Ga naar inhoud

Complicaties door dansen/sport..?


Aanbevolen berichten

Dames,

Femke hier, 31 jaar en al 5x onder het mes geweest (eerste keer 9 jaar geleden). Niet omdat ik steeds groter, anders of kleiner wil, maar omdat ik iedere keer 'pech' heb, en de protheses na een tijdje niet goed blijken te zitten. De laatste keer was 1,5 jaar geleden. Maar het zit weeeer niet goed, ene kant dubble bubble en kapselcontractie, andere kant erg verzakt (onder de borstplooi vandaan). Ik start hier vandaag om eindelijk misschien wat mede-boobs-lotgenoten te vinden, en na al die mislukte pogingen ook m'n verhaal te vertellen. Want te lang (en nog steeds) heb ik gedacht dat het aan mijn lijf lag. Maar nu... Nu ben ik al zoveel jaren misvormd en heeft het al zoveel gekost (niet alleen geld) dat ik met m'n ziel onder m'n arm loop. Het hele verhaal beloof ik later te schrijven. Voor nu ben ik best al wel blij dat ik hier ben... Here we goooo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Femke,

Welkom op het forum. Normaal zet ik hier een blije smiley achter, maar in jou geval is de reden dat je lid bent geworden helemaal niet zo leuk :17:

Wat een ellende heb jij gehad met je borsten zeg, niet te geloven! :93:

Het is dus al 9 jaar lang dat er wat mis is? Jeeeeeeetje hoe kan het zeg! Ben je al de keren ook door dezelfde chirurg geholpen?

Enfin...dat zullen we later wel lezen ;)

Er zijn er hier een aantal die ook dezelfde pech hebben, maar dan niet 9 jaar lang op een rij :93:

Je hebt gewoon een hele nieuwe start nodig zoals ik begrijp. Want door al dat gedraai, kapselconcentratie & verzakkingen zijn je pockets compleet vervormd.

Ik heb geen idee of je oude chirurg dit weer op gaat lossen? Anders op zoek naar een man die een kei is in reconstructies, en die de zaak eerst compleet hersteld voordat hij verder 'borduurt' op het oude resultaat :(

Ik hoop dat je hier een hoop info vind en wat vragen voor jezelf beantwoord krijgt.

Ik (en met mij meerdere ben ik van overtuigd) zijn benieuwd naar jou ontzettend lange weg naar een stel gewone, gelijke boobs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

Even een vraagje, want misschien ben ik niet de enige die dit te horen heeft gekregen. Ik heb de afgelopen jaren vrijwel alle complicaties gehad (kapselcontr, verzakking) met alle gevolgen van dien. Nou ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik wel een hele goede arts heb (gehad) die 5 (herstel)operaties. We zijn natuurlijk samen aan het kijken geweest naar de oorzaken van de vele vervelende dingen en nou zijn er volgens mij 3 opties... O, en wel heel belangrijk, ik heb echt voldoende rust genomen om te herstellen alle keren, sommige complicaties kwamen pas na maanden.

Enniewee... Graag jullie mening!

1- De arts heeft toch een beetje zitten rommelen (met pocket en spier)

2- Ik heb geen/ slecht bindweefsel (zou goed kunnen, bij mij is alle huid super super slap)

3- (en dit zegt mijn arts) Het komt door het dansen... Ik geef Zumba les en doe voor m'n lol een beetje Salsa

De vraag is nu, en hier zou ik heel graag van zo veel mogelijk meiden antwoord op willen,

KRIJG JE COMPLICATIES DOOR SPORT? En... Wie danst en sport er ook, zonder ergens last van te hebben, of met dezelfde problemen? Je moet toch zeker kunnen dansen met boobies......... :'(

Ik heb momenteel rechts kapselcontr en links is 2 cm verzakt. Dansen doe ik met 3 sportbh's over elkaar. Ik heb er veel last van en het kan zo niet langer, ik ga er nu weer voor, misschien nu naar een andere arts, maar iig met zo veel mogelijk info als het maar kan!

Alvast thanx voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken wel iemand die wekelijks paaldanst, dit is toch behoorlijk intensief voor de borstspieren/borsten. Ze heeft ruimmm voldoende rust genomen voor ze weer lichtjes begon hiermee, 4 maanden.

