Ga naar inhoud

twijfels


BabeMilena

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb volgende week mijn 2e consult bij Accz voor bv. Nu lees ik net een topic over een meid die door dezelfde pc is geopereert(dr.onselen)een double bubble heeft en hij vertelde haar dat dat wel goed kan komen. Eerst wachten wat de vorm zal worden als ze ze 1 jaar heeft. Dat vind ik niet netjes van hem, hij hoort gelijk actie te ondernemen. Want een db herstelt niet vanzelf.

Als ik zijn naam Google, kom ik uit op nogal negatieve nieuwskoppen. Er is een patiente overleden na zijn operatie en hij word beschuldigd van verminking.

Elke pc die veel operaties uitvoert heeft er natuurlijk een paar minder goede resultaten behaald.

Moet ik me hierover zorgen maken???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een spreekwoord... Bij twijfel niet inhalen....

Volgens mij zijn er hier ook positieve verhalen te vinden, wat telt zwaarder?

Jij moet er achter staan denk ik. Anders ga je toch ook eens elders op consult? Kan je daarna kiezen.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is even schrikken. Ik zou er ook wel even over nadenken hoor, maaaaar ook bij de beste gaat t wel eens fout. T hoeft bij natuurlijk bij jou niet zo te gaan. Meerdere consulten zullen je een beter zicht op je keuze geven en kunnen vooral geen kwaad. bij mij is t ook niet goed gegaan, maar er gaat bij velen ook wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmz... ik heb je gisteren ook al even gesproken op de chat en je weet hoe ik erover denk.

Hetzelfde als Anma zegt : Ik durfde niet over te steken bij twijfel. Oftewel.. ik wilde geen 3e dode zijn die door dr v Onselen was geholpen.

Al staan er 300 positieve verhalen tegenover... ik durfde gewoon niet op consult te gaan bij hem door dat stemmetje wat ik maar bleef horen in mijn achterhoofd.

Maar zoals beloofd heb ik me wat verder in het verhaal verdiept.

Nu is het zo, dat bij de mevrouw waar een borstvergroting en een liposuctie is uitgevoerd .. een complicatie is opgetreden waar geen echte heldere verklaring voor is afgegeven. Kortom.. er is geen bewijs wat er nu precies is gebeurd waardoor ze is overleden.

quote :

Duidelijk is dat de patient niet meer te beademen viel. Er moet een lek zijn geweest. Er blijven twee theorieën over: een perforatie door de liposuctie of een ruptuur van de trachea, wellicht ontstaan tijdens het manipuleren en draaien van de patiënt. In het eerste geval is er sprake van een chirurgische verantwoordelijkheid, in het tweede van een anesthesiologische complicatie.

Volgens het Openbaar Ministerie kan de exacte oorzaak van de complicaties niet meer achterhaald worden en kan er daardoor ook niet van dood door schuld gesproken worden.

Met andere woorden : er is wel iemand schuldig, het kan alleen niet zwart op wit overlegd worden. Het kan een complicatie van de anesthesist zijn, of het kan een fout van dr v Onselen zijn doordat er e.e.a. geperforeerd zou zijn tijdens de liposuctie.

De 2e overleden patiente, die een buikwandcorrectie onderging, is kort na de operatie overleden (6,5 uur later). Dr v Onselen geeft als reden een 'natuurlijke dood' op.Het ziekenhuis waar dr v Onselen destijds werkzaam was zegt dat de overleden patient niet gemeld is door Dr v Onselen. Dr v Onselen zegt dit wel gemeld te hebben. Het verslag waarin dr v Onselen een verklaring van een natuurlijke dood afgeeft is weg/ontbreekt.

Er is een standaard onderzoek gedaan door de patholoog anatoom, en deze heeft niets geks kunnen constateren dat de dood door een chirurgisch falen is ontstaan. Echter.... had de pathaloog anatoom een ander / uitgebreider onderzoek gedaan als op dat moment was gebleken dat er enige twijfel was aan de doodsoorzaak*. Nu is er niets extra's bekeken, dit omdat de patiente alszijnde 'natuurlijk overleden' binnen is gekomen en de patholoog geen reden had verder te kijken dan noodzakelijk.

