Jump to content

Leooo: 10 augustus 2009 : Dr. Mesters : MMC : Veldhoven

Guest Leooo
 Share

Recommended Posts

Hoi! dit is mijn eerste post hier, ik zat al op borstenforum .nl maar na een tip van iemand daar ben ik hier ook maar lid geworden om mijn verhaal te doen. lang verhaal, hier komt het.

Ik ben 18 jaar. Al op mijn 15e had ik een flinke E cup terwijl ik zelf maar een klein meisje van 1.60. Ik ben toen naar de huisarts gegaan maar die vond me nog te jong.

De wens is altijd gebleven, dus toen ik een half jaar geleden nog een paar weken had te gaan voor mijn 18e verjaardag, besloot ik dat het tijd was, ik had er lang genoeg over nagedacht en ik was er helemaal klaar mee.

Die verwijsbrief had ik binnen 2 minuten op zak en ik werd doorverwezen naar het Maxima Medisch Centrum in Veldhoven. Ik maakte telefonisch een afspraak voor het eerste consult met de vrouwlijke pc Mesters.

Ik heb toen meteen op dit forum gekeken of er al ervaringen waren maar helaas, ik kon helemaal niks vinden over haar op het gebied van borstverkleiningen.

De eerste afspraak verliep goed, haar assistente nam alles met me door en zelf keek ze ook nog even naar mijn borsten. Ze zouden de brief naar de verzekering op de post doen en zodra ik goedkeuring zou hebben mocht ik gaan bellen om de operatie te plannen.

Niet veel later had ik deze binnen en mocht ik zelf een datum kiezen voor de operatie, zolang het maar in augustus zou gebeuren. 10 augustus leek mij een ideale datum want dan had ik nog tijd genoeg om op vakantie te gaan en om na de operatie te herstellen voor ik weer naar school moest.

Een paar weken van tevoren nog een POS gehad en dat ging ook allemaal goed.

Nou, en toen was het 10 augustus.

Maandag moest ik me om half 11 melden, ik zou om kwart over 1 geopereerd worden maar uiteindelijk lag ik pas om 3 uur in de ok. Ik probeerde vlak voor ik de ok in ging nog een beetje te flirten met een knappe co-assistent type mcDreamy die duidelijk zenuwachtig van me werd want hij heeft 20 minuten over het infuus gedaan en daarna moest ik op een po plassen waar hij zo'n 3 meter van af stond. hooguit genant dus :P Eenmaal in de ok gingen de groene jassen nog me proberen af te leiden en vragen waar ik op vakantie was geweest. Toen de anesthesist me de eerste spuit gaf was ik meteen stoned en begon onophoudelijk en volgens mij angstaanjagend te lachen. Het laatste wat ik me kan herinneren was dat ik zei "HAHAHAHAHA sorry hoor maar het werkt!" en: "jaaa parijs is geweldig!" voor ik als een blok in slaap viel.

Vlak daarna, zo was het voor mijn gevoel tenminste, werd ik wakker op de uitslaapkamer en mocht ik al gauw door naar mijn kamer op de afdeling. Ik kreeg een shot morfine waar ik wederom ontzettend high van werd en toen waren daar mijn ouders en zus al en niet veel later mijn vriendje ook. Rond 9 uur gingen ze weg en ik probeerde nog een beetje te lezen maar elke keer gingen de letters na 5 minuten dansen en werd ik misselijk, dus ik ging maar slapen. Dat lukte, totdat vanaf een uur of 1 mijn tegenover buurvrouw besloot om elk uur haar bed onder te zeiken. Niet 1 keer, maar wel 4 keer. Helse nacht gehad dus! gelukkig kwam de volgende dag de assistente van de chirurg me controleren en alles was goed. De drains werden eruit gehaald (auuuuw, helse pijnen) en ik mocht naar huis.

ik heb de eerste 2 dagen veel pijn gehad en moeten overgeven. Na 3 dagen hoefde ik geen pijnstillers meer te slikken.

---------

er zijn ondertussen wat complicaties.

geen ernstige, maar ik merkte vorige week vrijdag dat mijn rechterborst bij de littekens rood was en hard aanvoelde. heel anders dan de linkerborst. ook kwam er wat troep uit het 3 landen punt. ik ben diezelfde dag nog naar het ziekenhuis gegaan en daar hebben ze het 3 landenpunt een stukje opengemaakt zodat de troep eruit kan. de chirurg gaf me het advies 2 keer per dag met de douchekop de wond schoon te spoelen en ik kreeg een antibiotica kuur mee.

door het spoelen is er nog een kleiner gaatje boven de wond onstaan, ik heb dus nu op mijn rechterborst 2 open wondjes. er komt nog steeds troep uit en ik ben maandag naar de chirurg weer geweest om de rest van de hechtingen te laten verwijderen. zij gaf me weer hetzelfde advies, antibiotica kuur afmaken en 2 keer per dag spoelen.

ook kreeg ik vette gazen mee.

ik baal er wel van maar ik weet dat het er bij hoort. de chirurg zei ook dat het heel vaak voorkomt dus dat ik me niet druk hoefde te maken, en dat het altijd weer goed geneest. Ik hoop alleen dat het niet te lang gaat duren..

as maandag heb ik weer een afspraak om te kijken hoe het dan gaat.

