Ga naar inhoud

Waar zit jullie litteken?


Gast liesje83

Aanbevolen berichten

Ik heb even een vraagje aan jullie, waar zit jullie litteken ongeveer? En is daar nog verandering in gekomen bij het indalen?

Mijn rechter litteken valt echt precies mooi in mijn borstplooi, maar mijn linker litteken zit echt veel lager en dus niet in mijn borstplooi. Hij zit echt op mijn huid en je ziet hem dus ook gewoon zitten als je van voren kijkt (rechts zie je dan dus niet omdat hij wegvalt in mijn plooi). Er zit ook zeker 1 cm verschil tussen mijn linker en rechter litteken. Geen idee waarom ze niet beiden in mijn borstplooi zijn gemaakt... was volgens mijn geen reden nu ik gelijke borsten had.

Dit zou mogelijk anders kunnen zijn als mijn borsten nog zo´n twee cm zouden zakken want dan valt mijn borst er als het ware overheen, maar mijn borsten stonden al heel erg omhoog en vooruit voor de bv dus ik betwijfel of mijn borsten nog echt zoveel zouden zakken dat ze het litteken bedekken.

Baal er stiekem toch wel van, want ben dus bang dat je het litteken gaat zien ondanks dat hij nog lichter wordt ed.

Heeft iemand anders ook een litteken echt op de huid en is dat nog goed gekomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liesje83,

Wanneer ben je geopereerd dan? Ik zelf heb mijn ene litteken echt in de borstplooi zitten, en de andere zit ietsje boven mijn borstplooi, maar wel op mijn borst :) Dus die zie je absoluut niet als ik een normale bh of bikini of iets aan heb. (je kan eventueel foto's zien als je wil).. :)

Wel zonde dat het litteken ook echt onder de borst zit.. Misschien kan je er is een foto van maken en hier neerzetten.. :) Als hij echt veeeeeels te laag zit, dan zou ik terug gaan naar je pc en dit laten zien. Want dan hoort natuurlijk niet :)

Liefs Deborah

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi liesje!

over het litteken van de bv kan ik je nog niet heel veel vertellen.

ze zitten op dit moment precies in mijn borstplooien... maar ik ben nog maar 6 dagen PO.

wel heb ik 4 jaar geleden een spoed operatie (blinde darm) gehad.

ze hebben een snee in mijn rechteronderbuik gemaakt, van ong. 8 cm. deze zit bij een zwembroekje juist net erboven (zul je altijd zien he).

ik heb toen op advies van de arts na 2 weken gaan smeren met een litteken crème. ik geloof dat ik toen biodermal creme gebruikte of zo. op zich maakte het volgens de chirurg van toen niet veel uit welke creme je gebruikt, want ze zijn allemaal goed volgens hem.. maar gaat het om het masserend effect. niet te hard duwen ivm kapselvorming... maar wel masserend voor de bloeddoorstroming.

3 maanden daarna ging ik op vakantie (strandvakantie). toen heb ik het litteken goed ingesmeerd. zodat het niet kon verbranden.

ik moet zeggen dat t litteken het 1e jaar zachtroze/rood is gebleven. na een jaar werd het al huidskleurig en nu zie je m nog wel, maar voor mij niet hinderlijk.

ik weet namelijk waar het litteken zit dus zie je het. maar op foto's is het nooit te zien... ook mensen zien het niet altijd...

hoop dat je er wat aan hebt....????

maar... vraag aan je pc eens wat hij er van vindt? misshchien is die nieuwe lasertechniek iets? heb er verder nog nooit mee gewerkt? dus weet niet hoe het zit met die techniek?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties! Ja in mijn borstplooi of op mijn borst zelf zou prima zijn geweest. Maar hij zit er echt duidelijk onder. Merk ook wel dat dit litteken veel pijnlijker is als de andere. Moet over twee maanden terug naar de pc en dan zal ik het aankaarten, hij is nu toch al gemaakt dus veel kan ze er niet aan doen... Dan maar hopen dat hij heel mooi licht wordt!

Ik heb wel creme gekocht, maar durf nu nog niet te smeren omdat er nog een paar korstjes op zitten. Als die weg zijn dan ga ik wel beginnen met smeren/masseren.

En anders moet ik straks maar grotere prothesen nemen die zwaarder wegen en meer zakken :44:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn linker litteken zit juist veel te hoog (de rechter precies in de borstplooi), Aan de linkerkant is het bij mij helemaal verkeerd gegaan (prothese meerdere keren verwijderd omdat litteken steeds openging, momenteel geen prothese links), maar ik weet niet of er een verband is met het feit dat het litteken te hoog zit.

Blijkbaar is mijn chirurg tijdens de bv met de linkerkant begonnen en de incisie te hoog gemaakt en daarna rechts wel goed gedaan. Just guessing..

Ik vind het zelf een beetje eng en raar als het litteken niet in de plooi valt. Het is bij mij ook niet meer veranderd trouwens. Het zat te hoog en zal ook altijd te hoog blijven ook als ik straks weer een prothese krijg links. Er is al zo vaak in gesneden dat het bijna niet anders kan dan dat het litteken nog spuuglelijk zal worden ook.. Dit zou achteraf nog enigszins gecorrigeerd kunnen worden vertelde mijn chirurg me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.