Dr v Onselen zegt dat het ziekenhuis hem expres tegenwerkt en meewerkt aan een lastercampage tegen hem. Er is frictie ontstaan tussenbeide, ook was eerder een vriendin/operatieassistente van dr v Onselen ontslagen omdat hij haar had 'laten snijden' tijdens een operatie en dit in strijd is met de regels. Een operatie assistente mag geen medische handelingen verrichten.Dr v Onselen zegt dat het heel gebruikelijk is als een ok assistente dit wel doet.

Het ziekenhuis zou een onderzoek ingesteld hebben ivm de dood van de vrouw.

Het komt erop neer, dat er geen enkel bewijs is dat dr v Onselen schuldig is aan het overlijden van de patienten.

*Of er een andere uitkomst was geweest als er direct een ander onderzoek was gedaan zullen we nooit weten..

Puur gebaseerd op de beschikbare feiten, is dr v Onselen niet schuldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, dankjewel voor de reacties. En Piepke bedankt voor je research. Inderdaad geen bewijzen. Ik heb de uitzendingen bekeken van Pauw en Witteman en van Nieuwsop1 en de reacties die eronder stonden. Hij schuilt zich nergens voor en heeft niks te verbergen en wilt antwoord geven op alle vragen en kritieken rondom de tragische gebeurtenissen. Aldus Dr.Onselen.

Jaarlijks sterven er nog altijd te veel mensen tijdens een operatie in NL. 1 is al teveel natuurlijk.

Vaak zit er dan ook bij de persoon iets mis, wat je alleen niet van te voren kan weten. Zwak hart, allergie etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt, erg he....

Is al maanden geleden in het nieuws geweest, maar hoorde het ook vanavond weer in het nieuws, omdat ze er nu een advocaat op gezet hebben.

Winstoogmerk........ :( Belachelijk dat het kan, zonder echte straf!!

Daarom is het net zo belangrijk om goed je pc na te trekken, voor je een bv ondergaat. De meeste van die 'slechte' artsen zijn wel bekend

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook beangstigend bericht gevonden over Plovier. Ook dame overleden na facelift en BV. Plovier zelf wou geen commentaar geven, las ik. Wat is er precies gebeurd? Moeilijk in te schatten natuurlijk.

Klopt, dit was nog bij Beaucare. De mevrouw kwam uit Engeland (dacht ik) en ze is nadat ze vertrokken was uit de kliniek in haar hotelkamer onwel geworden. Ze vertelde tegen haar zus dat ze wel op de grond zou slapen. Een tijd later merkte de zus dat ze niet meer ademde :(

Ze had een bloedklonter in de hoofdader van haar long gekregen.

Bloedpropjes kunnen o.a. het gevolg zijn van langdurige operaties (obesitas, verwonding, zwangerschap enz) :(

Langere nazorg ( in een ziekenhuis bijv waar je een nacht ter observatie blijft) hadden dit wellicht kunnen voorkomen. Dan hadden ze de symptomen aan zien komen.

Erg verdrietig en triest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Nee dat klopt idd.... Maar dat is vooraf gewoon nooit te zeggen!! Je kunt ook een bloedpropje krijgen zonder operatie, maar je kunt zo veel krijgen, zonder dat er aanleiding voor lijkt te zijn....

Echter, continu in angst leven is ook geen optie :)

Als je in het verleden echter al problemen met je hart gehad hebt, bijvoorbeeld, dan is het een goed idee om eerst een cardioloog te consulteren, voor je voor een operatie kiest :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt inderdaad, maar hoe dat precies zit, weet ik ook niet.... Dat is echt de professie van de anesthesist en de chirurg...

Bij mijn eerste operatie heb ik de avond van te voren een spuitje moeten zetten in mijn buik, dat bloedklonters tegengaat... Bij mijn tweede operatie niet, ook al heb ik toen ook 2 uren onder zeil gelegen....

Hoe en wat precies....? Interessant! Maar ik kan er (nog) niks zinnigs over zeggen

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.