Ga naar inhoud

BVK : Siem : Oriënteratiefase


Gast siem

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben 31 jaar en heb cup 70G. Na heel wat jaar heb ik vandaag eindelijk de stap genomen om naar de huisarts te gaan voor een verwijskaart voor een borstverkleining.

Mijn huisarts heeft mij een verwijzing gegeven naar het Haga ziekenhuis Leyweg te Den Haag.

Ik ben op dit forum terecht gekomen, omdat ik op zoek ben naar mensen die ook in het Haga ziekenhuis een BVK hebben laten uitvoeren.

Zelf ben ik geen fan van het Haga ziekenhuis gezien de slechte ervaringen van familie / kennissen die hier in het verleden behandeld zijn (weliswaar voor andere operaties).

In 3 gevallen is zo lelijk gehecht dat ik er gewoon een slecht gevoel bij heb.

Is er iemand die mij kan vertellen welke PC er erg goed aangeschreven staat voor BVK? Ik heb veel gelezen over de Bergman Kliniek, maar ben gezien een zeldzame allergie voor een bepaald middel bang dat een kliniek mij tijdens complicaties op de operatietafel nooit zo goed kan helpen als een ziekenhuis.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen op weg naar een goede PC.

Groetjes Simone

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Simone,

Wat goed dat je de stap gaat zetten! Dat is al een overwinning op zich! Ik heb me door mijn huisarts niet naar een specifieke PC of instelling laten doorverwijzen omdat ik juist zelf wil uitzoeken waar ik het het beste kan laten doen, heb inmiddels een afspraak gehad bij een Kliniek en bij een ziekenhuis. En ik heb nog een afspraak gepland staan bij de Bergman kliniek. Het is misschien een goed idee om wel een afspraak te maken bij de Bergman kliniek, al is het alleen om je te laten informeren over hun zorg / en medische kennis en mogelijkheden. Mijn gevoel zegt dat ik naar een kliniek moet gaan omdat ze daar vaker operaties doen met als doel dat je lichaam er mooier van wordt. Maar dat is natuurlijk voor ieder op zich anders.

Nou mijn advies is eens met diverse instellingen te gaan praten, je bent niet verplicht naar het ziekenhuis te gaan wat je huisarts je aanbeveelt, gelukkig kun je het zelf kiezen. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb vandaag het Haga ziekenhuis gebeld met de achterliggende gedachten om nog 1 of 2 andere pc om advies te vragen. De Bergman Kliniek is er zeker een die in mijn lijstje staat. Deze kliniek had ik ook voorgesteld bij mijn huisarts, maar die deed een beetje vaag erover. Hij had het erover dat ze momenteel veel in de media zijn. Volgens mij heeft dat met een fraude zaak te maken van MC Scheveningen en niets met de operaties op zich.

Ik lees hier en daar veel over Dr. Laban van de Bergman Kliniek, dus misschien kan ik met hem wel een afspraak krijgen.

Heb trouwens 21 september een afspraak bij Dr. Posch van het Haga (was eigenlijk wel een beetje verbaasd dat het een vrouw is, meestal verwacht je een mannelijke chirurg. Misschien iets te ouderwets gedacht :rolleyes: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Siem,

Als je een slecht gevoel hebt bij het Haga ziekenhuis moet je er echt niet heen gaan! Ga idd bij wat verschillende artsen langs en lees vooral veel informatie op internet en hier op het forum. Zelf ben ik in de Bergman geholpen door dr. Laban en daar was alles echt perfect geregeld. Vooraf wordt je ook gevraagd of je ergens allergisch voor bent en dan houden ze daar rekening mee. Ze hebben ook een samenwerkingsverband met een ziekenhuis in Utrecht, voor als het nodig mocht zijn, maar geloof me, alles is daar tot in de puntjes geregeld! Succes met je zoektocht naar een pc ;).

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Siem!

Ikzelf ben ook geopereerd in het Leyenburg ziekenhuis!

Ik ben geopereerd door dokter Beekmans, de andere PC daar is dokter Braam, ze zijn allebei heel erg aardig en kundig.. Dokter Posch ken ik niet, moet ik zeggen, maar dokter Braam is ook een vrouw en dokter Beekmans een man.. Het maakte mij eigenlijk achteraf niet zoveel uit of het een man of een vrouw was. Ik ben erg tevreden over mijn behandeling in het Leyenburg ziekenhuis!

Veel succes met je keuze en als je vragen hebt kun je ze stellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • 2 years later...

Ik ben zelf geopereerd door Nicole Posch in het Hagaziekenhuis. Mijn ervaring was heel positief. Ik had een aangeboren afwijking aan één borst. Daardoor waren mijn borsten niet gelijk qua vorm en grootte. Zij heeft dit heel natuurlijk en mooi rechtgetrokken via de operatie met implantaten.Ik heb in totaal drie orientatie-gesprekken gehad bij drie verschillende plastische chirurgen. Ik ben onder ander geweest bij Van Selms in het Jan van Gooyen Kliniek (privé kliniek) en bij Koopman in de Bergman Kliniek (privé kliniek). Ik vond dat Posch er het beste uitkwam. Ik had bij haar echt het gevoel dat ik bij een dokter was en ze is ook heel lief en zorgzaam. Ik vond dat de chirurgen in de privé klinieken me een beetje 'manipuleerden' zodat ik bij hun me zou laten helpen. Van Selms 'vergat' mij te vertellen dat ik een aangeboren afwijking had.Ik vond Van Selms wel erg vriendelijk. Koopman zat alleen maar het ziekenhuis af te zeiken. Hij beweerde dat als je geholpen wordt in het ziekenhuis de verpleging op je neerkijkt en dat alle patienten door elkaar liggen. Je zou bij wijze van spreken tussen de chemo patienten terecht kunnen komen. Dat is natuurlijk allemaal onzin. Ik wist natuurlijk donders goed dat hij mij alleen maar bang wil maken, omdat ik dan met hem in zee zou gaan. Ik ben overigens uitstekend geholpen in het ziekenhuis en de verpleging was heel aardig. Van Selms en Koopman zullen waarschijnlijk hele goede chirurgen zijn, maar ik vind dat ze niet helemaal recht door zee zijn. Ik had geen goed gevoel bij hun. Je moet een klik hebben en je plastisch chirurg vertrouwen. Bovendien ken ik wel 4 mensen die mij Posch hebben aangeraden, omdat ze zelf door haar zijn geholpen. Een collega die ik toevallig tegenkwam in de wachtkamer heeft een BVK bij haar laten doen. Ze was heel erg tevreden. Het enige nadeel is dat bij chirurgen in het ziekenhuis er een wachtlijst is en dat heb je natuurlijk niet in een privé kliniek. Maar het wachten was het zeker waard. Bovendien moet je bij een privé kliniek overal voor betalen zelfs voor je BH.Het ziekenhuis is goedkoper en als je bij een borst vergroting bv complicaties krijgt dan wordt dat vergoed. In een privé kliniek is dit voor je eigen rekening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.