Ga naar inhoud

Cwk : 12 september 2012 : Dr. Postma : Bergman kliniek


Cwk

Aanbevolen berichten

Goede middag,

Daar gaan we dan. Ieder voorjaar als de ☀weer gaat schijnen slaat bij mij de paniek toe!

Hoe moet ik in die bikini? Hoe houd ik die theezakjes in het voorgevormde topje? Hoe ga ik zitten of liggen? En als ik lig hoe kom ik dan in g..s naam weer omhoog.

Maar laat ik beginnen met het verhaal dat wat jaartjes geleden is begonnen. Ik heb altijd kleine borstjes gehad, keken vrolijk de wereld in😄 toen ik mijn man leerde kennen.

Liefde ❤, 2 kinderen 👶👶 ,kilo's aankomen 👆en nu sinds 2 jaar er ook weer af 👇ken ik mijn lichaam niet meer terug.

Ondanks dat ik nu 2 à 3 keer per week een rondje gaat hardlopen. En buikspieren traint.

En natuurlijk als ik mijn kleding aan heb en het vertelt kijken ze me verbaast aan.

😱"waar is dat voor nodig?" wordt er dan gevraagd.

Ja waarom nu eigenlijk? Nou hierom!

Die buik ziet er niet uit na twee zwangerschappen en die theezakjes 😳schamen zich zo dat ze alleen nog maar naar mijn tenen willen kijken.

En toen ik dus dit jaar met de voorjaars zon weer in de war raakte zei mijn man dat ik nu aan mezelf moest denken. En hoewel ik daar even aan moest wennen voel ik me nu niet meer schuldig.

Op 30 maart had ik een afspraak met Dokter Postma, Bergman kliniek in Den Haag, en dat voelde gelijk goed aan. Wel ging het hoofdzakelijk over mijn buik omdat ik mijn borsten niet zo belangrijk vond als mijn buik. Er gingen wat weken overheen en toen ging de knop bij mij om.

👉IK WIL HET, EN IK WIL HET NU!👈

Dus ik bellen voor een afspraak. Helaas duurde het wat langer omdat ik het niet zag zitten om het vlak voor mijn vakantie te doen, daarna was hij op vakantie en de volgende datum was de verjaardag van mijn dochter dus dat kon ik haar niet aandoen.

En nu is dus 12 September 2012 mijn dag.

Achteraf ben ik toch blij nu kan ik wennen aan het idee al hoewel ik ook steeds meer vragen erbij krijg en ik nu ook niet meer weet wat ik met mijn borsten moet?

Krijg ik geen spijt als ze te klein blijven? Of word ik verdrietig dat ze te groot worden?

Wat mij fijn lijk van dit forum is dat ik hier mijn verhaal kwijt kan en vragen kan stellen of opzoeken.

Want ik heb wel al gemerkt in mijn omgeving dat "mensen" in je gezicht 👩het geweldig voor je vinden maar dat het vooral maar niet te groot moet zijn want dat zijn dan zulke nep boobbies! Of nog erger achter je rug om kletsen.

Nou ja genoeg over mij.

Wie gaat er binnen kort ook? En wat zijn de dingen die echt niet moet vergeten!

Begin het nu opeens wel spannend te vinden.

Groetjes Cwk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cwk

Welkome op het forum!!! :viannen_01:

Goed dat je eindelijk de knoop door gehakt hebt en aan jezelf gaat denken :35: Super!! En ik zie het al: het grote twijfelen is begonnen haha. Zoals hier bij heel veel mensen gebeurt. Worden de borsten niet te groot, of te klein, te natuurlijk of te nep..... Sja.... Lastig is het.

Ik heb zelf 8 weken geleden een bv gehad en heb 450 cc gekregen. Ben van een 75B naar een 75F gegaan. Klinkt HUGE, maar dat is het dus niet he. HEt is precies wat ik van te voren wilde, toen ik vroeg voor die D-cup hahahaha.

Heb je je pc een foto laten zien van wat je graag wilt? Een D ziet er soms heel anders uit dan je voor ogen had van te voren...

Een mommy make over heb ik geen ervaring mee. Wie daar hier op het forum wel ervaring mee heeft, zijn Ingrid K en Sporty. Die namen schieten me even zo tebinnen.

Heel veel lees- en forumplezier, en bij vragen: shoot!!!

en aangezien je al een datum hebt, heb ik je topictitel een beetje aangepast en het topic verplaatst naar de mommy make overs, dan ziet iedereen voor welke operatie je gaat , zo kun je hier straks ook je eigen operatieverslag in dit topic zetten en staat alles lekker bij elkaar :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Cwk,

Ik heb net een bwc en bv achter de rug. Afgelopen dinsdag is het gebeurt!

