Ga naar inhoud

Nanayke: 31 juli 2012: Dr Vanstraelen: MariaZiekenHuis België


Aanbevolen berichten

Al sinds mijn 18e wil ik al een borstverkleining. Destijds altijd partners gehad die mijn flinke cup juist mooi vonden en er tegen waren. En oké eerlijk is eerlijk, soms is het ook best mooi. Maar intussen 4 kinderen en 15 jaar later spelen de nek/schouder en rugklachten flink op.

Altijd maar pijn, vaak last met kleding kopen en gewoon in het algemeen last van mijn cup F/G. Vorig jaar rond deze tijd wist ik het zeker, ik zou een borstverkleining laten doen. Ben informatie gaan verzamelen. In september 2011 ben ik bij het Catharina ZH in Eindhoven terecht gekomen. Vooronderzoek gehad en de machtiging bij de verzekering aangevraagd en gekregen.

Omdat ik de zorg voor 4 kinderen heb en mijn jongste pas 5 is, kan ik niet zomaar 3 weken er tussen uit. Dus gepland in de 3 weken dat ze bij hun vader zijn. Zomer 2012. Ik wilde ook nog wat afvallen voor de operatie.

Vanaf februari belde ik iedere maand om een afspraak te maken en telkens kreeg ik te horen dat ze niet zo ver vooruit plannen. En dan krijg je eind mei te horen dat je in die 3 weken die je gepland hebt niet terecht kan. Mijn PC was daar inmiddels niet meer werkzaam. Mijn dossier waren ze kwijt en dus wisten ze er niks van af.

Even in paniek, weer een jaar wachten? En dan ineens kom je een kennis tegen, ze vertelde me van Dr Vanstraelen uit België.

Ik belde op dinsdag en kreeg al te horen dat ik in die 3 weken terecht kon. 2 dagen later kon ik al bij hem terecht (in de avonduren zelfs). Het was maar een bliksembezoekje..nog geen 5 minuten binnen, wist even niet wat ik daarvan moest denken, maar wist van ervaringen van anderen dat hij goed is. Nu nog een nieuwe machtiging regelen voor dit ziekenhuis. Ook dat was geen probleem.

Op 31 juli 2012 moest ik me om 7 uur 's ochtends nuchter melden..

En werd naar mijn kamer gebracht. Daar omkleden en wachten. Dr. Vanstraelen kwam ook kort om foto's te maken en alles af te tekenen. Vroeg nog even welke cupmaat ik wilde en ik vroeg wat hij aan zou raden. Cup C kwamen we beide op uit.

Om 10 uur kreeg ik een tabletje voor ontspanning..maar ingenomen, al was ik totaal niet gespannen.

Om half 1 werd ik richting de OK gereden en gereed gemaakt. Om 1 uur werd ik de OK zelf binnen gereden. Meteen kwam er iemand met een kapje op me af, zou zuurstof zijn, nou sindsdien weet ik niks meer.

Daarna is alles een blur...weet er niet veel meer vanaf. Weet dat ik op een 4 persoons kamer lag, ik zo moe was en tegenover me de tv loehard stond en dat de patient daarnaast veel visite had. Ik trok dat niet en gaf dit aan, blijkbaar was mijn vriend er al.

Hij regelde een andere kamer en ik kwam op een 2 persoons kamer uit, waarvan de andere patiënt net ontslagen was. Heerlijk die rust!

Heb daarna wat gegeten. Al ging dat met veel moeite. Was zo moe. Pijn kan ik me niet herinneren. Lag ook nog aan het infuus met pijnstillers.

Wat ik van die nacht weet is dat ik alleen maar wilde slapen en ze me ieder uur wel wakker maakten..bloeddruk, infuus verwisselen enz.

Moest op de po plassen en dat lukte me niet...2 keer geprobeerd zelf naar de wc te gaan en gevraagd of de verpleging bij me wilde blijven. Beide keren was ik bijna flauw gevallen. Geen succes! Toch maar die po dan. Oh wat voelde ik me brak.

En rond 6 uur was ik wakker en ook pas weer helder. Vanaf daar weet ik het weer goed.

Lichte pijn en kreeg om de 4 uur medicatie. Bij mij werkt verdoving bijna altijd maar de helft van de aangegeven tijd.

Daarna was het rommelig in het ziekenhuis. Ik lag op een afdeling waar ze niet bekend waren met borstverkleining, de afdeling plastische chirurgie was vol. En de verpleging wist niet goed wat ze met me moesten. Rond 10 uur zijn ze mijn verband gaan wisselen en kon ik al wat resultaat zien. In zoverre dat dat liggend gaat. Was immers nog te brak om overeind te komen. Ook zijn de drains eruit gehaald, dat viel mee. Daar zag ik tegen op als enige door de vele negatieve verhalen die je erover leest. Ze wisten niet hoe ze me in moesten tapen en dus deden ze dat maar heel los. Ik vroeg nog om verpleging van de juiste afdeling, omdat ik het idee had dat ze me niet goed ingetaped hadden. Ze deden niet eens de moeite..

