Ga naar inhoud

Marieke : 9 oktober 2009 : Dr. Nio : Park Kliniek


Gast Marieke1

Aanbevolen berichten

Al 10 jaar verheug ik me op een borstvergroting en nu ik eindelijk de knoop heb doorgehakt en de financien rond heb is het heel moeilijk om bepaalde keuzes te maken. Ik ben al bij twee klinieken geweest en ga er naar nog twee. De adviezen liggen tot dus ver zover uiteen dat ik er eigenlijk alleen maar besluitlozer (is dat een woord?) van word.

Wellicht heeft een van jullie ervaring met de volgende 'dillemma's';

* De ene arts adviseerd 50 cc verschil tussen de beide borsten vanwege huidig volume verschil. De andere arts adviseerd geen verschil omdat het huidige verschil minimaal is. Voor mij als leek is toch moeilijk om hiervan de juistheid te zien... Ik zie zelf dat mijn borsten wat verschillen in volume.. als een arts die ervoor gestudeerd heeft zegt ik zou 50cc verschil doen in volume dan vertrouw je erop dat hij het weet. Maar als de ander dan zegt het verschil is minimaal en de kans dat juist de ander weer groter wordt is aanwezig vertrouw je erop dat ook hij weet waar hij over praat.

* Achter de spier/dualplane/ voor de spier. De ene arts heeft me achter de spier aangeraden ik heb wel vetweefsel maar voor een natuurlijk effect raad hij toch aan achter de spier. Als ik vraag naar Dualplane zegt hij dat dit een mooie term is maar meer dan dat ook niet (het is dus blijkbaar onzin). De andere arts verteld doodleuk dat achter de spier een achterhaalde techniek is en dat als je je je borstspier aanspant herg lelijk is. Dualplanbe is de nieuwste techniek en voor mij (volgens heb de beste optie). ook hier weer ik heb er niet voorgestudeerd en weet dus niet welk advies op te volgen.

* Rond / anatomisch. De ene arts geeft aan dat mijn huidige cup (A 75) het beter is anatomisch te nemen dat benaderd de meest natuurlijke vorm van de borst. Ik lees opinternet dat een andere kliniek (bergmankliniek) uitsluitend met ronde prothese werkt omdat anatomisch eigelijk gemaakt is voor borstreconstuctie en als je al een mooie vorm borst heb een ronde prima is... Mijn andere arts gaf aan dat beide bij mij mogelijk was en dat rond prima zal staan terwijl de andere arts zei dat rond bij mij te sinasappel achtig zou worden.. Help welk advies te volgen!

Ik wil graag borsten die bewegen dus niet statisch overeinde blijven staan. Volume aan de bovenkaant hoeft voormij niet kan altijd een push up aan doen als ik dat wil...welke type prothese is dan het beste?

* Aantal cc De ene arts laat me passen en samen komen we op 350 en 400 cc. De andere arts laat me niet passen en adviseerd op basis van lengte en bouw (1.72/ 64 kilo) 305 cc. (hoezo 300 en 5 ??? wat heeft die 5 cc voor toegevoegde waarde?)(helaas kreeg ik geen ruimte om deze vraag te stellen)

* Op de filpjes van de bergman kliniek zie ik dat ze tijde4ns de operatie eerst met water nog testen of et volume mooi past en dan de definitieve prothese pas plaatsen. Is dit standaard bij alle klinieken?

Gelukkig ga ik vrijdag naar nog een kliniek en ga ik zo bellen voor een afspraak met een vierde. Ik hoop dat er dan wat meer overeenkomsten zijn want met zulke verschillen kom ik er niet uit.

Hebben jullie dit ook gehad en hebben jullie tips om tot de bovenstaande beslissingen te komen?

Hoor het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al 10 jaar verheug ik me op een borstvergroting en nu ik eindelijk de knoop heb doorgehakt en de financien rond heb is het heel moeilijk om bepaalde keuzes te maken. Ik ben al bij twee klinieken geweest en ga er naar nog twee. De adviezen liggen tot dus ver zover uiteen dat ik er eigenlijk alleen maar besluitlozer (is dat een woord?) van word.