Geen problemen met haar borsten.

Het argument van je chrirug zou dan gebaseerd zijn op de bewegingen... dat er daardoor overmatige kapselvorming ontstaat?

Hmz...

zou kunnen, maar zoals je zelf al aangeeft.. je hebt voldoende rust genomen alle keren er vanuit gaande dat dit klopt... zie ik het verband tussenbeide niet.

Ik dans niet, sport wel, en rijd ook paard... tot nu toe geen klachten ( 1 jaar po)

Link naar reactie
Delen op andere sites

LaRubia,

wat piepke hier zegt.

als je in je herstel periode voldoende rust neemt. kan het -mijn inziens- niet meer aan het sporten liggen.

ik heb gewerkt bij een aantal sportscholen en o.a. collegae hebben een bv ondergaan. die hebben 6 wkn niet gesport (dus andere werkzaamheden gekregen) daarna de 6 wkn. geen zaallessen (zoals zumba- salsa- steps- etc)

en ook GEEN power plate. daar moet je 12 wkn minimaal mee wachten en dan voorzichtig beginnen.

Als ze daarna weer begonnen... hadden ze de kliniek bh aan, met daarbij DE BAND (gedurende 6e tot 12e week)....

daarna alleen de stevige kliniek / sporthbh....

of de kliniek bh met daarover een stevige top...

denk dat het moet zoeken bij punt 1 en 2.......

als het punt 3 zou zijn.. wat piepke zegt... zelfs paardrijden kan weer!

en piepke heeft een hele mooie projectie die volgens mij niet zakt maar echt mooi naar voor blijft staan gezien haar foto's!!!!

(sorry piep.... hoop niet dat je gaat blozen... maar WAUW)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi dankje Tietenpietje ;)

Mijn rechterborst is wel iets verzakt, voel daar ook veel beter de prothese aan de onderkant (dual plane)

Maar dat is te verklaren omdat ik daar een tijd lang een infectie heb gehad, en de huid/mijn weefsel daar een stuk dunner is geworden waardoor die meer moeite heeft dan mijn 'goede' borst om het op zijn plaats te houden.Bij mij is 3x een prothese geplaatst *garantie*

Ik vind het voor nu nog acceptabel, maar mocht het zakken verder gaan zodat ik me eraan ga storen....dan wordt het een retourtje chirurg en wil ik bespreken wat de mogelijkheden zijn om dit te beperken.

Rolingstone op die forum heeft ook een fikse infectie gehad, een hoop ellende met haar borsten, en die borst ging vrij snel na plaatsing verzakken omdat ook haar weefsel het niet voldoende op kon vangen.

Die chirurg heeft een soort van lapje in haar borst geplaatst wat voor extra ondersteuning zorgt.

*garantie*

Barbara71 heeft 2x extra littekenweefsel/overmatig kapsel/verdraaing gehad aan 1 borst, dit is alle keren ook onder garantie hersteld. Ook is er een borst nogmaals extra gelift.

*garantie*

Zo zijn er nog meer, maar deze namen schieten me zo als eerste te binnen :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

wat erg voor je.

voor zover ik er iets van weet ligt het dan denk ik aan je bindweefsel.

het is toch de bedoeling dat je na je herstel alles terug kan doen??

waaronder dansen en paardrijden enzo??

dus dat lijkt me dan raar dat het daardoor zou komen...

ik wil je zeker veel succes wensen !!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

2- Ik heb geen/ slecht bindweefsel (zou goed kunnen, bij mij is alle huid super super slap)

Hmz.. maar een kapsel bestaat uit bindweefsel...

Kapselcontractie is de vorming van overmatig bindweefsel, dus dat zou tegenstrijdig zijn met het argument dat je géén bindweefsel hebt ;)

Wordt het slechte bindweefsel genoemd alszijnde de mede-oorzaak van de verzakkingen?

Stellllllll dat je een superslappe huid hebt, en daardoor eerder last van hang zou krijgen, dan nog is hang of verzakking in mijn ogen niet hetzelfde.

Ik weet niet of je prothesen achter de borstspier zijn geplaatst?