Ik hoop dat er hier meer mensen zijn dit ook een ontsteking met open wond hebben gehad die me wat gerust kan stellen..

maargoed, ik ben echt zo blij dat ik het gedaan heb en ik kan het iedereen die het overweegt aanraden, want ik krijg elke keer een ontzettend gelukzalig gevoel als ik naar mijn mooie kleine boobies krijg .

foto's post ik binnekort hier op het forum

korte samenvatting:

2 keer 200 gram verwijderd

70E/F --> 70 C/D

wachttijd: begonnen in februari (huisarts), 10 augustus geopereerd

Guest Daantje87

Hoi Leo!

Welkom hier!

Goed dat je al op zo'n jonge leeftijd de stap hebt genomen, je hebt er op moeten wachten maar het is nu dan eindelijk gebeurd!

Open wondjes horen erbij, lees hier maar eens de verhalen, wat voor prut komt er uit? Geel spul of wit of bloed?

Guest Setteh

Hey Leo,

Welkom hier op het forum!

Wat Daantje al zei, open wondjes horen erbij. Bijna iedereen heeft ze dacht ik wel gehad. Kan me alleen niemand herinneren bij wie de hechtingen zijn opengehaald?????

Groetjes!

Guest Daantje87

Nee nouja bij mij zijn restjes van hechtingen verwijderd omdat die gingen irriteren, misschien bedoelt ze dat ermee?

Nee nouja bij mij zijn restjes van hechtingen verwijderd omdat die gingen irriteren, misschien bedoelt ze dat ermee?

jup, ik bedoelde de knoopjes zegmaar. die worden er zoiezo uitgehaald na 2 weken.

ik zit nu topless omdat ik hoop dat de wondjes zo wat kunnen opdrogen. ze zien er al een stuk beter uit als in het begin maar toch word ik elke keer nog onzeker als ik er naar kijk.. ik vraag me af of ze nog wel dicht kunnen groeien, of zouden ze die dicht moeten hechten? de onderste wond is ongeveer zo 'groot' als een 20 euro cent..

Hoooi,

Ik herken mezelf al helemaal in je verhaal. Ben zelf ook 18 en heb ook wondjes gehad, zoals Daantje al zei, bijna iedereen heeft ze gehad, maar bijna iedereen een andere reden. Alleen heb ik geen McDreamy gehad. Grrr. Maar welkom bij de club, hihi :116:

Bah.. Wordt een beetje naar als ik zo over al die open wondjes van iedereen lees... Het hoort erbij enzo, maar ik zou echt denken; Ga dicht! Houd op! (Ja, dat zou ik daadwerkelijk roepen naar mijn borsten :P).

Ik heb even een algemeen vraagje aan iedereen: Hoeveel sportBH's hebben jullie aangeschaft? Je moet hem toch 6 weken dragen, dus ik dacht zelf eerst aan een zwarte en een witte, maar is dat genoeg?

P.S. bedankt nog voor je reactie Leooo; fijn dat je vriendje zo lief is ^^.

Guest Daantje87

Ja dat is genoeg hoor, je kunt er altijd voor de zekerheid meerdere aanschaffen in versschillende maten, die kun je dan altijd nog ruilen!

Bah.. Wordt een beetje naar als ik zo over al die open wondjes van iedereen lees... Het hoort erbij enzo, maar ik zou echt denken; Ga dicht! Houd op! (Ja, dat zou ik daadwerkelijk roepen naar mijn borsten :P).

Ik heb even een algemeen vraagje aan iedereen: Hoeveel sportBH's hebben jullie aangeschaft? Je moet hem toch 6 weken dragen, dus ik dacht zelf eerst aan een zwarte en een witte, maar is dat genoeg?

