Ga naar inhoud

Even voorstellen, borst vergroting na maagverkleining.


Esther1974

Aanbevolen berichten

Ben nu 38 jaar oud en heb lieve man en 3 kinderen.

Voor mijn eerste kind heb ik in 1998 een borst verkleining ondergaan, ben toen van een 75G naar een 75C gegaan.

Er is toen +/- 900 en 750 gram verwijderd.

Na die tijd en 3 zwangeschappen verder ben ik een stuk zwaarder geworden en van de 75C naar een 90E gegaan.

Afgelopen jaar heb ik een maagverkleining ondergaan ben ben nu bijna 50 Kg kwijt, ook van mijn borsten is er veel afgegaan.

Nu zit ik te kijken voor een mommy make over en een borst vergroting.

Enkel door de grote verschillen die mijn borsten hebben doorstaan vraag ik me af of het wel mogelijk is om een borst vergroting te ondergaan na een borst verkleining en met welk te verwachte resultaat.

Ik denk zelf van wel (wat is nu niet mogelijk) maar tegen welke prijs en welk resultaat???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Esther

Welkom op het forum!! :viannen_01:

Sjonge, jij hebt al heel wat achter de rug zeg... pffff

Ik kan me goed voorstellen dat je na 50 kg afvallen een mommy make over wilt.. Hoe dat zit met je littekens na je borstverkleining, dat zou ik echt niet weten. Lijkt me ook dat je dat eens moet navragen bij een pc... Zij hebben hier toch het meeste kijk op :)

Een consult kan sowieso verhelderend werken, en dan kun je van daaruit hier op het forum verder spitten naar info, die de info van die pc aanvult. Maar er is hier sowieso veel te vinden :D

Weet echter niet of er al eerder meiden zijn geweest die eerst een verkleining gehad hebben en daarna een vergroting.

Wel goed van je dat je de stap misschien wilt zetten! En heeeeel knap dat je zoveel afgevallen bent! Een maagverkleining is een heftige operatie, het beinvloed je leven enorm, maar het resultaat is er dan wel naar!

Heel veel lees- en forumplezier!

Al enig idee bij welke pc je een consult zou willen?

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Inderdaad, wat een verhaal.

Je zou wat BB zegt een consult kunnen doen bij een pc, kijken wat die zegt over je borsten (omdat er natuurlijk al littekens zijn). Hoe zijn je littekens toen trouwens geworden, zijn ze al ver weggetrokken? Ikzelf heb bijna 2 jaar geleden ook een mommy-makeover gehad na een hele hoop te zijn afgevallen, je kunt in mijn topic er een hoop over vinden, foto's staan in de galerij. Ik heb overigens ook een lift/vergroting gehad.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sporty heeft eerst een verkleining gehad, en daarna een vergroting met borstlift :35:

Het probleem waar ze tegenaan liep waren de littekens ronddom het tepelhof.

De chirurg wilde haar tepels niet opnieuw verplaatsen voor een lift vanwege het littekenweefsel wat er al zat na de borstverkleining. De doorbloeding zou te twijfelachtig zijn, en de kans op afsterven van de tepels was te groot aldus de beste man.

Ze heeft een lift gehad, zonder tepelverplaatsing. Daarna toch ongelukkig omdat het resultaat niet was zoals het hoorde :(

Ze is teruggegaan, heeft het probleem voorgelegd, en heeft uiteindelijk een hersteloperatie ondergaan, en de tepels zijn alsnog succesvol herplaatst :35:

Dit is haar profiel : http://www.borstenfo...er/4033-sporty/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik heb telefonische contact gehad een kliniek (Bergman) en mij situatie uitgelegd.

Men adviseerde om eerst een buikwand correctie uit te voeren en daarna pas mijn borsten.

Beide zijn "zware" operaties waarna je toch een tijdje rust moet pakken, werd als advies gezegt.

Ik wilde het eerst de buikwand en de borst operatie te gelijk laten doen, dat scheelt in de kosten (ik hoef dan maar 1 keer onder zeil gebracht te worden).

De buikwand operatie kan vergoed worden als je aan een aantal eisen voldoet.

De eisen die de zorg verzekeraar hanteert zijn of extreem of niet duidelijk.

Het is niet dat mijn buik tot op mijn knieën hangt, maar door een nier operatie die ik heb ondergaan toen ik 4 jaar oud was, heb ik een litteken over de gehele lengte net onder mijn broekje.

Hier overheen hangt mijn buik, vooral met warm weer (zweten), gaat het daar irriteren.

Ook moet je minimaal 1 jaar stabiel op gewicht zijn, nu verlies ik nog wel wat gewicht, maar niet veel meer.

De laatste 2 maanden 2 kilo, ik denk zelf dat ik pas eind van het jaar stabiel ben in mijn gewicht.

Dan zou ik pas eind 2013 voor een operatie in aanmerking kunnen komen en mijn borsten dan begin 2014 kunnen laten doen. L.

Ik denk dat ik niet hierop ga wachten, je houd een stabiel gewicht (na een maag verkleining) en als dat eind dit jaar is dan kan ik de buikwand operatie ook ondergaan (als ik hem zelf betaal dan natuurlijk).

Kan ik mijn borsten begin volgend jaar doen, mooie klaar voor de zomer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hallo Esther,

Je kunt inderdaad t voor het mooiste resultaat pas je bwc en borsten doen als je je gewicht hebt bereikt. Een paar kilo kunnen nog zoveel veranderen (mooier resultaat, plus minder kans op complicaties). Ook als je je borsten laat doen kan je best op gewicht zitten, want het kan bv. voorkomen dat je ze nu voor de spier geplaatst krijgt omdat je (nog) genoeg vetweefsel hebt, en na de kilo's heb je dat niet meer en kan je dan randen/rimpelvorming gaan zien (om maar een voorbeeld te noemen). Ik zou zeker gewoon een paar consulten plannen tegen die tijd dat je op je gewicht zit. Er zijn klinieken die wel de combinatie-operatie doen! Mijn pc heeft bij mij ook beiden gelijk gedaan, en ik vond t echt goed te doen. Maar hij doet t niet klakkeloos, hij bekijkt dit van persoon tot persoon. Het scheelde mij inderdaad een hoop geld ivm combinatie-korting.

Een tegoemoetkoming van de zorgverzekering zit er meestal niet in, ze hanteren zulke strenge eisen. Maarja, je kunt natuurlijk altijd je pc een aanvraag in laten dienen, nee heb je en ja kun je krijgen. Ga gewoon uit van een afwijzing dan valt t niet koud op je dak. Ik vind het het allemaal echt zo waard geweest, kan nu weer vol trots naar m'n lichaam kijken ipv me te schamen!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.