Ga naar inhoud

Nanayke: 31 juli 2012: Dr Vanstraelen: MariaZiekenHuis België


Aanbevolen berichten

Bijna 2 weken na de operatie. De wonden zijn bijna dicht. De huid om mijn tepels ziet er gefrommeld uit. De naad van mijn tepels naar onderen ziet er heel mooi uit. Het litteken onder mijn rechterborst ziet er ook heel mooi uit. Helaas is dit links anders, deze is veel dikker en roder. Aan deze borst heb ik ook veel pijn. Heb aan beide kanten bloeduitstortingen die wat gevoelig zijn, maar links heb ik er heel veel last van.

Ik probeer constant de sport BH te dragen. Maar gisteravond en vannacht was de pijn haast ondraaglijk en heb ik de BH uit gedaan. Ik heb mijn gevoel gevolgd...en werd eindelijk een keer zonder al teveel pijn wakker. Maar toch vanmorgen bij het opstaan, meteen weer de BH aan gedaan. En had ook al snel weer pijn.

Vanmiddag heb ik de BH op een lossere stand gezet, dan heb ik minder steun, maar ook minder pijn.

Ik heb alvast Bio Oil gehaald, het tape moet ik nog t/m de 21ste laten zitten, dan heb ik weer een controle. Als het goed is kan ik daarna gaan smeren. Alhoewel de PC wel aan heeft geraden om nu al om het tape heen te gaan smeren.

Nog steeds maak ik me zorgen om het hoogte verschil van mijn borsten. Kan daardoor nog niet genieten van mijn nieuwe aanwinsten. Stoort me enorm. Hoop echt dat het nog wat weg trekt na verloop van tijd, maar heb er geen vertrouwen in.

Intussen zijn mijn 4 kinderen alweer vanaf vrijdagavond thuis. Het valt me enorm zwaar. Je bent de hele dag druk bezig en echt rusten gaat niet meer. Morgen beginnen de scholen weer. De 2 jongsten moeten dan beginnen. Dus weer om 7 uur mijn bedje uit. En dan is mijn dag nog langer en drukker...

Merk wel dat het echt een zware operatie is geweest. En als iemand die nog een BVK gaat laten doen, door mijn verslag duidelijk wordt, dat je dit niet mag onderschatten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben begonnen met smeren met de bio oil..de tape heb ik eraf gelaten. Vanwege het warme weer geeft dat enorm veel irritatie. Had gisteravond zelfs flinke uitslag en dat jeukte me toch gigantisch. Door de uitslag ben ik ook bang om ontstekingen te krijgen. Dus afgelopen nacht heel braaf op mijn rug zonder iets over mijn borsten heen geslapen. Heeft geholpen, de meeste uitslag was 's morgens weg.

Op dit moment jeuken de littekens toch heel erg, maar dat is een goed teken...ze zeggen dat het door de genezing komt.

Ook nog een paar hechtdraadjes tegen gekomen, blauwe die niet oplossen en witte die normaal wel oplossen. De blauwe kon ik zo eruit trekken en van de witte heb ik de knoopjes eraf geknipt. Een plekje kon daardoor niet dicht gaan. Nu eens kijken of die wel snel dicht is.

Blijf me verbazen dat na 2 weken je wonden er zo uit kunnen zien. Bijna helemaal gesloten...toch een wonder hoe je lichaam werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt passen en passen... Ik hebnog een oude 75 g van triumph die past nog qua beugel maar er zou nog veel meer vlees ingestapeld kunnen worden.... Dus feitelijk toch te groot, die grote lappen stof zijn bedoeld om veel te bevatten en dat hoeft nu niet meer zo. Die beugel zat nu eindelijk eendtegen mijn lijf aan, denk dat ie gewoon te klein was!

Ik ben dus wel van een g naar een d gegaan. En pas nu in een m bij de esprit hihihihihihihihihi, maar mijn oude nike sportshirt past nog steeds en dat is een xl. De maat zegt niet alles!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij hebben ze altijd geleerd dat de omvang nauw moet aansluiten. Het middenstuk van de BH op je borstbeen moet zitten en dat de stof niet mag krinkelen, dus gespannen om je borsten moet zitten. En dan ook nog dat je BH achter niet omhoog trekt.