Wellicht heeft een van jullie ervaring met de volgende 'dillemma's';

* De ene arts adviseerd 50 cc verschil tussen de beide borsten vanwege huidig volume verschil. De andere arts adviseerd geen verschil omdat het huidige verschil minimaal is. Voor mij als leek is toch moeilijk om hiervan de juistheid te zien... Ik zie zelf dat mijn borsten wat verschillen in volume.. als een arts die ervoor gestudeerd heeft zegt ik zou 50cc verschil doen in volume dan vertrouw je erop dat hij het weet. Maar als de ander dan zegt het verschil is minimaal en de kans dat juist de ander weer groter wordt is aanwezig vertrouw je erop dat ook hij weet waar hij over praat.

Welkom op dit forum Marieke!

Jeetje wat lastig zeg! Ik ben maar bij 1 kliniek geweest dus heb hier geen last van gehad en das maar goed ook want ik ben al zo'n twijfelgeval. :blush: Volgens mij is bij iedereen de ene borst wat groter dan de andere dus wat dat betreft lijkt me dat normaal. Ook bij mij is dat het geval maar ik heb 2 dezelfde protheses omdat het minimaal is. Hoe groot het verschil bij jou is weet ik natuurlijk niet maar jij weet dat wel en als het verschil jou niet stoort dan zou ik daar ook niets aan laten veranderen.

* Achter de spier/dualplane/ voor de spier. De ene arts heeft me achter de spier aangeraden ik heb wel vetweefsel maar voor een natuurlijk effect raad hij toch aan achter de spier. Als ik vraag naar Dualplane zegt hij dat dit een mooie term is maar meer dan dat ook niet (het is dus blijkbaar onzin). De andere arts verteld doodleuk dat achter de spier een achterhaalde techniek is en dat als je je je borstspier aanspant herg lelijk is. Dualplanbe is de nieuwste techniek en voor mij (volgens heb de beste optie). ook hier weer ik heb er niet voorgestudeerd en weet dus niet welk advies op te volgen.

Dit is heel persoonlijk denk ik. Zelf heb ik dual plane omdat mijn pc dit adviseerde en ik weet dat het de meest toegepaste techniek is van dit moment. Of het ook de beste is weet ik natuurlijk niet, er zijn hier vrouwen die voor de spier/achter de spier en dual plane hebben en volgens mij zijn ze allemaal tevreden.

* Rond / anatomisch. De ene arts geeft aan dat mijn huidige cup (A 75) het beter is anatomisch te nemen dat benaderd de meest natuurlijke vorm van de borst. Ik lees opinternet dat een andere kliniek (bergmankliniek) uitsluitend met ronde prothese werkt omdat anatomisch eigelijk gemaakt is voor borstreconstuctie en als je al een mooie vorm borst heb een ronde prima is... Mijn andere arts gaf aan dat beide bij mij mogelijk was en dat rond prima zal staan terwijl de andere arts zei dat rond bij mij te sinasappel achtig zou worden.. Help welk advies te volgen!

Ik wil graag borsten die bewegen dus niet statisch overeinde blijven staan. Volume aan de bovenkaant hoeft voormij niet kan altijd een push up aan doen als ik dat wil...welke type prothese is dan het beste?

Ook dit is heel persoonlijk. Anatomisch is gewoon het meest natuurlijk, zo hoort een borst eruit te zien. Wil jij graag die ronding aan de bovenkant zodat je een mooi decollete hebt dan kies je voor rond. Wil je gewoon een natuurlijk borst, dan kies je anatomisch. Maar ook dit is weer afhankelijk van hoe de prothese geplaatst wordt. Een ronde prothese schijnt, als hij achter de spier wordt geplaatst, ongeveer dezelfde vorm te krijgen als een anatomische. Pff, snap je het allemaal nog....? :wacko:

* Aantal cc De ene arts laat me passen en samen komen we op 350 en 400 cc. De andere arts laat me niet passen en adviseerd op basis van lengte en bouw (1.72/ 64 kilo) 305 cc. (hoezo 300 en 5 ??? wat heeft die 5 cc voor toegevoegde waarde?)(helaas kreeg ik geen ruimte om deze vraag te stellen)

Heb je niet gezegd hoe je ze wil hebben, hoe groot en welke cupmaat je ongeveer wil. Bij mij kon de pc best goed aangeven welke cupmaat ik zou krijgen met welke protheses. Die 305 zou gewoon een standaard maat kunnen zijn van een bepaald merk prothese. Zo heb ik bvb 295 cc, gewoon omdat Mcghan met die maten werkt.

* Op de filpjes van de bergman kliniek zie ik dat ze tijde4ns de operatie eerst met water nog testen of et volume mooi past en dan de definitieve prothese pas plaatsen. Is dit standaard bij alle klinieken?