En kreeg toen te horen dat de chirurg in de nacht langs was gekomen, maar toen sliep ik. En dat die gebeld had (hij was die dag vrij) en dat ik naar huis mocht. Wat? Ik voelde me nog zó shit! Kon niet eens uit bed. De verpleging brabbelde iets over verzekering en wist het verder ook niet, ook zij had het weer van een ander te horen gekregen.

Ik in paniek mijn vriend gebeld, die is meteen gekomen en is de verzekering gaan bellen. Die konden niks vinden...dus flink veel heen en weer gebeld en toen bleek ineens alles in orde. Toch merkte ik dat ze me daar liever op die afdeling kwijt wilden. Ik kon echt niks en dus heb je voor alles hulp nodig, zoals plassen, water drinken enz. en het kwam over dat ze het niet graag deden. Ook zonder overdrijven een man of 25 gezien..geen vaste verpleging. En zelfs toen ze me aan het wasse waren is er tot 2 keer toe iemand binnen gelopen..fijn! maar niet heus..

Na het middageten (warm) voelde ik me wat beter. Kon naar de wc. En voelde me daar niet fijn en niet welkom. Ben naar huis gegaan.

Thuis ook weer veel liggen en slapen. Weinig pijn. Vooral veel moe! Alleen omhoog komen voelde gevoelig onder mijn borsten.

Wat me wel opviel is dat ik nog zo draaierig in mijn hoofd was. Me moeilijk kon concentreren. Tv kijken, lezen, computeren gaat me nog niet super goed af. Lijk wel dubbel of wazig te zien.

Ook vandaag is dat hetzelfde, al heb ik wel wat meer gedaan...toch wat lichte huishoudelijke dingen. Zoals wassen, aankleden, eten maken, drinken pakken, wat opruimen in huis.

Meeste moeite heb ik met slapen, ik ben geen rugslaper en het lukt me niet om in slaap te komen. Heb de gehele nacht wakker gelegen en af en toe wat ingedut. Heb ook pijn in mijn nek en rug van het zo liggen.

En dat rare gevoel in mijn hoofd...niet fijn!

Ook de PC gebeld, er is zo'n 500 gram per borst vanaf. geen complicaties of iets. Weinig bloedverlies. Verband moest inderdaad strak zijn en ben dus een sport BH gaan kopen. Kon maat 85C aan..joehoe! Alle verband eraf, maar hoe bedek ik nu zulke littekens zonder groot verband? Kan toch moeilijk die strakke sportBH zo over de hechtingen aan doen. Volgende week terug komen.

Intussen slik ik al 2 weken vitamine C voor sneller herstel. En neem ik dat ook nu natuurlijk in. Drink de hele dag door en moet veel plassen. Blijf me licht in mijn hoofd voelen. Eet verder zo gezond als ik maar kan. En heb hier de tip gelezen om citroen thee te maken en dat dus ook gedronken vandaag. Slik overigens ook extra andere vitamines voor spoedig herstel.

Ow ja, vandaag dus mijn boobs gezien. De rechter hangt wat lager. En verder vind ik ze ver uit elkaar staan en wijzen de tepels dus iets naar buiten. Hoop dat dit nog gaat veranderen. Ben we blij dat ze stukken kleiner zijn!

Zo dat was voor nu even mijn verhaal..slaap lekker, ik ga het maar weer proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo is al het verband eraf?....je bent pas 2 dagen PO alles hoort nog ingetaped te zitten en pas bij de eerste visite met de PC eraf gehaald te worden erna.....je wonden zijn nog open en horen bedekt te zijn.

Ik zou als de bliksem naar de HA gaan om wat verband en tape te regelen....die tape zorgt ook voor de nodige steun voor die wonden....zo open kan er van alles mee gebeuren.

Ik wil je niet bang maken ofzo maar de manier waarop je zo behandeld bent vind ik schandalig en dat je ook geen aftercare papieren hebt gekregen......

Wat opruimen in huis hoor je nog helemaal niet te doen joch..

De dizzy gevoel gaat naderhand wel wel hoor dat is nog van de narcose.

Om wat beter te slapen kan je kussens gebruiken onder je matras zodat je wat hoger ligt....dat heeft mij enorm geholpen...de eerste week slaap je brak dat is zowiezo...maar langzamerhand zal het wel beter gaan hoor....

Maar eerst even die verband en tape regelen....dat die mensen op de verpleging ze gewoon verwisseld hebben zonder daar verder iets over te zeggen en dat ze niet even een consult met de plastische verpleging hebben geregeld.... :93:

Heb je wel genoeg pijnstilling voorgeschreven gekregen?