Lijkt me een goede optie, aangezien je wel stevige borstspieren hebt :35:

Als je ze nu ook al achter de spier hebt, en toch nog een verzakking... dan blijven er in mijn ogen een aantal opties over :

* je borstplooi was voorheen ook al lager, de plooien zijn niet gecorrigeerd naar een gelijke hoogte waardoor er een blijvend verschil in hoogte ontstaat.

* Je pocket(s) zijn te ruim, mede door overmatige kapsels, of simpelweg te ruim gesneden, en dit is niet meer, of niet voldoende aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid!!

Jeetje zeg wat balen zo vaak onder het mes te moeten :(

Het eerste wat me te binnen schiet is dat je mischien toch langer herstel moet nemen?

Je hebt wel 6 weken basis herstel maar mijn spieren waren zeker pas na 9 maanden echt helemaal in orde!

Mischien is het nog iets te veel waardoor alles nog niet gesetteld is?

Ik heb zelf links ook kapsel maar ik heb dit al zolang ik me herinner, ik denk dat het door te veel doen kwam (deed al snel mn arm boven mn schouders en alles weer!)

Mij lijkt dat het valt onder garantie al moet je het mischien uit pluizen ;)

Wat je ook kan doen is en consult of 2nd opinion bij een andere arts? Die heeft mischien een heel ander idee en oplossing?

Maar ik denk dat het niet door het dansen komt hoor! Hoor hier veel meiden die sporten en dat gaat allemaal prima ;)

Heel veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm... dat bindweefsel he.....

Als dat te slap zou zijn, net als je huid, dan beredeneer ik het als volgt:

Je bindweefsel heeft meer tijd nodig om de stevigheid te bereiken die normaal gesproken na 6 weken bereikt wordt. Dat zou betekenen, dat als je met sporten begint na 6 weken, dat je dan alsnog scheurtjes in je bindweefsel zou kunnen krijgen, omdat het nog niet genoeg genezen is en dat deze scheurtjes uiteindelijk die kapselcontractie veroorzaken...... DAT zou kunnen zijn wat de chirurg bedoeld?

Piepke geeft aan dat je pockets misschien te ruim zijn.... hm, dat zou kunnen, maar aangezien jij polyurethaan prothesen hebt, zou dit weinig uit moeten maken.... Die groeien zo snel in je eigen weefsel, dat ze geen kant op kunnen ;)

Het kapsel dat eromheen gevormd wordt, ook al zijn het polyurethaantjes, kan wel nog volgens de theorie over het bindweefsel hierboven gaan samentrekken.....

Even brainstormen Hihi, maar dit is wat ik denk, op dit moment

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, echt thanx meiden! Ik ben hier onwijs mee geholpen! En hoe meer ik erover lees en hoor van jullie, hoe meer ik begrijp dat het herstel per persoon toch zo kan verschillen..! Maar ook wanneer je dénkt weer alles te kunnen, die 6 weken om zijn en dat het dan (zou blijkbaar toch een oorzaak kunnen zijn) lichamelijk misschien nog wel helemaal niet kan. Getsie... Toch blijft het lastig, niet alleen om het hele operatie-traject weer in te gaan, maar ook ervan uitgaande dat ik misschien wel een maand of 9 rustig aan moet doen... Dat is echt wel lang, en zeker omdat het ook m'n inkomen is. Maar na al deze jaren ellende, tsja... Moet wel blijven relativeren en beseffen hoe het is. Dat het niet door dans/sport kan komen staat dus 'vast', maar dat te snel weer gaan bewegen, in combinatie met een niet helemaal goede pocket of spierplaatsing, wel funest kan zijn voor je boobies. Dat blijkt wel. Ik hoop dat meiden die dit lezen er iets aan kunnen hebben, want voorkomen is beter dan genezen, en een hersteloperatie is geen pretje, zeker geen 6. En de tijd rust die we moeten nemen, misschien toch verlengen als je het je kunt permitteren! Fijn dat jullie zo eerlijk een reëel mee wilden denken en daar ook even tijd voor wilden nemen! Bedankt! Voor iedereen die nog iets toe te voegen heeft, heel graag natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.