Ga naar inhoud

Liesje83 : 30 juli 2012 : Dr. Visser : Arenborghoeve


Gast liesje83

Aanbevolen berichten

Gast liesje83

Hallo allemaal,

Ik ben liesje en nieuw hier op het forum. Ik zit op dit moment in de orienterende fase van een bv omdat ik mijn borsten gewoon net iets te klein vind voor mijn lichaam. Op zich een mooi handje, maar niet in verhouding met mijn kont :D

Heb inmiddels al een aantal consulten gehad waarbij steeds verschillende cc's werden geadviseerd. Inmiddels heb ik voor mezelf bepaald dat ik 240 te klein vind en 300 te groot vind, resteert en 260 en 280. Zo heb ik de keuze in iig teruggebracht. Maar nu heb ik geen idee of ik beter een kleinere prothese kan doen of een grotere prothese.... En hoewel het maar zo weinig verschil is ben ik bang dat het net de doorslag zal geven voor te klein of te groot.

Ik lees hier heel vaak dat er wordt gezegd voor de grootste te gaan. Ik vraag me dus af hoeveel meiden hier ze achteraf eigenlijk te klein vinden of misschien juist te groot (heb de zoekfunctie geprobeerd, maar dat werkte niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum Liesje :D

Ik weet niet wat ik je moet adviseren, ik kan alleen maar zeggen dat ik achteraf best een maatje groter had gewild ;)

Het ligt er dus echt aan wat je wens is!

Succes met info zoeken op dit forum :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

:viannen_01: op het forum! Ja persoonlijk zou ik als het qua 'ruimte' geen bezwaar is, tóch voor een maatje meer gaan.

Ik heb in mijn nabije omgeving nu al twee dames gesproken die achteraf gezien liever een groter eindresultaat hadden willen zien.

Groetjes,

Mona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast liesje83

Ik heb eigenlijk geen idee wat mijn wens is haha! Ja grotere borsten maar kan me er zo geen voorstelling van maken hoe het eruit zal gaan zien. En die pasprotheses, geen idee of dat wel het resultaat een beetje goed weergeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 cc is niet met het blote oog te zien meid dus gewoon de 280 nemen :D

Of eventueel je arts laten kiezen tussen die 2 ;)

doe maar eens 20 cc in een bakje zul je zien dat het bijna niks is

Ik ben blij dat ik ''maar'' een klein aantal cc heb terwijl de arts eventueel groter wilde!

Ik heb persoonlijk toch wat kleiner (al heb ik nu een 70e lijkt een volle C) en in de toekomst kan ik altijd nog groter :D

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liesje

Die 20 cc kan ook in de breedte gaan zitten, dan kan het soms een halve centimeter schelen, terwijl het dan in projectie niets scheelt.

De breedte is belangrijk voor of de prothese past binnen je eigen borst, dus die 20 cc zijn wel degelijk belangrijk ;)

Zoek eens op google naar foto's van borsten die je mooi vind, of hier op het forum in de galerij. Misschien dat je mensen ziet met jouw postuur en dan neem je gewoon die foto mee naar je pc. Hij moet dan kunnen inschatten of dat mogelijk is bij jou en wat hij daarvoor nodig heeft :)

groetjes, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
Gast liesje83

Hey dames,

Vandaag was ik aan de beurt. Gaat allemaal heel goed, alleen hechtingen trekken beetje.Nu moet ik op voorschrift een diclofinaczetpil nemen, maar weet niet of ik hem nu wel of niet moeten nemen nu ik geen pijn heb? Wat is wijsheid.. wel nemen voor mogelijk ontstekkingsremmend effect of niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Wel nemen!! Voor de pijn die eventueel komen gaat.

Ben je in Wellnesskliniek geopereerd? Die werken vaak met de diclofenaczetpil, vandaar de vraag.

Heb dames gehoord, die ze moesten nemen totdat ze op zijn. Inderdaad voor het ontstekingsremmende effect.

Hoe laat ben je geopereerd? En heb je al iets anders tegen de pijn genomen?

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast liesje83

Dank voor je snelle reactie! Bij arenborghoeve en heb 3 pillen gekregen voor `s nachts. Was vandaag om half een aan de beurt en heb toen om half twee 2 paracetamol gekregen en daarna niets meer... maar puur omdat ik geen pijn ervaar. Maar goed, stond voor drieen ook alweer buiten!

Maar dan doe ik het gewoon voor de zekerheid, zijn er maar drie. Schrok alleen van de bijwerkingen dus dacht als het niet hoeft dan liever niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dr. Visser werkt ook in de Wellnesskliniek, dus ze zal dat van daar hebben ;)

Ik zou je toch aanraden, om de 6 uur paracetamol te slikken, zeker de eerste twee dagen. Sommige mensen hebben geen pijn, maar bij sommigen komt het opeens heel heftig opzetten! De paracetamol neemt dan net die scherpe randjes van de pijn weg.