Dit is niet standaard, bij mij is het in ieder geval niet gedaan.

Gelukkig ga ik vrijdag naar nog een kliniek en ga ik zo bellen voor een afspraak met een vierde. Ik hoop dat er dan wat meer overeenkomsten zijn want met zulke verschillen kom ik er niet uit.

Ben je niet bang dat het alleen maar ingewikkelder wordt als je naar zoveel verschilende klinieken (en dus verschillende meningen) gaat luisteren?

Hebben jullie dit ook gehad en hebben jullie tips om tot de bovenstaande beslissingen te komen?

Ik ben geen expert maar ik hoop dat ik je een klein beetje heb kunnen helpen. :blush:

Hoor het graag!

Groetjes Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marieke :D

Welkom op het forum!

Ik snap je twijfels, zeker bij zoveel uiteenlopende adviezen!!

Mijn advies ( welja nog één hahaha) : Zoek een foto van borsten die jij mooi vindt en laat deze aan de pc ('s) zien! Aan de hand van de foto weet hij wat jij in je hoofd hebt en kan hij daaruit opmaken hoeveel cc hij hiervoor nodig zal hebben, om dit resultaat bij jou te bereiken :D

Ik zelf heb niet de twijfel gehad tussen rond en anatomisch ( ik vind de ronding aan de bovenkant nl schitterend, zolang je borst er niet 'opgeplakt' uit ziet ;)) en ze zijn bij mij OP de spier geplaatst. Persoonlijk vind ik ze heel natuurlijk, want de zwaartekracht zorgt er sowieso wel voor, dat hij in een druppel zakt :38:

Behalve wanneer je zo mager bent aan de bovenkant, dat je ribben te zien zijn boven je borsten.. dan is anatomisch echt beter (lijkt mij) anders krijg je 'Victoria Beckam ballen' Plus dat ze dan sowieso achter de spier of dual plane geplaatst worden.

Succes!! :116:

Trici

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels zijn er een aantal dingen waar ik niet meer over twijfel en de knoop heb doorgehakt!

Het wordt zeker Dr Nio- Parkkiniek

Het worden zeker ronde protheses! (ik vind dynamiek belangrijk en krijg daarom en voor 80% gevulde prothese. Heeft van nature dus al een anatomisch vorm en beweegt mee als je op je rug of zij ligt!)

Volume 325/350 ik laat het aan de arts over om het verschil in borsten te bepalen (linker bosrt is wat kleiner) maar weet wel zeker dat ik rond dit volume wil uitkomen.

Voor de spier is ook zeker waar ik voor wil gaan. Ook omdat dan de borst wat soepeler mee beweegt en ik genoieg eigen weefsel en vorm heb vertrouw ik er helemaal op dat het geen bal wordt en dat er geen randen zijn te zien.

Ik twijfel nog over high profile.... de borsten hoeven van mij niet tegen elkaar aan dus ja dan zou je toch denken aan volume naar voren... maar is dat dan wel natuurlijk.... dit wil ik nog misschien op een evt tweede consult bespreken

Ook twijfel ik nog over een moedervlek op mijn borst ik vind deze erg lelijk en ben bang dat deze nog opvallender na de vergroting wordt. Heeft iemand daar ervaing mee? Kan ik hem beter voor de vergoting laten verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels zijn er een aantal dingen waar ik niet meer over twijfel en de knoop heb doorgehakt!

Het wordt zeker Dr Nio- Parkkiniek

Het worden zeker ronde protheses! (ik vind dynamiek belangrijk en krijg daarom en voor 80% gevulde prothese. Heeft van nature dus al een anatomisch vorm en beweegt mee als je op je rug of zij ligt!)

Volume 325/350 ik laat het aan de arts over om het verschil in borsten te bepalen (linker bosrt is wat kleiner) maar weet wel zeker dat ik rond dit volume wil uitkomen.

Voor de spier is ook zeker waar ik voor wil gaan. Ook omdat dan de borst wat soepeler mee beweegt en ik genoieg eigen weefsel en vorm heb vertrouw ik er helemaal op dat het geen bal wordt en dat er geen randen zijn te zien.