Het is nog maar een kleine week geleden, maar ik kan alleen maar zeggen dat het het waard is!

Het is allemaal heel heftig en emotioneel... Voor mij tenminste.

Je moet doen wat je zelf prettig vindt en mooi.

Luister naar je eigen gevoel, dan komt het helemaal goed.

Liefs en heel veel succes.

Groetje Elena.

P.s als je vragen hebt mail me gerust hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie warme welkom!

Ik voel me al helemaal thuis.

BB ben jij dat zelf op de foto bij je naam? Zo ja, wat mooiiiiiiii (hoor mij nou!)

Bedankt voor je tips en de dames heb ik gelijk op gezocht. Dus aardig wat leesvoer.

Elena wat gaaf dat je al geopereerd bent dan kan je in iedergeval niet meer terug.

Ik hoop dat het herstel voorspoedig met je gaat. Hoe was je conditie voor de operatie?

Sport,drank,roken?

Ze zeggen dat de genezing sneller gaat als je conditie beter is.

Ik begrijp echt wel dat ik pijn gaat krijgen maar word wel blij met zo'n regeltje van jou dat

het het waard is!

Was je borstenvergroten in het begin ook een bijzaak?

En zijn je buikspieren gereefd? Of was dat niet nodig?

Ojee ik wil gewoon alles van je weten! Hahaha

Maar ja jij hebt ervaring en ik mag nog 5 weken en 1 dag wachten!

Voor nu allemaal een goede nachtrust toegewenst ik duik mijn bedje ( op mijn buik) in.

Cwk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo CWK,

Mijn herstel gaat tot nu toe voorspoedig... En wat mijn conditie betreft voor de operatie, ik sport al 25 jaar niet meer. (anders val ik af en dat wil ik niet!) Ik drink door de week en in het weekend gewoon mijn wijntje en hou van lekker eten. Ik rook niet, al 10 jaar niet meer. Dat scheelt aannemelijk!

Wat betreft na de operatie, ik heb erg veel water gedronken en heb mijn buik en borsten elke dag gemasseerd om het soepel te houden. Dit heeft voor mij gewerkt tot nu toe.

O ja en ik heb extra vitamine c geslikt. (schijnt ook te werken voor het herstel, tja baat het niet schaad het niet!)

Mijn buikspieren zijn niet gereefd, was niet nodig volgens de pc. En wat berteft mijn borsten, die wou ik toch ook wel graag weer een beetje gevulder hebben... Waren leeg na borstvoeding van mijn 2 eiige 3ling..

Als je nog meer wilt weten, mail me gerust hoor, en heeeeeeel veel succes met al je voorbereidingen!

Liefs Elena

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog een keer op bezoek geweest bij dokter Posma.

Ik had namelijk nog wat vraagjes over mijn bwc en natuurlijk ook over mijn theezakjes.

Wat ben ik toch blij met die man. Een goed gevoel heb ik erbij.

Ik vroeg me af waar die litteken kwam vd bwc en over de zwangerschapstrepen op mijn uhhhe ......Venus heuvel. Ja ook dat is uitgezakt vertelde hij me maar dat komt helemaal goed als alles omhoog en omlaag is getrokken.

En natuurlijk gingen we prothese passen. Hij is wel een dokter van geen grote tieten.

Dit is wat er kan en mooi is. Ja mevrouw je bent niet helemaal meer piep jong bijna geen eigen weefsel en een dun huidje.

Dus er gaat 240 cc of 260 cc in. Dual plane

Vorige keer riep ik dat ik geen grote wilde alleen opgevuld dus toen had hij 200 cc in de computer gezet. Dat heeft hij vandaag veranderd en daar ben ik wel blij om.

En als ik nog vragen heb kan ik altijd bellen of langskomen.

Zo ik ben weer gerust gesteld en nu is het aftellen echt begonnen...nog 27 dagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Cwk,

fijn dat je een goed gesprek hebt vandaag. Nu kun je er ook echt met een gerust gevoel naar toeleven..

Het is nu een kwestie van aftellen....

Succes meid!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey Cwk,

Kwam toevallig je topic tegen, en het is het echt, echt helemaal waard! Ik vond persoonlijk de operatie eigenlijk best meevallen, ok de eerste dagen heb je last, kan je weinig. Ik ben 3 dagen in het ziekenhuis gebleven en toen ik thuis kwam heb ik geen pijnmedicatie meer hoeven nemen. Alleen opstaan, gaan liggen/veranderen van positie is pijnlijk, van zodra je eenmaal ligt of loopt gaat het allemaal best. Ik kon ook gelijk weer mijn boterhammetjes smeren etc. etc. Mijn spieren zijn wel gereeft, en nu lijkt het er een inwendig corset in mn buik ziet ofzo, als ik ook weleens teveel heb gegeten b.v. bij de Griek ofzo dan heb ik ook t gevoel of ik op klappen sta zeg maar ;-) Mijn borsten zijn trouwens gelift, en ik heb een prothese onder de spier gekregen. Van de borsten heb ik veel meer last gehad dan van de buik. Het is nu echt zoooo mooi geworden, heb afgelopen zondag weer lekker op t strand gelopen in bikini, dat was voor de tijd ondenkbaar!