Ik ben zelf ook geen fan van pillen slikken, maar je kunt de pijn beter voor zijn, en als je van de paracetamol een goede spiegel opbouwt, dan ervaar je de eventuele pijn, als niet zo heel heftig.

Laat wel een uurtje tussen inname van paracetamol en de zetpil

Neem altijd 2 paracetamol tegelijk en echt om de 6 uur (dus ook 's nachts)

Als je niet wilt, even goede vrienden, maar er zijn er al velen die er toch echt baad bij gehad hebben.

Succes!! :35:

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond die zetpillen ook verschrikkelijk, maar heb netjes m'n doosje leeg gemaakt (moest van dokter Visser ;) ) en toen ze eenmaal op waren miste ik ze omdat ik toch weer meer pijn kreeg toen!! Heb er zelf ook helemaal geen bijwerkingen van gehad hoor!!

Maar wat fijn dat je je zo goed voelt :) Succes nog de komende weekjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik mijn bv achter de rug maar wil toch nog even verslag doen. Ik vond het ook leuk en leerzaam om de verslagen van anderen te lezen.

In juni ben ik op consult geweest bij dr Visser in de Arenborghoeve. Ik had hier her en der al wat gelezen over dr Visser, maar ik had gelijk een goed gevoel bij haar. Ik heb aangegeven dat ik ong een C cup wou hebben en zodra ze mijn borsten zag zei ze gelijk dat ik 280 cc nodig zou hebben. Uit andere consulten was dat na meten ook eruit gekomen, het feit dat zei het gelijk ´zag´ zonder iets te hoeven meten was voor mij echt wel doorslaggevend. Ik had gelijk het gevoel dat het goed zou komen. Uiteindelijk is het 275 cc geworden omdat ik gekozen heb voor de hydrogel prothesen, rond hoog profiel.

Op 30 juli was ik aan de beurt, ik moest er om 12.15 zijn en zou om 13.00 uur geopereerd worden. We waren iets te vroeg ivm de reisafstand en om twaalf uur werd ik al geroepen. Dr Visser kwam aftekenen en foto´s maken en daarna kwam de anestesist. Ik zag onwijs tegen de operatie op, het idee dat ze in je lichaam snijden terwijl je weg bent vond ik zo naar. Ik was ook heel bang voor de narcose, wat als ik teveel of te weinig zou krijgen. Maar de anestesist was zo´n fijne sympathieke man dat ik het niet meer eng vond. Om 12.30 mocht ik naar binnen, ze waren allemaal heel lief en legde alles wat ze gingen doen uit. Mijn bril wouden ze al af doen, maar dan zie ik niets meer dus die mocht even op blijven. Vervolgens kwam het goede spul en weg was ik! Om half twee werd ik wakker, heel helder in mijn hoofd maar mijn lichaam nog niet. Heeft even geduurd voor ik weer kon bewegen en heb denk goed een half uur liggen rillen, wat pijnlijk was bij mijn hechtingen. Blijkbaar is dat je lichaam die weer alle lichaamsfunctie vol aan moet zetten. Ik mocht me gaan aankleden en toen werd ik even naar, heel misselijk maar kon niet overgeven. Ik heb toen nog even bij mijn vriend gezeten voordat we wegging, omdat ik me toch niet zo fit voelde, maar na een bouillon ging het ineens prima. Goed een uur later zaten we in de auto en op de terugreis heb ik gelijk al een ijsje op haha. Mijn vriend wou even wat eten vandaar!

De eerste dag ging goed, geen pijn en kon eigenlijk alles zelf. De tweede dag heb ik wel spierpijn gehad, maar vanaf de derde dag niet meer. Voor de operatie heb ik ook wel twee weken mijn borstpier opgerek, of het geholpen heeft weet ik natuurlijk niet maar ik denk het wel.

Ik heb alleen vanaf de vierde dag een raar gevoel in mijn linkerborst, het voelt alsof er lucht en vocht verplaatst en dat vind ik onprettig. Als ik buk voel ik het ook verschuiven, maar heb verder geen pijn en doe alles zelf. Vind het moeilijk wat ik allemaal kan, doe zelf opstaan, aankleden, eten maken en wat kleine dingetjes verplaatsen enzo. Wandelen lukt ong 15 min en dan wil ik tcoh wel graag weer naar binnen. Mocht de tweede dag al douchen, maar heb dat lekker in het weekend met mijn vriend op ons gemak gedaan. Morgen mogen de hechtingen eruit (bij de huisarts, want effe 1,5 uur heen en weer terug was de moeite niet volgens de verpleegkundige). En over drie maanden terug op controle bij dr Visser,

