassen gekocht vanwege nek en rugklachten, maar ga nu maar eens een nieuw kussen proberen.....Normaal maakt het ook niets uit, maar als je er zoveel last van krijgt als ik..pfff...en toch ligt het zo lekker met m'n armen omhoog...hahahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

mijn lichaam heeft meegewerkt. Maar vanochtend was het dan toch zover.

ik werd weer wakker met beide armen omhoog. Ben nu 5 weken po dus dan mag het al een week volgens bruno. :44:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.