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nanayke

Je kunt beter idd, zoals Angel al zegt, even contact opnemen met huisarts of met je plastisch chirurg. Ze hadden je nooit zo naar huis mogen sturen.

Doe rustig aan! Je bent geopereerd, dat is niet niks! Het is een zware ingreep.

Dat je met vijf minuten buiten stond bij je consult, wil dus ook zeggen dat je heeeeeeeeeeel weinig informatie gehad hebt. Belachelijk.

Ik heb zelf een vergroting gehad, dus weet niet hoe het zit bij een verkleining, maar lijkt me dat je je wonden toch echt de rust moet geven om te kunnen herstellen!

Lees eens het verhaal van Irmama, zij had ook veel last van dufheid en zo. Was bij haar een lage bloeddruk. Met meer zout eten, is het bij haar beter gegaan: dus gezoute chips en gezouten drop!!

Dit is de link naar het topic van haar:

http://www.borstenforum.com/topic/5593-irmama-4-juli-2012-drs-postma-bergmankliniek-denhaag/page__hl__irmama

Bij de verslagen van de borstverkleiningen kun je verder misschien nog meer tips vinden met betrekking tot, wat je wel en wat je niet mag!

Heel veel succes, en doe het rustig aan meid!!!

Groetjes, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou in de algemene informatie over BVK BB...heb ik daar een topic over geschreven....Hier de link ernaar toe: http://www.borstenforum.com/topic/3145-dos-en-donts/

BB een consult voor een BVK is net zoals die van een BV vaak 2 of wel meer als dat nodig is om alle details door te nemen....dat het binnen 5 minuten is gedaan is schandalig... :angry:

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

BB een consult voor een BVK is net zoals die van een BV vaak 2 of wel meer als dat nodig is om alle details door te nemen....dat het binnen 5 minuten is gedaan is schandalig... :angry:

Xx

Angel

Begrijp ik :) Ik ben het ook helemaal met je eens!

@ Nanayke: Ben ook benieuwd hoe het nu met je gaat en of je je arts of de huisarts nog gesproken hebt.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi hi,

Nee de PC niet nog eens gebeld, hij was al gepikeerd van het vorige gesprek. Draag nu wel een sport BH.

En heb alleen onder mijn borsten gaas zitten, zodat de BH band wat minder irriteert en voor eventueel wat kleine bloedvlekjes. Maar gelukkig bloed ik amper.

's nachts kan ik die strakke BH niet goed hebben en daarvoor gebruik ik tussenstukjes om de omvang wat losser te hebben.

Heb geen pijnmedicatie gekregen of te horen gekregen wat ik na de operatie moest doen. Kreeg gisteravond aan de telefoon te horen dat ik gewoon paracetamol of ibufrofen mocht gebruiken. Die gebruik ik inderdaad, enkel 's nachts, vanwege mijn rugklachten.

Heb vannacht alle bedden in huis gebruikt, vandaag het waterbed van mijn vriend, een lazy-boy en niks hielp. Zodra ik ga liggen rusten, doet het enorm veel pijn aan mijn rug. Op de bank, iets op mijn zij, dus met mijn rug tegen de rugleuning van de bank, dat is het enige wat gaat.

Vandaag 10 minuutjes buiten gaan wandelen. Zojuist even mee boodschappen gaan doen, en nee, heb niks gedaan, enkel mee gelopen. Ze zeggen wel echt niks doen, maar ik zal toch moeten eten... Slapen lukt me dus niet, dus rust weinig. Zodra ik ga liggen, begint de pijn weer. Vandaag wel minder dizzy. Daar ben ik al blij mee..al begint het nu wel iets meer op te zetten.

Ik heb gelukkig hier op het forum de afgelopen maanden al zoveel mogelijk gelezen en was daarom al wat meer voorbereid. Ben echt blij met dit forum :-)

Twijfel of ik toch de huisarts maar zal bellen en om raad vragen..of dat ik even naar de apothee rijd en daar om verband vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huisarts gebeld, zij geven aan dat zij dit normaal gesproken niet doen en dat ik beter terug naar dat ziekenhuis kan gaan.

Zucht..

Nou de PC was gister al niet blij met mijn telefoontje, dus daar hoef ik echt niet heen te gaan.

Blijft de apotheek dus over..neem aan dat ze daar wel verband voor me hebben of weten hoe ik het het beste kan aanpakken.

Alhoewel ik veel positieve verhalen over deze chirurg heb gelezen, ben ik zelf dus niet tevreden met de voor- en na begeleiding en raad deze chirurg dus ook niet aan bij anderen. Ik vind de stand van mijn borsten ook niet mooi, maar het kan ook heel goed zijn dat dit gewoon niet anders heeft gekunnen.