Nou, heel veel succes met aftellen, leuk maar ook spannend vooruitzicht!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Goedemorgen,

Aller eerst bedankt voor jullie berichtjes. Ik heb ze gelezen van de week maar ik had nog niet de energie om een berichtje te tikken.

Afgelopen dinsdag moch ik nog mee met mijn dochter, die ging op schoolreisje naar de Efteling. Wat was dat gezellig en gelijk een goede afleiding.

Toen ik mijn meisjes 's avonds bij oma bracht en daar weg ging ging oma huilen,"Ben je dan niet zenuwachtig?"zei ze.

Nee dat was ik raar genoeg nog niet. En toen mijn man thuis kwam uit zijn werk zijn we lekker naar bed gegaan en sliep ik binnen 10 minuten!

De Dag: 's morgens om 6 uur ging de wekker heb nog een slokje water genomen en ben me toen gaan wassen en aankleden. Had zo'n pak aaangetrokken waar je instap en GEEN bh.

Vroeg op pad omdat je richting Den Haag altijd file's staan na 7 uur. Dus je raadt het al, we waren veel te vroeg. Nog even een stuk lopen en dan toch naar binnen.

We werden warm onthaald en ik mocht me al om kleden. Zo gelachen om die blauwe papiere pyama!

Er werd verteld dat de dokter en de narcotiseur langs kwamen voor een praatje.

En inderdaad daar kwam de dokter. Hij vertelde nog even wat hij ging doen en wenste mij en mijn man succes. Waarna ik hem natuurlijk ook succes wenste. Nu was het weer wachten. En daar kwam de beste man maar inplaats dat hij een praatje begon, zei hij" Gaat u mee?".

Zo dat ging snel, mijn man nog een kus gegeven en al lopend in de gang hem nageroepen dat hij nu thuis wel kon gaan stofzuigen en dweilen!

"Okee dan lopen we door een deur en daarna lopen we door de tweede deur. Niet schrikken daar zijn al heel wat mensen bezig voor jou!" En inderdaad,ik zie denk ik 4 personen alles gaat nu nog sneller en voor het eerst vind ik het spannend. Ik ga liggen en iedereen begint aan mij te plukken. Ik begin te trillen en de zuster vraagt nog aan de narcotiseur of hij dat doet. Hij zei:" Ik doe nog niets". Waarop ik toen haar hoorde zeggen:" O dan vindt ze je echt eng!".

Ik had me al weken voorgenomen, woensdag 12 september ga ik lekker slapen!

Ik kreeg een infuse en een kapje met zuurstof zag nog dokter Posma lachte naar hem en stak mijn duim op.

En toen...............

.............bibberen shaken koud, niet normaal zeg. 4 dekens in bed en een grote slang die warme lucht blaasden. De pijn viel mee. Echt waar je voel wel wat maar daar had ik me ook op ingesteld.

Even later toen ik opgewarmd was heb ik zelf mijn man aan de lijn gehad om te zeggen hoe het ging.

Oja had ik al gezegt dat ik tieten heb!!!!!

Omdat ik een bwc en bv heb gehad moest ik een nachtje blijven en mocht mijn man pas om 7 uur 's avonds komen. Dat vond ik van te voren niet leuk maar op de dag zelf had ik daar echt geen moeite mee.

Waar ik wel moeite mee had is met plassen op een po. Wie kan er nu liggend plassen?

Echt een ramp. Ik moest wel maar het lukte niet! Gelukkig na 2 keer proberen kwam er een broeder die me op het randje van het bed zetten zodat ik rechtop kon zitten. Oh wat was dat lekker.

Doordat ik recht op had gezeten was mijn rechter drain van mijn buik die het niet deed gaan lopen maar die kant liep dus wel een halve dag achter. En nadat ik dus twee keer rechtop had mogen plassen moch ik dat niet meer de rest van de dag en nacht. Maar ondanks dat het niet makkelijk is lukte het aardig.

