Ga naar inhoud

Wat voelen jullie als je voorover bukt? bijna 6 weken po


June25

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Bijna 6 weken po en als ik de band niet om heb en ik voorover buk is het net of mijn protheses verschuiven. t Doet geen pijn of iets maar voelt alsof ze verschuiven met daarbij soort borrelend gevoel. Voel dit eigenlijk alleen als ik weer rechtop ga staan, dus alleen als ik weer ga staan voelt het alsof er allemaal kleine belletjes knappen ofzo wanneer ze weer terug zakken. Haha weet niet goed hoe ik het moet beschrijven.

is dit normaal of betekend dit dat mijn protheses (nog) niet ingekapseld zijn?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi June,

Ik ben as maandag pas 6 weken PO, maar ik heb niet zoals jou, dat gevoel als je voorover bukt.

Ik heb wel dat ik ze natuurlijk voel.. een wat zwaarder gevoel.. maar ik had eerst ook niks, dus dit lijkt mij normaal.. :)

Ik denk alleen niet dat het ligt aan dat ze nog niet ingekapseld zijn. Wat ik ervan weet en begrepen heb, is dat in de eerste week je lichaam gelijk

een kapsel vormt om de protheses.. Hoe het precies verder gaat en ontwikkeld weet ik niet. Maar kan me dus niet voorstellen dat jij nog

helemaal na 6 weken po geen kapsel heb.. volgens mij kan dat ook niet, maar ik kan ernaast zitten..

Wat ik wel vaker heb gelezen is dat wat lucht nog in de borst zit.. (kan je niet vertellen waarom dat erin zitten, misschien omdat de borst open is geweest.. :) )

En dat dat nog wel is dat gevoel wilt geven..

Ik weet niet of ik helemaal gelijk heb over bovenstaand, maar zo heb ik het begrepen! :)

Hopelijk ben je beetje gerust gesteld.. :)

Liefs Deborah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi June

Als ik voorover buk, houd ik ze nog altijd even tegen, omdat het een apart gevoel is. Ik voel geen echt schuiven, maar het zal waarschijnlijk meer het gewicht zijn dat zich verplaatst....

Dat borrelen kan nog steeds vocht of lucht zijn. Dat kan soms lang duren!

Je hoeft je daar geen zorgen over te maken.

Als je je prothese echt voelt schuiven, moet je eens even contact opnemen met je kliniek.

Wat Deborah zegt is zo! Je kapsel is na 6 weken wel al helemaal gevormd. Echter, die 4-6 weken staan voor het basisherstel. De rest, het goed vast gaan zitten van de prothese in je borsten, kan wat langer duren. Na 3 maanden zou het eigenlijk wel zo goed als 'goed' moeten zitten :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke gelukkig! Stelt me wel iets gerust ;-) Zie de protheses ook niet verschuiven hoor, ze gaan iets naar voren hangen maar dat is normaal.

Misschien dat het dan inderdaad lucht is wat er nog zit. zo voelt het namelijk wel een beetje. Alsof er luchtbelletjes kapot knappen. Heeft vast nog even wat tijd nodig!! Thanks dames!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi June,

Jouw verhaal lijkt identiek aan het mijne. Als je wilt kun je het terugvinden bij complicatie verslagen. Na 6 weken schiet 1 prothese steeds vd plaats.

Staat ook wat mijn pc geadviseerd heeft.

Gr. M

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit de eerste en tweede week gehad, maar dan juist bij het bukken zelf (naar beneden gaan). Dan voelde het een beetje naar en hoorde ik een heel stroef geluid, idd alsof ze bewegen maar het toch niet doen. Volgens mij is dat gewoon lucht, iig zo stond dat beschreven in mijn papieren die ik van de pc meekreeg. Maar het is bij mij wel alweer helemaal weg en ben nu 3 weken po.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi,

Ik ben inmiddels ongeveer 3 weken po en ook ik heb een soortgelijk probleem met mijn rechterborst. Mijn linkerborst is grotendeels al genezen..geen pijn en voel ook niks als ik buk. Maar mijn rechterborst heeft nog pijnlijke steken. Op het moment dat ik naar voren buk, lijkt of mijn prothese dubbel klapt, in ieder geval een naar gevoel en het lijkt idd of ze bewegen :S

Ik moet wel zeggen, mijn linkerborst geneest sneller, is ook meer ingedaald als mijn rechterborst. Misschien dat het daarmee te maken heeft dat het minder genezen is als mijn rechterborst. In ieder geval het is irritant! Ik hoop maar dat het goed gaat komen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij geneesde m'n linkerborst minder snel, misschien heeft het

te maken met welke arm en daarmee borstspier je vaker gebruik.?

Ik ben linkshandig en daarmee is m'n linker hand/arm/borstspier sterker.

Dus die spier had daarmee misschien wel meer moeite om uit te rekken

en de prothese toe te staan.?

Hebben jullie ook meer last van de kant waarmee je schrijf en dus t meeste gebruik?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.