Ik moet dinsdagavond terug naar de PC en zou eigenlijk het liefst niet meer gaan, omdat mijn vertrouwen weg is. Weet alleen niet goed waar ik wel terecht kan..voel me echt aan mijn lot overgelaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nanayke

Je zou je er eigenlijk niets van moeten aantrekken hoe die pc doet. Het gaat om jouw lijf he!!! Jij kunt zijn zorg opeisen! Je hebt er voor betaald, en als hij je niet wilt helpen, kun je flink op je strepen gaan staan.

Mijn advies: lak hebben aan die lul van een kerel en bellen dat je vandaag nog gezien wilt worden. Aangeven aan de telefoon dat je absoluut niet tevreden bent over de nazorg en dat je verdorie betaald hebt voor de zorg!!! (of de verzekering :106: )

Ga niet zelf prutsen! Als er iets mis gaat, gaat hij jou dadelijk ook nog de schuld geven! Laat je niet gek maken en bel even! Die plastisch chirurg moet er voor je zijn, of hij het nu wil of niet!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op advies van huisarts moest ik gewoon bij de apotheek verband gaan halen. Aangezien mijn vriend EHBO-er is, had hij al flink wat in huis en hij heeft me geholpen om alles goed en veilig in te pakken. Ook zo dat het zonder sport BH ook nog lekker stevig zit.

Weer even zonder verband gezien en alles ziet er rustig en goed uit.

Fijn dat jullie zo mee leven :35:

Ben nu weer gerust en ga gewoon a.s. dinsdag naar de PC toe. En zal dan zeker aangeven dat ik niet tevreden ben met de nazorg. kan behalve op dit forum nergens met mijn vragen heen.

Mijn vragen voor dit moment zijn:

Mijn borsten staat vrij ver uit elkaar, dus in het midden is een behoorlijke open ruimte en ze zijn dus te breedt voor mijn lichaam vind ik zelf. Ook wijzen mijn tepels iets naar buiten.

En mijn rechterborst hangt lager dan mijn linkerborst.

Is dit blijvend? Of veranderd na verloop van tijd de vorm en dit soort dingen nog iets?

Heb nu een flinke C cup, kan deze cup maat nog veranderen binnen enkele maanden?

En mag ik douchen? In ieder geval mijn haren wassen?

Verder ben ik wel heel tevreden met de cup maat op dit moment. En zie je bij mij geen rare flapjes aan de zijkant, zoals ik soms wel eens bij andere gezien heb. De hechtingen zien er netjes uit. Had weinig bloedverlies (drains) en ook nu bloed het nagenoeg niet. Ook amper pijn.

En ik kon op korte termijn terecht en zelfs in de avonduren..al was dat maar een bezoekje van amper 5 minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een uitleg van wat er denk is mis is gegaan..

Omdat ik op een 4 persoons kamer lag en nog heel suf van de narcose was, gaf ik aan dat ik het niet trok daar. De tv tegenover me stond hard, aan het andere bed veel bezoekers. Ik wilde enkel rust en slapen. Weet er niet veel meer vanaf.

In ieder geval is mijn vriend dat gaan regelen. We hadden gelezen dat je in België een privékamer kon regelen voor een euro of 50 meer. Dat is hij bij de receptie gaan vragen. Nou dat bleek dus niet zo makkelijk te zijn, je zou dan ook eerloon e.d. moeten betalen. In ieder geval hebben ze de PC die een vrije dag had, daarvoor gebeld. Dit omdat hij niet werkzaam is in het ziekenhuis, maar de OK en de kamer e.d. inhuurt. Hij werkt dus zelfstandig.

Aan de telefoon donderdag gaf mijn PC aan dat mijn partner boos zou zijn geweest, nou dat was hij niet, hij ging enkel informeren of zo'n privé kamer nodig was en we hebben er niet om gevraagd dat ze de PC op zijn vrije dag zouden bellen. In Nederland werkt alles nu eenmaal anders en dat wisten wij niet, niemand had ons geïnformeerd. We lazen pas enkele ure voor de opname dat je bijvoorbeeld je eigen washandje, handdoek e.d. mee moet nemen en wat je moet doen als voorbereiding voor de operatie.

In ieder geval kwam ik op een 2 persoons kamer terecht, waar de andere patiënt net ontslagen was. Ik was zo blij met die rust, was zo suf en slap en weet niet veel meer van de eerste uren na de operatie. In ieder geval heeft het ziekenhuis hun best gedaan voor me.

De dag na de operatie toen ik me zo beroerd voelde, zei de verpleegster tegen me dat ik naar huis mocht en ze zei dat de PC het over een verzekerings kwestie had gehad. Ik vroeg nog of ik moest of mocht, ik mocht naar huis. Maar toen ze over verzekering begonnen werd ik bang. Je ligt doodziek op dat bed en wilt je niet druk maken of alles wel goed verzekerd is, ik nam dat gewoon aan omdat ik een machtiging heb gekregen. Maar was ook bang dat het inderdaad waar kon zijn, aangezien ik in België behandeld ben en daar niet woon.