Kwart voor zeven kwamen daar mijn man en mijn vriendin aan. Maar binnen 5 minuten zie ik hem bleek worden. " Ga naar buiten voordat je omvalt!" beval ik hem. Mijn stoere vent! Hahaha

Even later ging het wel weer en heb ik gevraagt of ze vijf voor acht weer weg wilde gaan want ik moest weer eens plassen. De avond is verder rustig verlopen.

Mijn oudste dochter heb ik nog aan de lijn gehad ze kon niet slapen ze maakte zich druk om mij," Ga maar lekker slapen meissie, met mama gaat het goed". Okee ik ben beur en kan me niet makkelijk bewegen maar dit wilde ik zelf. Om half twaalf gaan slapen, met een inslaap pil. En ja hoor nog 2 keer die nacht moeten bellen omdat ik moest plassen.

Donderdag zes uur, uhh ja sorry maarre zuster ik moet plassen.. "Ja dat is goed maar je mag niet meer op de po je moet nu naar de wc lopen". Yes wat is dat geweldig!!!!!!!!

Daarna zijn de drains van mijn borsten eruit gehaald en ja ook dat viel mee. Eerst moesten ze nog met de arts overleggen of ook de drains uit mijn buik mochten.

Ohh als dat maar mag want zie je het al voor je, ik in de auto met een tasje met daarin twee flesjes bloed en mijn stoere vent achter het stuur! Hahahaha

Gelukkig kwam het niet zo ver en werden ook die verwijderd. En even een bh aanmeten en aantrekken.

Toen kwam mijn man en die mocht mij helpen wassen en aankleden. Maar toen ik mijn tanden stond te poetsen en hij mij aan het afdrogen was werd ik eng. Ik ben op mijn bed gaan zitten en mijn man is de zuster gaan roepen. Ik was ook erg bang dat ik moest spugen. Ik moest gaan liggen van haar.

Echt bizar ik had gewoon teveel gedaan!

Na een half uurtje ging het weer en zijn we naar huis gegaan. Echt mijn man heeft super (rustig) gereden.

Ja je voelt inderdaad of de bocht naar links of naar rechts gaat.

Wat is het dan fijn om thuis te zijn. Ik kan dan alleen nog niks zelf, in en uit mijn bed moet ik geholpen worden en ik loop zo krom als de heks uit sneeuwwitje. Ik kan die ochtend nog net mijn ogen open houden om mijn dochters te zien die tussen de middag thuis komen maar val dan weer als een blok in slaap.

Als ik aan de laatste dagen denk denk ik het meest aan slaap, echt bizar dat je als fit gezonde vrouw opeens zo moe kan zijn, als je je heb gewassen en heb gegeten ben je weer moe.

Pijn heb ik niet echt wel beginnen de littekens te jeuken en te trekken.

Oja en mijn navel zit weer hoog en is plat!

Ja ik heb er geen spijt van. Woensdag gaan de hechtingen eruit dan is er alweer een week voorbij!

Dus dan nog maar vijf weken en dan kan ik mijn eerste mooie bh uitzoeken...... Prima Donna of Marie Jo....of............

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Wat een superleuk verslag van je! Het is alsof ikzelf alles doormaak :) (gelukkig is het bij mij al 2 jaar geleden). Heel herkenbaar allemaal, zoals dat vreselijk moe zijn, blij zijn als de visite weg was omdat je dan weer kunt slapen hihi, en dat krom lopen, vreselijk die eerste dagen/2 weken volgens mij zoiets. Maar als je dan zo naar je buik kijkt dan ben je echt mega-blij he! Ik zou je echt adviseren om rustig aan te doen, ik voelde me ook na 3 dagen alweer helemaal toppie, en heb eigenlijk gewoon teveel gedaan toen, en kreeg alnog een nabloeding (nouja, ik heb ook buikgriep gehad, en moest veel overgeven wat waarschijnlijk een bloedvaatje heeft laten knappen). Gisteren was er nog een programma op tv met complicaties na bwc en bv/liften etc ohhh vreselijk was dat allemaal. Het ging erover om je goed te laten informeren over arts/kliniek etc. Maar daar zeiden ze ook weer dat een bwc de zwaartste operatie is die er is (op plastisch gebied), en als je dat hoort dan moet je maar lekker ff rustig de tijd nemen om bij te komen he meis! Ik en echt wel heel benieuwd naar voor en na-fotos als jij eraan toe bent!

X van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey CWK,

leuk om je verslagje te lezen..

Dus jij ziet het al voor je hoe ik destijds met plastic zakje naar de auto moest lopen met mijn stoere vent... :45:

Maar over dat moe zijn, dat herken ik wel. Het is ook niet niks zo'n operaite..

Doe rustig aan, neem je tijd en ik wens je nog een goed herstel! (en droom maar alvast over die mooie lingerie..mmmm)

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.