Dan passen ze dus perfect ;-) Voorheen ook, maar toen stond er gewoon meer spanning op de stof. Een BH van kant die minder elastisch is, ja daarin zou ik dus wel verschil moeten merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

4 weken na BVK. De littekens zijn goed dicht. Heb enkel hier en daar last dat er plotseling gaatjes ontstaan en er hechtdraad uit komt. Zodra ik dit afgeknipt heb, gaat het gaatje ook weer snel dicht.

Het is nu duidelijk dat het verschil in grote en vorm niet echt veel meer zal veranderen. Ik ben echt ontevreden en schaam me zelfs meer dan voorheen. Mijn rechterborst is veel groter, hangt ook lager. En beide borsten hangen veel te veel. Zoveel dat ik onder mijn borsten er last van krijg, zeker met warm weer.

In mijn linkerborst zie je nog een rare bobbel, hier heeft een fikse bloeduitstorting gezeten en heb het gevoel dat dit nog wel weg gaat trekken.

gallery_5249_1248_440549.jpg

PC heeft gezegd dat hij zodra de 3 maanden voorbij zijn, waarschijnlijk rechts vet af gaat zuigen, zodat ze even groot gaan worden. Nu voor mijn gevoel zal dat niet voldoende zijn om ze mooi symmetrisch te krijgen of om ze minder te laten hangen.

Heb tot nu toe nog niemand het resultaat laten zien, omdat ik me zo schaam. Vind ze zo lelijk. Had zo gehoopt dat ik nu eindelijk mooie borsten zou hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey Nanayke,

Wat balen meis dat je zo ontevreden bent met je borsten. Dan zet je uiteindelijk de stap voor een grote operatie, en dan ben je niet tevreden. Ik neem aan dat de foto van jouw borsten is hoe ze nu zijn? Ik moet eerlijk zeggen dat er behoorlijk wat verschil in zit ja, ik kan me je onvrede goed voorstellen. Ook zitten je tepels nog best laag he, als ze toch los waren hadden ze best wat hoger geplaatst mogen worden... ben benieuwd wat je arts ervan gaat zeggen, moet je nu over 3 maanden pas terug komen? Vet uitzuigen kan misschien wel wat doen om het symetrischer te krijgen, maar aan de hang veranderd dat volgens mij niks helaas. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Ik wil er wel ff bij zeggen dat je borsten absoluut niet lelijk zijn! Maar natuurlijk verwacht je wel perfectie.

X van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ingrid,

Nee perfectie hoeft niet, maar ook weer niet zo dat het goed opvalt. Nu nog 2 maanden wachten, dan terug naar de PC. Dan beslissen wat er gaat gebeuren.

Aangezien ik mijn oude bh's nog pas, zijn ze dus ook nog groot, terwijl ik echt om een C cup gevraagd heb, of in ieder geval iets in die richting.

Dus wat mij betreft mogen ze gewoon weer een nieuwe BVK uitvoeren en dan met een mooi resultaat. Borsten die gelift zijn en aardig symmetrisch en natuurlijk in een cup C. En niet meer bij die arts!!!!!!!!!!!!!!!

Ik weet niet wat die PC gedaan heeft...ik had al grote verschil en toch is er bij beide borsten ongeveer hetzelfde gewicht vanaf. En het verschil was duidelijk zichtbaar op dag 1 na de operatie. Dan moet hij dat toch ook gezien hebben lijkt me.

Thx voor je reactie..fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nanayke,

wat rot voor je...Zo veel stress gehad en nu dit...

.Ik vind je borsten ook wel erg ongelijk, en jij zag dat ook al meteen na de operatie. Dus is het niet iets wat zich in de loop der tijd zo ontwikkeld heeft.

Je schrijft dat je pas over 2 maanden terug hoeft op controle...zou je de foto niet eens doormailen naar het ziekenhuis. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit verschil over 2 maanden een stuk minder word. Mss kun je dan eerder terug op controle..