Ook kreeg ik te horen dat de PC nog aan mijn bed was geweest en ik lag te slapen. Ik weet dat ik pas tegen 23:45 ben gaan slapen, dus dat moet erg laat zijn geweest. Had veel vragen dus had de arts graag nog even gezien.

Daarom mijn vriend in paniek en in tranen gebeld. Hij is mijn verzekering gaan bellen en die gaven in eerste instantie aan dat er helemaal geen machtiging afgegeven was en dat het kon zijn dat ik de operatie dus zelf moest betalen.

Die machtiging had ik aan de PC gegeven. En de verzekering moest weten wie dat behandeld had. Echter was mijn PC dus vrij en is de verpleging hem gaan bellen om achter die naam te komen. Dat kon niet, omdat alles in het ziekenhuis achter slot en grendel lag. Moest tot morgen wachten. De verpleegster gaf aan dat ik niet bij haar moest zijn en echt op zo'n manier dat het niet vriendelijk klonk, meer geirriteerd.

Intussen is mijn vriend naar de afdeling facturatie gegaan en bleek alles toch in orde te zijn. Dat kreeg ik rond half 12 te horen. Toen voelde ik me nog zo beroerd en kon dus niet eens uit bed. Ik baalde ook dat ik zelf niks kon en toch hulp nodig had en dat de verpleging niet over kwam dat ze het graag voor me deden. Werd eerder behandeld als iemand die zeurt en moeilijk doet.

Om 12 uur kreeg ik het middageten (warm) en daar ben ik flink van opgeknapt. Kon daarna zelf naar de wc en ben ook even in de kamer op en neer gelopen om te kijken of dat lukte.

Tegen half 2 gaf ik aan dat ik me zorgen maakte omdat mijn verband zo los zat en of ze misschien iemand van de afdeling plastische chirurgie konden halen of me ernaar toe konden brengen. Ze gaf aan dat ze al geïnformeerd had en dat het los moest zitten. Maar met wat extra tape over het veband heen probeerde ze het toch wat strakker te maken. Echt steun had ik nog steeds niet.

Ik wist dat als ik voor 2 uur zou gaan ze geen extra dag zouden berekenen (toch nog bang dat ik achteraf de rekening zou krijgen, ik was nog steeds niet gerust) en heb gezegd dat ik alsnog naar huis wilde. Intussen mijn vriend gebeld, die was onderweg. Omdat hij er niet voor 2 uur zou zijn, moest ik dus zelf naar de ontslagbalie voor 2 uur.

Ze hebben me alleen met 2 tassen naar beneden laten lopen. Ik wist de weg niet, ben verplaatst toen ik nog suffig was. En voelde me ook nog te brak om alleen te lopen. Ik kon ook niet alles meenemen, heb bijvoorbeeld een mooie bos bloemen laten staan. Ik stond wel even raar te kijken dat ze niets deden..maar oké misschien gaat het er zo wel aan toe in dat ziekenhuis.

Had me voor 2 uur afgemeld en ben buiten op een bankje gaan zitten wachten totdat mijn vriend er was.

Toen ik afgelopen donderdag de PC belde werd me verweten dat hij meerdere malen gebeld was, mijn partner boos was geworden. En dat ik dus moeilijk had gedaan, o.a. om die privékamer. Leuk..ik wist echt van niks, alles is geheel langs me heen gegaan.

En de verpleging had gezegd dat ik weg was gegaan omdat mijn verzekering het niet dekte...terwijl ze echt wel wiste dat alles intussen in orde was, we hadden het immers zwart of wit van de afdeling facturatie aan hen laten zien.

Voor mijn gevoel was er 1 verpleegster die me de kamer gewezen heeft en de intake heeft gedaan, waardoor alles is mis gegaan. Voor mijn gevoel had zij overdag de 'verantwoording' over mij als patiént. Ze had ook meteen gezegd dat ze niet wist wat ze met me aan moest, omdat er op de afdeling plastische chirurgie alles vol was.

De info die mijn PC had gegeven aan de nachtzuster was ander dan zijn mij vertelde. En wat ik doorgaf, gaf zij weer anders door aan de PC. Ik heb mijn PC immers alleen 5 minuten bij een vooronderzoek gezien en voor de operatie met het aftekenen even snel en daarna niet meer.

Dat was ook degene die me het gevoel gaf dat ik niet welkom was en moeilijk aan het doen was en waardoor ik dus eerder naar huis gegaan ben. De nachtzuster was heel erg begrijpend en meelevend met me.

Alles berust volgens mij dus op mis communicatie, maar toen ik de PC dat probeerde uit te leggen, lag het aan mij en nam hij het op door de verpleging...