P.S. bedankt nog voor je reactie Leooo; fijn dat je vriendje zo lief is ^^.

ik heb voor de operatie 2 beha's aangeschaft. een 75C en een 75D. dat werd me aangeraden omdat ze vantevoren nog niet echt een maat konden bepalen. ze zijn beide van fila, met voorsluiting want dat is toch wel heel fijn met het verband enzo, anders moet je weer met tape aan de slag. ik draag nu vooral de 75d, maar c gaat ook wel en dat is helemaal fijn want ik lekte af en toe door mijn verband heen en dan was er dus een bh vies. tis altijd fijn als je kan afwisselen.

ik heb nu ook een iets minder groot model gekocht bij de hema, een wat vlotter model in het grijs voor onder mijn kleren want die andere had redelijk dikke bandjes enzo.

nog even een update over de wondjes, ben vanmorgen voor controle weer bij pc geweest en de ontsteking is er helemaal uit. De wondjes groeien vanzelf dicht, ik heb nog een speciaal oplosbaar verband gekregen wat er op moet en wat helemaal geabsorbeerd word door de wond zodat hij sneller dicht gaat.. wist niet eens dat dat bestond! ik merkte gisteren ook wel dat de randjes van de wond nu langzaam aan een korstje beginnen te vormen, dus ik ben blijjj :)

ik had één annita bh gekocht, maat 75 b/c. Die zat strak maar dat was wel prettig. Ik ben uiteindelijk op 75 E terecht gekomen, maar heb wel 6 weken met die bh (de b/c) uitgehouden. Heb ik de dag na de operatie 1 bijgekocht, kon gewoon in het ziekenhuis bij de apotheek.

Het voordeel van dergelijk bhs is dat je niet te maken hebt met een vaste cup (zoals bij beugeltjes) daardoor past het gewoon wat sneller, komt het minder precies zeg maar.

Guest niiietje

ja wondjes die niet dicht gaan...........pffff vertel mij wat,ja echt balen.

maar luchten is inderdaad heel goed, en denk om het strekken enzo, vooral zorgen dat er geen druk ofzo opkomt.

ik heb ook wel zitten janken hoor als het dan weer openging, echt om moedeloos van te worden,maar het komt goed hoor.

en wat betreft de bh's , ik had twee C's (draag ik nu met sporten nog)en ze adviseerden mij zwarte vanwege natuurlijk de viezigheid die erin kan komen.

nog even over de wond, ik had in een oude sportbh een gat geknipt waar de wond zat(ook het drielandenpunt) en zo was ik continu aan het luchten eigenlijk, en door de wrijving ging het niet meer open. misschien een tip

Guest niiietje

en miep.....ik moet wel lachen om je Annita(met 2 N's) bh

volgens mij ben je door mijn naam heeeeeeeelemaal in de war hahahahaha

het is toch echt anita bh, met 1 N...............maar ik vind het wel heeeeeeeeeel leuk hoor hihi

ik heb voor de operatie 2 beha's aangeschaft. een 75C en een 75D. dat werd me aangeraden omdat ze vantevoren nog niet echt een maat konden bepalen. ze zijn beide van fila, met voorsluiting want dat is toch wel heel fijn met het verband enzo, anders moet je weer met tape aan de slag. ik draag nu vooral de 75d, maar c gaat ook wel en dat is helemaal fijn want ik lekte af en toe door mijn verband heen en dan was er dus een bh vies. tis altijd fijn als je kan afwisselen.

ik heb nu ook een iets minder groot model gekocht bij de hema, een wat vlotter model in het grijs voor onder mijn kleren want die andere had redelijk dikke bandjes enzo.

Ik heb er ook 2 van Fila.. Met voorsluiting en de bandjes zijn verstelbaar, dus heb wat speling met de cup :) Heb een 80D in het wit en een 85D in het zwart (vond al dat zwart strakker zat, maar dacht dat dat tussen mijn oren zat, totdat de verkoopster zei; gek he, dat die zwarte strakker zijn?).

Dus in principe heb ik gewoon 2 dezelfde, terwijl het me handiger leek om 2 verschillende maten mee te nemen... Maar echt zo moeilijk inschatten :S. Ik zie het allemaal wel....

Goede tip trouwens ook over dat gat knippen bij het wondje.. Had het al eens gelezen hier op het forum, maar die moet ik echt onthouden :)

dom dom dom met m'n annita..

Ik had al eerder bijna die fout gemaakt en toen herstelde ik 'm, en nu dus een keer niet..

Ach jullie snappen me wel toch. En mijn hoofd is blijkbaar nog steeds niet in orde..

Gat knippen in je bh, had ik ook aan zitten denken maar vond het zo zonde haha, ik had geen oude bh's meer. Heb gewoon een bh van het ziekenhuis gekregen (werd ook vergoed, wist ik niks van), weet het merk niet, maar hij zat heerlijk. Hij was wel wit, wat ik eigenlijk heel erg vreemd vond vanwege die vlekken enzo, maar hij is mooi schoon gebleven :)

Share

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.