Ik twijfel nog over high profile.... de borsten hoeven van mij niet tegen elkaar aan dus ja dan zou je toch denken aan volume naar voren... maar is dat dan wel natuurlijk.... dit wil ik nog misschien op een evt tweede consult bespreken

Ook twijfel ik nog over een moedervlek op mijn borst ik vind deze erg lelijk en ben bang dat deze nog opvallender na de vergroting wordt. Heeft iemand daar ervaing mee? Kan ik hem beter voor de vergoting laten verwijderen?

Ik meen ergens gelezen te hebben van iemand waarbij de kliniek ook gelijk tijdens de bv de moedervlek deed verwijderen voor haar, weet alleen niet meer bij wie dat nou was en welk forum :blush: wellicht een idee om het te vragen aan je pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent er bijna uit behalve het profiel ...

Zelf wou ik ook niet van die opgeplakte ballen en dus niet op de spier en geen hoog profiel .

Het 'ronde' nadeel heb jij al 'weggewerkt' door een prothese te nemen die voor 80% gevuld is waardoor je aan natuurlijkere vorm krijgt .

Zelf heb ik laag profiel maar ik denk dat het bij jou dan bovenaan (decoleté) wat 'plattekes' zal worden .

Mijn bescheiden mening dus : high profiel ! :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi B Cupje

bedankt voor je reactie! Ik kom er niet uit hoor dat profile.. ik zoek nu naar foto's met low profile maar had verwacht dat dat dan brede vrouwen zijn of vrouwen met bredere borsten maar dat valt reuze mee. Je geeft aan dat LP bij mij wat plat gaat worden.. maaris dat dan bij jou niet het geval en waarom dan niet?

Ik ga morgen even bellen voor een tweede consult de operatie staat gepland voor 9 okt. maar wil ook nog even naar de moedervlek laten kijken en wellicht kan ik wat betreft het prfile dan nog even door vragen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen ergens gelezen te hebben van iemand waarbij de kliniek ook gelijk tijdens de bv de moedervlek deed verwijderen voor haar, weet alleen niet meer bij wie dat nou was en welk forum :blush: wellicht een idee om het te vragen aan je pc?

Dat was ik. :blush: Maar ik had een moedervlekje wat er een beetje bovenop lag tussen mijn borsten, dus niet erop maar er tussen. Mijn pc vroeg of ik die meteen weg wou laten halen en ik heb ja gezegd. Maar of dat met een moedervlek op de borst ook zo makkelijk gaat weet ik natuurlijk niet.

Groetjes Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marieke ,

bij mij is dat niet het geval omdat mijn protheses 100% gevuld zijn met cohesieve silicone-gel en je zegt zelf : de jouwe niet > maar voor 80% waardoor je protheses onderaan wat 'boller' zijn dan bovenaan . De inhoud 'zakt' bij jou naar onder , als je daar nog eens een laag profiel gaat bijnemen ga je echt wel brede borsten hebben en bovenaan helemaal geen vulling , niet ?

Wat die moedervlek betreft : die gaat eerst opgerokken worden mss (zoals de rest van je huid trouwens) maar naderhand terug dezelfde grootte hebben denk ik . Volgens mij gaat dat zelfs minder opvallen aangezien je borsten groter gaan worden en die vlek dus kleiner gaat lijken .

Een vrouw met tattoo op haar borst had die bedenking ook maar die is hetzelfde gebleven en niet groter geworden .

Zou het idd ook nog eens met de pc bespreken (profiel én moedervlek) , je gaat toch op een tweede consult en je zal niet de eerste zijn die deze vragen stelt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Pffttt nog twee en een halve week! ik kan niet wachten! voel een heerlijke spanning als ik er aan denk!

Wat betreft de moedervlek gaat Dr. Nio voor de operatie nog kijken en bespreken wat we gaan doen. Hij zit echt op mijn borst zo'n centimeter naast mijn tepel. Ik maak me vooral zorgen omdat ie wat vlekkerig is en heb gelezen dat dit een verhoogde kans heeft om een melanoom te worden. Ben bang dat door de spanning en de grote (zo'n groot als een doperwt) hij niet verwijderd kan worden. Moet ook zeggen dat ik niet zit te wachten op een lelijk litteken dat niet kan genzen dus laat het liever zitten. Misschien kan ik heb later laten verwijderen als de spanning wat minder is,.

Twijfel nergens meer aan ga er voor de volle 100% voor!

ik ga morgen alvast arnica halen en slikken. alleen nog even bellen want ik lees iets over bloedprikken van te voren en daar heb ik in het gesprek niets overgehoord....

Hou jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.