Liefs :147:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben denk ik een week geleden geweest, en heb dit toen ook al aangegeven. Evenals alle keren dat ik bij de PC op controle kwam.

Laatste keer opperde hij om misschien vet af te gaan zuigen om ze tot de gelijke grote te laten komen. Dus m.a.w. leek hij toch te zien dat ze niet gelijk zijn.

Ben alleen bang dat dat niet voldoende zal zijn voor een mooie resultaat.

Twijfel over een second opinion. Denk alleen dat het nu weinig zin heeft, omdat ze door het vocht/bloed e.d. nog niet de uiteindelijke vorm hebben. Ik laat in ieder geval nog niks doen, voordat een 2e PC ernaar gekeken heeft.

Maar balen doe ik dus wel flink!

Ik ben 36 en voor mijn leeftijd heb ik een lichaam wat niet bij me past. Ik ben grof gebouwd, dus echt super slank word ik niet. Nou daar kan ik me bij neerleggen. Maar door de 4 zwangerschappen heb ik dus ook nog een lelijke buik. Omdat mijn verzekering geen correctie wilde vergoeden is dat nog niet gebeurt.

Had dus hele zware hang borsten en hoopte in ieder geval daar vanaf te zijn..dus niet zelfs niet van de klachten die ik voorheen had.

En dan heb ik ook nog een lipoedeem, waardoor de vele dikkere en lelijkere benen hebt dan de meeste mensen. Hieraan kunnen ze weinig doen.

En dan ook nog keratosis pilaris (kleine rode bultjes op je bovenarmen en bovenbenen, lijkt op grove/ruwe huid)

36 en het lichaam van een oude vrouw, zo voel en zie ik mezelf. En zelfs dat kleine beetje waardoor het wat mooier zou kunnen ogen, verpest zo'n PC nog voor me...

Sporten mag ik niet doordat ik een flink veel last van chronische bekkeninstabiliteit heb en daardoor trekt het ook door naar mijn rug, nek en schouders. En dus kan ik zelf ook niet veel doen, om mijn lichaam mooier te maken.

Gelukkig hebben ze kleding uit gevonden..en daarmee kan ik toch zorgen dat veel goed verstopt is. Dus anderen zien er weinig van. Maar zwembad, sauna, strand e.d. daar kom ik niet graag. Wel in het buitenland omdat ik daar niemand ken. Maar zwemmen met familie of vrienden..echt niet! En buiten dat ik me schaam voor anderen, kijk ik ook niet graag in de spiegel.

Toch zit ik niet bij de pakken neer en probeer ik zoveel mogelijk om er goed uit te zien. Niemand die aan me merkt hoe erg ik met mijn lichaam zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Nanayke, da's niet niks dat je zo hier ff opnoemt... vwb je borsten zou ik het hier zeker niet bij laten zitten. Ze zijn gewoon echt ongelijk, dat moet je pc toch toegeven. Goed dat je voor jezelf opkomt en zegt, dan maar ee 2e borstverkleining en lift! Hij moet dit gewoon mooi(er) maken. Je buik... ik kan ervan mee praten, ben zelf meer dan 75 kilo afgevallen, en die buik was ook vreselijk. Ik heb gelijk met mijn borsten mijn buik laten "doen", en ben er nu echt heel erg blij mee. T wordt niet vergoed in de meeste gevallen (ik heb t ook zelf betaald, nouja, grootste gedeelte dan).. maar het is het echt waard geweest. Dat lipoedeem is daar wat aan te doen? Jammer dat je je met je 36 als een oude vrouw voelt... hoop dat je in de toekomst toch een beter zelfbeeld kunt krijgen (op wat ik op de foto zie zie ik geen oude vrouw ;-))

Dikke X van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis,

tsjee wat een verhaal.... :147:

Dan zal de tijd uitwijzen hoe dit zich verder ontwikkeld. Maar ik zou het er zeker niet bij laten zitten....

En al met al vind ik je een sterke vrouw...

Knuf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.