Sorry hoor, ik heb in geen geval moeilijk gedaan. Was geheel mezelf niet net na de operatie, wat te moe, te brak en te suf en wilde enkel rust om me heen. Kon niks hebben. Ze hadden me gewoon net iets langer op de uitslaapkamer moeten laten bijkomen.

En dat ik daarna bang was en ik paniek raakte omdat ik dacht dat ik ineens de operatie zelf moest betalen, is niet gek als je je zo beroerd voelt na zo'n operatie. Ik ben niet eens boos geweest en heb niks geëist...en als ik iets wilde drinken, of moest plassen, wachtte ik gewoon net zo lang totdat ze weer infuus kwamen verwisselen of bloeddruk kwamen opmeten.

Ze had me gewoon niet moeten zeggen dat ik naar huis mocht en er bij vermelden dat het iets te maken zou hebben met verzekering, maar wist niet precies wat. Niet gek dat je dan bang wordt..of geef de juiste informatie door of zeg niks. Maar breng iemand die net geopereerd is niet van dit soort nieuws, wat zorgt voor enorm veel stress.

Ik voel me echt boos door de manier zoals de verpleegster alles aangepakt heeft. Ook op de PC omdat hij mijn verhaal niet eens fatsoenlijk wilde aanhoren en mij de schuld gaf, terwijl ik van alles amper iets meegekregen heb. En ook omdat ik zo weinig informatie heb gekregen voor en na de operatie.

Voor hem is het lopende band werk, waar hij flink aan verdient €3500 per BVK! Maar voor iemand die het ondergaat is het behalve dat en dat mag hij zich wel weer eens gaan beseffen!! Die willen dat je de tijd voor ze neemt en ze goed informeerd voor en achteraf. Desnoods met standaard formulieren die je mee geeft.

p.s. voor de rest ben ik in dit ziekenhuis zeer netjes en correct behandeld! Inschrijven bij een balie, daarna iemand die je naar een wachtkamer voor intake brengt. Dan een verpleegster die je intake doet en je naar je kamer brengt. Er loopt volop verpleging, is misschien heel fijn, maar telkens een ander gezicht is niet altijd fijn voor de patiënt. Zeker op momenten dat ze je gaan wassen en je naakt ligt :93: Ze zouden gekleurde lampjes hebben voor momenten als er even niemand binnen mocht komen...en ze hebben gordijnen die ze kunnen sluiten om een bed...misschien een idee om daar gebruik van te maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid,

heb net effe je topic gelezen en sta gewoon paf... :dash1:

Niet te geloven hoe de verpleging met jou om is gegaan...schande.Trouwens je hele verhaal is echt niet te geloven..tjee zeg.. :kez_11: .

Gelukkig dat het lichamelijk wel vrij goed gaat met je. En gewoon dinsdag terug gaan naar die botte bijl, hij is tenslotte ook diegene die jou geopereerd heeft en met vragen kun je het beste bij hem zijn. Jij hebt daar gewoon recht op!

Nou meid, wens je een goed herstel en ben benieuwd wat er as. dinsdag gezegd word!

Liefs :147:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nanayke,

Voor zover ik weet zorgt de ankermethode wel vaak voor bredere borsten met minder projectie. Bij mij zit er van meet af aan evenveel ruimte tussen, in die zin dat het door de zwelling wellicht iets dichter bij elkaar leek te staan. Omdat als de zwelling weggaat je borsten mimder strak staan, zakken ze voor je gevoel wat. En komt er wat meer hang in. Groter worden ze niet meer, alleen nog wat kleiner door afname zwelling. Ik mocht ook nog diclofenac nemen voor de pijn. Maar die heb ik niet lang genomen en ben verder gegaan met paracetamol.

Douchen of niet hangt van de pc af. Haren wassen wellicht voorover en laten doen in de keuken....

Want ikweet niet of je borsten nat mogen worden.

Toch de kliniek maar bellen, ze hebben toch wel n verpleegafdelong waarmee je contact kunt opnemen?

....

Link naar reactie
Delen op andere sites

was al aan het reageren, toen jij ook weer aan het posten was..

Tsja, soms lopen dingen zo langs mekaar..en ik kan jou reactie zo goed voorstellen...word je bang dat je alles ook nog zelf moet gaan betalen.

en ze hebben jou ook nog alleen naar beneden laten lopen met 2 tassen...man..man..moet echt niet gekker worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff wat een verhaal, maar nog steeds ben ik ervan overtuigd dat ze je niet zo hadden mogen behandelen!