Al met al ben ik zeer tevreden, verliep in de kliniek allemaal prima en zeer soepel en ook mijn herstel gaat goed... hopelijk blijft het zo goed gaan (effe afkloppen). Ben ook tevreden over de grootte, al moet ik er wel bij zeggen dat ik ze nu goed vind maar als de dood ben dat ze nog slinken. Hopelijk zit er heel weinig vocht in ofzo...Maak me er wel zorgen over, mijn vriend vind ze wel goed maar ik weet dat ze nog wat zullen ontzwellen. Je went er dus echt snel aan! Ze zijn qua vorm ook al heel mooi, ze zijn dual plane geplaatst, en van de foto´s hier zie je nog wel eens platte borsten waarbij je heel goed vocht en spier zit zitten (niet lullig bedoeld) en dan zie je na een aantal weken dat ze zakken en rond worden. Die van mij zitten eigenlijk al goed laag op hun plek en zijn mooi, vol en rond. Ow ik hoop zo dat ze zo blijven!!!!!!

Nou heb ik een onwijze lap tekst geschreven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij kwamen de zenuwen de dag van te voren! Dacht echt dat ik het niet door zou zetten en dat ik nog voor de operatie nee zou zeggen. Maar daar was na het gesprek met de anestesist dus niets van over!

Het zijn oefeningen waardoor de borstspier 'slapper' wordt. Als je borstspier heel strak is kan het wat pijnlijker zijn om er iets onder te plaatsen. Het idee erachter is om de borstspier wat minder strak te maken zodat er al ruimte is om iets onder de spier te plaatsen. Of het echt geholpen heeft weet ik niet en er zijn ook veel meiden die het niet gedaan hebben die nergens last van hebben! Dus komt vast goed.

Waar ga je?

Ik heb foto's maar moet even kijken hoe ik dat ga doen. Wordt dus vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke! Nou dat heeft 2 dagen van te voren vast geen zin meer om die op te rekken hihi. Goed dat je daar aan dacht zeg.

Je kunt ze in je profiel in een album zetten en de foto's alleen zichtbaar maken voor vrienden, of je kunt een mijnalbum.nl maken en dan het wachtwoord alleen door sturen voor geïnteresseerden! :)

Succes!

Fijn herstel gewenst :57:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks BB!

Ik word echt helemaal gek van het slapen op mijn rug. Ik val prima in slaap op mijn rug, iets wat ik als buikslaper echt niet verwacht had. Maar ik word denk wel drie keer per nacht wakker omdat mijn rug pijn doet en wat ik ook probeer (kussens ed) het helpt niet! Pff kan niet wachten tot ik weer op mijn zij kan slapen!

Vanmiddag mogen mijn hechtingen eruit, ben zo benieuwd hoe het eruit ziet! Wou al eerder kijken maar toen kwam de hechtpleister mee met de grote pleister dus heb ik het maar snel weer dicht gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het pijnlijk! Het was voor mij best ver rijden naar venlo dus ik zou ook naar de huisarts mogen. Ik netjes afspraak gemaakt bij de huisarts en toen vroeg ze waarvoor ik kwam kreeg ik te horen dat de assistente dat zou doen, prima. Kom ik vandaag, twee assistenten kijken en kijken en een beetje pielen. Maar het lukte niet! Ze deden wel hechtingen verwijderen, maar hadden nog nooit zulke hoeven doen. Haha, lekker dan want ik lag er mooi wel. Toch maar de dokter er bij gehaald en die haalde de hechting er gelijk uit. Daarna de assistent de andere ook zo. Maar het is er nu wel geirriteerd, dus ik doe even extra voorzichting want ik wil niet dat het ineens toch opengaat ofzo.

Kreeg wel te horen da het er onwijs goed uitzag na 1 week, maar heb net even in de spiegel gekeken maar heb geen idee waar ik naar moet kijken! Ze zijn wel klein, ong 4 cm dus daar ben ik wel blij mee en denk ook dat het net in mijn plooi valt als er een beetje hang in mijn boobs komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat ze zo klein maar zijn!!! 4 cm is echt de minimale lengte volgens mij!!

Jammer dat het gevoelig was en nog wat na-schrijnt, maar dat komt allemaal goed. Leg er, als de bh er te veel langs schuurt, iets tussen: een stoffen zakdoek bijvoorbeeld (wel een schone ;) )

Gelukkig zijn ze nu eruit! En op naar de volgende fase: Genieten :D

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien omdat ik maar een kleine prothese heb? Tenminste nog een voordeeltje aan een kleine prothese :)

Ja zeker genieten! Kan niet wachten tot de 6 weken voorbij zijn en ik alles weer gewoon kan doen! Jij bent volgens mij al zover toch? Ben jij al helemaal genezen na je tweede operatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.