Je zou hier een klacht over in kunnen dienen. Of dat ziekenhuis nou in Belgie, Nederland of Timboektoe staat, zorg behoor je naar behoefte te krijgen. En chagrijnige verpleegkundigen....pffff van die vastgeroeste types die alleen maar werken om geld te verdienen: Kontenwassers noem ik die (ik ben zelf verpleegkundige, en had ook zulke collega's :93: )

Douchen..... Zou het sowieso niet doen, totdat je je pc gesproken hebt. Als er hechtingen in je wonden zitten, dan mogen die niet nat worden. Je haren voorover aan de wasbak wassen is dan het beste.

Gelukkig is je vriend EHBO-er, anders had je toch mooi gezeten zeg! En ik kan me trouwens best voorstellen dat je vriend boos geworden is. Hij weet ook dat dit geen normale omgangsvorm is :)

Heel veel succes meid!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk nanayke...of je nu wilt of niet moet je je PC bellen dit is helemaal niet hoe alles moet lopen..

Ik val hier van me stoel af van verbazing en woede van hoe alles zo gegaan is en ik zou als ik jou was zeker een klacht indienen tegen de pc, zusters en het ziekenhuis.

Er is wel verdomme 1000gram aan borst weg en dat is wel 1 kilo...meis das heel veel...de pijn en ongemakken horen er idd bij maar daar horen ook wat zwaardere pijnstillers zodat je de eerste 2 tot 3 weken comfortabel door de dag heen kan.

Je borsten blijven voorlopen nog zo strak en opgezwollen en pas na maanden herstel als de natuurlijke vorm er weer in komt kan het er natuurlijker uit gaan zien. Een normale herstel van een BVK is 6 maanden tot 1 jaar.

Iederee geneest anders, het is ook daarom dat het ziekenhuis en je pc je een protocol mee moet geven van hoe je alles thuis verder moet doen ivb met medicatie, douchen, verband, hechtingen, zwelling en activiteiten.

Het is niet zo maar een operatie waar ze je gewoon zomaar kunnen afwimpelen. En dat je PC geirriteert raakt van een paar vragen van een patien is helemaal van de zotte...gewoon schijt hebben aan die lul en eis de zorg op die je toegekend is toen hij in je sneed.

Ik snap dat de HA zoiets heeft van daar weten wij niks van maar misschien kan hij of zij wel voor je bemiddelen met deze barbaren die je niks geven. Tenminste met verband en medicatie...

Als je echt de afgelopen paar maanden hebt gelezen hoe alles er aan toe gaat op deze forum en de operatie verslagen weet jij ook zelf dondersgoed dat dit niet de manier is om te genezen en naar huis gestuurd te worden.

Dit forum is er om jou te ondersteunen tijdens je herstel maar het neemt de rol van de PC en de verpleging niet weg die hard nodig is bij zo'n grote ingreep.

Dus ik hoop dat je die vent komende dinsdag flink op zu'n flikker geeft en als jij dat niet kan dan je vriend want dit hoor gewoon weg niet....

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta best wel even paf als ik die antwoorden zo lees..jullie reageren zoveel feller als ik dat ik doe, en dan betreft het niet eens jullie zelf. Misschien ben ik wel te soft of te bang om inderdaad die 'lastige' patiënt te zijn...

Maar eigenlijk hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik weet dat hij me vooraf geen instructies heeft gegeven en na de operatie ook geen enkele. Alles van wat ik weet, is wat ik zelf gevraagd heb of tegenaan ben gelopen. En 90% van wat ik hier op het forum mee gekregen heb of elders op internet.

Het enige wat me gevraagd is tijdens het vooronderzoek zijn de verwijzing van mijn huisarts, of hij mijn borsten even kon zien en dat ik me op 31 juli om 7 uur moest melden. En ik meen te herinneren dat hij toen ook al vroeg welke cup ik in gedachte had. En ook toen heb ik geantwoord, een cup die bij mijn lichaam past. Heb nu eenmaal maat 42 en ben grof gebouwd.

En heb meteen gezegd dat ik medicatie slik vanwege ADD (concentratie stoornis). En hij gaf aan dat dit geen probleem was en dat ik dit gewoon kon blijven innemen. (wat ik zelf dus maar niet gedaan heb op de dag van de operatie zelf)

En dat van die cupmaat vroeg hij weer bij het aftekenen. Ik heb zelf gevraagd hoe laat ik ongeveer geopereerd zou worden. Dat wist hij nog niet te zeggen, maar omstreeks 11 of 12 uur, wat naderhand dus 1 uur is geworden. Ow ja en hij heeft 2 foto's gemaakt 1 van voor en 1 van de zijkant.

Ik had verwacht hem of eventuele andere op de OK wel te zien..nou niet dus, 1 iemand en dat weet ik dus niet meer en ik was al ver weg. Ik weet van andere operaties nog dat ik een intake kreeg bij de anethesist. Een hele vragenlijst kreeg en onderzoek vooraf. Dat was maar voor een operatie om mijn neustussenschot recht te zetten, een kleinere ingreep. En dat ik in de OK kennis heb gemaakt met degene die erbij zouden blijven en dat ze grapjes met me gemaakt hebben om me op m'n gemak te stellen. En wel tig keer vroegen of alles duidelijk was voor me en of ik nog vragen had. Hier dus niets..lopende band werk

Na de operatie had ik een grote stuk rechthoekig verband van links naar rechts over mijn borsten. De ochtend na de operatie is dat eraf gehaald, om de drains te kunnen verwijderen. Ik kon toen wel iets van mijn borsten zien en zag hechtingen en hechtstrips. En dat mijn borsten van bovenaf er op het eerste gezicht wel oké uit zagen. Daarna weer zo'n nieuw stuk verband erover, wat dus niet echt stevigheid bied. En zodra je dus beweegt, voel je dat je borsten bewegen en dan voel je dus de wonden heel erg pijn doen. Vandaar dat ik toen gevraagd heb of dit wel zo hoorde. Ik had verwacht dat ze me strak zouden intapen, zodat mijn borsten als het ware 'vast' zouden zitten en de hechtingen dus zo min mogelijk zouden trekken bij het bewegen.

Ik las hier op het forum dat sommige best moeten wennen aan hun nieuwe cup en de borsten ineens wel erg klein vinden, omdat ze een flinke cup gewend zijn. Nou ik dacht meteen, van ze zijn nog steeds behoorlijk groot. En al weet ik dat er ongeveer een kilo vanaf is, ik zie het zelf niet. Ik denk dat als ik straks foto's zal zien van voor en na de operatie, dus met kleding aan, dat ik het dan pas goed zal zien. In ieder geval heb ik er geen spijt van en ben ik enorm blij van die 'last' verlost te zijn. Mooiste is dat mijn borsten nu op de juiste hoogte hangen, dus mijn tepels weer halverwege mijn bovenarm en niet in de buurt van mijn elleboog..;-) en het mooiste vind ik zelf dat mijn tepelhof verkleind is. Vond dat zo lelijk bij mezelf, echt van die big mama borsten.

Weet je dat ik rond de 15 was toen ik voor het laatst een C cup had? :tatice_04:

En weet je dat ik gisteren zei, van ik heb liever nog een borstverkleining, dan nog een bevalling. Die bevallingen waren enorm pijnlijk en die BVK is me 100% meegevallen qua pijn. En gebruik eigenlijk al 2 dagen amper pijnstillers. Alleen voor de nacht, vanwege mijn rugpijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

je zult wel effe geschrokken zijn met die reacties, maar zoals ik het las, vond ik het gewoon te bizar..

Maar wel fijn dat het nu al zo goed gaat! Nu ben je gewoon weer 15.. :45:

Al vond ik mijn BV net zo erg als mijn 1e bevalling btw... :102:

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, zolang ik maar weer dat lichaam van een 15 jarige heb..lol

Maar als ik eerlijk ben vind ik mezelf nu mooier dan in de tijd dat ik 15 was. Ik was toen zo onzeker en vond mezelf niet mooi. Dus het is goed zoals het is.

Vanmorgen voor de grap mijn oude BH gepast...past precies :106:

Blijkbaar zit er enorm veel vocht in...wel grappig

Vandaar dat niemand het opvalt en degene die het weten denken dat er amper wat vanaf is.

Met het grote verschil, dat als de BH uit is, mijn borsten nog steeds op dezelfde plek hangen :45:

Ben heel benieuwd welke cupmaat ik over 3 maanden heb...zolang met nek en rugklachten minder zijn dan voorheen, vind ik alles best! Bij Sapph kan je namelijk ook hele mooie setjes kopen als je een flinke cupmaat hebt en hier en daar vind je ook wel eens iets leuks bij andere lingerie winkels. Tenminste, ik heb voorheen ook altijd leuke setjes kunnen vinden. Alleen bikini's en badpakken waren vaak een probleem, omdat ik de steun en dus de maat van een BH nodig had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep en had geen puf om moeilijk te gaan doen..mensen in de wachtkamer kwamen tot dezelfde conclusie. Goede PC, maar je moet zelf met alle vragen e.d. komen, want hij zegt zelf niet veel.

Alleen had ik de pech om in het ZH op de verkeerde afd. terecht te komen, waar ze geen verstand hadden vd nodige nazorg. En dan ook nog een @#$%^#verpleegster..Grrr

In ieder geval zagen mijn littekens er heel goed uit, zijn mijn blauwe hechtdraden eruit en is alles ingetaped. Over een week zelf tape verwisselen (douchen) en over 2 weken terug komen. Ben echt heel benieuwd naar de littekens over een jaar, want ze zijn nu al zo mooi dun. En mocht op mij zij slapen, mits ik mijn sportBH 's nachts aan houd, wat hij sowiezo aangeraden heeft om te doen de komende weken.

Thx voor je interesse Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.